Azkena Rock: emakumerik gabeko jaialdia?
Aurtengo ekainean zein taldek joko duten iragartzen ari da Gasteizko Azkena Rock jaialdia eta karteleko izen-zerrendak bat baino gehiago harritu du: oraingoz ia ez dago emakumerik musikarien artean.
Aurtengo ekainean zein taldek joko duten iragartzen ari da Gasteizko Azkena Rock jaialdia eta karteleko izen-zerrendak bat baino gehiago harritu du: oraingoz ia ez dago emakumerik musikarien artean.
Seguru askotan entzun duzula “trap” hitza azken urteetan: atmosfera iluna, sintetizagailu agresiboak eta tempo geldoak erabiltzen dituzten musikariak milaka entzule lortzen ari dira, droga, biolentzia eta bazterreko auzoetako tematikez rapeatzen.
Bukatu da hauteskunde zikloa, osatu dira gehiengo berriak eta Bingen Zupiria Jaurlaritzako Kultura eta Hizkuntza Politikako sailburuak, datorren astean legealdiko lan ildoak Legebiltzarrean esplikatu aurretik, Euskadi Irratiko Faktoria saioan hitz egin du ostegun goizean. Ez du zehaztasun handirik eman egingo […]
Adi Tabakalerak eta Euskadiko Filmategiak ostiral honetan abiatuko duten atzera-begirako zikloari, ez baituzu egunero horrelakoekin topo egiten etxeko ataritik atera eta kasik pareko espaloian. Jean-Marie Straub eta Danièle Huillet zuzendariak izango dira protagonista Donostiako Kultura Garaikideko Nazioarteko Gunearen aurtengo zine-denboraldiaren […]
1936an hil ziren Hego Euskal Herriko idazleen obra guztiak jabetza publikora pasa dira urtea aldatzearekin batera, Espainiako Estatuko jabetza intelektualaren legeak egilea hil eta 80 urteko epea ezartzen baitu eduki horiek edonork nahieran erabili ahal izateko.
“Aurreikuspenak ez ziren batere onak eta, hori kontuan izanda, emaitzarekin nahiko kontentu gaude”. Ez dira PPko kide batek igandeko hauteskundeen emaitzak ezagutu ondoren egindako adierazpenak, lagun bati esan niona baizik, Zinemaldiko Sail Ofizialeko azken filmak ikustear nengoela Donostian topo egin […]
Bere bikotea beste gizon batekin zurrutean aritu dela jakin ostean, Youngsoo margolariak eztabaida izango du harekin eta banandu egingo dira. Hori da Dangsinjasingwa dangsinui geot film korearraren abiapuntua. Sail Ofizialeko lehiaketan azkena, ez dio oso amaiera ona eman aurtengo edizioari.
Hiru istorio uztartuz, Ikari film japoniarrak susmoz beterik mantentzen du ikuslea filmak irauten duen bi ordu eta hogei minutuetan. Hiltzaile baten bilaketa abiapuntu duen lan honekin tematika ugari jorratu ditu Lee Sang-il zuzendariak.
1960ko hamarkadako AEBetan girotutako istorioa da Ewan McGregorrek zuzendutako American pastoral. Philip Rothen izen bereko nobelan oinarritua, konparazioan galtzen atera arren filmerako egokitzapena txukuna da.
Sentimendu konplexuen gainean eraikia dago Jonás Truebaren La reconquista. Bi partetan banatua, lehenengoak lortzen du ikuslea protagonisten munduan sartzea tonu malenkoniatsu batekin; bigarrenak berriz, lehenago iradoki diren gauzak gehiegi esplikatzen ditu filma hondatuz.
Emiliano Torresek maila oneko debuta egin du zuzendari gisa Sail Ofizialean pasa duten El invierno filmarekin. Argentinako artzainen istorio hau Patagoniako paisaiak erabiltzen dituenean iristen da puntu gorenera.
Fernando Guzzoniren Jesús filmeko gauza deigarriena pelikulatik kanpo gertatu da: ikusle askok eguerdiko pasean aretoa utzi dute, indarkeria-eszena luze baten ondoren.
1990eko hamarkadan girotutako nerabeen drama da Miles Joris-Peyrafitte zuzendariaren As you are. Baten ama eta bestearen aita elkarrekin ateratzen hasten direnean elkar ezagutuko duten bi mutil bakarti ditu protagonista AEBetako ekoizpen honek.
Gehiegi, gehiegi da: hori pentsatzea beste erremediorik ez dago Jätten film suediarra ikusi ondoren. Planteamendutik bertatik, erreala akaso, baina egiantzekoa sekula izango ez den materialarekin osatu du filma Johannes Nyholm zuzendariak.
Ez da gehiegi esatea Sail Ofizialean oraingoz ikusi dugun film gogorrena dela Bartosz M. Kowalskiren Plac Zabaw film poloniarra. Nerabe izatera ere iritsi ez diren gaztetxoak ditu protagonista eta bigarren partea benetako gertaeretan oinarritua dago.
Lady McBeth filmaren titulua ikusita batek baino gehiagoko pentsatuko zuen Shakespeareren obra baten egokitzapena aurkeztu dutela Sail Ofizialean baina ez da hala: William Oldroyd zuzendariak Nikolai Leskov idazle errusiarraren nobela laburra hartu du oinarri XIX. Mendeko Ingalaterran girotutako lan honetarako.