Montserrat Auzmendi
Euskal Herrian ematen diren musika klasikoko kontzertuen kritikak eta berriak aurkituko dituzu blog honetan.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- That’s entertainment | EIBZko liburutegia(e)k That’s entertainment bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko martxoa
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko abuztua
- 2023(e)ko otsaila
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko abuztua
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko abuztua
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko abuztua
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko abuztua
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
Eklektikoa
Atalak: musika kritika
Fitxa: Donostiako Musika Hamabostaldia. Die Deutsche Kammerphilharmonie Bremen. Zuzendaria: Omer Meir Wellber. Bakarlaria: Hilary Hahn (biolina). Egitaraua: Bach eta Schubert-en obrak. Lekua: Kursaal Auditorioa. Data: abuztuaren 27a.
Musika Hamabostaldiaren azken txanpan, edizio guztietan bezala, nazioarteko ospea duten orkestren erakustaldia izan dugu aurten ere. Zinez onak izan dira gure artean izan ditugun taldeak, eta hauen artean onenetako bat Die Deutsche Kammerphilharmonie Bremen izeneko orkestra izan da. Oso koloretsua, fina eta ondo zuzenduta, talde honek emandako saioan oso gustura geratu ginen, ez bakarrik orkestra sendo baten aurrean egon ginelako, baizik eta eskainitako egitaraua interesgarria eta puntu bateraino harrigarria izan zelako, dudarik gabe. Bach eta Schubert izan ziren konpositore protagonistak, baina han eta hemen gatz eta piperra aurkitu genituen benetako kontzertu erakargarria suertatzeko.
Lehenengo zatian ‘Fugaren Artea’ obrako bi kontrapuntu bitxiak entzun genituen. Bitxiak, bien orkestrazioek bira ikaragarria eman ziotelako obrari. Batez ere Aziza Sadikova-ren guztiz kontenporaneoa zen orkestrazioak zur eta lur utzi gintuen, hain sonoritate gordin eta hotzak entzun baikenituen.
Bestalde, saioaren izarra, Hilary Hahn biolin jole ospetsua, bakarlari gisa aritu zen Bach-en biolin eta orkestrarako 1. eta 2. Kontzertuetan. Oso Bach ortodoxoa interpretatu zuen Hahn andreak. Fraseaketa gozo eta soinu garden eta errefinatua izan ziren bere bertsioen ezaugarri nagusiak. Orkestrak ere dotoreziaz azpimarratu zuen bakarlariaren lana, osotasun bikaina eginez.
Bis pare bat bota zuen. Bata, orkestra eta zuzendariarekin batera –Astor Piazzolla-ren pieza bat, mundiala-, eta bestea, berak bakarrik, Bach-en pasarte bat.
Bigarren zatian Schubert-en ‘4. Sinfonia do minorrekoa, D. 417 ‘Tragikoa’’ eskaini ziguten, ederra. Txalo galanta jaso zituzten, eta horri erantzuteko, berriz hartu zuen akordeoia Omer Meir Wellber zuzendariak Piazzolla-ren ‘Libertango’ pieza famatuaren bertsio bat emateko. Oso ‘teatreroa’, norbaiti entzun nion bezala, baina benetan oso erakargarria eta ondo egina.