Montserrat Auzmendi
Euskal Herrian ematen diren musika klasikoko kontzertuen kritikak eta berriak aurkituko dituzu blog honetan.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- That’s entertainment | EIBZko liburutegia(e)k That’s entertainment bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko martxoa
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko abuztua
- 2023(e)ko otsaila
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko abuztua
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko abuztua
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko abuztua
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko abuztua
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
Erupzio txikia
Atalak: musika kritika
Fitxa: Euskadiko Orkestra Sinfonikoa. Zuzendaria: Robert Treviño. Bakarlaria: Stephen Hough (pianoa). Egitaraua: Hough, Dvorak eta Elgar-en lanak. Lekua: Gasteizko Principal Antzokia. Data: azaroaren 26a.
Euskadiko Orkestra Sinfonikoak Agata erupzioan izeneko proposamen bitxia ekarri digu azken abonu-kontzerturako. Gutxitan programatzen den piano eta orkestrarako kontzertu bat; kontzertu horretan bakarlariaren obra bat eta Edward Elgar-en lan berezi bat, non konpositorearen lagunen izaeraren edo lanbidearen alderdi zehatzak azpimarratzen den. Esan bezala, egitarau xelebrea. Baina, gauza bat da orijinaltasuna, eta beste bat erakargarritasuna. Eta, aldi honetan, bere horretan gelditu zen saioaren berezitasuna, ezer aipagarririk eskaini gabe.
Stephen Hough pianistak egindako ‘Agata: a basque fantasy’ obra laburrak, baditu pasarte ederrak, melodiotsuak. Santa Ageda euskal kanta tadizionalean oinarritutako pieza honekin esfortzu bat egin du Hough-ek lan estilizatu bat lortzeko baina, egia esan, hala moduzkoa izan zen, interes berezirik gabekoa.
Berriro entzun genuen Hough jauna, aldi honetan bakarlari gisa, Antonin Dvorak-en ‘Sol minorreko piano eta orkestrarako op. 33’ obran. Kontzertu hau ez da oso ezaguna, ez zuen arrakasta handirik izan bere estreinaldian eta, benetan, honek ez nau harritzen. Badu obra honek oparotasun melodikoa eta orkestrazioaren kolorea distiratsua da, Dvorak-en lan guztietan bezala, baina pianoaren partea ez da iristen konpositorearen gainontzeko obreetan lortzen den mailara. Esango nuke pianoaren partitura ia-ia zatarra dela. Nabaria da Dvorak ez zela pianista, eta ez zuela pianoaren idazkera menderatzen. Halere, Hough piano joleak sutsuki defendatu zuen hain zaila den lana, bere nortasuna eta perfekzio teknikoa azalduz.
Hau guztiaren ondoren, Edward Elgar-en ‘Enigma bariazioak’ jo zituzten. Lehen aipatu dudan bezala, hamalau bariazio hauetan Elgar-ek nolabait deskribitu egiten ditu bere lagunak. Horrez gain, melodia ezkutu bat omen dago tartean, baina konpositoreak ez zuen enigma hori sekulan argitu. Robert Treviñok behar den ñabardura eman zion pasarte bakoitzari, eta benetan soinu ederra atera zuen orkestratik.