Lazzaretto vecchio
Hasiera » bAst » Abeyeiro eta Fernando Fueyo
Urt23 0

Abeyeiro eta Fernando Fueyo

Atalak: bAst

Abeyeiro eta Fernando Fueyo

Erlezainaren herrialdea (ibilaldi bat zentzumenetan barna)

Liburu honen zergatia

Hiru naturagune babesturen artean bizi naiz, eta, ingurumen-balio handia izan arren, suteak izaten dituzte urtero. Suak gure paisaia eta gure kultura- eta ingurumen-ondarea suntsitzen ditu, eta horrekin gure iragana eta oraina galtzeaz gain, gure etorkizuna eta bizimodua ere galtzen ditugu.

Basoa jendearengandik urrun bizi da. Gure herrixka, haran eta mendiek denboraren iragaitearen lekuko bakartiak izan behar dute; izan ere, eremu horietan, besteak beste, Asturiasko hego-mendebaldeko mendietan eta liburuan kontatzen den historia iragaten den Ancares lugoarrean bizi dira.

 

Alberto Uría Moreno

Basarrosa edo arkakaratsa                  Marrazkia: Fernando Fueyo

 

Urkiak                                                      Marrazkia: Fernando Fueyo

 

Bi begirada ezberdinek espazio bera zeharkatzen dute. Fernando Fueyo izadi-akuarelistak eta Alberto Uria bere erleekin lurraldean bizi den erlezainak bat egiten dute bertan bizi ez den jendeari gure ekosistemak nahi izatearen eta zaintzearen garrantzia hurbiltzeko.

Liburua
“El País del Abeyeiro” paisaia ezkutuetan idatzi eta marraztutako liburua da, herrixka ñimiñoen artean. Liburuaren edizioarekin paisaiaren ikuspegi globala eman nahi da, irakurleak paisaiaz berriro pentsa dezan eta paisaia hori nahi eta defendatzeko dituen arrazoi guztiak gogora ditzan.

 

Fernando Fueyo bere estudioan, Avilesen (1945-2022)                                        Argazkia: Marieta

 

[Aida Collado kazetariaren artikulutik]

Asturiastik kanpo jaiotzen direnei buruz (zehazki, Aran haranean, 1945ean) asturiar honek zioen «zuhaitzen ganbera-pintore» bihurtu zela. Eta 76 urterekin, hil denean, inor ez da gai izan titulu hori ezbaian jartzeko, «Oso bidaia luzea» egin ondoren eta hamarkada askotan «basoaren enbaxadore» gisa bere buruari ezarritako betebeharra zintzotasunez betetzeko ahaleginean ibili ondoren iritsi baitzaio.

 

Bere bizitza eta obra banaezinak dira. Hona hemen bigarrenaren laburpen txiki bat: Fueyo ingurumena babesteko kanpaina ugariren irudi grafikoaren egilea izan zen, eta naturari buruzko hainbat libururen egilea, azkena ‘El País del Abeyeiro’, Alberto Uría Morenorekin batera sinatua eta 2018an argitaratua. Idatzizko eta irratiko komunikabideetako kolaboratzailea izan da aspaldidanik, eta Turkian eta Nepalen ugatza, giza ekosistema, botanikoa eta animaliena ikertu ditu, Zakoumeako Parke Nazionalean. Japonian, Europa erdian eta Espainia osoan erakutsi du bere lana, eta Zientziaren eta Ilustrazioaren Elkarte Zientifikoaren Nazioarteko Saria birritan irabazi zuen, baita Espainiako Elkarte Geografikoarena ere.

 

 

 

Iruzkina idatzi Baztertu erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Iñaki Bastarrikaren bloga

Liburuak maite ditut, eta irakurri ahala azpimarratzen ditut eta haiei buruzko iruzkinak egiten. Batzuetan nobedadeak dira, baina beste askotan, liburu lehenagokoak edo erdi ahaztuak. Beste alde batetik kontu zaharrak egunetik egunera gehiago zaizkit atsegin.

Azken bidalketak

  • Paradisuaren kanpoko aldeak, Lanbroa, Behinola 2024-04-26
  • Umeekin egiteko ibilbideak 2024-04-20
  • Artem Ivantsov: bi Iberiak elkartu nahirik 2024-04-14
  • Tracce della lingua basca in Sardegna 2024-03-24
  • Yehuda Ha-levi tuterar idazlea 2024-03-19
  • Arteterapia (I) 2024-03-13
  • Jorge Gimenez Bech itzultzailea [1956-2023] 2024-03-06
  • Bichta éder 2024-02-27
  • Kouroumaren eguzkiak 2024-02-20
  • Babilonia 2024-02-09

Iruzkin berriak

  • Ane Maiora(e)k Lola Viteri margolaria eta gaurko umeak bidalketan
  • Izena *isabel(e)k Isabel Azkarateren kamera magikoa bidalketan
  • ROBERTO(e)k Wyoming Handia: “Rupturista nintzen eta hala jarraitzen dut” bidalketan
  • Roberto Moso(e)k Ihardukimenduaren teoria chit hordigarria bidalketan
  • Juan(e)k Berriz Irigoien bidalketan

Artxiboak

  • 2024(e)ko apirila (3)
  • 2024(e)ko martxoa (4)
  • 2024(e)ko otsaila (4)
  • 2024(e)ko urtarrila (4)
  • 2023(e)ko abendua (2)
  • 2023(e)ko azaroa (2)
  • 2023(e)ko urria (5)
  • 2023(e)ko iraila (2)
  • 2023(e)ko abuztua (1)
  • 2023(e)ko uztaila (2)
  • 2023(e)ko ekaina (1)
  • 2023(e)ko maiatza (1)
  • 2023(e)ko otsaila (2)
  • 2023(e)ko urtarrila (4)
  • 2022(e)ko abendua (4)
  • 2022(e)ko azaroa (4)
  • 2022(e)ko urria (5)
  • 2022(e)ko iraila (5)
  • 2022(e)ko abuztua (4)
  • 2022(e)ko uztaila (3)
  • 2022(e)ko ekaina (4)
  • 2022(e)ko maiatza (5)
  • 2022(e)ko apirila (4)
  • 2022(e)ko martxoa (4)
  • 2022(e)ko otsaila (4)
  • 2022(e)ko urtarrila (5)
  • 2021(e)ko abendua (4)
  • 2021(e)ko azaroa (4)
  • 2021(e)ko urria (5)
  • 2021(e)ko iraila (4)
  • 2021(e)ko abuztua (4)
  • 2021(e)ko uztaila (4)
  • 2021(e)ko ekaina (4)
  • 2021(e)ko maiatza (5)
  • 2021(e)ko apirila (5)
  • 2021(e)ko martxoa (4)
  • 2021(e)ko otsaila (5)
  • 2021(e)ko urtarrila (5)
  • 2020(e)ko abendua (6)
  • 2020(e)ko azaroa (7)
  • 2020(e)ko urria (7)
  • 2020(e)ko iraila (8)
  • 2020(e)ko abuztua (6)
  • 2020(e)ko uztaila (15)
  • 2020(e)ko ekaina (9)
  • 2020(e)ko maiatza (9)
  • 2020(e)ko apirila (11)
  • 2020(e)ko martxoa (14)

Kategoriak

  • bAst
  • Juan Luis Aizpuru Beristain
  • Koldo Goitia
  • Sailkatu gabea

ARGIAko Blogarien Komunitatea - CC-BY-SA