Rollo pedagogikoa

Gorka Bereziartua
9
20130430-163614.jpg
“Ze rolloa pedagogiaren kontu hori, noiz hitz egingo dugu literaturaz?”.

Interesgarria Jon Artanok gaurko Berrian idatzi duen artikulua, Idurre Alonsok EKT graduondokoan esandakoak bilduz. Euskal literatura irakasten duenak aurkitzen dituen trabak kontatzen ditu, hizkuntza eta literatura irakasgai berean sartu beharra, adibidez; garaiak, egileak, obrak buruz ikasteko derrigortasuna; edo liburuei buruzko test gorrotagarri horiek.

Makalune horiek azpimarratzearekin ados nago, baina artikuluko azken bi paragrafoetan laprast egin dut. Azkoitiko ikerketa baten berri ematen zaigu lehenik, arranguraz, gazteen %18k ezagutzen ei dutelako Kirmen Uribe.
Galdera: gutxi al da?
Zenbat gazte Azkoitiarrek ezagutzen dute Ramiro Pinilla (Espainiako Literatura Saria irabazi duen beste autore euzkotar bat aipatzearren)?
Galdera gehiago: portzentaje horrek balio al du ezertarako, irakurzaletasunari buruzko ondoriorik ateratzerako orduan?
Ez al da horrelako datu bat irudi publikoari edo marketinari buruzko hitzaldi baterako?
Azken paragrafoa hasteko berriz, honako esaldia: “Etxeko irakurgaiak aukeratzeko ez dira helburu pedagogikoak begiratzen, merkatuarekin lotutakoak dira irizpideak”.
Katakroker: lortu dugu literatura dibortziatzea filologoekin zeukan kastitatezko matrimoniotik, konturatu gara, literaturan bezala bizitzako beste esparru askotan, merkatuaren konfiantzak ondorio kriminalak izan ditzakeela. Eta literaturaz hitz egiten hasiko ginela pentsatzen genuenean, testuekin gozatzeaz edo antzeko kontuez, zer aterako bidera eta liburuak hautatzeko irizpide pedagogikoak.
Halako batean hitz egingo du norbaitek, akaso baita irakaskuntza arautuan ere, obra literario baten helburu literarioaz. Egun horretan xanpain botilak zabaldu eta dantza egingo dugu aldakak dislokatu arte.

9 Iruzkin
Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude

Gune honek Akismet erabiltzen du zaborra murrizteko. Ikusi nola prozesatzen diren zure erantzunen datuak.

ARGIAko Blogarien Komunitatea - CC-BY-SA