Montserrat Auzmendi
Euskal Herrian ematen diren musika klasikoko kontzertuen kritikak eta berriak aurkituko dituzu blog honetan.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- That’s entertainment | EIBZko liburutegia(e)k That’s entertainment bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko martxoa
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko abuztua
- 2023(e)ko otsaila
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko abuztua
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko abuztua
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko abuztua
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko abuztua
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
Lucrezia ederra
Atalak: musika kritika
Fitxa: OLBEk antolatutako Donizetti-ren ‘Lucrezia Borgia’ opera. Euskadiko Orkestra Sinfonikoa. Zuzendaria: José Miguel Pérez Sierra. Bilboko Operaren Abesbatza. Zuzendaria: Boris Dujin. Eszena zuzendaria: Francesco Belloto. Eszenografia: Angelo Sala. Bakarlariak: Elena Mosuc (sopranoa), Celso Albelo (tenorea), Marko Mimica (baxu-baritonoa). Lekua: Euskalduna Jauregia. Data: urriaren 22a.
Titulu potente (nahiz eta ez hain ezaguna) aukeratu du OLBEk bere aurtengo edizioari hasiera emateko. Gaetano Donizetti-ren ‘Lucrezia Borgia’ operak istorio pasionala eskaintzen du, aria ederrak ditu eta betiko sentimenduak –amodioa, mendekua- azaltzen ditu, publikoaren gustuko mix-a eginez. Eta osagai guzti hauekin produktu ona ikusi eta entzun genuen, ona baina ez zoragarria. Esan dezakegu produkzioa kalitatezkoa izan zela, nahiz eta txalokada eroak eragiteko ‘plus’ hori ez eduki.
Hasteko, opera bat hasten denean, lehenengo inpresioa eszenografiarena izaten da. Kasu honetan, Angelo Sala-ren lana oso zuzena, sinple, balekoa izan zen, distira berezirik gabea ere bai. Bestelakoa izan zen Francesco Belloto-ren eszena zuzendaritza. Akzio adierazkorra azaldu zuten protagonistek taula-gainean, eta horrek beti aberasten du espektakulua.
Abeslariek ez ziguten huts egin, baina ez zuten eman espero genuena. Sorpresa handiena, nire ustez, Marko Mimica izan zen. 29 urteko baxu-baritono kroaziar honek Don Alfonso d-Este (Lucreziaren senarra) pertsonaia biribildu egin zuen, bai alde interpretatiboa, bai (batez ere) alde musikala. Ahots boteretsu eta oso ondo kolokatua du, benetan ederra. Txalokada izugarriak jaso zituen ‘Vieni, la mia vendetta’ aria abestu ondoren. Lehenengo aldiz abestu zuen OLBEn, eta benetan gustatuko litzaiguke sarritan entzutea. Protagonistei buruz ezin da gauza txarrik esan. Elena Mosuc sopranoak Lucrezia sinesgarria egin zuen, teknikoki oso ondo aritu zen, koloratura finak eginez. Celso Albelo tenoreak, berriz, emozioz beteriko Gennaro egin zuen, oso adierazkorra eta ahots perfektua azalduz. Gainontzeko abeslariak eta Bilboko Operaren Abesbatza ederki aritu ziren. Azpimarratuko nuke Mikeldi Atxalandabasoren aktuazioa (inoiz baino hobeto zuen ahotsa eta proiekzioa). Euskadiko Orkestra Sinfonikoak, José Miguel Pérez Sierra-ren batutapean, jakin zuen drama azpimarratzen uneoro, akatsik gabe.