Montserrat Auzmendi
Euskal Herrian ematen diren musika klasikoko kontzertuen kritikak eta berriak aurkituko dituzu blog honetan.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- That’s entertainment | EIBZko liburutegia(e)k That’s entertainment bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko martxoa
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko abuztua
- 2023(e)ko otsaila
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko abuztua
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko abuztua
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko abuztua
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko abuztua
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
Zaporez beteriko kontzertua
Atalak: musika kritika
Fitxa: Musika Hamabostaldia. Budapest Festival Orchestra. Zuzendaria: Ivan Fischer. Bakarlaria: Dejan Lazic (pianoa). Egitaraua: Milhaud, Ravel, Satie eta Kodaly-ren lanak. Lekua: Kursaal Auditorioa. Data: abuztuaren 27a.
Zoritxarrez, Musika Hamabostaldiaren amaiera iritsi da. Baina amaiera zoriontsua eta ederra izan da. Horretarako, ikusmin handiena sortu duen orkestra bat izan dugu, Budapest Festival Orchestra hain zuzen ere, Ivan Fischer taldearen sortzaile eta zuzendariaren gidaritzapean. Gainera, egitarau guztiz erakargarria eskaini zen, eta irribarrea piztu zitzaigun, nahiz eta datorren urtera arte agur esan.
Budapest Festival Orchestra oso talde sendoa, segurua eta taxuzkoa da, soinu apartekoa du, eta edozein programari segurtasun osoz ekin diezaioke.
Hori guztia ondo frogatuta geratu zen Kursaalen. Lehenik eta behin, ‘Idi bat teilatu gainean op. 58 ‘ Darius Milhaud-ena entzun genuen. Obra horretan, mila eragin entretenitzen dira, hala nola samba, rumba, konga, jazza, Chopini egindako keinuren bat eta, batez ere, itxuraz desordenatuta dauden baina kaos oso harmoniko batean elkartzen diren motiboen nahasketa xarmangarria. Nahasmen hori guztia maisuki interpretatu eta zuzendu zuen Ivan Fischer-ek, zeinak izaera markatua eman zion lanari, baina baita malgutasuna eta kantagarritasuna ere. Benetako gozamena.
Entzuleen pianorako kontzertu gustukoenetako batekin jarraitu zuen saioak. Ravelen ‘Sol maiorreko kontzertua’ ere influentziaz beteriko jaia da, batez ere euskal folklorez eta jazzez. Pena izan zen Dejan Lazic bakarlariak ez zigula obra handi honen bertsiorik onena eskaini. Teknikoki exekuzio egokia eskaini zuen, ez zuen arazorik izan ikuspuntu horretatik. Baina, adierazkortasunaren aldetik, bizkortasunik gabeko interpretazioa egin zuen. Bere papera askotan desitxuratua geratu zen, eta obraren gailurra den bigarren mugimenduan bigunegia izan zen bere jotzeko era, mantsoegia agian, cantabile gutxikoa eta, azken batean, etsigarria.
Saioak frantses kutsuarekin jarraitu zuen. Oraingoan Erik Satie-ren ‘Gymnopédie 1’ eta ‘Gnosienne 3’ piezekin, Debussy-k eta Poulenc-ek orkestratuta, hurrenez hurren. Miniatura horiek behar duten soinu-fintasunarekin interpretatu ziren.
Eta, azkenik, beren musika hungariarrari omenaldia egin zioten. Zoltan Kodaly-ren ‘Galantako dantzak’ Hungariako folkloreko dantzetan oinarritzen dira, inspirazioz beteak. Orkestrak obra hau bordatu egin zuen, bizitasun handiz interpretatu zuen eta kontzertu osoan bezala, soinu bikaina erakutsi zuen.
Zorionak Musika Hamabostaldiaren antolakuntzari benetako gozamen artistikoko egun hauengatik, eta datorren urtera arte.