Estitxu Eizagirre
Hernanin hazi eta Larraulen bizi den sozidadeko bertsolaria. Feminismoarekin, heziketarekin, lurrarekin, jendeekin sentibera, bizhitsari adibide positiboak eta zalantza-dantzak lapurtzen saiatzen naiz.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- Ikasares(e)k Covid semaforoa EAEn: lehen hori zena, orain gorri bidalketan
- Aitor(e)k Gaixotzen gaituenari ez diezaiogun ipurdia salbatu bidalketan
- Ainhoa(e)k Bada paperaren alde egin duen eskolarik bidalketan
- MIKEL VARGAS OLASOLO(e)k Estitxu Eizagirreren bloga bidalketan
- orre(e)k Cristina Uriarte, bukatu da: gurasorik gabe erabaki bat gehiago ez bidalketan
Artxiboak
- 2025(e)ko urtarrila
- 2024(e)ko azaroa
- 2024(e)ko iraila
- 2024(e)ko ekaina
- 2024(e)ko apirila
- 2024(e)ko otsaila
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko abuztua
- 2023(e)ko maiatza
- 2022(e)ko abendua
- 2022(e)ko iraila
- 2022(e)ko uztaila
- 2022(e)ko martxoa
- 2021(e)ko abendua
- 2021(e)ko azaroa
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2021(e)ko otsaila
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko abuztua
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko azaroa
Beatriz Casado, Brasilgo Florestan Fernandes Eskola Nazionala
Atalak: Herri mugimenduak
Joxemi Zumalabek antolatutako Jakintza A(u)nitz Jardunaldiek “Herri borrokak, ezagutza emantzipatzaileak eta formazio politikoa” izan zuten ardatz. Hauen barruan, ekainaren 6 goizean “Formazio politiko feminista eta nekazaritza arlokoa” landu zuten. Horretarako, Paula del Cid-ek (Guatemalako La Cuerda kolektiboko kidea) Guatemalako Formazio Politiko Feministaren eskola azaldu zuen, eta Beatriz Casado-k (Lurrik Gabeko Landa Langileen Mugimenduaren elkartasun taldeko eta Hegoak Institutoko kidea) Brasilgo Florestan Fernandes Eskola Nazionala.
Beatriz Casado, Brasilgo Florestan Fernandes Eskola Nazionala
10 urte daramatza Florestan Fernandes Eskola Nazionalak, eta 30 Lurrik Gabeko Landa Langileen Mugimenduak (MST). Esperientziatik sortzen da, badu zergati eta zertarako bat. Lurrik Gabekoen Mugimenduen borrokatik sortzen da, mugimendu horren zerbitzura. Formazio politikoa estrategiaren zerbitzura dago, erreminta bat da posible egiteko helburu estrategikoak gauzatzea.
MSTren estrategia nagusia lurren okupazioa da. Kanpamendua ezartzen den prozesua da intentsuena, eta kanpamenduarekin batera jartzen dira martxan formazio prozesuak: aldi berean, eta ez ondoren. Mugimendua antolatzen den leku guztietan jartzen da martxan formazioa. Ikastaroak ere MSTren antolakuntza bera du, horrela aldi berean formatzen da mugimendurako. Formazio politikoa eraldaketaren parte izan behar da, teoria eta praxia beti martxan jarriz, eta errealitatea eraldatzeko, lortu nahi den horren arabera barne antolakuntza eraldatuz. Eraldaketa egiteko subjektua kolektiboa da, eraldaketa oro kolektiboan egin behar da. Eta subjektu pedagogikoa ere mugimendua da.
Ofiziala da eta 25.000 ikasletik gora hartu ditu jada
Badira ikastaro internazionalistak, eta badira kurtso formalak, Brasilgo 40 unibertsitate baino gehiagorekin adostuak, graduondokoak eta masterrak eskaintzeko. 25.000 pertsonatik gora pasa dira kurtso latino-internazionalistetan.
“Hezitzaileen hezitzaile” ikastaroan trebatzen dira mugimenduetako jendeak, ondoren horiek beraiek euren mugimenduko formazioa antolatu dezaten. Gizon eta emakumeen parte hartzea nahiko orekatua da.
Eskola: Giroa eta tempoak
Ez du “eskola” hitza entzunda burura datorkigunarekin zerikusirik. Koordinazio politiko pedagogikora lantalde bat dago: 40 kideko brigada militante batek osatua, eta berauek 2 urtez eskolan bizitzen dira. Lantaldetan antolatzen dira, eta ikasleak gonbidatzen dira lantalde hauetan parte hartzera.
Eskola ikas giro gisa definitzen da. Eskolan hasten garenean, bizitzen hasten gara lantzen ari garena. Eskolan egiten den guztiak du intentzio formatzaile bat. Ikasgela bakoitzak du bere antolaketa pedagogiko politikoa. Gainera prozesuak akonpainatu egin behar dira, alegia koordinazio politiko pedagogikoko kideek ikasle taldeari laguntzen diote ikaskuntza prozesua irakurtzen eta aldaketak egiten.
Badira eguneroko denborak eta asterokoak. Badira denbora zehatzak gauza bakoitzerako. Horrela, zure denbora eta denbora kolektiboa antolatzen laguntzen dizute. Horrek esan nahi du zuk egiten duzunak eragina duela taldean eta taldeak egiten duenak zugan. Laguntzen dizu ulertzen eskola ez dela ikasteko lekua bakarrik, atzean dagoena formazio humanoa dagoela, eta horretarako dimentsio horiek denak (ondoko puntuan azaltzen direnak) landu behar dituzula eta lantzeko estrategiak pentsatu behar dituzula.
Dimentsioak: Badira sei dimentsio, elkarri lotuta eta mugimenduan daudenak:
1.- Antolaketa: Kolektiboan oinarritzen da dena. Funtzionatzeko modu bat dago, formazioan eta mugimenduan. Lantaldetan oinarrituta, koordinatzen dute formazioa, norberaren proposamenek leku izan dezaten. Prozesu hezitzailean parte-hartzaile egiten da ikaslea. Auto-eraketa bilatzen da.
2.- Ikasketa: Oso anitza da. Teorikoa, banakoa eta kolektiboa, irakurle taldeak…
3.- Auzolana: Etengabe eraikitzen doan eskola da, eta denok gara parte-hartzaile, lantaldetan. Lanarekin egiten gara gizaki sozial eta kultural, horrek formatzen eta eraldatzen gaitu. Egiteak eskatzen du nola egin ikastea, eta hori kolektiboan egin behar da. Horrek hausten du esku-lan eta lan intelektualaren artean dagoen etena. Balioak ere mugiarazten ditu, kolektiboa.
4.- Mistikoa: Herri mugimenduen esperientziatik dator mistikotasuna. Alde arrazionala eta subjektiboa aldi berean jartzea da gakoa, martxan jartzea balioak, konektatzea borroka gure historiarekin, konektatzea borroka lortu nahi dugunarekin. Mistikotasunak sinbolikotik, beste lengoaia batzuetatik mugiarazten ditu balioak eta emozioak.
5.- Autodiziplina, balioa eta etika militantea: Konpromiso kolektiboak onartzen ditugu. Diziplina kontzientea lantzea bilatzen da, solidaritatea, eta bizitzako jarrerak: zainketa, etengabe hobetzea…
6.- Artea eta kultura: honek beste denak zeharkatzen ditu. MSTk ulertzen du kulturak formatzen eta eraldatzen gaituela, ez dela aparteko zerbait. Kultura eta artea hezitzaileak dira. Mezu eta ezagutza asko transmititzen dira kulturarekin.
Irudikatu 23 herrialdetik gorako 70 ikasle inguru, aniztasun ikaragarrikoa, 3 astez elkarrekin. Oso prozesu aberasgarria da.