Montserrat Auzmendi
Euskal Herrian ematen diren musika klasikoko kontzertuen kritikak eta berriak aurkituko dituzu blog honetan.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- That’s entertainment | EIBZko liburutegia(e)k That’s entertainment bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko martxoa
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko abuztua
- 2023(e)ko otsaila
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko abuztua
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko abuztua
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko abuztua
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko abuztua
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
Dotorezia liluragarria
Atalak: musika kritika
Musika Hamabostaldiaren 83. edizioaren inaugurazioak, azkenean normaltasun osoan, benetako plater bikaina merezi zuen.
Izan ere, Monteverdi Choir taulagainean izatea, Gramophone aldizkariak ‘munduko korurik onena’ kontsideratu zuena, English Baroque Soloists taldearekin batera, eta horiek guztiak Sir John Eliot Gardinerren gidaritzapean, aintzat hartu beharreko luxua da, dudarik gabe.
Kursaal Auditorioa gainezka zegoen, eta entzuleek britainiarrek ekarri zizkiguten goxotasun tinbrikoak isiltasun benetan esanguratsu batez eskertzen jakin zuten. Bazen garaia behar bezala gozatzeko.
Musika erlijiosoaren egitarau intimista eskaini ziguten, eta ahotsen eta instrumentisten kalitate handia izan zen protagonista nagusia.
Obren ordena aldatu egin zen. Heinrich Schützen ‘Hileta musikalak SWV 279-281’ izeneko obra zoragarriarekin hasi ziren. Taldeak lortzen zuen soinu guztiz gardenak atentzioa eman zuen. Fraseaketa erabat dotorea izan zen eta Gardinerren zuzendaritzaren ezaugarri nagusia austeritatea eta gehiegikeriarik eza izan ziren.
Bigarren zatian, Giacomo Carissimik 1649an konposatutako ‘Historia de Jephte’ interpretatu zuten. Konpositore hau oratorioaren aitzindaria izan zen eta genero honen ezaugarri bihurtuko ziren elementuak sartu zituen bertan, hala nola narratzaile bat eta kantari bakarlariak pertsonaia bakoitza interpretatzeko. Entzun genuen bertsioan Charlotte La Throperen ahots miresgarria nabarmendu zen, Jephteren alabaren papera egin zuena. Estilo garbiarekin eta ahots guztiz gardenarekin publikoa hunkitzea lortu zuen.
Kontzertua amaitzeko, John Eliot Gardinerrek berak asko maite duen obra bat eskaini zuten: Domenico Scarlattiren ‘Stabat mater’. Izan ere, Gardinerrek 1985ean grabatu zuen lan hau, eta edozein melomanorentzat erreferentziazko bertsiotzat hartzen da oraindik ere. Scarlattiren partituraren adierazkortasun intimoa eta bizia lortzen du, ehunduraz betea baina artista honen interpretazioek ezaugarritzen duten austeritate dotoretik irten gabe. Oreka hutsa.