Hasiera »
Txerraren bloga - Garaigoikoa
Txerra Rodriguez
Soziolinguistikari buruz dihardu blog honek, euskararen hizkuntza komunitatearen ikuspegitik beti ere.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- Txerra Rodriguez(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Ana(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Ikusgela(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Joan-etorri (xin-fan) - Garaigoikoa(e)k A casa do amo bidalketan
- Zergatik erabili euskara? | Bihar da berandu(e)k 40 argudio gazteen (eta ez hain gazteen) artean euskara (edo katalana) gehiago erabiltzeko bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko azaroa
- 2024(e)ko urria
- 2024(e)ko iraila
- 2024(e)ko uztaila
- 2024(e)ko ekaina
- 2024(e)ko maiatza
- 2024(e)ko apirila
- 2024(e)ko martxoa
- 2024(e)ko otsaila
- 2024(e)ko urtarrila
- 2023(e)ko abendua
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko urria
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko uztaila
- 2023(e)ko ekaina
- 2023(e)ko maiatza
- 2023(e)ko apirila
- 2023(e)ko martxoa
- 2023(e)ko otsaila
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko abendua
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko iraila
- 2022(e)ko abuztua
- 2022(e)ko uztaila
- 2022(e)ko ekaina
- 2022(e)ko maiatza
- 2022(e)ko apirila
- 2022(e)ko martxoa
- 2022(e)ko otsaila
- 2022(e)ko urtarrila
- 2021(e)ko abendua
- 2021(e)ko azaroa
- 2021(e)ko urria
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko uztaila
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2021(e)ko martxoa
- 2021(e)ko otsaila
- 2021(e)ko urtarrila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko azaroa
- 2020(e)ko urria
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko uztaila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko apirila
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko abuztua
- 2019(e)ko uztaila
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2019(e)ko urtarrila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko uztaila
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko otsaila
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko abendua
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko azaroa
- 2012(e)ko urria
- 2012(e)ko iraila
- 2012(e)ko abuztua
- 2012(e)ko uztaila
- 2012(e)ko ekaina
- 2012(e)ko maiatza
- 2012(e)ko apirila
- 2012(e)ko martxoa
- 2012(e)ko otsaila
- 2012(e)ko urtarrila
- 2011(e)ko abendua
- 2011(e)ko azaroa
- 2011(e)ko urria
- 2011(e)ko iraila
- 2011(e)ko abuztua
- 2011(e)ko uztaila
- 2011(e)ko ekaina
- 2011(e)ko maiatza
- 2011(e)ko apirila
- 2011(e)ko martxoa
- 2011(e)ko otsaila
- 2011(e)ko urtarrila
- 2010(e)ko abendua
- 2010(e)ko azaroa
- 2010(e)ko urria
- 2010(e)ko iraila
- 2010(e)ko uztaila
- 2010(e)ko ekaina
- 2010(e)ko maiatza
- 2010(e)ko apirila
- 2010(e)ko martxoa
- 2010(e)ko otsaila
- 2010(e)ko urtarrila
- 2009(e)ko abendua
- 2009(e)ko azaroa
- 2009(e)ko urria
- 2009(e)ko iraila
- 2009(e)ko abuztua
- 2009(e)ko uztaila
- 2009(e)ko ekaina
- 2009(e)ko maiatza
- 2009(e)ko apirila
- 2009(e)ko martxoa
- 2009(e)ko otsaila
- 2009(e)ko urtarrila
- 2008(e)ko abendua
- 2008(e)ko azaroa
- 2008(e)ko urria
- 2008(e)ko iraila
- 2008(e)ko abuztua
- 2008(e)ko uztaila
- 2008(e)ko ekaina
- 2008(e)ko maiatza
- 2008(e)ko apirila
- 2008(e)ko martxoa
- 2008(e)ko otsaila
- 2008(e)ko urtarrila
- 2007(e)ko abendua
- 2007(e)ko azaroa
- 2007(e)ko urria
- 2007(e)ko iraila
- 2007(e)ko uztaila
- 2007(e)ko ekaina
- 2007(e)ko maiatza
- 2007(e)ko apirila
- 2007(e)ko martxoa
- 2007(e)ko otsaila
- 2007(e)ko urtarrila
- 2006(e)ko abendua
- 2006(e)ko azaroa
Euskal soziolinguistikaz
2009-05-19 // Sailkatu gabea // Iruzkinik ez
Gaurkoan sorpresa ederra hartu dut, eskertzen den sorpresa. Soziolinguistikari buruzko blog berria deskubritu dut, eta gainera euskaraz, eta gainera egilea Erramun Baxok da. Benetan ederra, segitu beharrekoa, zelan ez. Frantsesezko bertsioa ere badu.
Euskal soziolinguistikaz
Udaltop
2009-05-12 // Sailkatu gabea // Iruzkinik ez
Atzo bertan esaten nuen hainbat jardunaldi interesgarri izan(go) direla eta horiek zer oihartzun gutxi daukatela interneten. Ba gaur hitzak jan behar ditut nolabait.
Udaltop jarduanldiak izan ziren pasa den astean eta bertako laburpen ederra egin digute Lantalan-ekoek. Eta baita argiakoek ere (ponentzia batena).
Jarraian Lanatalekoen artikulu osoa:
Maiatzaren 7 eta 8an ospatu ziren Udaletako euskara-zerbitzuen l. topaketak.
Oso emankorra izan da, bai partaideen -emaile zein hartzaileen-
ezaugarriei erreparatuta eta baita bertan landu diren gaiek perspektiba
anitzak izan dituztelako.
Nola indartu euskararen erabilera familietan? izan da lehen topaketa hauetako gaia.
Egun t´erdiko jardunean bederatzi ponentzia entzun ziren eta
amaitzeko talde-lana egin zen, ponentzietan entzundakoa kasu errealekin
uztartzeko. Topaketa “Hamaika bertute” bertso-taldearen umoreak itxi
zuen.
Bertan jasotakoa modu laburrean jasotzen saiatu gara. Aurrerago udaltop webgunean
edukien sarrera interesa duen edonoren esku egongo da.
Lehengo Ponentzia: Aurrez aurreko jardunaren lekua HINBE saioetan
Mikel Zalbide
Galdera-erantzunen tartean jasotako batzuk:
euskararen mundura erakartzeko balioko dutenak? Fishmanek garbi esan
du: zentratu auzogintzan, zerbitzugintzak, eta ez zuzenean hizkuntzan.
Gizartearen beharrei erantzun, euskaraz!
informaletan eta helduen artean sarri gertatzen da, nola jokatu?
Ikuspegi prebentiboarekin jokatu behar dugu; harreman-sare, jardun
esparru, eskualdeak sendotuz.
Bigarren ponentzia: Gurasoak irakasleen norabide berean: Karmelo Ikastolako esperientzia
Karmelo Ikastolako jolaslekua.
berezituak dira famili euskaldun, misto eta erdaldunentzat; ze urrats
zehatz eman proposatzen zaie, aktiboak nola izan; mezu hauek
progresiboak dira.
Hirugarren ponentzia: Duzun onena: Nafarroako udaletako esperientzia
familia mota guztiek dute zer hobetu; eleaniztasuna euskara ardatz
duena; mezu soziolinguistikoa eta pedagogikoa bateratuta
(komunikaziorako eroso sentitzea euskara une goxoetan erabiltzea;
euskara ondo ikasi ondorengo hizkuntzak ondo ikasteko).
ematen dute (lotura-hurbiltasuna); irakaslearekin mezua adosten da,
gelaren ezaugarriak ezagutzen dira (talde naturala hautatu da
emankorragoa delako); garapen pertsonalarekin, jolasa eta gozatzearekin
lotzen da.
Ondorioak:
Laugarren ponentzia: Familia bidezko euskararen jarraipena Oarsoaldean: arian ekin, ekinean ari
Jaione Urruzola eta Jose Luis Agirretxe
1990-2002 artean guraso misto eta erdaldunei zuzendu zen lana;
2002-2005ean xede taldearen aldaketa:
Zergatik da hain zaila:
2006-2009 helburua guraso euskaldunak sentiberatzea.
behar dira (Eta zuek zer? –haurrak gurasoei- Hacen lo que ven, hablarán
lo que hableis). Mezuak urtetan iraunarazi beharra.
erdipurdikoa izan da; azken urteotan clown bidez gurasoen ohiko bileran
8 bat minututan mezu argiak eman eta materiala banatzen da.
Hausnarketa:
mezuak iristen al dira? Ulertzen al dira? Helburuak lortzen ari al
gara? Ondoren neurri zuzentzaileak aplikatuko dira.
Bosgarren ponentzia: EAEko euskararen belaunez belauneko transmisioa
Pablo Sagardoy
zailtasuna dituzte (inguruneak ez die laguntzen; gune erdaldunetan bizi
dira; gaztelaniaz hobeto moldatzen dira).
Seigarren ponentzia: Bikoteen artean hizkuntza ohituren aldaketa. Ikerketa-lana
Pablo Suberbiola, Soziolinguistika Klusterra
Ondorioa, tipologiak eta gakoak bereiztu dira:
jasotakoari jarraipena ematea; gurasoak eman ezin zigutena seme-alabei
eman nahi izatea; bizi naizen tokiko hizkuntza eta kultura
neureganatzea; besteak niregatik gaztelaniaz egitera ez behartzea…
gaztelaniaz ateratzen zait; aldatzen zailenak direnak haserrealdi eta
eztabaidetan gaztelaniara ez pasatzea; arraro sentitzea; deseroso
sentitzea; zuzendu bai baina noraino?; solaskide falta edo egokirik ez
izatea…
errazenetik hasi; nekatutakoan, agobiatutakoan gaztelaniaz egin sufritu
gabe; gaitasuna nola elikatu bilatu (euskaldunekin ahalik eta gehien
egon); prozesuaren zaintza (horma-irudi bat ipini hartutako bidea
gogoratzeko –Txillardegi-); itxoin gabe EGA eduki arte, hasi gaitasunak
erabiltzen.
Gakoak:
aldatzea (gaztelania erabiltzetik euskara erabiltzera pasatzea).
Zazpigarren ponentzia: Berezko taldeak eta hizkuntza: bihotzaren arrazoiak
Pello Jauregi
hasieran emozioak (organismoarn erantzuna besteekin harremanetan
jartzeko).
posible dira, beste batzuk ez). Dinamika bitxia erabili zuen grafikoki
adierazteko kontzeptua.
Beraz aldatzera derrigortua (boterea) edo erosoago sentitu behar naiz (emozioak).
Galdera-erantzunetan esandakoak:
emozioak erabiltzen ditu, maitasuna hain zuzen (ez dakienez eta pena
ematen digunez gaztelaniaz egingo dut).
bizi-irauteko. Ze sistemak ematen dio segurtasuna? Babes
instituzionalak.
Zortzigarren ponentzia: Nola landu transmisioaren gaiari? Buruntzaldean egindakoak eta ondorioak
Iñaki Arruti eta Pablo Suberbiola (goragoko argazkia)
Bederatzigarren ponentzia: Adimen emozionalaren lanketaren bidez familia barruko euskararen erabileran eragiteko saiakera
Aita Larramendi ikastola
errespetua; giro lasaia; guraso guztiek lekua izatea (berritsuek zein
isilek).
urte bitarteko gurasoak); %30 teoria gainontzekoa praktikoa, emozioen
lanketa-arikeak; etxeko lanak (ipuin jakin batzuk kontatu haurrei…).
emozionalaren garapen proiektua batera ekarri beharra; euskararen
inguruko proposamenak lantzeko euskara talde baten onurak.
Euskararen erabilera sustatzen hezkuntzan
2009-05-11 // Sailkatu gabea // Iruzkinik ez
Udako ikastaroekin jarraituta, oraingoan Hik Hasikoak eta horien artean bat. Euskararen erabilera sustatzen hezkuntzan. Interesgarria ematen du benetan. Zenbat ikastaro eta horien zer gutxi sarean.
Edukiak
Eskolatik abiatu, eta ikasleen euskararen erabilera sustatzeko ahalik eta ikuspegi orokorrena aurkeztea da asmoa.
Euskararen erabilera sustatzea nahi badu, ikastetxe bakoitzak bere
Hizkuntz Proiektua garatu beharko du, eskolaren hizkuntzen trataera
osoa kudeatzen duen marko integrala definituz.
Uztailak 1, asteazkena
– Ikastolen HIZKUNTZ PROIEKTUA
Ikastolen Elkartea duela bederatzi urte hasi zen bere Hizkuntz
Proiektua garatzen eta azken zazpi urteetan 36 ikastolekin batera
egitasmo pilotua bideratu du. Egitasmo horren baitan, ikastola
bakoitzak bere errealitateari egokitutako proiektua abian jarri du.
1) MARKO TEORIKOA: Ikastolen Hizkuntz Proiektua egitasmoaren aurkezpen orokorra.
*Kristina BOAN eta *Irune URBINA. Euskal Herriko Ikastolen Konfederazioaren
Hizkuntz Proiektuaren taldekideak.
2) EKIMEN PRAKTIKOA: Saio pilotuan parte hartu duen Eleizalde ikastolaren (Bermeo)
ibilbidearen aurkezpena.
*Olatz ZABALONDO eta Urko GOITIA. Eleizalde Ikastolako Hizkuntz Proiektuaren
dinamizatzaileak.
– Euskararen erabilera eskolan
– Aurrekariak eta zenbait premisa
– Hezitzaileek asko egin dezakete
– Lidergotik eragiten
– Aldaketa kulturala erakundeetan
*Ttakun Kultur Elkartea.
– Gurasoak irakasleen norabide berean: gurasoentzako mezuak eta tresnak.
Hizkuntzen inguruan gurasoen kezkak, ikastetxeetatik eman beharreko
mezuak, horretarako bideak eta gurasoentzako tresnak. Norabide horretan
egindako esperientzia zehatzak aurkeztuko dira.
*Iñaki EIZMENDI. Ebete hizkuntza zerbitzuak
Uztailak 2, osteguna
– Gazteen hizkuntza erabileraren azterketa proiektua.
*Asier BASURTO. Soziolinguistika Klusterra.
– Lidergotik eragiten
Erronkak adostea gazteekin, erabilera bermatuz.
1.- Lidergo motak.
2.- Liderrak nola kudeatu.
3.- Erronkak adostu.
4.- Pilotajeak: Irakutrezin, Ktg, gazte lokala…
*Ttakun Kultur Elkartea.
– Ikastetxeetan hizkuntzekiko jarrerak eta jokabideak lantzeko proposamen bat: Norabidetik jarduera zehatzetara.
Saioan, batetik, oinarri batzuk proposatuko dira; Lehen Hezkuntzatik
hasi eta Batxilergora bitarteko plangintza baterako balio dezaketenak.
Bestetik, modu horretako plangintza bat aurrera eraman ahal izateko
hainbat ideia eta adibide aurkeztuko dira.
*Iñaki EIZMENDI. Ebete hizkuntza zerbitzuak
– Informatikak ikasleen euskararen erabileran duen eragina
* Maite GOÑI. Ordiziako Jakintza ikastolako IKT taldeko partaidea eta euskaljakintza egitasmoaren arduraduna
– Ikasbizia: auzo-hezkuntzaren bidean
* Pello JAUREGI. EHUko irakaslea
– Gurasotegi: etxe-hezkuntzaren bidean
* Pello JAUREGI. EHUko irakaslea
Uztailak 3, ostirala
– EAEko Hezkuntza Saila: erabilera areagotzeko saioak
– Normalizazio Legea helduleku, NOLEGAren sorrera 1984
– NOLEGAren ibilbidea 1985-1996/ 1996-2009; deialdiak, barnetegiak…
– ULIBARRI programa, aurrerapauso kualitatiboa
– ARRUE ikerketaren harira eskolaren esku-hartzeaz
– Norabide berriak; ekimenen nolakotasuna, ikuspegi metodologikoak, ikusmira-aldaketa
* Iñaki ARTOLA eta * Santos IZAGIRRE.
– Herriko euskararen erabilera normalizatzea: Arrasateko Udalaren plana
* Aintzane LASA eta * Jose Felix DIAZ DE TUESTA.
–
Kataluniako Generalitat-ek araututako Pla d´entorno deritzanak
katalaneraren erabileran eragiten udalekin eta eragileekin batera.
* Pere MAYANS. Kataluniako Generalitateko hizkuntza politikako arduraduna.
Soziolinguistikaz berripapera: 24. zenbakia
2009-05-06 // Sailkatu gabea // Iruzkinik ez
Oraingoan Soziolinguistikaz berripaperaren 24. zenbakia, itxura eta edukiak aldatuta. Bejondeizuela.
SOZIOLINGUISTIKA
KLUSTERRA
ZEIN
HIZKUNTZA HITZ EGITEN DU KOMUNIKAZIO GIZARTEAK? SOZIOLINGUISTIKA
KLUSTERRA EHUKO UDAKO IKASTAROETAN
Soziolinguistika Klusterrak soziolinguistikari buruzko ikastaro interesgarri
bat antolatu du Euskal Herriko Unibertsitatearen (UPV-EHU) XXVIII. Uda
Ikastaroetako eskaintzaren barruan.
Zein hizkuntza hitz egiten du komunikazio gizarteak? Galdera
horren inguruan hausnartuko da ikastaroan. “Komunikazioaren gizartea”,
“aro globala”, “hedabideak”, “nortasunaren
eraikuntza” eta “hizkuntzen industria” bezalako hitz
gakoen inguruko azalpenak eta eztabaidak izango dira, soziolinguistikaren
ikuspegitik nagusitzen ari diren gizarte aldaketei aurrea hartu nahian.
Errealitate berriei begira jarriko da beraz ikastaroa, goi mailako hainbat
irakasleren parte hartzearekin. Ikastaroa Donostiako Miramar Jauregian,
ekainaren 22, 23 eta 24an burutuko da, eta izena emateko epea maiatzaren
1etik aurrera zabalik izango da.
Informazio gehiago:
Klusterra
Herriko Unibertsitatearen (UPV-EHU) XXVIII. Uda Ikastaroak
EUSKARA LAN MUNDUAN… LANEAN! SOZIOLINGUISTIKA
KLUSTERRA UDAKO EUSKAL UNIBERTSITATEAN
Soziolinguistika Klusterrak aurten ere Udako Euskal Unibertsitatearen
(UEU) eskaintzaren barruan soziolinguistikari buruzkoa ikastaroa antolatu
du, eta Baionako Unibertsitatean burutuko da uztailaren 8 eta 9an Euskara
lan mundua… lanean! Izenburuarekin. Bertan, lan munduan euskararen erabilerari
bultzada bat eman nahi dioten egitasmoak aztertuko dira. UEUren Udako
ikastaro hau aukera egokia izango da egindakotik ikasi eta eremu berrietara
zabaltzeko eta elkarrekin esperientziak trukatu eta hobetzeko bideaz hausnartzeko.
Informazio gehiago:
SOZIOLINGUISTIKA KLUSTERRA UDALTOP-EN
Gipuzkoako Foru Aldundiak eta Lasarte-Oriako Udalak antolatutako udaletako
euskara-zerbitzuen I. topaketan (UDALTOP – maiatzaren 7-8)) Pablo Suberbiola
Soziolinguistika Klusterreko teknikariak bi hitzaldi emango ditu, egin
berri diren bi ikerketen inguruan. Topaketak Nola indartu euskararen erabilera
familietan? du aztergai nagusi, eta ildo horretan doaz Suberbiola ikerlariak
aurkeztuko dituen bi lanak.
Lehenengoan, Buruntzaldean euskararen transmisioaren inguruko ikerketa-lanaren
ondorioak aurkeztuko ditu; bigarren hitzaldian “Bikoteen artean
hizkuntza ohituren aldaketa” aztertu duen ikerketa-lanaren emaitzak
azalduko ditu. Ikerketa hori Eusko Jaurlaritzako Hizkuntza Politikarako
Sailburuordetzaren eskariz egin du Klusterrak, Pello Jauregi irakaslearen
aholkularitzarekin.
Informazio gehiago:
.
EUSKARAREN NORMALIZAZIO KASU AURRERATUEN
BIGARREN ARGITALPENA KALERATU DU SOZIOLINGUISTIKA KLUSTERRAK
Zer egin euskara norbere erakundean normalizatzeko? Galdera horri erantzuna
bilatu nahi dio Soziolinguistika Klusterrak 2007. urtean abian jarri zuen
Euskararen Normalizazio Kasu Aurreratuak proiektuaren bidez. Beraz, euskararen
normalizazioan eredugarri diren hizkuntza-kudeaketak aztertzen dira hemen.
Proiektuaren helburu nagusia euskara planak burutzen dituzten hainbat
erakunderen esperientzia eta ezagutza biltzea eta zabaltzea da.
IMH, Makina Erremintaren Institutua eta Bergarako Udala Kasuak aukeratu
ditu aurten Soziolinguistika Klusterrak kasu aurreratu modura, eta bere
emaitzak webgunean daude irakurgai
Informazio gehiago:
Informazio gehiago:
II EUSKAL SOZIOLINGUISTIKA JARDUNALDIKO
MATERIALAK WEB GUNEAN
Soziolinguistika Klusterrak Web gunean jarri ditu eskuragarri II Euskal
Soziolinguistika Jardunaldiko aurkezpenak eta bideoak. Bertan aurki daitezke
honako mahai-inguru eta hitzaldietako edukiak:
, Erramun Osa, Itziar Elorza, Fermin Lazkano, Olatz Altuna. BIDEOA
ikerketa proiektua), Nekane Goikoetxea. POWER POINT-a
ikerketa), Iñaki Martinez de Luna. POWER POINT-a
POWER POINT-a
Gorka Julio. BIDEOA, POWER POINT-a
Uranga (Koord). BIDEOA.
Informazio gehiago:
klusterra
BAT ALDIZKARIA 70 ZENBAKIA KALEAN
BAT aldizkariaren 70. zenbakiak Euskararen legeak du gai nagusia. Soziolinguistika
Klusterrak Udako Euskal Unibertsitatearekin duen lankidetzaren baitan,
2008an, Euskararen Legeak: Esperientzia Praktikoak eta Aukerak izenburuarekin
emandako ikastaroaren mamia hartu du dossier modura zenbaki honek. Ikastaro
haren helburu nagusiak honakoak ziren: euskarak bere lurraldean dituen
lege-egoera desberdinak kontuan hartuta egoera horiek hobeto ezagutzeko
ahalegina egitea, eta, bestetik, lege-muga horien barruan izan litezkeen
aukerak ezagutzea eta praktikan jartzeko bideez eztabaidatu eta esperientziak
trukatzea ere bilatzen zen.
Ekarpenak bildu ditu orain artikulu modura BAT Aldizkariak. Nolanahi
ere, ohikoa denez, bestelako artikuluak ere eskaintzen ditu GUREAN atalean.
Besteak beste, II Euskal Soziolinguistika Jardunaldiko bi saio ekarri
ditu hona.
Dossierra
eta Ipar Euskal Herrian. Iñaki Agirreazkuenaga
aukerak eta mugak. Jean-Baptiste Coyos
aukera berdintasuna eta askatasuna oinarri. Erramun osa
Gurean
Elortza, Erramun Osak, Fermin Lazkano, Olatz Altuna.
Joly
Liburu-aipamena
M. Maraña ed.). Andoni Barreña
Informazio gehiago:
EKIMENAK
ETA KANPAINAK
EUSKARAZ
SEGURUAGO KANPAINA ABIATU DUTE KONTSEILUAK, ZIURTAGIRIAREN ELKARTEAK
ETA BEHATOKIAK
Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseiluak, Hizkuntz Eskubideen Behatokiak
eta Ziurtagiriaren Elkarteak Euskaraz seguruago, aseguru-etxeetan eragiteko
ekintza-plana abiatu dute. egunerokoan aseguru-etxeekin izaten diren harremanetan
entitateek zerbitzua euskaraz ematea eta lana ere euskaraz egitea bultzatu
nahirik.
Informazio gehiago:
HIZKUNTZEN LEGEAK EUSKARAREN BEHARRAK KONTUAN HARTZEKO ESKATU DU EUSKAL
KONFEDERAZIOAK
Max Brisson Euskararen Erakunde Publikoko presidenteak Euskal Konfederazioaren
proposamena helarazi dio Frantziako Gobernuari, euskararen beharrak kontuan
hartzeko eskatuz. Hau da, gutxienez Frantses hizkuntzaren parean lurraldeari
dagokion hizkuntza ofizialki onartzea eskatzen du, hizkuntzen biziraupena
eta transmisioa, hiztun kopuruaren beherakada aldatzea, belaunaldi osoak
euskalduntzea helburu duen hizkuntza politika eraginkorra osatzea.
Informazio gehiago:
EUROPAKO ERKIDEGOETAKO JUSTIZIA AUZITEGIAREN
AURREAN EUSKARA ERABILI AHAL IZANGO DA
Europako Erkidegoetako Justizia Auzitegiak Espainiako Gobernuarekin
sinaturiko akordio-hitzarmenaren bitartez erakunde horretara jotzen duten
herritarrek euskaraz, katalanez edo galegoz idatziriko erantzunak jasotzeko
aukera izango dute. Hala ere, kontuan izan behar da akordio horretatik
kanpo geratzen direla izaera juridikoa dutena idatziak, hau da, lege-mailako
arauen aplikazioei buruzkoak.
Informazio gehiago:
HIZKUNTZEN EUROPAKO MARKO BATERATUAN UZTARTU DIRA
EUSKARA-GAITASUN TITULUAK
Eusko Jaurlaritzak Euskara-gaitasun agirien baliokidetza sistema osatu
du, eta egiaztagiri guztiak elkarrekin baliokidetuko dituen Dekretua onartu
du. Dekretu horren bitartez Hizkuntzen Europako Erreferentzi Marko Bateratura
finkatu zituen 64/2008 Dekretua egokitu du eta handik kanpo geratu ziren
titulazioak sartu ditu bere baitan.
Informazio gehiago:
EITB-K SORTZEN DUEN TESTU-MASA EUSKALTZAINDIAREN
ESKUETAN JARRIKO DU
Euskaltzaindiak eta EITB-k hitzarmena sinatu zuten pasa den apirilean
EiTB-k ekoitzi dituen hainbat testu Euskaltzaindiaren eskuetan jartzeko,
Akademiak Lexikoaren Behatokia deritzan egitasmoa garatu dezan. Hitzarmena
Andres Urrutia euskaltzainburuak eta Julian Beloki EiTB taldeko irratietako
zuzendari-koordinatzaileak sinatu zuten, eta modu horretan EITBren materialak
Euskaltzaindiaren Lexikoaren Behatokiaren corpusa osatzeko erabiliko dira.
Informazio gehiago:
KATALUNIAKO GENERALITATEKO HIRUKOAK ETA
CIU-K ZINEMAREN LEGE BERRIAREN INGURUKO PROPOSAMENA AURKEZTUKO DUTE
Kataluniako Generalitateko hirukoak eta CiU-k Zinemaren Lege berriaren
inguruko proposamena aurkeztuko dute Parlamentuan. Lege berriaren arabera,
zinema aretoetako estreinaldien erdiak katalanez bikoiztuta edo azpidatzita
eman beharko dira. Gaur egun, emanaldien %3 besterik ez dira katalanez.
Banatzaileek, adibidez, ale kopuru bera bikoiztu beharko dute katalanez
eta gaztelaniaz. PP eta Ciutadans alderdiak proposamenaren aurka agertu
dira.
Informazio gehiago:
IBERIAR PENINTSULAKO HIZKUNTZEN INGURUKO
INSTITUTUA SORTU DUTE HAINBAT UNIBERTSITATEKO SOZIOLINGUISTIKAKO IRAKASLEEK
Benasqueko Udalaren eta Aragoiko Gobernuaren babesarekin Institutuaren
fundazio-bilera burutu zen apirilaren 25ean, Benasque bertan. Bere helburua
penintsulako hizkuntzen arteko elkarbizitza sustatzea da esparru publikoan
zein pribatuan. Ekimen honetan parte hartu dute Bartzelona, Alcala de
Henares, A Coruña, Girona, Santiago, Valentzia, Zaragoza eta EHUko
irakasleek parte hartu dute.
Informazio gehiago:
IKERKETAK
ETA ARGITALPENAK
IV.
MAPA SOZIOLINGUISTIKOA
Eusko Jaurlaritzak IV. Mapa Soziolinguistikoaren datuak aurkeztu ditu.
Mapa hau, batez ere, 2006an IV. Inkesta Soziolinguistikorako bildu ziren
datuetan oinarritzen da. Hala ere, Inkesta soziolinguistikoak hamabost
urte baino gehiagoko biztanleak hartzen bazituen ere, Mapa soziolinguistikoak,
Euskal Autonomia Erkidegoko biztanleria osoa hartzen du aintzat. Mapa
soziolinguistikoak lau aldagai aztertzen ditu: hizkuntza-gaitasunaren
bilakaera; biztanleriaren lehen hizkuntza; hizkuntza-gaitasunaren eta
lehen hizkuntzaren arteko gurutzaketa, BILA indizea (hizkuntza-bilakaeraren
indizea); eta etxeko erabilera.
Informazio gehiago:
ERDALDUNEN EUSKARAREKIKO AURREIRITZIAK ETA JARRERAK
IKERKETAREN EMAITZAK AURKEZTU DITU UNESCO ETXEAK
UNESCO Etxeko eta Munduko Hizkuntza Ondarearen UNESCO Katedrako Amarauna
ikerlari-taldeak eginiko Erdaldunen euskararekiko aurreiritziak eta jarrerak
izeneko ikerketa aurkeztu dute Bilbon Eusko Jaurlaritzako Hizkuntza Politikarako
Sailburuordetzak eta egileek.
Lanaren helburu nagusiak bi dira: batetik, erdaldunen euskararekiko
uste eta jarrerak zeintzuk diren eta elebitasunerako mesedegarri eta oztopotzaile
diren aurreiritziak arakatzea; bestetik, jarrerok euskaldunak ez diren
EAEko 18-55 urte bitarteko biztanlerian zein maiztasunarekin ageri diren
antzematea.
Informazio gehiago:
NAFARROAKO UNIBERTSITATE PUBLIKOKO IKASLEEK HEZKUNTZA
ELEBIDUNAREN AURREAN DITUZTEN JARRERAK AZTERTZEN DITUEN LIBURUA AURKEZTU
DA
Nafarroako Unibertsitate Publikoko ikasleen artean burutu dute Pablo
Sotés, Nekane Oroz eta Carlos Vilches-ek jarreren eta usten, eta
elebitasunaren eta hezkuntza elebidunaren inguruko ikerketa-lana.
Nafarroako Gobernuak finantzatutako lan honetako landa-lana 2005ean
burutu zen, eta laginean 2.000tik gora ikaslek hartu zuten parte. Horretarako,
alde kualitatiboa landu zen eztabaida taldeen bitartez eta kuantitatiboa,
inkestaren bitartez.
Informazio gehiago:
MUNDUKO ARRISKUPEKO HIZKUNTZEN UNESCOREN MAPA
ARGITARATU DA
UNESCOk argitara berri du Munduko Arriskupeko Hizkuntzen Mapa (UNESCO
Atlas of the World’s Languages in Danger), web gunean ere eskuragarri
dagoena. Mundu osoan erreferentzia den Mapa honek hizkuntza aniztasuna
babestu beharraz sentsibilizatu nahi du, eta, eragin, hizkuntza-plangintzetan
lanean dihardutenengan zein hiztun-komunitateengan ere.
Hainbat iturrik adierazten duen bezala, mapa honek ere munduko hizkuntzen
erdia jotzen du desagertze arriskupean, 3000 hizkuntza inguru munduan
osoan zehar.
Informazio gehiago:
EREMU URRIKO HIZKUNTZEN EUROPAKO GUTUNAZ BILTZARRA
BILBON
Bilboko Guggenheim museoan ospatu zen pasa den apirilaren 20an eta 21ean
Eskualdeetako edo eremu urriko hizkuntzen Europako Gutuna: Lorpenak eta
desafioak biltzarra. Hizlarien artean izango ziren besteak beste, Alberto
Lopez Basaguren, Europako Gutunaren Adituen Batzordeko kidea; Patxi Baztarrika
Eusko Jaurlaritzako Hizkuntza Politikarako sailburuordea eta Galiziako
Marisol Lopez eta Kataluniako Bernat Joan i Mari; Anjel Lertxundi idazlea;
Alexei Kozhemyakov, Eskualdeetako edo Eremu Urriko Hizkuntzen Europako
Gutunaren Idazkaritzako burua eta Pirkko Nuolijärvi, Finlandiako
Hizkuntzen Institutuko kidea.
Informazio gehiago:
KORRIKA 16
Mikel Laboari eta Enrike Knörri omen eginez eman zitzaion amaiera
apirilaren 6an Korrika 16.ari Gasteizen. Parte-hartzea inoiz izan den
handienarekin itxi da aurtengo edizioa. Arduradunen hitzetan, ez soilik
korrika eginez, baita herriz herriko batzordeetan parte hartuz eta, nola
ez, Korrika Kulturalean antolaturiko 300 ekitaldietan parte hartuz arrakasta
oso handia izan du. Ezin ahaztu bestalde Euskal Herritik haratago ere
jaso duen babesa eta laguntza ezin hobea. Horren lekuko atzerrian egindako
korrikak: Bartzelona, Madril, Argentina, Uruguay, Mexico, Txina, New York
eta London.
Informazio gehiago:
AGENDA
UDALETAKO
ZERBITZUEN I TOPAKETAK – UDALTOP (MAIATZAK 7-8)
Lasarte-Oriako Udalak eta Gipuzkoako Foru Aldundiak elkarlanean antolatutako
Udaltop Udaletako Euskara-zerbitzuen I. Topaketa, maiatzaren 7an eta 8an,
Lasarte-Oriako Manuel Lekuona kultur etxean burutuko da.
Nola indartu euskararen erabilera familietan? topaketaren izenburuari
jarrituz parte hartuko duten hizlariak honakoak dira: Mikel Zalbide, Rosa
Ramos, Patri Arburua, Jose Luis Agirretxe, Karmele Aurrekoetxea, Pablo
Sagardoy, Pablo Suberbiola, Pello Jauregi eta Aita Larramendi ikastolako
ordezkaria.
Landuko diren gaien arten honakoak daude: Familia Bidezko Euskararen
Jarraipena Oarsoaldean, EAEko euskararen belaunez belauneko transmisioa,
Bikoteen artean hizkuntza ohituren aldaketa. Berezko taldeak eta hizkuntza:
bihotzaren arrazoiak, Nola heldu transmisioaren gaiari? Eta Adimen emozionalaren
lanketaren bidez familia barruko euskararen erabileran eragiteko saiakera.
Informazio gehiago:
INFORMATIKARI EUSKALDUNEN VII. BILKURA OSPATUKO
DA (MAIATZAK 7)
Euskal Udako Unibertsitateko Informatika Sailak eta Miramon Enpresa Digitalak
antolatu dute informatika eta teknologia berrietan euskaraz lanean ari
direnei zuzendua VII Bilkura.
Teknologia berriak, gaur eta bihar izenburupean Donostiako Miramon Teknologia
Elkartegian burutuko da bilera maiatzaren 7an.
Informazio gehiago:
TRANSMISINOA ETA ERABILEREA JARDUNALDIAK
ANTOLATU DITU MENDEBALDE KULTURA ALKARTEAK (MAIATZAK 8 – 9)
Mendebalde Kultur Elkarteak Euskarearen Transmisioa gai modura hartuta
antolatu ditu bere aurtengo jardunaldiak. 2009ko maiatzaren 8an eta 9an
Euskaltzaindiko Aretoan ospatuko dira, eta bertan izango dira hizlari
Iñaki Martinez de Luna, Itziar Basterretxea, Iñaki Gaminde,
Kike Amonarriz, Mattin Irigoien, Estepan Plazaola, Juanjo Zorrilla, Alberto
Mardones, Manu Etxebarria, Akaitze Kamiruaga, Fredi Paia eta Esti Amorrortu.
Informazio gehiago:
GETXOLINGUAE 2009. HIZKUNTZA-KOMUNIKAZIORAKO
GAITASUNA, METODOLOGIAK ETA IKT (MAIATZAREN 14 – 15)
Urtero bezala, Getxoko Berritzeguneak antolatu ditu Getxolinguae jardunaldiak
maiatzean 14 eta 15erako. Bertan izango dira besteren artean Felipe Zayas,
Iñaki Regidor, Manuel Guerrero, Iñaki Murua eta Ana Sancho
irakasleak eta hainbat ikastetxetako esperientziak ezagutzera emateko
hainbat aditu. Aztertuko diren gaien artean Web 2.0aren erabilera eskolan,
teknologien bidez hizkuntzak lantzea eta Europako ikastetxeen arteko elkartruke
birtuala, linguistiko eta kulturala.
Informazio gehiago:
IRITZIAK
– ELKARRIZKETAK – ARTIKULUAK
ala kontuzko egoeran?. http://www.euskaltzaindia.net/index.php?option=com_content&Itemid=1&catid=121&id=355&lang=eu&view=article
ez bagara ere, hala bagina legez jokatu behar genuke.http://www.argia.com/argia-astekaria/2173/maria-jose-azurmendi/osoa
etorkizuna kanpoan ere jokatzen da. http://www.argia.com/argia-astekaria/2175/hizkuntza-gutxituak/osoa
du Nafarroako Gobernuak. http://www.erabili.com/zer_berri/berriak/1236587121
ez badu, hizkuntza gutxietsia da. http://www.berria.info/paperekoa/harian/2009-04-22/015/005/%C2%ABHizkuntza_batek_aitortza_ofizialik_ez_badu_hizkuntza_gutxietsia_da%C2%BB.htm
dagoena euskaldunon komunitatea da. http://www.argia.com/albistea/euskara-ez-kinkan-dagoena-euskaldunon-komunitatea-da-2
dituzten inguruak behar dituzte. http://www.noticiasdenavarra.com/ediciones/2009/04/28/sociedad/navarra/d28nav12.1578641.php
kendu eta ele biko eredua hauta dezaten. http://www.berria.info/paperekoa/harian/2009-04-30/016/005/%ABGurasoengan_eragin_behar_dugu_beldurra_kendu_eta_ele_biko_eredua_hauta_dezaten%BB.htm
Transmisinoa eta erabilerea jardunaldiak
2009-05-04 // Sailkatu gabea // Iruzkinik ez
Mendebalde elkarteak antolatu ditu asteburu honetarako jardunaldi interesgarri batzuk transmisioa eta erabilerari buruz. Egitaraua.
Bitxia bada ere, herri txiki honetan aste berean gai berari buruz beste jardunaldi bat ere egingo da, Lasarten, udaltop jardunaldiak.
Irrikitan gaude bien ekarpenak irakurri ahal izateko …..
Hizkuntzen institutua
2009-04-29 // Sailkatu gabea // Iruzkinik ez
Gaurkoan ez dakart ezer, edo akaso bai. Berritxo bat besterik ez (gure artean uste dut inork ez duela aipatu): hainbat unibertsitateko soziolinguistek sortu dute Iberiar Penintsulako hizkuntzen institutua, eta haren egoitza Benasquen izango da.
2006ko datuak hiru urte beranduago
2009-04-27 // Sailkatu gabea // 2 iruzkin
Pasa den ostiralean argitara eman zuten Inkesta soziolinguistikoa. Ez dut horren emaitzik aipatu nahi, ez dut haren metodologia epaitu nahi. Bakoitzak aterako ditu nahi dituen ondorioak, eta nahi duenari erreparatuko dio. Aurrerantzean neuk ere egingo dut ariketa hori.
Dena den, galdera bat datorkit burura eta ezin pasa hori egin gabe: inkestaren datuak 2006koak dira. Zergatik tardatu dute hiru urte emaitza horiek kaleratzen? Ez dut ulertzen, datuak 2006an ez ematea ulertzen dut, inkluso 2007an. Baina 2008an ez, eta 2009ko apirilean? Ez dut ulertzen …….
Inkesta soziolinguistikoa.
Euskararen Normalizazio Kasu Aurreratu berriak kaleratu ditu Soziolinguistika Klusterrak
2009-04-24 // Sailkatu gabea // Iruzkinik ez
Soziolinguistika Klusterretik bidali didate hau blogean igotzeko. Mila esker.
Zer egin euskara norbere erakundean normalizatzeko?
Galdera horri erantzuna bilatu nahi dio Soziolinguistika Klusterrak,
2007. urtean abiatu zen Euskararen Normalizazio Kasu Aurreratuak
proiektuaren bidez.
Euskararen Normalizazio Kasu Aurreratuak sortzeko Ezagutzaren Klusterrak egindako Kudeaketa Aurreratuko Enpresak
argitalpenak eredu hartu eta soziolinguistika arlora egokitu dira.
Beraz, kudeaketan eredugarri diren kasuen ordez, euskararen
normalizazioan eredugarri direnak aztertzen dira hemen. Proiektuaren
helburu nagusia euskara planekin abiatu diren erakundeen esperientzia
eta ezagutza bildu eta zabaltzea da. Erakundeak enpresa, administrazio
nahiz hezkuntza arlokoak izan daitezke. 10-15 orrialdeko kontaketa hiru
hizkuntzetan egin da: euskaraz, gaztelaniaz eta frantsesez.
2008ko lanaren fruitu dira IMH, Makina Erremintaren Institutua eta Bergarako Udala Kasuak eta Soziolinguistika Klusterraren webgunean daude irakurgai. UEU eta Soziolinguistika Klusterrak Udako Ikastaroetarako antolatu duten Euskara lan munduan… lanean! soziolinguistika ikastaroan Kasu hauen berri emango da.
IMHko Kasua: Makina bat erreminta euskararentzat
IMH, Makina Erremintaren Institutua, Berrikuntza Teknologikorako
Zentroa eta Lanbide Heziketa Eskola da. Makina-Erremintaren
prestakuntzaren munduan euskara ezartzen aitzindari izan da,
prestakuntzari eta zerbitzu eskaintzari dagokionean.
Ingurune euskaldunak baldintzatuta sortu zen euskara plana IMHn, inguruarekiko eta nortasun eta kulturarekiko koherentziaz.
Kasu hau aztertzean, hainbat puntu iruditu zaizkigu interesgarri:
IMHren ezaugarrien artean, gizartearekiko erantzukizuna dago:
ikusmira etikoa kontuan hartuta, araudiak dioena eta gizartearen
aurreiritziak gainditu nahi dituzte. Hori horrela izanik, beren
erronketako bat da ingurua errespetatzea eta onartzea, beste arloetan
bezala, baita hizkuntzarenean ere. Horregatik, formazioa eskaintzeaz
gain, zentroko giroak ere euskalduna izatea dute erronka.
GOAZEN egitasmoa eta HKS (Hizkuntzak Kudeatzeko Sistema) dira IMHko
hizkuntzen kudeaketa antolatu eta gauzatzeko sistemak. HKS IMHn
ezarritako kalitate eta ingurumen sistemetan eta Eusko Jaurlaritzaren
EME-Erabilera Marko Estandarrean oinarritu da.
Bergarako Udaleko Kasua: Herria eta Udala euskaraz
Herri euskalduna izateaz gain, euskaraz bizi nahi duen herria da.
Nahi hori gauzatzeko Bergarako Udalak barrura eta kanpora begira
martxan duen euskara plana aurrera darama, koherentziaz.
Kasu honetan, puntu hauek azpimarratu ditugu:
Bergarako Udalaren ezaugarriei dagokienez, 15.000 biztanle inguruko
XXI. mendeko herri euskalduna da Bergara. EUSTATen 2006ko datuen
arabera, herritarren %68 da euskalduna. 1986an sortu zen Bergarako
Udalean Euskara Zerbitzua.
Udalak helburu nagusi hau du: Bergarako ohiko hizkuntza (lanekoa eta
zerbitzuetakoa) euskara izatea, beti ere herritarrak zerbitzu hizkuntza
aukeratzeko duen eskubidea errespetatuz.
Udalak AEBE (Administrazioan Euskara Bultzatu Erabiliz) eta EBPN
(Euskara Biziberritzeko Plan Nagusia) planak erabili ditu udal barrura
eta kanpora begirako lana kudeatzeko.
Bi Kasuetan azpimarratu da euskara planak aurrera egiteko
ezinbesteko faktore bat dago ela: pertsonak. Ezinezkoa da horrelako
plan bat garatzea plan hori “jasango” duten pertsonen oniritzi edo
inplikaziorik ezean. Pertsonen atxikimendua lortzea da lehenengo
pausoa, baina ondoren inplikazioari eustea lortu behar da eta
horretarako ezinbestekoa da dinamizazio egoki bat.
Azken bi Kasu hauez gain, 2007an argitaratutako Kasuak ere gure webgunean daude kontsultagai: ELAY Taldea eta EIKA Koop. E.
Argitalpen hauek paperean jaso nahi izanez gero, Soziolinguistika Klusterrera eskaera egin besterik ez dago: oihana@soziolinguistika.org
Espero dugu Kasu hauek euskara-planen munduan sartu nahi duten
erakundeentzat baliagarri izatea. Horretaz gain, Soziolinguistika
Klusterraren helburuetako bat da arloko eragileekin hausnarketarako
zein esperientziak elkartrukatzeko sareak osatzea eta lan honek
horretan lagundu nahi du.
Bizkarrari bizkar
2009-04-22 // Sailkatu gabea // Iruzkinik ez
Hemen bertan bizi arren, ze urrun gaude elkarrengandik. Ahozkoan egiten diren akatsei buruz izan behar da lana, eta bakoitzak akats bat hartu behar zuen lana borobiltzeko: dequeismoa, leismoa eta halakoak. Eta euren komentarioak: zer txarto egiten dugu berba eta abar (jakina gaztelania hutsez eta gaztelaniari buruz).
Euskara lan munduan ……….. lanean
2009-04-20 // Sailkatu gabea // Iruzkinik ez
Atzo ekarri nuen hona EHUko udako ikastaroetan soziolinguistikari buruz antolatu den ikastaroa. Eta gaurkoan, berriz, UEUk bere udako ikastaroetan antolatutakoa: Euskara lan munduan …….. lanean. Aipatu egin behar da biek ala biek Soziolinguistika Klusterrak antolatzen dituela.
Egitaraua
Uztailaren 8a, asteazkena
9:00-10:00
Normalizazio Kasu Aurreratuak: zergatik eta zertarako
Karmele Perez Lizarralde (HUHEZI- Mondragon Unibertsitatea)
10:00-11:00
2009ko Kasu Aurreratuak: IMH
Edurne Bilbao eta Isusko Diez
Bergarako Udala – Estepan Plazaola
11:30-12:15
EraLan ikerketa-proiektua
Nekane Goikoetxea (Soziolinguistika Klusterra)
12:15-13:00
Euskal Herriko Laborantza Ganbara: euskararen erabilera sustatzeko plana
Jojo Bordagarai (AEK- Ahize)
15:00-16:30
Jabekuntza (empowermenta) euskara-planetan: egindako ibilbidea
(Elhuyar aholkularitza)
Uztailaren 9a, osteguna
9:00-10:00
Enpresen Gizarte Erantzukizuna, baita euskararen arloan ere-
Kepa Atutxa (Egaratu)
10:00-11:00
Ekolinguistikaren diskurtsoa lan-munduan-
Abel Irizar (Emun)
11:30-12:15
Udaletatik herriko enpresak euskarara erakartzeko diskurtsoa; Buruntzaldeko esperientziatik
Marifer Gorostiza (Lasarte-Oriako Udala)
12:15-13:00
Gernika-Lumoko Udaleko merkataritzaren plangintzaren ibilbidea
Estiñe Astorkia (Artez) eta Bittor Zarrabeitia (Gernika-Lumoko Udala)
15:00-16:30
Tailerra: diskurtsoa egoera zehatzetara egokitzen
Soziolinguistika Klusterra