Jalgi hadi plazara
Hasiera » Dantza » Genero rolak hankaz gora tangoan
Mai26 2

Genero rolak hankaz gora tangoan

Atalak: Dantza, Gizartea

Zergatik dantzatu behar dute tangoa gizonak eta emakumeak? Argazkia: tangofribourg.ch

Zergatik dantzatu behar dute tangoa gizonak eta emakumeak? Argazkia: tangofribourg.ch

Tango klasikoan gizonak emakumea eramaten du, eta emakumeak gizonari uzten dio dantza bideratzen. Queer tangoak genero rolak hautsi nahi ditu.

Batek daki tangoa sortu zenean zein ezaugarri zituen, gizonak emakumea bideratzen zuen, edo alderantziz zen, bi gizonek edo bi emakumek elkarrekin egiten zuten dantza. Kontua da gaur egun tangoaren sehaskan, Argentinan, eta gainerako herrialdeetan ere, ez dela Mar de Platako kaiko zokoetan dantzatzen zen bezala egiten. Klasikoan gizonak darama emakumea, eta tango zale batzuek ez dute gustuko arau heteroak dioena besterik ez betetzea.

Queer tangoak jarraitzaileak baditu Argentinan. Europan berriz, indar handiena Alemanian du. 2000. urtean Hamburgon Europako lehen queer tango jaialdia antolatu zuten.

Maiatzaren 25etik 29ra Quilombo Queer Tango Jaialdia egiten ari dira Bartzelonan. La Directa agerkari digitalak jaialdia aitzakia hartuta antolatzaileak elkarrizketatu ditu. Pasarte batzuk itzuli ditugu queer tangoa zer den hobeto ulertzen lagunduko digulakoan.

Zer da queer tangoa?

Dafne Saldaña: Kode heteropatriarkala puskatzea da. Tangoak gizonei eta emakumeei rol berezituak eta hierarkikoak ezartzen dizkie. Helburua horiek deseraikitzea da. Bestalde, dantzariaren generoa kontuan hartu gabe bakoitzari bete nahi duen rola aukeran ematea da helburua.

Garai batean ohikoa zen gizon bikotea aritzea tangoan. Argazkia: mendozapost.com

Garai batean ohikoa zen gizon bikotea aritzea tangoan. Argazkia: mendozapost.com

Queer tangoa egitea tangoaren jatorrira jotzea al da?

Eva Yufra: Queer tangoa kontzeptua berria da niretzat, baina norberaren generoa kontuan hartu gabe dantzan egitea ez da berria. Hain zuzen, normatibizatu egin da urteak pasa ahala. Adibidez, oso jakina da hasieran gizonen artean egiten zutela dantza, edo genero bereko bik. Gero, gaur egun ezagutzen dugun horretara jo zen, askoz arautuagoa. Ez dakit jatorrira itzultzea den, baina askatasun handiagoz aritzea esan nahi du. Adierazpen eremu gordinagoa, errealagoa eta erraietakoa da, nahiz eta politikoki zuzena ez izan.

Zer da zuretzat queer tangoa dantzatzea?

Eva Yufra: Jolas eremua da. Dantza garaikidetik nator, eta hor gizon gutxi ari dira. Gorputzaren mugimendua ez dago sexualizatuta, irekitzeko aukera ematen dizu. Era berean, ez daukazu zertan rol bakarra egin, askoz gehiago eman dezakezu. Eta ez naiz rol aldaketaz soilik ari. Milonga tradizionaletan kanpoan geratuko zara mailarik ez badaukazu eta milonga queer-ean edonor aritu daiteke. Queer tangoa ez da hain lehiakorra.

Carmen Hergos: Nik ohiko milongetan dantzatzen nuen eta egonezin feminista sortu zitzaidan: Emakumeok zergatik egon behar dugu gizonek dantzara atera zain? Guk zergatik ezin dugu gizona eraman? Rola aldatu nuen eta asko gustatu zitzaidan dantzakidea eramatea, besteak ni eramatea gustatzen zaidan bezalaxe. Nik hala egiten nuen, jakin gabe horri queer tangoa deitzen zaiola.

Dafne Saldaña: Niretzat diferentea izan zen. Tango tradizionala patriarkal eta matxistatzat izan dut beti. Asko gustatzen zitzaidan tangoa baina feminista moduan gaizki sentitzen nintzen eta kontraesanez betea. Queer tangoa egiten dut bi rolak betetzeko aukera ematen didalako eta batik bat mugimendu politiko antolatua delako. Askatzea izan da: “Ados, orain tangoa egiten jarraituko dut, bai horixe”.

Bi emakume kalean dantzan. Argazkia: sessfemn.wordpress.com

Bi emakume kalean dantzan. Argazkia: sessfemn.wordpress.com

2 Iruzkin

  1. Unai | 2016-05-26 at 15:16

    Oso interesgarria, baino noizko Bazterretako Dantzarien inguruko erreportaia edo zerbait?. EHko ekimen polita da ta gertukoa. Mila esker!

    Reply
  2. Onintza Irureta | 2016-05-26 at 16:25

    Kaixo Unai
    Mesedez idatzi onintza@argia.eus-era. Gustura asko ezagutuko nuke zuen ekimena.

    gero arte

    Reply

Iruzkina idatzi Baztertu erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Onintza Irureta

Euskara kontuak ditut hizpide Argia aldizkarian, eta blog honetan ere, euskara etengabe plazara atera dadin saiatuko naiz. Betaurreko matxistak eranzten ere saiatuko naiz eta emakumea txokotik plazara ekartzeko ahalegina egingo dut.

Azken bidalketak

  • “Amak esan zuenean bakarrik zegoela, ulertu nuen berriz ikasi behar nuela bengalera”
  • Pandemiak batuko ote ditu pentsionistak, zahar egoitzetako senideak, sindikatuak, emakume migratzaileak…?
  • Iñaki Lasagabaster: “Nork agindu dezake zahar etxeko egoiliarra logelan itxita uztea?”
  • Ana García Mendoza: “Adinekoa menpekoa denean, guk erabakitzen dugu dena bere ordez”
  • Amaia Álvarez: “Medikuari egunero esaten nion uzteko ama bisitatzen, bazihoala, eta berak ezetz”

Iruzkin berriak

  • Ekhi Mandiola(e)k Amaia Álvarez: “Medikuari egunero esaten nion uzteko ama bisitatzen, bazihoala, eta berak ezetz” bidalketan
  • Kontxi Azkoaga(e)k Amaia Álvarez: “Medikuari egunero esaten nion uzteko ama bisitatzen, bazihoala, eta berak ezetz” bidalketan
  • Madalen Ibañez(e)k Amaia Álvarez: “Medikuari egunero esaten nion uzteko ama bisitatzen, bazihoala, eta berak ezetz” bidalketan
  • Kontxita Beitia oyarbide(e)k Madalen Ibañez (Gipuzkoako Senideak): “Birusak jo ez dituen egoiliarrak ‘hil’ egin dira bi hilabetez gelan bakartuta egonda” bidalketan
  • Nathalie(e)k Guillermo Perea: “Murgak eta Artolazabalek esan behar dute zergatik abandonatu dituzten adinekoak egoitzetan” bidalketan

Artxiboak

  • 2020(e)ko abendua
  • 2020(e)ko iraila
  • 2020(e)ko ekaina
  • 2020(e)ko apirila
  • 2020(e)ko martxoa
  • 2020(e)ko urtarrila
  • 2019(e)ko urria
  • 2019(e)ko iraila
  • 2019(e)ko maiatza
  • 2018(e)ko azaroa
  • 2018(e)ko urria
  • 2018(e)ko iraila
  • 2018(e)ko ekaina
  • 2018(e)ko maiatza
  • 2018(e)ko martxoa
  • 2018(e)ko otsaila
  • 2018(e)ko urtarrila
  • 2017(e)ko azaroa
  • 2017(e)ko urria
  • 2017(e)ko iraila
  • 2017(e)ko abuztua
  • 2017(e)ko uztaila
  • 2017(e)ko ekaina
  • 2017(e)ko maiatza
  • 2017(e)ko apirila
  • 2017(e)ko martxoa
  • 2017(e)ko otsaila
  • 2017(e)ko urtarrila
  • 2016(e)ko abendua
  • 2016(e)ko azaroa
  • 2016(e)ko urria
  • 2016(e)ko iraila
  • 2016(e)ko abuztua
  • 2016(e)ko uztaila
  • 2016(e)ko ekaina
  • 2016(e)ko maiatza
  • 2016(e)ko apirila
  • 2016(e)ko martxoa
  • 2016(e)ko otsaila
  • 2016(e)ko urtarrila
  • 2015(e)ko azaroa
  • 2015(e)ko urria
  • 2015(e)ko iraila
  • 2015(e)ko uztaila
  • 2015(e)ko ekaina
  • 2015(e)ko maiatza
  • 2015(e)ko apirila
  • 2015(e)ko martxoa
  • 2015(e)ko otsaila
  • 2015(e)ko urtarrila
  • 2014(e)ko abendua
  • 2014(e)ko azaroa
  • 2014(e)ko urria
  • 2014(e)ko iraila
  • 2014(e)ko uztaila
  • 2014(e)ko ekaina
  • 2014(e)ko maiatza
  • 2014(e)ko apirila
  • 2014(e)ko martxoa
  • 2014(e)ko otsaila
  • 2014(e)ko urtarrila
  • 2013(e)ko azaroa
  • 2013(e)ko urria
  • 2013(e)ko iraila
  • 2013(e)ko abuztua
  • 2013(e)ko uztaila
  • 2013(e)ko ekaina
  • 2013(e)ko maiatza
  • 2013(e)ko apirila
  • 2013(e)ko martxoa
  • 2013(e)ko otsaila
  • 2013(e)ko urtarrila
  • 2012(e)ko azaroa
  • 2012(e)ko urria
  • 2012(e)ko iraila
  • 2012(e)ko ekaina
  • 2012(e)ko maiatza
  • 2012(e)ko martxoa
  • 2012(e)ko otsaila
  • 2012(e)ko urtarrila
  • 2011(e)ko abendua
  • 2011(e)ko azaroa
  • 2011(e)ko urria
  • 2011(e)ko iraila
  • 2011(e)ko uztaila
  • 2011(e)ko maiatza
  • 2011(e)ko apirila
  • 2011(e)ko martxoa
  • 2011(e)ko otsaila
  • 2011(e)ko urtarrila
  • 2010(e)ko azaroa
  • 2010(e)ko urria
  • 2010(e)ko iraila
  • 2010(e)ko uztaila
  • 2010(e)ko ekaina
  • 2010(e)ko maiatza
  • 2010(e)ko apirila
  • 2010(e)ko martxoa
  • 2010(e)ko otsaila
  • 2010(e)ko urtarrila
  • 2009(e)ko abendua
  • 2009(e)ko azaroa
  • 2009(e)ko urria
  • 2009(e)ko iraila
  • 2009(e)ko abuztua
  • 2009(e)ko uztaila
  • 2009(e)ko ekaina
  • 2009(e)ko maiatza
  • 2009(e)ko apirila
  • 2009(e)ko martxoa
  • 2009(e)ko otsaila
  • 2009(e)ko urtarrila
  • 2008(e)ko abendua
  • 2008(e)ko urria
  • 2008(e)ko iraila
  • 2008(e)ko ekaina
  • 2008(e)ko maiatza
  • 2008(e)ko apirila
  • 2008(e)ko martxoa
  • 2008(e)ko otsaila
  • 2007(e)ko urria
  • 2007(e)ko iraila

Kategoriak

  • Antzerkia
  • Artea
  • Dantza
  • Ekonomia
  • Energia
  • Euskara
  • Gizartea
  • Hedabideak
  • Hezkuntza
  • Historia
  • Hizkuntzak
  • Kirola
  • Literatura
  • Musika
  • Natura
  • Nazioartea
  • Osasuna
  • Sailkatugabeak
  • Zientzia eta teknologia
  • Zinema

Meta

  • Hasi saioa
  • Sarreren jarioa
  • Iruzkinen jarioa
  • WordPress.org

ARGIAko Blogarien Komunitatea - CC-BY-SA