Estitxu Eizagirre
Hernanin hazi eta Larraulen bizi den sozidadeko bertsolaria. Feminismoarekin, heziketarekin, lurrarekin, jendeekin sentibera, bizhitsari adibide positiboak eta zalantza-dantzak lapurtzen saiatzen naiz.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- Ikasares(e)k Covid semaforoa EAEn: lehen hori zena, orain gorri bidalketan
- Aitor(e)k Gaixotzen gaituenari ez diezaiogun ipurdia salbatu bidalketan
- Ainhoa(e)k Bada paperaren alde egin duen eskolarik bidalketan
- MIKEL VARGAS OLASOLO(e)k Estitxu Eizagirreren bloga bidalketan
- orre(e)k Cristina Uriarte, bukatu da: gurasorik gabe erabaki bat gehiago ez bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko azaroa
- 2024(e)ko iraila
- 2024(e)ko ekaina
- 2024(e)ko apirila
- 2024(e)ko otsaila
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko abuztua
- 2023(e)ko maiatza
- 2022(e)ko abendua
- 2022(e)ko iraila
- 2022(e)ko uztaila
- 2022(e)ko martxoa
- 2021(e)ko abendua
- 2021(e)ko azaroa
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2021(e)ko otsaila
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko abuztua
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko azaroa
Hezkuntzako Golden 5 programaz, Euskadi Irratian
Atalak: Hezkuntza
Ikasleen alde baikorrak nabarmentzea oinarri duen Golden 5 aztertu dute Faktorian.
Hona Euskadi Irratian nabarmendutako ideiak:
Iñigo Lizarazu, Zornotzako Urritze DBH-Batxilerreko irakaslea: “Gauza asko dago irabazteko. Programa honekin asko hobetzen da ikasleen aldetik jasotzen den erantzuna eta irakasleok eurekiko dugun harremana. Adibidez, gelako giro soziala lantzeko maletaren ekintza proposatu genuen: ikasle bakoitzak ekarri zuen bere bizitzan garrantzitsua izan zen gauza bat eta besteen aurrean azalpena eman. 14-15 ikasleek oso ongi erantzun zuten, prest daude sentimenduak adierazteko, ez dira ixten”.
Idoia Zuazu, Zornotza Andra Mari Ikastola: “Iaz tutore batek jarri zuen praktikan eta irakasle denok ikusi genuen gela horretako ikasleengan aldaketa nabarmena egon zela: ikasleen portaeran, arreta mantentzean, euren arteko errespetuan… hainbat ohitura aldatu zituen tutoreak horretarako, batez ere, gelara beste begirada batekin sartzea: arreta jarriz ongi egindako portaeretan eta horiek goratuz. Eta errepikatzea nahi ez dituzun jarrerak isilean, bajuan, pribatuan komentatuaz. Oso garrantzitsua da fluxua ez etetea, irakasleak bere martxa ez etetea. Horretarako badira tresnak, esaterako, klasea eten nahian dabilen ikaslearengana gerturatu, ukitu, eseriarazi, baina etengabe azalpenekin jarraitzea. Eta baita gauza batzuek ikasle horrekin adostea ere: badakit ezin duzula klase osoa geldi eta isilik iraun, urduri bazaude esan eta komunera bidaliko zaitut…”.
Eskarne Rementeria, Durangoko berritzeguneko aholkularia: “Golden 5 martxan jartzean zuk egunero edo astero kontuan izan behar dituzu 5 ume: 2 oso ondo doazenak, 2 zailtasunak dituztenak eta 1 oharkabean pasatzen dena. Bost horiek jaso behar dute irakaslearen arreta edo aukera iluminatzeko, distiratzeko. Ongi doazen ikasleek jarraitzen dute ongi joaten, eta oharkabean pasatzen direnak dira gehien agertzen direnak, euren lana eta aportazioa handitzen dutenak. Espektatiba handiak jarri behar ditugu eurengan, batez ere eskola porrotaren arriskuan dauden ikasleengan”.
Hiruek argi dute: “Indarguneetan oinarritutako ereduaren bila goaz, ongi dagoena azpimarratzera, orain arte ahulguneetan zentratu gara beti”. Begirada aldatzea da klabea: “Zailena gure ohiturak alde batera utzi eta ongi egindakoa begiratzea da. Hor dauden gaitasun, abilidade guzti horiek, ikusten ez ditugunak ikusaraztea. Hori da irakasleen erronka. Batzuetan ateratzen da gauza ezkorrak azpimarratzea, urteetako ohitura hor dagoelako. Ahalegin konstantea eskatzen du”.
Ikasturte bukaeran egingo diren guraso-irakasle bilerak ere Golden 5 filosofian egiten dituztela kontatu du Lizarazuk: “Urte bukaeran gurasoekin izango ditugun bileretan saiatuko gara ahalik jarrera baikorrenarekin egiten. Ikasleak hobetzeko dituen gauzak esango baditugu ere, ikasleen alde onak nabarmentzen”.
Zabalduz doan programa
Badirudi hurrengo urterako Donostiako Berritzegunea eta Irungoa ere hasiko direla programa honekin. Nafarroako Berritzegunea ere kontaktuan jarri da Mari Jose Lerarekin.
Berrikuntza jardunaldietan
Gipuzkoako Berritzeguneek antolatutako jardunaldi pedagogikoetan euren esperientzia azaldu zuten zazpi ikastetxeetako irakasleek eta Mari Jose Lera aitzindariak. Albiste honetan kronika.