Montserrat Auzmendi
Euskal Herrian ematen diren musika klasikoko kontzertuen kritikak eta berriak aurkituko dituzu blog honetan.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- That’s entertainment | EIBZko liburutegia(e)k That’s entertainment bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko martxoa
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko abuztua
- 2023(e)ko otsaila
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko abuztua
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko abuztua
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko abuztua
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko abuztua
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
Hiru izar
Atalak: musika kritika
FItxa: Musika Hamabostaldia. Ganbera Musika Zikloa. Judith Jauregi (pianoa), Soyoung Yoon (biolina), Nadège Rochat (txeloa). Egitaraua: Debussy, Arensky eta Brahmsen lanak. Lekua: San Telmo Museoa. Data: abuztuaren 21a.
Hiru emakume talentudunek musikaz bete zuten San Telmo Museoko klaustro ederra, Musika Hamabostaldiko ganbera-musikako zikloaren barruan. Oso emanaldi berezia izan zen. Ez da hau ganbera-formazio egonkorra, hirurak funtsean ganbera-musikan aritzen ez baitira.
Ez. Nortasun handiko hiru bakarlari dira, eta ganbera-programa bat eskaintzea erabaki zuten. Hau da, eskuzabaltasun izugarriko ariketa bat izan zen, bakoitza bere dibisismotik (zentzurik onenean) pixka bat alde batera uzteko, eta elkarrekin obra bat egiteko. non hirurek distira egiten zuten, baina batez ere musikak distira egiten zuen.
Claude Debussy gazte batek konposatutako ‘Pianorako hirukotea sol maiorrekoa’ obrarekin ireki zuten kontzertua. Debussyk 18 urte zituela egindako lan hau bere lehen lan luzetzat hartzen da. Oraindik ez da erabat antzematen egilearen estilo inpresionista berezia, eta César Francken edo Schumannen eragin handia du, baina oso lan ederra da. Hirukotearen interpretazio paregabeak nabarmendu zuen edertasun hori.
Aipagarria izan zen obra honetan, errezitala osatu zuten gainerakoetan bezala, Soyoung Yoon biolin-jotzailearen adierazkortasun izugarria. Biolinista korear honek, Euskadin hainbat aldiz jo duenak (bai Euskadiko Orkestrarekin, bai Bilbao Orkestra Sinfonikoarekin), aparteko soinua eta komunikatzeko gaitasun izugarria ditu. Hori guztia agerian geratu zen errezitaldi honetan.
Interpretatu zuten hurrengo obra benetan berezia da. Arenskyren ‘Pianorako hirukotea re minorrean, op. 32’ da, ziurrenik, konpositore errusiar honen lanik ezagunena. Ez da Arensky asko entzuten kontzertu-aretoetan, baina Scriabin, Rachmaninoff edo Glière bezalako egileengan infuentzia argiak utzi zituen irakasle bat izan zen.
Dramatismoz eta lirismoz beteriko hirukote honek, Scherzo arin eta goxoa duena, musikarien interpretazio oso erromantiko eta grinatsua izan zuen. Obra honetan Judith Jauregiren pianoaren sendotasuna antzeman zen, segurua eta irmoa.
Atsedenaldiaren ostean, Johannes Brahmsen ‘Pianorako 1. Hirukotea si bemol maiorrean op. 8’ eskaini ziguten. Brahms gazteak (21 urte) konposatutako lana da, baina Brahms helduak (56 urte) birmoldatu zuen. Obra hau musikagileak bizitza osoan izan zuen adierazkortasun mistikoz beteta dago, baina baita indar eta elokuentziaz ere.
Agian, obrak dituen ezaugarri horiekin guztiekin, bonboia izan daitekeena, interpretazio aldetik lauena geratu zen obra izan zen hiruretatik. Hala ere, hirugarren mugimenduan abesten zuen txelo zoragarria eta pianoaren erantzun ederra azpimarratu behar ditut.