Hasiera »
Txerraren bloga - Garaigoikoa
Txerra Rodriguez
Soziolinguistikari buruz dihardu blog honek, euskararen hizkuntza komunitatearen ikuspegitik beti ere.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- Txerra Rodriguez(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Ana(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Ikusgela(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Joan-etorri (xin-fan) - Garaigoikoa(e)k A casa do amo bidalketan
- Zergatik erabili euskara? | Bihar da berandu(e)k 40 argudio gazteen (eta ez hain gazteen) artean euskara (edo katalana) gehiago erabiltzeko bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko azaroa
- 2024(e)ko urria
- 2024(e)ko iraila
- 2024(e)ko uztaila
- 2024(e)ko ekaina
- 2024(e)ko maiatza
- 2024(e)ko apirila
- 2024(e)ko martxoa
- 2024(e)ko otsaila
- 2024(e)ko urtarrila
- 2023(e)ko abendua
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko urria
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko uztaila
- 2023(e)ko ekaina
- 2023(e)ko maiatza
- 2023(e)ko apirila
- 2023(e)ko martxoa
- 2023(e)ko otsaila
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko abendua
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko iraila
- 2022(e)ko abuztua
- 2022(e)ko uztaila
- 2022(e)ko ekaina
- 2022(e)ko maiatza
- 2022(e)ko apirila
- 2022(e)ko martxoa
- 2022(e)ko otsaila
- 2022(e)ko urtarrila
- 2021(e)ko abendua
- 2021(e)ko azaroa
- 2021(e)ko urria
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko uztaila
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2021(e)ko martxoa
- 2021(e)ko otsaila
- 2021(e)ko urtarrila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko azaroa
- 2020(e)ko urria
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko uztaila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko apirila
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko abuztua
- 2019(e)ko uztaila
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2019(e)ko urtarrila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko uztaila
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko otsaila
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko abendua
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko azaroa
- 2012(e)ko urria
- 2012(e)ko iraila
- 2012(e)ko abuztua
- 2012(e)ko uztaila
- 2012(e)ko ekaina
- 2012(e)ko maiatza
- 2012(e)ko apirila
- 2012(e)ko martxoa
- 2012(e)ko otsaila
- 2012(e)ko urtarrila
- 2011(e)ko abendua
- 2011(e)ko azaroa
- 2011(e)ko urria
- 2011(e)ko iraila
- 2011(e)ko abuztua
- 2011(e)ko uztaila
- 2011(e)ko ekaina
- 2011(e)ko maiatza
- 2011(e)ko apirila
- 2011(e)ko martxoa
- 2011(e)ko otsaila
- 2011(e)ko urtarrila
- 2010(e)ko abendua
- 2010(e)ko azaroa
- 2010(e)ko urria
- 2010(e)ko iraila
- 2010(e)ko uztaila
- 2010(e)ko ekaina
- 2010(e)ko maiatza
- 2010(e)ko apirila
- 2010(e)ko martxoa
- 2010(e)ko otsaila
- 2010(e)ko urtarrila
- 2009(e)ko abendua
- 2009(e)ko azaroa
- 2009(e)ko urria
- 2009(e)ko iraila
- 2009(e)ko abuztua
- 2009(e)ko uztaila
- 2009(e)ko ekaina
- 2009(e)ko maiatza
- 2009(e)ko apirila
- 2009(e)ko martxoa
- 2009(e)ko otsaila
- 2009(e)ko urtarrila
- 2008(e)ko abendua
- 2008(e)ko azaroa
- 2008(e)ko urria
- 2008(e)ko iraila
- 2008(e)ko abuztua
- 2008(e)ko uztaila
- 2008(e)ko ekaina
- 2008(e)ko maiatza
- 2008(e)ko apirila
- 2008(e)ko martxoa
- 2008(e)ko otsaila
- 2008(e)ko urtarrila
- 2007(e)ko abendua
- 2007(e)ko azaroa
- 2007(e)ko urria
- 2007(e)ko iraila
- 2007(e)ko uztaila
- 2007(e)ko ekaina
- 2007(e)ko maiatza
- 2007(e)ko apirila
- 2007(e)ko martxoa
- 2007(e)ko otsaila
- 2007(e)ko urtarrila
- 2006(e)ko abendua
- 2006(e)ko azaroa
Euskararen balio merkatua jardunaldia
2007-06-14 // Sailkatu gabea // Iruzkinik ez
UEUk Eibarren antolatu du izen honeko jardunaldia, uztailaren 12 eta 13an. Jarraian datorren informazioa UEUren webgunetik ateratakoa da.
Euskalgintzaren unibertsoak EUSKARA hitza
letra larriz idatzi ohi du betidanik. Hizkuntza gutxiengotu eta jatorri
erabat berezikoa izatearen ondorioz edo, euskal hiztunek ez dute
nolanahiko erantzukizuna beren kontzientzien buruhausterako: hizkuntza
zahar honen biziraupenaz arduratzea eta bere osasun ona bermatzen
ahalegintzea gizarte-baldintza erabat zailetan.
Berebiziko eginkizun –”misio”-
horren aurrean euskararen defentsarako mugimenduek oinarrizko
ikuspegitzat hartu dute EUSKARAren ondare eta kultura-baliabide
estatusa, beste edozein ikuspegi analitikoren gainetik
Euskararen
egoera aztertzeko ikusmolde nagusia, eta euskararen inguruan lanean
dihardutenen eragileena, sarritan, agenda politikoa eta Erakunde
Publikoetako Kultura Sailen esku gelditzen da. Baldintza horietan
euskararen aldeko gizarte-mugimenduek, euskal kulturaren egoeraz
kezkatuta, gizartearen unean-uneko hizkuntza-eskaerei erantzuten
saiatzen dira, erabilera mailak suspertuz, komunikazio-foro euskaldunak
sortuz, oro har, euskarari bide emanez.
Euskalgintzaren unibertsoan dihardutenentzat euskarak izaera traszendente eta kulturalista du, euskal nortasun kolektiboaren ikur nagusi bihurtuz.
Ingurune horretan, jardunaldi honek bestelako ikuspegien inguruan hausnartu nahi du euskarari buruz, galdera batzuei erantzunez:
· Nola nahastu euskara marketin, komunikazio-tresna eta ekonomiaren ikuspegitik sortutako planteamenduekin? Zein da ikuspegi horien balioa?
· Zein da euskarak duen merkatu-balioa? Nola hausnartu, nola aztertu, hizkuntza baten merkatu-balioa?
Azken
batean, eta gustuko izan ala ez, gure egunerokotasuna dinamika
sozioekonomikoek baldintzatzen dute. Errealitate horri helduta,
proposamen honek euskararen egoera bestelako kokapen analitiko baten
abiapuntutik aztertu nahiko luke, merkatua, marketin eta
komunikazioaren ikuspegitik.
Helburuak
Proposamen honek, honako helburu hauek bete nahi lituzke:
berauen ekarpena ezinbestekoa izan dela aitortuz- euskararen
merkatu-balioaz hausnartzea, sektore anitzetako profesionalen azterketa
eta iritziak aurkeztuz eta trukatuz.
arloko enpresa, komunikazio, marketin eta unibertsitateko profesionalen
ikuspegiak eta datu-analisiak bildu eta aurkeztea.
Jardunaldiak ondoko zeharkako helburua du:
euskararen biziberritzearekin konprometituta daudenen topaleku eta
bilgune izatea.
Metodologia
Jardunaldiaren
gai berritzailea dela eta, parte hartzeko ekimenak bultzatuko dira.
Horrela, jardunaldia egun batean egin baino, bi egunetan izango da,
eskatuko duen arreta eta lana eraren baten lasaituz.Sarreran aipatutako
abiapuntutik jardunaldian 4 teknika ezberdin erabiliko ditugu:
Nori zuzenduta
Jardunaldia
euskalgintzan murgildutako profesional eta militanteei, marketin eta
komunikazio alorretan interesduneei, soziologia eta merkatu-ikerketen
teknikak ikasten ari diren ikasleei eta, oro har, euskararen egoeraz
kezkatuta dagoen edonori zuzenduta dago.
Egitaraua
Uztailaren 12a, osteguna
8.30-9.00 -Harrera eta materialaren banaketa
Kontzeptuak finkatuz
9.00-9.45 -Hastapeneko hitzaldia: Euskararen merkatu-balioa.
10.00-10.45 – Hitzaldia:
10.45-11.30 – Hitzaldia:
Hizkuntza al da produktua/zerbitzua? Komunikazioa
11.45-13.15 – Hitzaldiak:
13.15-14.00 – Work shop-ak:
14.00-15.30 – bazkaria
15.30-16.30 – Work shopak:
Uztailak 13, ostirala
Merkatuei begira
9.00-11.15 – Hitzaldiak:
11.15-11.45 – atsedenaldia
11.45-13.00 – Work shopak:
Euskararen “merkatuak”
13.00-14.00 – Mahai ingurua:
Ondorioak: Euskara saldu ala euskaraz saldu?
14.00-15.00 – Ariketa eta parte-hartzea
Irakasleak eta arduradunak
Antolatzailea: Jon Goikoetxea, soziologoa, marketing aditua.
Linguanet: balorazioa
2007-06-12 // Sailkatu gabea // Iruzkinik ez
Linguanet
ikastaroa amaitu egin dut eta gai naizela esan didate, hau da, ikastaroa
gainditu dudala. Agindu nuen blogean
zerbait aipatuko nuela ikastaroari buruz, baina azkenean ikastaroa amaitu eta
ezer ez dut aipatu.
Ikastaroak bost ikasgai izan ditu:
1. Euskara planen ikuspegi
orokorra
2. Diagnostikoa eta diseinua
3. Ezarpena
4. Jarraipena eta ebaluazioa
5. Euskara-planak enpresa txiki eta ertainetan
Eta hiru aurrez aurreko saio:
1. Diagnostikoa eta
diseinua
2. Ezarpena
3. Jarraipena eta ebaluazioa
Nik horietatik lehenengo bietara baino ez naiz
joan.
Orokorrean ikastaroa ondo egon da. Oso
espezializatutako ikastaroa izan da, enpresetan euskara teknikari diren edo
izango direnei zuzendua, zehatz-mehatz. Mundu honetan esperientzia gutxi duten
ikasle batzuk kexatu egin dira, oso teknikoa delako eta gauza asko suposatutzat
ematen dituelako. Nik ez dut sentsazio hori izan, nahiz eta enpresen munduan
esperientziarik ez izan. Dena den, egia da nik mundu hori nahikoa ezagutzen
dudala, hiznet dela eta.
Aurrez aurreko saioak ere interesgarriak izan
dira. Alde batetik, hiznet-en ez bezala, ikasleon arteko harremanak egiteko
bide eman dutelako. Harreman horiek oso interesgarriak izan dira (behintzat
nire kasuan). Enpresetan dabiltzan teknikariak, udaletako teknikariak,
irakasleak, euskara plana duten enpresetako langileak, … Horiek guztiekin izan
naiz lan-taldeetan eta horrek zure ikuspegia zabaltzen laguntzen du.
Beste alde batetik, saioetan lana egitea
tokatu zaigu. Teorian ikusitakoa lantzeko beste modu bat izateaz aparte,
sortzea ere eskatzen du, zure burua teknikari hartzea ere eskatzen du, horrek
dakarrenarekin.
Horixe izan da. Beste ikasleren batek bere
iritzia eman nahiko balu, idaztea dauka, ondo etorria izango baita.
Zenbait ikastaro …
2007-06-12 // Sailkatu gabea // Iruzkinik ez
Azken egun hauetan soziolinguistikarekin zelan edo halan erlazionatutako hainbat ikastaroren berri izan dut. Atzo bertan nire ustez osoena den Hiznet ekarri nuen blogera. Gaur beste lau ere ekarriko ditut:
– HUHEZIk nazioarteko bi ikastaro egingo ditu datorren ikasturtean ingelesez. Media and minority languages bata, eta Education and minority languages bestea. Informazio gehiago hemen.
– Hizkuntza gutxituei eta euskarazko komunikazioari buruzko masterra EHUn. Gaurko Berrian irakurri dut albistea.
– HUHEZIk antolatzen duen Hizkuntza kudeaketa aditu titulua. Informazioa jarraian.
Beste batzuen berri emango dugu informazioa jakin ahala.
Hiznet graduondokoan izena emateko epea hasi da
2007-06-11 // Sailkatu gabea // Iruzkinik ez
Euskal Herriko Unibertsitateak
eta Asmoz
Fundazioak euskararen normalkuntzan beharrezkoa den
ezagutza kualifikatuagoa eta sistematikoagoa lortzeko premiari erantzunez
antolatu dute graduondokoa.
Horren ondorioz, elkarrekin Hiznet, Hizkuntza Plangintza on
line ikastaroaren zazpigarren edizioa burutuko dute.
birtuala eta aurrez aurrekoa tartekatuz.
desberdinei erantzuten die.
zabalik. Ikasle kopuru mugatua.
Gainera, aurten aurkezpen bideo eta guzti.
Mintza eguna
2007-06-08 // Sutondoko kontuak // 2 iruzkin
Ez dut Mintza egunari buruzko kronika bat idatziko. Horretarako hainbat aukera daude: Tximintxekoa,
Karrajukoa, Mintzakide, Topagunekoa, Zaharberrikoa, Berriakoa …
Nik egin nahi dudana da irakurketa soziolinguistikoa. Askotan egiten dugu berba plangintzez, kontu teknikoez-eta. Baina ahazten zaigu plangintza horien atzean pertsonak daudela. Eta pertsona horiek emozioak eta sentimenduak dituztela, baita aurreiritziak eta interes ezberdinak ere.
Mintza egunak (eta oro har, berbalagunen mugimenduak) euskararen normalizazioan eragiten du, eta emaitzak, gainera, ikusgarriak dira. Horrez gain, parte hartzen dugunon autoestiman ere eragiten
du. Konplexuak alde batera lagatzeko aukera ematen du mugimendu honek. Baina ez bakarrik trakets moldatzen direnen konplexuak.
Donostian nabaritu nuen euforia giroa, adiskidetasun giroa. Baina, horrez gain, euskararen normalizazioan benetan eragitearen sentsazioa. Eta hori ez da makala, gure euskalgintza honetan.
Horrez gain, euskaldunok ikasten ari direnak gure balizko komunitatera proiektatzeko asmatu dugun biderik emankorrena da. Hobeak egongo dira, baina orain arte ez dugu asmatu bide horiek topatzen.
Naturalagoak izango dira, dudarik ez. Baina gaur egun indarrean dagoen biderik naturalena hauxe da. Eta hortik abiatuta, hizkuntza komunitatearen trinkotzeko bidea. Fishmanek aipatzen duen gertuko komunitatean gainera. Hizkuntzaren transmisioa bermatuko duen gertuko komunitatean.
Harreman sareak eraikitzen ditu Berbalagunak. Eta Mintza egunak harreman sare horiek biderkatzeko aukera ematen du. Benitok dioen modura, urte askotarako.
Portfolioa ostekoa
2007-05-31 // Sailkatu gabea // Iruzkinik ez
Portfolioaren entregak
amaitu egin dira, bederatzi izan dira guztira. Portfolio originalean zegoen
guztia ez da hona ekarri. Gainera, entrega bakoitzean gauza batzuk aldatu egin
dira, baina eduki originala mantentzen saiatu naiz. Aldaketak gehiago izan dira
estilo aldekoak, eduki aldekoak baino. Dena den, ondorioetan bai izan dira
aldaketak, garrantzitsuak gainera. Egia esan, lana egiterakoan azkar egin nuen
ondorioena eta ez nintzen oso gustura geratu. Ez nuen jakin azken unera arte
ondorioak egin behar zirenik.
Portfolioarekin bloga elikatzeko bazka izan dut
hilabete hauetan. Hemendik aurrera, batek daki zerekin elikatuko dudan bloga.
Zaila da eduki interesgarriak topatzea, zaila da behar duen dedikazioa
ateratzea blogari behar bezalako edukia emateko. Baina saiatuko naiz, ez dut
hiltzen utziko, baina agian erritmoa motelduko dut (edo agian ez, hasiera
batean ez nuen uste horrenbeste idatziko nuenik).
Amaitzeko, nire irakurleei portfolioaren
gaineko iritzia eskatu nahiko nieke. Ez lotsatu, idatzi, irakurle dezente
daukat-eta (urtarriletik 3.000 bisita baino gehiago, statcounter-en arabera).
Eskerrak eman nahi dizkiet ere argazkiak lapurtu dizkiedanei: ardazka, topagunea hedabideak, txanoduna eta zior28ri.
Portfolioa ondorioak
2007-05-30 // Sailkatu gabea // Iruzkinik ez
herabea, uzkurra, bere buruarengan konfiantza gutxi duena. Hori behin eta
berriz agertu da portfolioan, baita Txepetx-en teorietan ere.
Gainera, edozein euskaldunak milaka adibide jarri ahal ditu honen
inguruan. Ahulezia hauek hezkuntza elebidunean eragina dute eta ez
nolanahikoa. Nik esango nuke ahulezia hauek baldintzatzen dutela goitik
behera hezkuntza elebiduna.
paregabea erakutsi du. Hala ere, gaitasun horrek berak frogatzen du gure
ahuldadea. Hizkuntza komunitate normalizatuek ez dute guk behar ditugun
bitartekoak aurrera egiteko. Auto-antolaketa bitarteko hauek ere hezkuntza
elebidunean eragina izan dute. Izan ere, ez zaigu ahaztu behar hezkuntza
elebiduna herri mugimenduak sortu zuela orain dela hamarkada batzuk.
behar. Eskolak ezin du hizkuntza baten biziberritzea bere kabuz gauzatu.
Eskolarik gabe ezinezkoa da, baina gizartean gauzatu behar dira aldaketak.
Normalizazioaren zama eskolak ezin du jasan, gizarteak ere hartu behar du
berari dagokiona.
etorkinen aferarekin. Etorkinek ez dute beharrezkoa ikusten euskara
ikastea, salbuespenak salbuespen. Zergatik, baina? Zer egin dugu txarto?
Gizarte honetan euskara jakitea ez da ezinbestekoa, inondik inora. Hortaz,
identitateari loturiko motibazioa ez duen batek zertarako helduko dio
hizkuntza ikasteari? Zerk bultzatua? Gainera, kontuan hartu behar dugu
etorkinen lehentasunen artean azken aurrekoa izan daitekeela gure
hizkuntza ikastea.
zure hizkuntza gaitasuna kamutsa izango da beti. Zeregin batzuetan
moldatuko zara, baina ez duzu lortuko behar besteko gaitasunik.
Erabiltzeak zehazten du ezagutza eta hori ahazten zaie sarritan hezkuntzako
profesionalei. Erabili da, beraz, hitz magikoa, erabiltzea izan behar du,
honenbestez, edozein irakasleren jarduna gidatuko duen printzipioa. Jardun
didaktikoa erabilerara bultzatua izan behar du, erabilera izan behar du
jomuga.
Portfolioa (VIII)
2007-05-28 // Sailkatu gabea // 2 iruzkin
“Amona zabuan”, Anjel Lertxundi (Hitz
beste saila) Berria 2005eko ekainaren 8a
Artikulu zoragarria, itzela. Eta bertsoak bezala antolatuta. Azken
esaldian errematea. Hona ekarri beharrekoa: «hizkuntzaren
irakaskuntzak, ororen gainetik, hitzaren poza eta lilura transmititu behar
ditu».
Esaldi horrek
portfolio honetan zeharka baino ukitu ez dudan eremu batera narama. Gizartea
eta irakaskuntza behin eta berriro aipatuak izan dira, baita euren arteko
harreman dialektikoak ere. Bestelako gaiak ere, baina honako hau ez. Eta
garrantzitsua dela uste dut.
Hizkuntzaren
irakaskuntzan nola edo hala dabiltzanek maiz ez dute hauxe kontuan hartzen.
Askotan ezinezkoa da kontuan hartzea, hitzaren lilura transmititzeko gaitasun
linguistiko eskasa dutelako irakasle askok eta askok. Baina daukatenek ere
hizkera zuzenari baino ez diote kasurik egiten, hizkerak duen gatza eta
piperrari uko eginez.
Kasu honetan ere,
beste askotan bezala, irakasleek formazio falta ikaragarria daukate.
Bakoitzak arazo honi aurre egiten dio ahal duen modura. Ez dira konturatu
hizkuntza gutxiagotu bat irakatsi nahi dutela beste hizkuntza batzuk irakasten diren modura. Eta hori
ezinezkoa da, euskarak dituen arazoak (lexikoa, terminologia, argotak,
estatusa, ahuldadea, …) aintzat hartu barik, ezin du arrakasta handirik izan
hizkuntza horren ikaskuntzak.
Bat 62
2007-05-21 // Sailkatu gabea // 2 iruzkin
Benitok bere Karrajuan
zertzelada batzuk
bota ditu jadanik Bat 62 aldizkariaren gainean. Nik bere gonbitea hartzen dut
eta artikulu batzuk iruzkindu ditut, Bat aldizkari guztiekin egiten dudan
bezala.
Joxe Manuel
Odriozola: “Euskalduntze-alfabetatzearen zentzua”.
Artikulua mamitsua iruditu zait, ikuspuntu berria plazaratzen duelako. Bueno,
berri-berria ez da, baina azken aldian gutxi landutakoa bai. Benitok tonu
agonikoa darabilela aipatu du bere blogean.
Niri ez zait horrenbesterako iruditzen; gordina izan bada, baina askotan
euskalgintzakooi ere agonia puntu horiek gustatzen zaizkigu (Ze txarto goazen
eta halakoak). Mamia interesgarria da, irakurri beharrekoa.
Josu
Perales: “Ikerketa egoera euskalduntze-alfabetatzean”
Artikulu honetan helduen euskalduntzeari buruzko ikerketak nondik nora doazen
aipatzen du. Neure egiten ditut Benitoren hitzak honi dagokionez: ematen du
ikerketa asko elitearentzat egiten direla eta gero aplikazio praktiko gutxi
dituztela. Beste ideia bat ere azpimarratuko nuke: ikerketen sakabanaketa. Hau
arazo orokorra da: ikerketak egiten dira, baina plangintza barik, iparra oso
argi izan barik. Soziolinguistika arloan Klusterra horiek bideratzera jotzen
ari da, baina euskarazko ikerketaren arazo estrukturala da hau (agian
euskarazko unibertsitateak konpon ditzake arazo hauek).
Oskar
Zapata: “Mintzapraktika programak”. Artikulua beste
baten laburpena da, hemen
daukazue. Mintzapraktika egitasmoak ulertzeko ezinbestekoa. Irakurri
beharrekoa.
Benito
Fiz: “Ikasgelatik plazara: hizkuntzaren normalizazioari helduen euskalduntzetik
heldu nahian” . Benitoren artikulua komentatu gabe
ezin utzi. Artikulu honek HEA euskararen normalizazioaren ildoan sartzeko
ahalegin teorikoa da. Zentzu horretan, Arkaitz Zarragak aldizkari berean idatzi
duen artikuluarekin zerikusia du, ildo beretik doaz. Arkaitzen ildo beretik
doan artikulua, hemen.
Hori bai, Benitorenak arazoa planteatzeaz gain, konponbideak ere marrazten
ditu, ikuspegi historikoa ematez aparte. Oso artikulu mamitsua, didaktikoa.
Batez ere, interesgarriak dira ikuspegi didaktiko berri baterako lehen urratsak
zirriborratzen dituelako. Artikulu hau ere interneten dago eskuragai.
Soziolinguistikaz 14
2007-05-21 // Sailkatu gabea // Iruzkinik ez
Soziolinguistika Klusterrak Soziolinguistikaz 14 izeneko agerkaria atera du. Lotura hemen.