Estitxu Eizagirre
Hernanin hazi eta Larraulen bizi den sozidadeko bertsolaria. Feminismoarekin, heziketarekin, lurrarekin, jendeekin sentibera, bizhitsari adibide positiboak eta zalantza-dantzak lapurtzen saiatzen naiz.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- Ikasares(e)k Covid semaforoa EAEn: lehen hori zena, orain gorri bidalketan
- Aitor(e)k Gaixotzen gaituenari ez diezaiogun ipurdia salbatu bidalketan
- Ainhoa(e)k Bada paperaren alde egin duen eskolarik bidalketan
- MIKEL VARGAS OLASOLO(e)k Estitxu Eizagirreren bloga bidalketan
- orre(e)k Cristina Uriarte, bukatu da: gurasorik gabe erabaki bat gehiago ez bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko azaroa
- 2024(e)ko iraila
- 2024(e)ko ekaina
- 2024(e)ko apirila
- 2024(e)ko otsaila
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko abuztua
- 2023(e)ko maiatza
- 2022(e)ko abendua
- 2022(e)ko iraila
- 2022(e)ko uztaila
- 2022(e)ko martxoa
- 2021(e)ko abendua
- 2021(e)ko azaroa
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2021(e)ko otsaila
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko abuztua
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko azaroa
Aritz Cirbián: “Proiektu kulturalak herri mugimenduen arma bihurtzen ditugu”
Atalak: Sailkatugabeak
Aritz Cirbián: “Proiektu kulturalak herri mugimenduen arma bihurtzen ditugu”
Compacto kooperatiban egin dituzten lanak aurkeztu ditu, hasteko, Merci Patron:
“Filmak atzean izan du Fakir aldizkaria, aurkeztu duzuen ARGIAren oso antzekoa dena. Salatu nahi zuen gaur egun jende dirudunak duen boterea herritarren dirua kanpora ateratzeko, eta eskubideekin jokatzeko.
Merci Patron herri mugimenduen artean aurkeztu zen lehenik, jendea batu zedin eta barre egin zezan gai hauen inguruan, ez delako gauza bera nork bere etxeko bakardadean ikustea.
Zabaldu egin zen, herri mugimenduek baliotsu ikusi zuten gaiak gizarteratzeko, eta ondoren, lehen estreinaldia egin zen erreforma laboralaren kontrako mobilizazioetan, Nuit Debouten lehen gauan, horrela filma sinbolo bihurtuz.
Antzera egiten jarraitu dugu beste film batzuekin: Loba, Metamorphosis eta Ebro. Borroka bana kontatzen du film bakoitzak eta saiatzen gara interesa izan dezaketen herri mugimenduekin batera egiten eta ondoren zabaltzen.
Ciutat Morta ere egin genuen, Bartzelona hiri poliziala dela eta militante anonimoak erailtzen dituela erakusteko. M15eko lantalde batetik hasi zen proiektua, eta kolektiboki eraman zuten aurrera. Injustizia salatzea zuten helburu. Jende ahalik gehien ikustea da bitartekoa, justizia erreklamatzeko. Paseak egin zituzten kolektiboen artean. 10 hilabetera estreinatu zen Malagako festibalean, eta horrek jende gehiagorengana ireki zuen, mainstream zirkuituetara, zirkulu marjinal anarkistetatik harago.
Proiektu kulturalak arma bihurtzen ditugu, herri mugimenduen kausekin lotuta, eta horrek jartzen ditu filmak gizartean mugimenduan.
Hambre filmarekin gainditu nahi dugu gizartean dugun joera, onartua dugula jendea gosez hiltzea, kausa naturala bailitzan.
L’endema edo “biharko eguna” filmak lortu du herritarren babesletza diru gehien biltzea. Eta da nola konbentzitu indezisoak Kataluniaren independentziaren onuraz. Herri mugimendu independentisten artean auzolanean eraman zen sormen prozesua. Proiektuen inguruan aliantzak sortzea da kontua, gizarte eragileekin, hedabideekin… eta baliabide onenez hornitzea: Kataluniako ekoiztetxe indartsuena, aktore onenak… elkarrekin proiektu kultural bat egiteak, erreminta erabilgarria izango dena, asko batzen du.
Ondorioak
Aisialdi benetakoa landu behar dugu. Niretzako aisialdia da barre eragin dagidala, negar egin dagidala, edo informatu nazala.
Kausa zehatzekin lotzea behar dugu, modu argian eta zintzoki.
Proiektu kultural hauetan espazio parte-hartzaile definituak sortu behar ditugu. Jendeak jakin behar du zein diren bereak diren eremuak.
Merci Patronen kasuan, ordu eta erdian barre egitea lortzen du. Ironia finarekin. Kausarekin oso argi dago lotuta, zergen ebasioen aurkako mugimenduarekin, Nuit Deboutekin… Orain kolektiboentzat balio du gai hauei buruzko lanketak egiteko balio baitu bere proiekzioak.
Oso argia izan behar da. Argi eskatu behar da. Jendeari inplikatzeko, garbi eskatu behar zaio nola lagundu dezakeen. Ekintzara dei oso argiak egin behar dira.
Proiektua parte-hartzeari irekita eustea gakoa da. Ez baduzu uzten, inplikatzen doan jendeak aurrera jarraituko du.