Montserrat Auzmendi
Euskal Herrian ematen diren musika klasikoko kontzertuen kritikak eta berriak aurkituko dituzu blog honetan.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- That’s entertainment | EIBZko liburutegia(e)k That’s entertainment bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko martxoa
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko abuztua
- 2023(e)ko otsaila
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko abuztua
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko abuztua
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko abuztua
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko abuztua
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
Sex, lies and opera
Atalak: musika kritika
Fitxa: Thomas Adès-en ‘Powder her face’ ganberako opera. BIOS Orkestra. Zuzendaria: Diego Martín-Etxebarria. Eszena zuzendaria: Carlos Wagner. Bakarlariak: Olga Zhuravel (soprano dramatikoa), Heather Buck (soprano lirikoa), Alan Ewing (baxua), Alexander Sprague (tenorea). Lekua: Bilboko Arriaga Antzokia. Data: maiatzaren 6a.
Raphael-en aspaldiko kantak esaten zuen bezala, hau eskandalua!… Baina ez hainbestekoa, eta hobe horrela. Thomas Adès-en ‘Powder her face’ ganberako operak badu partitura zinez interesgarri, original eta musikalki distiratsua aztertzeko, eta egia esan ez du merezi detaile morbosoetan sakontzea.
Kontatzen zaigun istorioa iragan mendeko 60ko hamarkadan Ingalaterran lehertu zen iskanbila bat da: Argyll dukesa, garai hartako ‘beautiful people’ delakoaren gailenetako baten infidelitateak, eta horien ondorioz sortutako zalaparta. Egia da elkarrizketa batzuk eta irudi batzuk nahiko esplizituak izan zirela, baina huskeria bat gaur egun edozein filmetan ikusten dugunaren aldean. Agian nobedadea izango da hori opera batean ikustea, hain ‘serioak’ izanda holako ikuskizunak.
Baina, sugeritutako felazioen eta Joseba Uribarri figurantearen gorputz ederraren artean, ‘mise en scène’ sinple, dotore eta oso-oso espresionista (punttu daliniano batekin) disfrutatu genuen. Abeslariak primeran mugitu ziren taula gainean, Carlos Wagner-en eszena zuzendaritza egokiari esker, baina azpimarragarriena, lehen esan bezala, partitura izan zen. Oinarria XX. mendeko 20ko eta 30eko hamarkadetako kabaret-musika modukoa da, batzuetan ezagutzeko moduan eta beste gehienetan ‘deseraikia’, baina beti ekintzari primeran egokitzen zitzaiona eta ganbera-orkestraren aukera tinbrikoak ustiatzen zituena. Kasu honetan, BIOS orkestrak, Diego Martín-Etxebarriaren zuzendaritzapean, duintasunez bete zuen bere papera, nahiz eta desoreka batzuk nabariak izan hainbat unetan. Abeslariak primeran aritu ziren, bai alde bokaletik, bai alde interpretatibotik. Bai Olga Zhuravel sopranoa, dukesaren paperean, bai Heather Buck, dontzeilaren rolean, adierazkortasunez aritu ziren. Alan Ewing baxuak eta Alexander Sprague tenoreak ere ederki abestu zuten. Ondo, ba.