Montserrat Auzmendi
Euskal Herrian ematen diren musika klasikoko kontzertuen kritikak eta berriak aurkituko dituzu blog honetan.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- That’s entertainment | EIBZko liburutegia(e)k That’s entertainment bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko martxoa
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko abuztua
- 2023(e)ko otsaila
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko abuztua
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko abuztua
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko abuztua
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko abuztua
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
Jelosia baino askoz gehiago
Atalak: musika kritika
Fitxa: OLBE-k antolatutako Verdi-ren ‘Otello’. Bilbao Orkestra Sinfonikoa. Zuzendaria: Riccardo Frizza. Bilboko operaren Abesbatza. Zuzendaria: Boris Dujin. Kantika Korala. Zuzendaria: Basilio Astúlez. Eszena zuzendaria: Ignacio García. Bakarlariak: Marco Berti, Lianna Haroutounian, Juan Jesús Rodríguez, Jon Plazaola. Lekua: Euskalduna Jauregia. Data: maiatzaren 16a.
Zaila da aurkitzea beste obra bat non hainbeste sentimendu nahasten diren eta gizakiaren arima hain ondo aztertzen den, Otellon bezala. Bikotearen arteko amodio ederra, inbidia profesionalak, mesfidantza, gaiztotasuna, jelosia, indarkeria, ustelkeria morala, hau guztia aurki dezakegu Shakespeare-ren drama honetan. Honen gainean Arrigo Boito-k egindako libretoa da Verdi-ren maisulanaren oinarria. Konpositore italiarrak pertsonaia gogorrak marrazten ditu. Opera hau ez da negar egiteko horietako bat. Kontrakoa esango nuke. Pertsonaia bakoitzak bere erruak, ahultasunak eta patua asumitzen ditu eta, ondorioz, etsipen hotza da helmuga.
Musikalki eta artistikoki, orokorrean, OLBE-k ekarritako produkzioak (denboraldi honetako azkena) zapore ona utzi zigun. Eszenaratze dotorea, Gabriele Moreschi-rena, eta batez ere argiztatze zoragarria, Bogumil Palewicz-ena, nahikoa izan ziren ikuskizunaz disfrutatzeko, Lorenzo Caprile diseinatzaile ezagunaren jantziak ahaztu gabe, luxuzkoak.
Marco Berti tenoreak Otello monolitiko bat egin zuen, ñabardura gehiegirik azaldu gabe, baina sendo ahotsaren emisioan. Desdemona eraginkorra izan zuen ondoan. Lianna Haroutounian soprano armeniarrak aktuazio sinesgarria egin zuen, pertsonaiari behar den zintzotasun eta freskotasuna emanez. Ave Maria ederra abestu zuen, nahiz eta hunkigarritasun pittin bat faltan bota genuen. Halere, onartu behar da Juan Jesús Rodríguez baritonoak beste guztiak jan egin zituela, hain ona izan baitzen bere aktuazioa, ahots aldetik, emisio perfektua erakutsiz, eta interpretazioaren aldetik, Jago-ren portaera iluna eta mespretxagarria primeran irudikatuz. Jon Plazaola tenorea, berriz, inoiz baino hobeto entzun genuen aldi honetan, Cassioren rolean.
Bai Bilbao Orkestra SInfonikoa, Riccardo Frizza-ren batutapean, bai Bilboko Operaren Abesbatza eta Kantika Korala, puntu-puntuan.