Estitxu Eizagirre
Hernanin hazi eta Larraulen bizi den sozidadeko bertsolaria. Feminismoarekin, heziketarekin, lurrarekin, jendeekin sentibera, bizhitsari adibide positiboak eta zalantza-dantzak lapurtzen saiatzen naiz.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- Ikasares(e)k Covid semaforoa EAEn: lehen hori zena, orain gorri bidalketan
- Aitor(e)k Gaixotzen gaituenari ez diezaiogun ipurdia salbatu bidalketan
- Ainhoa(e)k Bada paperaren alde egin duen eskolarik bidalketan
- MIKEL VARGAS OLASOLO(e)k Estitxu Eizagirreren bloga bidalketan
- orre(e)k Cristina Uriarte, bukatu da: gurasorik gabe erabaki bat gehiago ez bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko azaroa
- 2024(e)ko iraila
- 2024(e)ko ekaina
- 2024(e)ko apirila
- 2024(e)ko otsaila
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko abuztua
- 2023(e)ko maiatza
- 2022(e)ko abendua
- 2022(e)ko iraila
- 2022(e)ko uztaila
- 2022(e)ko martxoa
- 2021(e)ko abendua
- 2021(e)ko azaroa
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2021(e)ko otsaila
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko abuztua
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko azaroa
Goliat Demokraziaren kontra
Atalak: Gipuzkoa Zutik!, Herri mugimenduak
Gipuzkoa Zutik ekimenaren oihal ertzean eserita dagoenak, sandaliak oinetan, Goliaten oldarraldia sentitzen du, poliziak (udalekoak zein erkidegokoak izan) erasora etortzen ikusten dituenean.
Betiko Goliat, lehen egunetan ezikusia egiten duena, eta hurrengoan, elkar-hizketan jakin ez eta indar zakarrez adierazten dena.
Burmuin publiko-pribatuko Goliat (zein enpresari, alderdiko gizon, udal-aldundi-Jaurlaritzako sailburu ote daude su hartua izango duen stablishmentaren waxap talde horretan?).
Beso blindatuak primeran koordinatzen dituen Goliat, bere telebista pribatutzat darabilen ETBko kazetariak iritsi eta x minutura hasten baitu liskarra bere eskuin beso poliziak: ETBko kamerei zer irudi erakutsi eta zein ezkutatu primeran kudeatzen du eszena poliziak, eta kazetariak “plazako zorritsuen alde edo kontra?” tertulia zozoetan nahasten du herritarren iritzia, orotariko iritziak (bost axola datuak, zertarako exijitu errealitatearekin doitzeko adierazpenak?) elkarrekin nahastea bailitzan “aniztasuna”. Kazetariak ez balu bezala inongo ardurarik bera ikusten duten herritarrei prekarizatzen ari zaien bizitzari buruzko zergatiez informatzeko. Ondorioa, Goliaten ametsa: Goliatek egiten duena egiten duela, herritarrek “ze katramila. Denak berdinak dira, total, ez dago ezer gure esku!” pertzibitzea. Gipuzkoa Zutik = poliziarekin liskarrak irudikatzea.
Goliat uraren kontra borrokan
Tematu da Goliat herritarrei plaza pribatua dela errepikatzen. Lo egin daitekeela garesti ordainduta, baina ez denon plaza lotarako erabili. Jan daitekeela terrazetan ordainduta, baina ez denon artean prestatutako bazkaria bada. “Herritarren parte-hartzea”z hizketan korritu egiten dela, baina beti ere Kultur Hiriburutzako egitarauaren barruan, eta aurrez mugatutako ordu eta espazioetan denean. Kalean egiten den kultura teknikari batek aurreprogramatua eta diru-truk egindakoa dela, zer dabiltza traban gogoak emandakoan musu-truk ari diren horiek!
Gero eta haserreago ari da Goliat, gero eta zabarrago, ulertu ezinik zergatik ez duten parean duen mugimendua odolusten bere kolpe bortitzek: plazatik bidali zituen, material dena txikitu eta ostu, egunero kide mordoxka identifikatu… eta fisikoki xehatzen saiatu den mamua biderkatzen ari zaio, auzo eta herrietara zabalduko zaion beldur da…
Zorabiatzen du Goliat Gipuzkoa Zutiken jokamoldeak: zer eta umoretik, nola eta esku zabalik, zerekin eta hitz-ideia adierazpen beteekin. Nahi luke irristada egitera behartu, boteredunek bakarrik zilegi duten indarkeria erabiltzera erori dadila… Baina esku artetik aldegiten dio hezurdurarik gabeko mugimenduak. “Nor da arduradun! Lider bat behar du edozein antolakundek!” sekretek botatzen dituzten galdera erretorikoei oihartzun berak erantzuten die beti “denok gara erantzule! Ardura kolektiboa da!”.
Demokrazia zuzena al da hustu nahi duzuena, Olano eta Goia?
Gajoa Goliat. Hirugarren goizez errepikatu nahi zuen kameren aurreko borroka. Eta Bulebarrera iristean biribil txiki anitzetan eseritako herritarrak aurkitu ditu. “Kanpamendu” izendatzeko moduko trasteen arrastorik ez (jasoak izango zituzten).
Gipuzkoa Zutik apaingarririk gabe, beti bezain eder ageri da plazan: asanbladan biltzen diren herritarrak, bestelako bizitza eredu bat elkarrekin praktikan jartzen dutenak, egungo ereduak %99 zanpatzen duela seinalatzeko lana ere eginez.
Dar-dar egin du Goliatek gaur. Bihar, bera ere estalkirik gabe atera edo ez pentsatzen ariko da uneon: bai, hustuko dugu demokrazia zuzena plazatik? parte-hartzea denei zabalik izatea eta ordezkaritzarik gabe hitza hartu eta erabakitzea, praktika hori bidaliko dugu plazatik? Diktadura garaikoak diruditen kopuru bidezko arauekin mugatuko? Zer lege edo argudiorekin makillatu daiteke, bertako herritarrek eta nazioarteko hainbatek M15, Parisko Nuitdebout eta abarrekin parekatzen duten mugimendua, PPk bere garaian baino bortitzago desmantelatzea, Bakea eta Bizikidetza ikur nahi dituen Kultur Hiriburutzan?