Montserrat Auzmendi
Euskal Herrian ematen diren musika klasikoko kontzertuen kritikak eta berriak aurkituko dituzu blog honetan.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- That’s entertainment | EIBZko liburutegia(e)k That’s entertainment bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko martxoa
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko abuztua
- 2023(e)ko otsaila
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko abuztua
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko abuztua
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko abuztua
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko abuztua
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
‘Sonnambula’ paregabea
Atalak: musika kritika
Fitxa: OLBEk antolatutako Bellini-ren ‘La Sonnambula’. Moskuko Bolshoi Antzokiko produkzioa. Bilbao Orkestra Sinfonikoa. Zuzendaria: José Miguel Pérez Sierra. Bilboko Operaren Abesbatza. Zuzendaria: Boris Dujin. Eszena Zuzendaritza: Pier Luigi Pizzi. Bakarlariak: Jessica Pratt, Antonino Siragusa, Mirco Palazzi, Elena Sancho Pereg. Lekua: Euskalduna Jauregia. Data: urtarrilaren 23a.
Iritsi da OLBEren denboraldi honetako hirugarren titulua, Belliniren ‘La Sonnambula’ hain zuzen ere. Libreto atsegina, istorio erraza, komikotasun punttu batekin, erromantikoa ere bai… musika dotore eta erakargarria, mila osagarri interesgarri baditu obra honek (nahiz eta gaur egun gehiegi ez antzeztu), baina deigarriena da protagonistaren rolaren zailtasun bokala. Aminaren rola egitea ez da txantxetako asuntoa. Nota sobreagudoak, trinoak, mota guztietako floriturak… sopranoak ez baditu deabrukeria hauek guztiak menderatzen, emaitza kaskarra izan daiteke. Baina joan den larunbateko saioan malabarismo guztiak eta gehiago erraztasun osoz egiteko soprano bat topatu genuen: Jessica Pratt abeslari britainiarrak aisetasunez eta dotoreziaz bete zituen paperaren betebeharrak. Eta ez hori bakarrik, adierazkorra da Pratt andrea, sinesgarritasuna eman zion pertsonaiari. Bere ahots argitsuari esker, entzuleek disfrutatu zuten eta txalokada izugarri batekin saritu zuten interpretazio bikaina.
Aldi honetan beste interpreteak ere goi mailan ibili ziren. Antonino Siragusa tenoreak, nahiz eta fraseatze txukuna ez eduki, menderatu zuen Elvino-ren rola. Mirco Palazzi baxuak Conte Rodolfo konbentzigarria egin zuen, eta ahots biribila erakutsi zuen uneoro. Bestalde, Elena Sancho Pereg sopranoaren aktuazioa baloratzeko beste saio bat itxaron beharko dugu, gripeak jota baitzegoen. Esfortzu handia egin zuen obra bukaeraraino egiteko, eta justu ibili zen momentu batzuetan. Zoritxarrez, ez zuen erakutsi bere ohiko aberastasun bokala. Itxaro Mentxaka, Teresa, Aminaren amaren rolean, sendo ibili zen.
Emanaldiaren beste alderdiak, fin. Bai koreografia, sinple eta elegantea, Ekaterina Mironova koreografoaren eskutik, bai eszena zuzendaritza, Pier Luigi Pizzi-rena. Gauza bera esan dezakegu Bilbao Orkestra Sinfonikoari eta BIlboko Operaren Abesbatzari buruz, puntu-puntuan.