Iñaki Bastarrikaren bloga
Liburuak maite ditut, eta irakurri ahala azpimarratzen ditut eta haiei buruzko iruzkinak egiten. Batzuetan nobedadeak dira, baina beste askotan, liburu lehenagokoak edo erdi ahaztuak. Beste alde batetik kontu zaharrak egunetik egunera gehiago zaizkit atsegin.
Azken bidalketak
- Paradisuaren kanpoko aldeak, Lanbroa, Behinola 2024-04-26
- Umeekin egiteko ibilbideak 2024-04-20
- Artem Ivantsov: bi Iberiak elkartu nahirik 2024-04-14
- Tracce della lingua basca in Sardegna 2024-03-24
- Yehuda Ha-levi tuterar idazlea 2024-03-19
- Arteterapia (I) 2024-03-13
- Jorge Gimenez Bech itzultzailea [1956-2023] 2024-03-06
- Bichta éder 2024-02-27
- Kouroumaren eguzkiak 2024-02-20
- Babilonia 2024-02-09
Iruzkin berriak
- Ane Maiora(e)k Lola Viteri margolaria eta gaurko umeak bidalketan
- Izena *isabel(e)k Isabel Azkarateren kamera magikoa bidalketan
- ROBERTO(e)k Wyoming Handia: “Rupturista nintzen eta hala jarraitzen dut” bidalketan
- Roberto Moso(e)k Ihardukimenduaren teoria chit hordigarria bidalketan
- Juan(e)k Berriz Irigoien bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko apirila (3)
- 2024(e)ko martxoa (4)
- 2024(e)ko otsaila (4)
- 2024(e)ko urtarrila (4)
- 2023(e)ko abendua (2)
- 2023(e)ko azaroa (2)
- 2023(e)ko urria (5)
- 2023(e)ko iraila (2)
- 2023(e)ko abuztua (1)
- 2023(e)ko uztaila (2)
- 2023(e)ko ekaina (1)
- 2023(e)ko maiatza (1)
- 2023(e)ko otsaila (2)
- 2023(e)ko urtarrila (4)
- 2022(e)ko abendua (4)
- 2022(e)ko azaroa (4)
- 2022(e)ko urria (5)
- 2022(e)ko iraila (5)
- 2022(e)ko abuztua (4)
- 2022(e)ko uztaila (3)
- 2022(e)ko ekaina (4)
- 2022(e)ko maiatza (5)
- 2022(e)ko apirila (4)
- 2022(e)ko martxoa (4)
- 2022(e)ko otsaila (4)
- 2022(e)ko urtarrila (5)
- 2021(e)ko abendua (4)
- 2021(e)ko azaroa (4)
- 2021(e)ko urria (5)
- 2021(e)ko iraila (4)
- 2021(e)ko abuztua (4)
- 2021(e)ko uztaila (4)
- 2021(e)ko ekaina (4)
- 2021(e)ko maiatza (5)
- 2021(e)ko apirila (5)
- 2021(e)ko martxoa (4)
- 2021(e)ko otsaila (5)
- 2021(e)ko urtarrila (5)
- 2020(e)ko abendua (6)
- 2020(e)ko azaroa (7)
- 2020(e)ko urria (7)
- 2020(e)ko iraila (8)
- 2020(e)ko abuztua (6)
- 2020(e)ko uztaila (15)
- 2020(e)ko ekaina (9)
- 2020(e)ko maiatza (9)
- 2020(e)ko apirila (11)
- 2020(e)ko martxoa (14)
Daymé Arocena
Atalak: bAst
Daymé Arocena
Daymé Arocena
Abeslaria, konpositorea eta zuzendaria dugu Arocena.
Apenas ditu 22 urte, Daymé Arocena musika kubatarraren ordezkari talentutsu eta karismatikoa da. Ahots sendoa du, eta korronte musikal askotarikoak bereganatu ditu -bereziki jazza eta kanta kubatarra-, eta debozioa du kultura afrokubatarrarekiko; eta hala bihurtu da Kubako artista gazteen artean zirraragarrienetako bat.
Musika-ikasketak egiten hasi zenean, pianoa, biolina eta gitarra probatu zituen, eta azkenean zuzendaritza korala hartu zuen, ikasirik ahotsa zuela bere instrumenturik onena.
Oso gaztetatik hasi zen gaztetxoen taldeetan, eta 2010ean Sursum Corda jazz fusion boskoteari lotu zitzaion, eta talde horrekin egin zituen girak Norvegian eta Nicaraguan.
Joaquín Betancourt maisuak zuzendutako big band batean parte hartu ondoren, Alami sortzea erabaki zuen, soilik emakumez osatutako banda. 2013an, Alamirekin Jazz Plaza jaialdian parte hartu ostean, Jane Bunnett saxo-jotzaile kanadiarrak gonbidatu zuen Maqueque proiektuan parte hartzera (hor dirau oraindik), eta harekin disko bat grabatu zuen, izen berekoa, eta Juno 2015 saria eskuratu zuen jazz albumik onenaren mailan.
Haren lanak Havana Cultura-ko antolatzaileen arreta bereganatu zuen, Kubako kultura garaikidea bultzatzeko plataforma baita, eta gonbidatu egin zuten, Havana Cultura Mix-en parte hartzera, eta ondorioz “Havana Cultura Mix- The Soundclash!” diskoa atera zuten, Gilles Peterson disc jockeyak ekoitzia, non mundu guztiko dj-ak gonbidatu zituen musikari kubatarrekin batera lan egiteko. Daymek hiru abestitan parte hartu zuen, “U Knew Before” arrakastatsua barne.
Havana Cultura Mix-en parte hartu ondoren, Gilles Peterson-ek Brownswood Recordings zigilura sartu zuen, eta debuta egin zuen 2015ean “The Havana Cultura Sessions” izeneko EP batekin, eta ondoren etorri zen bakarkako lehen lana, “Nueva Era”, Europa eta Estatu Batuetako publikoaren eta kritika espezializatuaren arreta bereganatu duena.
Hainbat artista entzutetsurekin lan egin du, Roberto Fonseca eta Yasek Manzano jazzlariekin, Kumar raperoarekin, eta Raumskaya DJ errusiarrarekin, honekin grabatu zuen “U Knew Before” aipatua.
Nazioarteko agertoki ospetsuetan aritua da, Festival Jazz Na Fabrica, Brasil; el Festival Les Voix Humaines, Kuba; Duc des Lombards eta St. Pancras Old Church aretoak, Frantzia eta Londreskoak; hurrenez hurren, eta Worldwide Festival; Peter Barakan Live’s Magic Show; eta London Jazz Festival, Barbican Centre-n, hauek guztiak ingeles hiriburuan.
2015eko amaieran bere “Nueva Era” debuta, Estatu Batuetako National Public Radiok (NPR) hautatu zuen 2015. urteko 50 albumik onenen artean, izan ere, disko horretan, material asko dago musika kubatarraren estereotipoa berritzen duena, eta herrialdeko abangoardia musikalaren ordezkarietako bat dela diote.
Aupa Daymé, aupa!!!! Hi haiz hi, emakume bertuteduna!!!!
Daymé Arocenaren Cubafonía
Daymé Arocena abeslari aske-trebea