Ziber-etxekoandrea
Hasiera » Artea » Ukiyo-e (浮世絵), mundu iragankorreko irudiak
Uzt05 2

Ukiyo-e (浮世絵), mundu iragankorreko irudiak

Atalak: Artea, Historia, Komikia

Munduaren beste txoko batean eta beste garai batean, Ukiyo-e mugimendu artistikoa piztu zen.

Kameido-ko baratzeko aranondoa Utagawa Hiroshige (Edo, gaur egun Tokio, Japonia, 1797 – 1858ko urriaren 12a, margolari eta grabatzailea).

Garai hartan, Japoniak momentu berezi bat bizi zuen. Inbasio gutxi jasandako irla bat, besteak beste, Xintoismoan eta Zen meditazioan murgilduta, gizartearen ongizateak gora egin zuen burgesia berri bati hasera emanaz.

Kuadroetan, munduaren ikuspegi iragankorra erakusten digute. Momentu honen garrantzia. Jende arrunta, sexua eta plazerra, antzerkietako aktoreak, paisaiak… Gerlari samuraiak ere artean eta beste hainbat disziplinatan oso formatuak ziren: kultur eragileak.

Beranduago, XIX. mendean, mundu osora zabaltzen joan zen, arte honen printzak gurera ere iritsi zaizkigularik.

(Entzun dezagun musika hurrengo artelanak ikusten ditugun bitartean.)

Garaikidea zen Van Gogh-ek asko maite zuen arte japoniarra. Bere etxean hainbat artelan japoniar omen zituen eta hauetako batzuk maisuki berrinterpretatu zituen.

Ezkerrean, Hiroshige-ren jatorrizko xerigrafia. Eskuinean, Van Gogh-ek olio-pinturan egina.

Ezkerrean, Keisai Eisen-en jatorrizkoa. Eskuinean, Van Gogh-en interpretazioa.

Picassok ere behin esan omen zuen, japoniarrek arnasten duten erraztasunarekin margotzen dutela.

Beraien idazteko moduak ere, sormen haundia dutela erakusten du. Hezieraz, beren eginkizunak ahalik eta ondoen amaitzen saiatzen ei dira.


Ukiyo-e lanak, artistikoki interesgarriak izateaz gain, teknikoki ere bereziak ziren. Artistek, zur gainean grabatuak egiten zituzten eta kolore desberdinekin jokatzen zuten pausu bakoitzean. Lan bakoitzaren hainbat kopia argitaratzen zuten.

Pixkanaka, mundu iragankorreko irudiak islatzen zituzten lan hauek, narrazio bat kontatzen ziguten serie bihurtzen hasi ziren. Hau dela eta, manga mugimenduaren jatorrietako bat dela esan dezakegu.

Katsushika Hokusai. (北斎 Edo, 1760 – 1849 ) Manga. Auto-defentsa teknikak azaltzen (XIX. mendea)

Hokusai margolari eta grabatzaileak oso lan bereziak utzi dizkigu.

Katsushika Hokusai, Kanagawako olatu handia, 1830-1833 bitartean

Katsushika Hokusai. Ke Dragoia Fuji menditik ihes egiten

1832. urtean, Hiroshige margolariak, beste hainbat saltzaile eta bidailarik bezela, Edo eta Kioto lotzen zituen Tōkaidō ibilbidea egin zuen.

Helburura iritsi zenean, ibilbideko puntu desberdinak islatzen zituen serie bat egin zuen: Tōkaidōko berrogeita hamahiru urtaroak

2 Iruzkin

  1. bAst | 2020-02-28 at 19:27

    Oso interesgarria iruditu zait azalpen ilustratu hau. Musika eta guzti gainera. Bikain! Ondo esplikatua. Arteari buruzko gehiago ateratzen badituzu gustura irakurriko ditut. Ekialdeko arteak badu irakasgairik denontzat.

    Reply
    • Arantxa Zabala | 2020-03-01 at 19:07

      Eskerrik asko!!! Artea da gizakiak sortutako gauzarik ederrenetakoa. Jarrai dezagun gozatzen eta idazten! ondo izan.

      Reply

Iruzkina idatzi Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude

Gune honek Akismet erabiltzen du zaborra murrizteko. Ikusi nola prozesatzen diren zure erantzunen datuak.

Arantxa Zabala Atxukarro

Zergatik begiratzen gaituzu horrela?, Sebastian. -Zuek desberdinak zarete. Hain... perfektuak. (Blade Runner) Informazioak kolapsatu gaitu. Dialektikak eta komunikazioak gero eta formatu motzagoak eta inpaktu zuzenagoak bilatzen ditu. Arteak mila leherketa eta zabaltze jasan ditu. Baina bagara ozeano honetan ikuspegi erromantikoa mantentzen dugun nabigatzaileak, noraezean...

Azken bidalketak

  • Kulpa eta beldur-zopa
  • Ukiyo-e (浮世絵), mundu iragankorreko irudiak
  • Geolokalizazioa eta kontrola
  • Non daude gure mugikorrak konektatzen diren antenak?
  • Lu eta Le, tabuen gainetik

Iruzkin berriak

  • Arantxa Zabala(e)k Ukiyo-e (浮世絵), mundu iragankorreko irudiak bidalketan
  • bAst(e)k Ukiyo-e (浮世絵), mundu iragankorreko irudiak bidalketan
  • Non daude gure mugikorrak konektatzen diren antenak? | Ziber-etxekoandrea(e)k Nola funtzionatzen dute GPS eta satelite bidezko beste nabigazio sistemek? bidalketan
  • Zer ordu da? | Ziber-etxekoandrea(e)k Nola funtzionatzen dute GPS eta satelite bidezko beste nabigazio sistemek? bidalketan
  • Asteon zientzia begi-bistan #28 | Dibulgazioa | Zientzia Kaiera(e)k Nola topatu zen Higgs bosoia? bidalketan

Artxiboak

  • 2020(e)ko martxoa
  • 2019(e)ko uztaila
  • 2017(e)ko azaroa
  • 2017(e)ko maiatza
  • 2016(e)ko abendua
  • 2016(e)ko maiatza
  • 2015(e)ko urria
  • 2015(e)ko martxoa
  • 2015(e)ko urtarrila
  • 2014(e)ko azaroa
  • 2014(e)ko urria
  • 2014(e)ko iraila
  • 2014(e)ko abuztua
  • 2014(e)ko uztaila
  • 2014(e)ko ekaina
  • 2014(e)ko maiatza
  • 2014(e)ko apirila
  • 2014(e)ko martxoa
  • 2014(e)ko otsaila
  • 2014(e)ko urtarrila
  • 2013(e)ko abendua
  • 2013(e)ko azaroa
  • 2013(e)ko urria
  • 2013(e)ko iraila

Kategoriak

  • Artea
  • Denbora
  • Desobedientzia
  • Dokumentalak
  • Elkarrizketak
  • Espazioa
  • Fisika
  • Graffiti
  • Heriotzaren ataria
  • Historia
  • Ihauteriak
  • Interneta
  • Ipuinak
  • Iritzia
  • Irrati libreak
  • Komikia
  • Kontrola
  • Literatura
  • Musika
  • Nobela Grafikoa
  • Pintura
  • Sailkatugabeak
  • Street art
  • Teknologia
  • Zientzia
  • Zientzia Fikzioa
  • Zinema

Meta

  • Hasi saioa
  • Sarreren jarioa
  • Iruzkinen jarioa
  • WordPress.org

ARGIAko Blogarien Komunitatea - CC-BY-SA