Estitxu Eizagirre
Hernanin hazi eta Larraulen bizi den sozidadeko bertsolaria. Feminismoarekin, heziketarekin, lurrarekin, jendeekin sentibera, bizhitsari adibide positiboak eta zalantza-dantzak lapurtzen saiatzen naiz.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- Ikasares(e)k Covid semaforoa EAEn: lehen hori zena, orain gorri bidalketan
- Aitor(e)k Gaixotzen gaituenari ez diezaiogun ipurdia salbatu bidalketan
- Ainhoa(e)k Bada paperaren alde egin duen eskolarik bidalketan
- MIKEL VARGAS OLASOLO(e)k Estitxu Eizagirreren bloga bidalketan
- orre(e)k Cristina Uriarte, bukatu da: gurasorik gabe erabaki bat gehiago ez bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko azaroa
- 2024(e)ko iraila
- 2024(e)ko ekaina
- 2024(e)ko apirila
- 2024(e)ko otsaila
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko abuztua
- 2023(e)ko maiatza
- 2022(e)ko abendua
- 2022(e)ko iraila
- 2022(e)ko uztaila
- 2022(e)ko martxoa
- 2021(e)ko abendua
- 2021(e)ko azaroa
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2021(e)ko otsaila
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko abuztua
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko azaroa
Treva Lindsey: Hip hop feminista bideoean azalduta
Atalak: Bertsolaritza, Feminismoa
Europa bat-batean jardunaldien barruan, uztailaren 13an kantu inprobisazioa eta genero ikuspegia landu dute.
Treva Lindseyk hip hopa eta feminismoa gaia aztertu du. Lehenik arte hori deskribatu du:
“Hip hopean ahots politikoa oso garrantzitsua da. Graffitiekin ere lotuta dago gure mugimendua. Artea mugimendua, ideia horri eusten diogu: gorputzaren mugimendua erabiltzen dugu ahotsari indarra emateko. Brake dance-a ere hip hoparekin uztartzen da.
DJa, raplaria, dantzari taldea, jendea atzealdean, eta saioa dokumentatzen eta erregistratzen ari dena. Horiek osatzen dute eszena.
Musika oso maskulinoa da eta espazioa ere bai. Dena egiten da ikuspegi maskulinotik abiatuta. Feministok gure ahotsak entzunarazi nahi ditugu”.
Ondoren, bideoz lagundu du azaldu duen ideia bakoitza.
Emakumea ere bada kultura honen parte
Aita-alabaren arteko borroka erakusten duen bideo honetan ikusten da aldatzen ari dela ideia, emakumea ez dela kultura horren parte.
Emakume gorputzaren mugak gaindituz
Auzitan jartzen ari dira zer uste den emakumeek bere gorputzarekin egin dezaketen. Neskatxek euren gorputza egiten dutenak grabitatea urratzen dute.
A cappela
Hemen dago hip hoparen eta bertsoaren arteko lotura, hitzak inprobisatu egiten baitira. Umorea erabiltzen dute. Ahotsak perkusio lana ere egiten du, a cappela performancea sortzen du, etxe giroan.
Emakume hip hoplarien bilgune bihurtu zen kontzertua
Emakumeen jaialdian hainbat emakume ezagunek parte hartu zuten eta ikusleek emakumezko MCak ikusi ahal izan zituzten. Emakumezko MCen errepaso bat ere egin zen amaierako kontzertuan. Hip hoparen erroekin oso lotua egon zen. Kontzertu hark ez zuen oihartzun handirik izan hedabideetan, baina mugarri garrantzitsua izan zen emakumezko hip hoparen historian: baziren emakumezko akademikoak, kontsumitzaileak, zinemagileak, graffitilariak… hip hoparen kultura konpartitzeko.
Protesta eta bake kantuen protagonista
Emakumeek bake kantuak abesten dituzte poliziaren indarkeria salatzeko.
Protesta ekitaldietan, bereziki beltzen edo emakumezko latinoen artean, ikusten dugu emakumezkoak ere nola parte hartzen ari diren. Jatorrizko hitzak zioen “ez naute belaunikatuko”, baina kantu hau egokitu dute “poliziak ez nau belaunikatu araziko”, ikusten da inprobisazioa nola erabiltzen den. Erresuma Batuan ere lehendik erabilitako kantuak egoera berrira egokitzen ari dira.
Gaur egungo protesten lehen lerroan emakumeak ikusten dira, ahotsa darabiltenak. “Freedom” leloa errepikatzen da, eta narratiba egokitzen doa. Bertan azaltzen da nola norbaitek inbaditzen duen abeslarien espazioa. Teknika hau asko erabiltzen da protestetan, eta oso ongi adierazten du nola nahi duten emakumeek askatasuna defendatu. Egungo tentsioak emakume ahotsez ikusarazten dira, poliziaren aurkako tentsioa emakume ahotsak gorpuzten du.
Hildakoen izenak aipatzen ditu, eta lekuan lekura egokitzen du kantua, leku bakoitzeko hildakoak aipatuz. Protesta ekintza da kantu hau. Hip hop feministak espazioa ematen dio bizitza galerari, oso modu indartsuan. Gogoratu behar dira hil dituzten pertsona horiek eta publikoa inplikatu egiten da oso modu argian, erlazio magikoa gertatzen da publikoaren eta eszenategi gainean daudenen artean. Honek erakusten du nola den hip hopa mugimendu politikoa, ezusteetarako aukera sortzaileak ematen dituena.
Egungo egoera
Baditugu emakume erreferentzialak. Egun inongo zalantzarik gabe emakumeak ditugu hip hop inprobisatzaile onenen artean. Rapeko gudu horietan parte hartzen dute, oso onak dira inprobisatzen.