Nessun dorma
Hasiera » musika kritika » ‘Messiah’ lasai eta luxuzkoa
Urt16 0

‘Messiah’ lasai eta luxuzkoa

Atalak: musika kritika

Fitxa: Händel-en ‘Messiah’. Akademie für Alte Musik Berlin. Rias Kammerchor. Zuzendaria: Justin Doyle. Bakarlariak: Julia Doyle (sopranoa), Tim Mead, (altua), Thomas Hobbs (tenorea), Roderick Williams (baxua). Lekua: Iruñeko Baluarte Auditorioa. Data: 2022ko abenduaren 22a.

 

Ez dago Eguberririk Händelen Messiah-rik gabe, eta 2022ko iragan hau ezin zen gutxiago izan. Inoiz entzuteaz nekatzen ez garen obra bikain honek luxuzko interpretazioa izan zuen Iruñeko Baluarten. Izan ere, Akademie für Alte Musik Berlin gaur egungo talde historizistarik onenetakoa dela esan genezake.

XVII. eta XVIII. mendeetako errepertorioa garaiko instrumentuekin eta irizpide historizistekin maite dutenentzat, alemaniar talde hau benetako ‘boccato di cardinale’ bat da. Bere interpretazioak beti daude fintasunez, zehaztasunez eta edertasun handia transmititzen duen dotorezia etereo batez beteta. Alemaniarrek Händelen ‘Messiah’-ren bertsioa kalitate eta xamurtasun parametroetan sartu zen, eta, gainera, Justin Doyle zuzendariak inprimatzen jakin zuen nortasunaren plus-a izan zuen.

 

Doyleren batutaren nota diferentziala tempi-en aukeraketa izan zen funtsean. Oro har, ohiko bertsioetan baino motelagoak izan ziren. Horrek baditu bere puntu onak, eta zailtasun batzuk ere badakartza. Puntu positibo gisa, denbora geldoen aukeraketak obra honetako aria bakoitzaren zaporeak hautematea ahalbidetu zuen, xehetasunez eta zehaztasunez. Hala ere, erlaxazio horrek une jakin batzuetan ahotsentzat zailtasunak eragin zitzakeen. Arintasun pittin batek, batzuetan, esaldien jario garbiagoa eta legatuagoa eragiten du; mugimenduan pisu handiagoa izateak, berriz, lerroak desitxuratzea ekar dezake. Hala ere, beste pasarte batzuk, Hallelujah ezaguna adibidez, ohi baino erritmikoago agertu ziren, eta emaitza oso erakargarria izan zen.

Nolanahi ere, talde honen kategoriak eta Justin Doyleren esperientzia eta jakinduriak bertsio dotorea, originala eta bertaratutakoei gustatu zitzaiena ahalbidetu zuten.

Rias Kammerchor ohi bezala aritu zen: zehaztasun handiz, enpastea eta kolore zoragarriz bere soka guztietan.

 

Bakarlariei dagokienez, Julia Doyle sopranoak bere ahotsa errepertorio barrokora ongi egokitzen zela erakutsi zuen; Tim Mead altuak fraseatze ederra erakutsi zuen; Thomas Hobbs tenorrak bere tinbre freskoa aportatu zuen, eta Roderick Williams baxua izan zen, beharbada, laukoteko ahotsik biribilena.

 

Iruzkina idatzi Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude

Gune honek Akismet erabiltzen du zaborra murrizteko. Ikusi nola prozesatzen diren zure erantzunen datuak.

Montserrat Auzmendi

Euskal Herrian ematen diren musika klasikoko kontzertuen kritikak eta berriak aurkituko dituzu blog honetan.

Azken bidalketak

  • Austriatik maitasunez
  • Munduko Mozart onenetakoa
  • ‘Messiah’ lasai eta luxuzkoa
  • Sinpletasun ederra
  • Berriro ere gure jaialdia

Iruzkin berriak

  • That’s entertainment | EIBZko liburutegia(e)k That’s entertainment bidalketan

Artxiboak

  • 2023(e)ko otsaila
  • 2023(e)ko urtarrila
  • 2022(e)ko azaroa
  • 2022(e)ko urria
  • 2022(e)ko abuztua
  • 2021(e)ko iraila
  • 2021(e)ko abuztua
  • 2021(e)ko ekaina
  • 2021(e)ko maiatza
  • 2021(e)ko apirila
  • 2020(e)ko abendua
  • 2020(e)ko abuztua
  • 2020(e)ko otsaila
  • 2020(e)ko urtarrila
  • 2019(e)ko abendua
  • 2019(e)ko azaroa
  • 2019(e)ko urria
  • 2019(e)ko iraila
  • 2019(e)ko abuztua
  • 2019(e)ko ekaina
  • 2019(e)ko apirila
  • 2019(e)ko martxoa
  • 2019(e)ko otsaila
  • 2018(e)ko abendua
  • 2018(e)ko azaroa
  • 2018(e)ko abuztua
  • 2018(e)ko ekaina
  • 2018(e)ko maiatza
  • 2018(e)ko apirila
  • 2018(e)ko martxoa
  • 2018(e)ko urtarrila
  • 2017(e)ko azaroa
  • 2017(e)ko iraila
  • 2017(e)ko abuztua
  • 2017(e)ko maiatza
  • 2017(e)ko martxoa
  • 2017(e)ko otsaila
  • 2016(e)ko azaroa
  • 2016(e)ko iraila
  • 2016(e)ko abuztua
  • 2016(e)ko uztaila
  • 2016(e)ko maiatza
  • 2016(e)ko apirila
  • 2016(e)ko martxoa
  • 2016(e)ko otsaila
  • 2016(e)ko urtarrila
  • 2015(e)ko abendua
  • 2015(e)ko azaroa
  • 2015(e)ko abuztua
  • 2015(e)ko maiatza
  • 2015(e)ko martxoa
  • 2015(e)ko otsaila
  • 2015(e)ko urtarrila
  • 2014(e)ko azaroa
  • 2014(e)ko urria
  • 2014(e)ko iraila
  • 2014(e)ko abuztua
  • 2014(e)ko maiatza
  • 2014(e)ko apirila
  • 2014(e)ko martxoa
  • 2014(e)ko otsaila
  • 2014(e)ko urtarrila
  • 2013(e)ko abendua
  • 2013(e)ko azaroa
  • 2013(e)ko urria
  • 2013(e)ko iraila
  • 2013(e)ko abuztua
  • 2013(e)ko maiatza
  • 2013(e)ko apirila
  • 2013(e)ko martxoa
  • 2013(e)ko otsaila
  • 2013(e)ko urtarrila

Kategoriak

  • musika kritika
  • Sailkatugabeak

Meta

  • Hasi saioa
  • Sarreren jarioa
  • Iruzkinen jarioa
  • WordPress.org

ARGIAko Blogarien Komunitatea - CC-BY-SA