Gontzal Fontaneda
apal-apal
tximeleta
hegan
epel-epel
lorea
zain
Honelaxe poetizatu du Joxan Artzek
gure beharrik handiena:
izatez, elkar behar dugula.
tximeleta
hegan
epel-epel
lorea
zain
Honelaxe poetizatu du Joxan Artzek
gure beharrik handiena:
izatez, elkar behar dugula.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- Tomas Elorza Ugarte(e)k Iruña-Veleia, ez frogarik ez presarik bidalketan
- Izena *Leire(e)k Iruña-Veleia, ez frogarik ez presarik bidalketan
- Tomas elorza Ugarte(e)k Iruña-Veleia, ez frogarik ez presarik bidalketan
- Tomas Elorza Ugarte(e)k Iruña-Veleia, ez frogarik ez presarik bidalketan
- Tomas Elorza Ugarte(e)k Gauza beltz guztiak ez dira ikatzak bidalketan
Artxiboak
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko otsaila
- 2021(e)ko azaroa
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko martxoa
- 2021(e)ko otsaila
- 2020(e)ko azaroa
- 2020(e)ko urria
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko uztaila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko uztaila
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko uztaila
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko otsaila
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
Iruña-Veleia auzitegietan
Atalak: Iruña-Veleia
Eliseo Gilek, Iruña-Veleiako epaiketan zigortuta, babes eskeko helegitea aurkeztu du Auzitegi Konstituzionalean, benetako babes judizialerako eskubidea urratu zaiolako, erruduna den frogarik ezta grafitoak faltsuak diren frogarik ere aurkeztu ez da eta. Gainera, Epaitegiak ez du aurkikuntzen zaintza gauzatu, beti salatariaren esku egotea baimenduz.
[Aipatzen diren jatorrizko idazkiak https://www.veleia.fontaneda.net webgunean daude]
INSTRUKZIOA
2012an instrukzioko epaileak txosten bat eskatu zion (IPCE) Espainiako Kultur Ondarearen Erakundeari. Hogeita hemeretzi zeramika eman zitzaizkion aztertzeko. Dokumentatuta dago lehenago ere zeramika horietatik zortzi beste bi laborategiren esku egon zirela. Aurkikuntzak zaintzen ez zituenez, Epaitegiak ez zuen irregulartasunik antzeman IPCEri emandako zeramiketan, haietako zortzi lehen ere beste laborategi batzuek erabilita, eta horregatik baliozkoak ez zirela [ib. 13. koadroan].
2013an IPCEk bere txostena aurkeztu zuen, eta grafito gehienak “garaikideak” (faltsuak) zirela esan zuen. Txostenaren kalitate zientifikorik ezaren adibide bat 15920 zenbakiko piezaren ‘analisia’ da. Lehenik, grafitoa “garaikidetzat” jotzen du, baina gero ezetza “badaitekeela” dio, eta azkenean, pieza horretan “ziurgabetasunak” dituela aitortzen du:
“Aukera” hori eta “ziurgabetasun” horiek gorabehera, bere horretan jarraitzen du “garaikidetzat” jotzen. Epaileak onartu egin zuen horren txosten fidagaitza, eta gainera zarakarrak kentzeko proposamena arbuiatu zuen, Eliseo Gil aspaldidanik eskatzen ari dena.
2012an instrukzioko epaileak txosten bat eskatu zion (ESCRBC) Kultur Ondasunak Zaintzeko eta Zaharberritzeko Goi Eskolari, eta azterketa egiteko dokumentazioa eman zitzaion.
2015ean bere txostena aurkeztu zuen. Baina ESCRBCk zioena desitxuratu zuen instrukzioko epaileak 2017an eman zuen autoan honelaxe aipatuz:
Horrela idatzita badirudi ESCRBCri grafitoak benetakoak iruditzen ez zitzaizkiola, baina txostenak ez zioen hori:
Besteak beste, “Ildoen edukiaren azterketa” eta “perituen indusketa” proposatzen zituen, Eliseo Gilen betiereko eskaerak. Epaileak, esaldia moztuz, erabat aldatu zuen ESCRBCren hitzen zentzua. Eta, Eskolak ere froga batzuk egitea proposatzen zuen arren, epaileak berriro arbuiatu zuen proposamena.
EPAIKETA
2020an epaiketan aurkikuntzak dauden museoko bi zaharberritzailek testigantza hauxe eman zuten:
Hala ere, epaiketaren epaiak ez ditu lekukotasun horiek aipatu ere egiten, eta kutxa horiek eskatzea arbuiatzen du, agian zeramikak aztarnategitik zikin atera ziren bezalaxe edukiko dituzten arren.
Bestalde, epaiak “manipulatutzat” jotzen dituen hogeita hamahiru piezetatik zazpi bi laborategien esku egon ziren aurretik, aurkikuntzen zaintza judizialik ezagatik.
Hori gutxi balitz ere, pieza “manipulatu” horien artean 15920 zenbakikoa bera agertzen da, IPCEri berari zalantzak eta “ziurgabetasunak” eragiten zizkiona eta esku hartzea proposatzen zuena. Epaiak hauxe dio:
Epaiak, Eliseo Gil kondenatzen duen arren, kontrakoa adierazten du, izan ere, ageriko kontraesana planteatzen baitu: Eliseo Gilek berak egin ez zuela adierazten du, “behar bezala frogatu” ez delako, eta “bitarteko” batzuen bidez ere egin ez zuela, halakorik existitzen ez delako, hamaika urteko prozesuan ez da “bitartekorik” identifikatu, bilatu ere egin ez da eta.
HELEGITEA
Eliseo Gilek epai horren aurkako helegitea aurkeztu zuen Araba Herrialdeko Entzutegian. 2021ean Entzutegiak epaia eman zuen. Epaiketaren “egitate frogatuak” onartzen ditu; ez du hauteman ere aurkikuntzen zaintzarik izan ez zela, nahiz eta zeramika batzuk lehenago bi laborategiren esku egon ziren. Aitzitik; piezak, erakunde judizial batean egon beharrean, beti Arabako Foru Aldundiaren museo batean alde salatariaren esku egotea onartzen du. Are gehiago, Entzutegiaren epaiak egoera hori defendatzen du, baina ez froga eta argudio sendoez, iritzi pertsonal hutsaz baizik:
Egiazko bizitzan kereila aurkezten duten guztiek irabazteko asmoz egiten dute. Balizko benetakotasunaz atsegintzeko, “kereila jartzaileak” lagin batzuk laborategi aditu batzuetara eramango zituen, zientziaren bitartez grafitoei data jartzeko (beste kasu guztietan egiten denez). Aitzitik, ez bat eta ez bi, grafitoei faltsuak izatea leporatu eta Epaitegia nahastea erabaki zuen.
GALDERA
Eta Botere Judiziala ez al da ezertaz ohartu?