Montserrat Auzmendi
Euskal Herrian ematen diren musika klasikoko kontzertuen kritikak eta berriak aurkituko dituzu blog honetan.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- That’s entertainment | EIBZko liburutegia(e)k That’s entertainment bidalketan
Artxiboak
- 2023(e)ko otsaila
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko abuztua
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko abuztua
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko abuztua
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko abuztua
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
Amore, amore
Atalak: musika kritika
Fitxa: Musika Hamabostaldia. José Bros tenorearen errezitaldia. Marco Evangelisti (pianoa). Egitaraua: Tosti, Donizetti, Leoncavallo, Gastaldon, Cilea, Denza, Verdi, Massenet, Fauré, Gounod, Moreno Torroba, Guerrero eta Vives-en obrak. Lekua: Victoria Eugenia Antzokia. Data: abuztuaren 4a.
Zinez interesgarria José Bros tenore katalanak emandako errezitaldia Musika Hamabostaldian. Arrazoi askorengatik. Alde batetik, egitarau amable eta gozo-gozoa aukeratu zuelako, non maitasuna eta pasioa protagonistak ziren. ‘Love mix’ dotorea disfrutatu genuen, ba: aretoko ahots eta pianorako kanta italiar ezagunak, operako aria ederrak eta zarzuelako orrialde adoretsuak. Baina arrazoi garrantzitsuena errezitaldi hau ez galtzeko Bros-en teknika eta dikzio izugarriaz gozatzea izan zen. Fraseaketa jeniala du tenoreak, eta halaxe frogatu zuen hainbat abestitan, hala nola, Donizetti-ren ‘L’elisir d’amore’ operako ‘Una furtiva lagrima’-n, Gastaldon-en ‘Musica proibita’ kanta pasionatuan edo Massenet-en ‘Werther’ operaren ‘Pourquoi me réveiller’ aria famatuan.
Nola koloreatzen dituen esaldiak eta nola egiten dituen ñabardurak ere azpimarratzekoa da. Adibidez, benetan sentitua eta koloretsua atera zen Gounod-en ‘Ah, lève-toi soleil’, ‘Romeo eta Julieta’ operakoa, ederra.
Kuriosoa da, bestalde, zarzuela interpretatzeko Bros-ek duen era, ukitu belcantista emanez. Kutsu hori oso egokia izan zen Vives-en ‘Doña Francisquita’ zarzuelatik ateratako ‘Por el humo se sabe dónde está el fuego’ interpretatzeko, delikatua eta ñabarduraz betea, edo Moreno Torroba-ren ‘Luisa Fernanda’ operako ‘De este apacible rincón de Madrid’ romanza inspiratua egiteko.
Marco Evangelisti piano jolearen aktuazioa akatsgabea izan zen uneoro, perfektua.
Bis dexente bota zituen: Sorozabal-en ‘No puede ser’ romanza, ‘La tabernera del puerto’-koa. Agian ahots handiago batentzako egokiagoa dirudi pieza honek, halere dotoreziaz egin zuen; Agustín Lara-ren ‘Granada’, ondo, eta Tosti-ren abesti bat. Oso atsegina.