Nessun dorma
Hasiera » Montserrat Auzmendiren bloga - Nessun dorma

Luxuzkoa

2016-04-22  //  musika kritika  //  Iruzkinik ez

Fitxa: Gasteizko Kontzertu Handien Zikloa. Suediako Irratiko Orkestra Sinfonikoa. Zuzendaria: Daniel Harding. Bakarlaria: Maria Joao Pires (pianoa). Egitaraua: Chopin eta Dvorák-en obrak. Lekua: Gasteizko Principal Antzokia. Data: apirilaren 20a. (gehiago…)

Kontrasteak

2016-04-18  //  musika kritika  //  Iruzkinik ez

Fitxa: Euskadiko Orkestra Sinfonikoa. Zuzendaria: Jun Märkl. Bakarlaria: Clara Mouriz (mezzoa). Egitaraua: Canteloube eta Bruckner-en obrak. Lekua: Gasteizko Principal Antzokia. Data: Apirilaren 6a. (gehiago…)

Musika klasikoaren festa

2016-04-11  //  musika kritika  //  Iruzkinik ez

Fitxa: Musika klasikoaren nazioarteko sarien gala-kontzertua. Euskadiko Orkestra Sinfonikoa. Zuzendaria: Jun Märkl. Bakarlariak: Pablo Ferrrández, Nikolai Song, Christian Lindberg, Lukasz Dlugosz, Dame Felicity Lott, MIchala Petri, Mahan Esfahani, David Violi eta Javier Perianes. Egitaraua: Dvorák, Chaminade, Lindberg, Penderecki, Offenbach, Meilhac-Ludovic Halévy, Corelli, Jaëll eta Ravel-en obrak. Lekua: Kursaal Auditorioa. Data: Apirilaren 1a. (gehiago…)

Ehundura orkestralak

2016-04-04  //  musika kritika  //  Iruzkinik ez

Fitxa: Euskadiko Orkestra Sinfonikoa. Zuzendaria: Robert Trevino. Egitaraua: Gaigne, Ravel eta Bruckner-en lanak. Lekua: Gasteizko Principal Antzokia. Data: martxoaren 16a. (gehiago…)

Umeentzako opera

2016-03-31  //  musika kritika  //  Iruzkinik ez

Fitxa: OLBE-k antolatutako ‘Txanozuritxu’ opera, Abao txiki zikloan. Musika eta testua: Carlos Imaz. Eszena zuzendaritza: Mitxel Santamarina. Kissar Ensemble orkestra. Zuzendaria: Rubén Fernández. Bakarlariak: Marta Ubieta, Mikeldi Atxalandabaso, Itxaro Mentxaka, José Manuel Díaz. (gehiago…)

Fintasuna versus irmotasuna

2016-03-09  //  musika kritika  //  Iruzkinik ez

Fitxa: Kontzertu Handien XI. zikloa. Munich-eko Ganbera Orkestra. Zuzendaria: Alexander Liebreich. Bakarlaria: Alexei Volodin (pianoa). Egitaraua: Mendelssohn eta Beethoven-en obrak. Lekua: Gasteizko Principal Antzokia. Data: martxoaren 5a. (gehiago…)

Great Expectations

2016-03-07  //  musika kritika  //  Iruzkinik ez

Fitxa: OLBEk antolatutako Puccini-ren ‘Manon Lescaut’ opera. Euskadiko Orkestra Sinfonikoa. Zuzendaria: Pedro Halffter, Bilboko Operaren Abesbatza. Zuzendaria: Boris Dujin. Eszena zuzendaria: Stephen Medcalf. Eszenografia: Jamie Vartan. Bakarlariak: Ainhoa Arteta, Gregory Kunde, Manuel Lanza, Stefano Palatchi, Marifé Nogales. Lekua: Euskalduna Jauregia. Data: otsailaren 26a. (gehiago…)

That’s entertainment

2016-03-04  //  musika kritika  //  Iruzkinik ez

Fitxa: Lang Lang (pianoa) Egitaraua: Txaikovsky, Bach eta Chopin-en obrak. Lekua: Euskalduna Jauregia. Data: otsailaren 28a. (gehiago…)

Oso berezia

2016-02-29  //  musika kritika  //  Iruzkinik ez

Fitxa: Kontzertu Handien XI. Zikloa. Arabatxo abesbatza eta Varvara. Egitaraua: Bach, Pärt eta Schumann-en obrak. Lekua: Gasteizko Principal Antzokia. Data: otsailaren 23a.

 

Ez dut esan ‘oso arraroa’ agian gehiegizkoa iruditzen zaidalako, edo irudituko zaiolako irakurleari, baina Kontzertu Handien XI. Ziklo honetako bigarren saio honen formatua guztiz bitxia izan zen. Antolatzaileen arabera ‘formatu berritzailea’ eskaini dute, baina batzuetan berritzaile eta apurtzaile kontzeptuen arteko muga oso fina da. Noski esan behar dut apurtzailea izatea ez dela nota txarra, baina kasu honetan apurtzaile/kutre moduko zeozer izan zen errezitaldiaren egitura.

Hasteko, Varvara piano jole errusiarra oso musikari ona da, nortasun handikoa, teknika landua duena. Bikaina, benetan. Horrexegatik ez zuen zentzurik egitarau bat egitea non berak obra pare bat jotzen zituen eta tartean umeen abesbatza baleko bati laguntzaile gisa aritzen zen. Ez zuen koherentziarik inondik.

Varvarak jotako obrak oso exijenteak dira, konplikatuak bakarlariarentzat eta entzulearentzat ere bai. Hasi zen errezitaldia Bach-en ‘Fantasia kromatikoa eta fuga BWV 903’ (publikoari bizkarra emanda, tokia egin behar zelako abesbatzaren zuzendariaren tarimarentzat!). Erakutsi zuen Varvarak obraren ulertze sakona eta garbitasuna jotzerakoan. Primeran. Jarraian, Arvo Pärt konpositore estoniarraren pieza txiki bat jo zuen ‘Für Alina’ eta ‘Variations for de Healing of Arinushka’, delikatuak eta sentituak. Konpositore beraren ‘Marie Aed kantata’ izan zen Arabatxo ume abesbatzarekin interpretatu zuen lana. Oso afinatua aritu zen korua, tinbre politak erakutsi zituzten… Baina, benetan, ‘pegote’ hutsa izan zen piano joleak prestatu zituen obren artean. Abesbatzak meritu handia du, dudarik gabe, baina formatu horrek ez zion mesederik egin ez ume taldeari, ez bakarlariari.

Saioaren bigarren zatian mugitu zuten pianoa (nahiz eta albo batean geratu, gaizki), irudi ortodoxoagoa emateko, eta, horrela, bakarlariak Schumann-en ‘3. Sonata fa minorrean’ lan handia jo zuen. Ze Scherzo ederra egin zuen, eta, batez ere, ze Finale indartsu eta dotorea oparitu zigun!

Bis pare bat eman zituen: Händel-en bariazio batzuk eta pieza txiki eta intimista bat. Ez dakit publikoak ulertu ote zuen Varvararen barneko indar interpretatiboa. Niri asko gustatu zitzaidan, nahiz eta saio benetan traketsa izan.

Zirraragarria

2016-02-04  //  musika kritika  //  Iruzkinik ez

Fitxa: Euskadiko Orkestra Sinfonikoa. Zuzendaria: Ainars Rubikis. Bakarlaria: Jack Liebeck (biolina). Egitaraua: Korngold eta Txaikovskiren obrak. Lekua: Gasteizko Principal Antzokia. Data: urtarrilaren 29a. (gehiago…)

11 / 18«Aurrekoa10111213Hurrengoa»

Montserrat Auzmendi

Euskal Herrian ematen diren musika klasikoko kontzertuen kritikak eta berriak aurkituko dituzu blog honetan.

Azken bidalketak

  • Argi-ilunak
  • Estreinaldi bikaina Koloniako orkestrarekin
  • Suhartasun hutsa
  • Klasizismotik ibilaldi bat
  • Imajinazioa eta emaitza onak

Iruzkin berriak

  • That’s entertainment | EIBZko liburutegia(e)k That’s entertainment bidalketan

Artxiboak

  • 2024(e)ko martxoa
  • 2023(e)ko azaroa
  • 2023(e)ko iraila
  • 2023(e)ko abuztua
  • 2023(e)ko otsaila
  • 2023(e)ko urtarrila
  • 2022(e)ko azaroa
  • 2022(e)ko urria
  • 2022(e)ko abuztua
  • 2021(e)ko iraila
  • 2021(e)ko abuztua
  • 2021(e)ko ekaina
  • 2021(e)ko maiatza
  • 2021(e)ko apirila
  • 2020(e)ko abendua
  • 2020(e)ko abuztua
  • 2020(e)ko otsaila
  • 2020(e)ko urtarrila
  • 2019(e)ko abendua
  • 2019(e)ko azaroa
  • 2019(e)ko urria
  • 2019(e)ko iraila
  • 2019(e)ko abuztua
  • 2019(e)ko ekaina
  • 2019(e)ko apirila
  • 2019(e)ko martxoa
  • 2019(e)ko otsaila
  • 2018(e)ko abendua
  • 2018(e)ko azaroa
  • 2018(e)ko abuztua
  • 2018(e)ko ekaina
  • 2018(e)ko maiatza
  • 2018(e)ko apirila
  • 2018(e)ko martxoa
  • 2018(e)ko urtarrila
  • 2017(e)ko azaroa
  • 2017(e)ko iraila
  • 2017(e)ko abuztua
  • 2017(e)ko maiatza
  • 2017(e)ko martxoa
  • 2017(e)ko otsaila
  • 2016(e)ko azaroa
  • 2016(e)ko iraila
  • 2016(e)ko abuztua
  • 2016(e)ko uztaila
  • 2016(e)ko maiatza
  • 2016(e)ko apirila
  • 2016(e)ko martxoa
  • 2016(e)ko otsaila
  • 2016(e)ko urtarrila
  • 2015(e)ko abendua
  • 2015(e)ko azaroa
  • 2015(e)ko abuztua
  • 2015(e)ko maiatza
  • 2015(e)ko martxoa
  • 2015(e)ko otsaila
  • 2015(e)ko urtarrila
  • 2014(e)ko azaroa
  • 2014(e)ko urria
  • 2014(e)ko iraila
  • 2014(e)ko abuztua
  • 2014(e)ko maiatza
  • 2014(e)ko apirila
  • 2014(e)ko martxoa
  • 2014(e)ko otsaila
  • 2014(e)ko urtarrila
  • 2013(e)ko abendua
  • 2013(e)ko azaroa
  • 2013(e)ko urria
  • 2013(e)ko iraila
  • 2013(e)ko abuztua
  • 2013(e)ko maiatza
  • 2013(e)ko apirila
  • 2013(e)ko martxoa
  • 2013(e)ko otsaila
  • 2013(e)ko urtarrila

Kategoriak

  • musika kritika
  • Sailkatugabeak

Meta

  • Hasi saioa
  • Sarreren jarioa
  • Iruzkinen jarioa
  • WordPress.org

ARGIAko Blogarien Komunitatea - CC-BY-SA