Garaigoikoa
Hasiera » Txerraren bloga - Garaigoikoa

Irakurgaiak: Bat 63

2007-09-26  //  Irakurgaiak  //  Iruzkinik ez

Azken Bat aldizkaria heldu eta
ti-ta baten irakurri dut. Zenbaki honetan gaia hauxe da: Euskararen erabilera
eskola orduz kanpo.

Dosierra: – – Euskararen erabilera eskola-orduz kanpo

· 
Euskal Herriko gaztetxoen eskola-orduz kanpoko hizkuntza erabilera,
Kontxesi Berriotxoa.

· 
Eremu ez-curicularraren garrantzia euskararen erabileran, Helena
Baraibar, Kristina Boan .

· 
Gazteen
hizkuntza erabileraren perspektiba eta prospektiba
, Sonia Perez, Jaime
Altuna eta Oihana Lujanbio .

· 
Nafarroako udal eta mankomunitateetako euskara zerbitzuek bideratutako
egitasmoa: diagnosia eta balorazioa, Patri Arburua, Anabel Armendariz.

· 
Eskola kirolaren inguruan Euskal ludikotasuna erabiliz, euskara indartu,
Mikel Egibar, Aitor Esnaola.

· 
Eskola kirolaren inguruan Eskola kirola Gipuzkoan, Nekane Jauregi.

· 
Txatxilipurdi elkartearen
esperientzia,Elena Herrarte.

· 
Eskolaz kanpoko jarduerak eta hizkuntza normalkuntza, Bergaratik
begiratuta, Estepan Plazaola.

· 
Udalerrien garrantzia euskararen erabileran, Xabier Mendiguren.

· 
Aisia euskaraz bizi!, Sonia Perez.

· 
Hezitzaileen prestakuntza eskola orduetatik kanpoko esparruan, Jaime
Altuna.

· 
Gurean: Soziolinguistika Frantzian, Eguzki Urteaga. 

 

Orokorrean, interesgarria izan da gaia, baina
niri ekarpen berri gutxi egin dit (gaiaz asko ote dakit?). Ekimen berri gehiago
espero nituen (ba al daude?) eta ez horrenbeste errepikatzea aisialdiak
euskararen erabileran duen garrantzia. Baina, tira.

Ekarpenen artean, bat nabarmendu nahiko nuke, Kontseiluarena. Nora zoaz galdetuta,
eurek manzanas traigo erantzun dute. Bergarako
udala
ren esperientzia aipatzen da aurrekoa artikuluan eta kontraproposamen
gisa-edo, Kontseiluak egiten du hurrengo artikulua. Baina aisialdia edo eskolaz
orduz kanpoko guneak aipatu baino, hauek eurek egindako udalerrien neurketa
aipatzen dute. Horrela esanda, ez du ematen, baina aukera baduzue, leitu, apur
bat baino ez bada ere. Ikusiko duzue ez duela inolako zerikusirik gaiarekin.
Horrelakoak egitea ere!!!
 
Dena den, aurretik esan dudan bezala, eskola
orduz kanpo euskarak duen egoera ezagutzeko ezinbestekoa da dosierra. Ikuspegi
orokorra hartzeko eta gaiak dituen zailtasunak eta sartu-irtenak ulertzeko.

HIZNET, Hizkuntza plangintza matrikulazio epea zabalik

2007-09-21  //  Sailkatu gabea  //  Iruzkinik ez

Asmoz Fundazioak eskaintzen
duen Hiznet, Hizkuntza Plangintza graduondokoa EHUko Unibertsitateko
Espezialista Titulua.

 

Eusko Ikaskuntzaren Asmoz Fundazioa 2007-2008 ikasturteko
Hiznet, Hizkuntza Plangintza graduondokoaren matrikulazio garaian dabil.
Ikasturte honetako berrikuntzen artean nagusiena, Euskal Herriko Unibertsitateko
Berezko Tituluen eskaintzaren artean dagoela da.

 

Hiznet,
Hizkuntza Plangintza

graduondokoa euskararen normalkuntzarako beharrezko diren soziolinguistika
ezagutzaz osatua dago. Hauen artean, aipatzekoa da iaz lehen aldiz eskainitako
“euskararen komunikazioa” moduluaren harrera ona.

 

Graduondokoa internet bitartez eta ikasturtean zehar dauden aurrez
aurreko lau saiorekin burutzen da. Bertako irakasleak unibertsitate
desberdinetako irakasleak, hainbat enpresa eta euskalgintzako profesionalak eta
Eusko Jaurlaritza eta Herri administrazioko teknikariak dira batik
bat.

 

Hiznet graduondokoa euskalgintzako euskaltzaleei, euskara
teknikariei edota egunen batean zeregin horietan aritzeko asmoa dutenei,
hizkuntza normalkuntzan erantzukizun publikoa dutenei,… zuzenduta
dago.u003c/p>nu003cp styleu003d”margin:0pt”>u003cspan styleu003d”font-size:10pt;font-family:Verdana”> u003c/span>u003c/p>nu003cp styleu003d”margin:0pt;text-align:justify”>u003cspan styleu003d”font-size:10pt;font-family:Verdana”>Zazpigarren nedizio berri hau, datorren azaroan hasiko da eta matrikula epea zabalik dago u003ca hrefu003d”http://hiznet.asmoz.org/” targetu003d”_blank” onclicku003d”return top.js.OpenExtLink(window,event,this)”>http://hiznet.asmoz.orgu003c/a> webgunean urriaren n5a bitarte.u003c/span>u003c/p>u003c/div>nu003cdiv>nu003cdiv>u003cfont faceu003d”Arial” sizeu003d”2″>u003c/font> u003c/div>nu003cdiv>u003cfont faceu003d”Arial” sizeu003d”2″>u003c/font> u003c/div>nu003cdiv>u003cfont faceu003d”Arial” sizeu003d”2″>u003c/font> u003c/div>nu003cdiv>u003cfont faceu003d”Arial” sizeu003d”2″>u003c/font> u003c/div>nu003cdiv>nu003cdiv>nu003ctable cellspacingu003d”0″ cellpaddingu003d”0″ widthu003d”600″ borderu003d”0″>n u003ctbody>n u003ctr>n u003ctd valignu003d”top” widthu003d”100″>u003cfont faceu003d”Arial” sizeu003d”2″>u003c/font>u003c/td>n u003ctd widthu003d”500″>n u003cp>u003cfont faceu003d”Arial” sizeu003d”2″>Elixabet Almandoz lizentziatuau003c/font>u003c/p>n u003cp>u003cfont faceu003d”Arial” sizeu003d”2″>Hizkuntza Plangintza-ren n koordinatzaileau003cbr>u003cstrong>Eusko Ikaskuntzaren Asmoz n Fundazioau003c/strong>u003cbr>Asuncion etxeau003cbr>Jose Elosegi alkatearen hiribidea, n 275u003cbr>20015 Donostiau003cbr>Tfno.: 943 32 63 98 Fax: 943 29 79 46u003cbr>E-mail: n u003ca hrefu003d”mailto:hiznet@asmoz.org” targetu003d”_blank” onclicku003d”return top.js.OpenExtLink(window,event,this)”>hiznet@asmoz.orgu003c/a>u003cbr>u003ca hrefu003d”http://hiznet.asmoz.org” targetu003d”_blank” onclicku003d”return top.js.OpenExtLink(window,event,this)”>http://hiznet.asmoz.orgu003c/a>u003c/font> u003c/p>n u003cp alignu003d”left”>u003cfont faceu003d”Arial” sizeu003d”2″>u003cimg heightu003d”65″ srcu003d”/mail/?attidu003d0.1&dispu003demb&viewu003datt&thu003d115186e6826eeae7″ widthu003d”76″>u003c/font>u003c/p>u003c/td>u003c/tr>u003c/tbody>u003c/table>u003c/div>nu003cdiv>nu003cdiv>nu003cp>u003cfont faceu003d”Arial” sizeu003d”2″>u003c/font> u003c/p>nu003cp>u003cfont faceu003d”Arial” sizeu003d”2″>u003c/font> u003c/p>nu003cp>u003cfont faceu003d”Arial” sizeu003d”2″>u003c/font> u003c/p>nu003cp> u003c/p>nu003cp>u003c/p>u003c/div>u003c/div>u003c/div>u003c/div>u003c/div>n”,0]
);
//–>

 

Zazpigarren
edizio berri hau, datorren azaroan hasiko da eta matrikula epea zabalik dago http://hiznet.asmoz.org webgunean urriaren
5a bitarte.

Portadara iritsi

2007-09-20  //  Sailkatu gabea  //  Iruzkinik ez

Gaur goizean, periodikua hartu eta portadan sorpresa: ikerketa soziolinguistiko bat portadara. Miquel Grosek egin du ikerketa Nafarroako herrien erroldak aintzat hartuta. Oso interesgarria ematen du. Irakurri beharko da sakonago.

Inkesta soziolinguistikoek eremuen hizkuntza banaketa gezurtatzen dute.

Eguneraketa: erabili.com-en ere aipatu du ikerketa hau Andres Iñigok. Euskararen berreskuratze itxaropentsua Nafarroan.

Soziolinguistikaz 16. zenbakia

2007-09-19  //  Sailkatu gabea  //  Iruzkinik ez

 


Soziolinguistikaz berripapera word formatoan jaitsi nahi
baduzu,
sakatu
hemen

AGENDA

Interneten hizkuntza
gutxituek
betetzen duten lekua aztertuko du NBEk

Azaroaren 12tik 15era bitartean, Interneteko Gobernagarritasun Foroa
egingo da Rio de Janeiron (Brasil). Nazio Batuen Erakundeak (NBE)
sustatutako foroan hainbat gai izango dituzte hizpide: sarearen
segurtasuna, irisgarritasuna, … Hizkuntzen atalari dagokionez, iaz
Atenasko Foroan aurkeztutako hainbat gai jorratuko dituzte, ingelesak
Interneten duen nagusitasuna, adibidez. Nitin Desai NBEko ordezkariak
adierazi duenez, hizkuntza gutxituak sustatzeko moduak aztertuko dituzte,
bereziki grafia latindarrarekin idazten ez diren hizkuntzak. Foroan ehundik
gora herrialdetako 2.000 lagunek hartuko dute parte: gobernuetako
ordezkariek, sektore pribatukoek, Interneteko komunitateetakoek eta abar.
(www.argia.com)

Informazio gehiago:
http://www.argia.com/albistea.php?id=29260

Bariazioa eta aldaketa morfosintaktikoa
hizkuntz
ukipenen egoeretan

2007ko irailaren 20, 21 eta 24an bariazioa eta aldaketa
morfosintaktikoari buruzko mintegiak (Variations et changements
morphosyntaxiques en situation de contacts de langues) burutuko dira
Parisen. Mintegi horietan hizkuntz ukipen egoeretan gertatzen diren
bariazio eta aldaketa linguistikoak aztertuko dira. Antolatzaileak CNRS-ko
Isabelle Léglise eta Claudine Chamoreau izango dira.

Informazio gehiago:
http://assoc-asl.net/frset.html?colloques/listecolloques.asp~principal

Preskripzioa hizkuntzen
kasuan

CNRS-ek nazioarteko mintegiak antolatu ditu preskripzioa aztertzeko
hizkuntzen kasuetan. Mintegi horietan aginte politikotik eta akademietatik
bultzatzen diren ereduei buruzko hausnarketa egingo da, preskripzioaren
alde onak eta mugak aztertzeko. Mintegiak azaroaren 15 eta 16an izango dira
Parisen.
Informazio gehiago:
http://htl.linguist.jussieu.fr/prescriptions/index.html

                                                                      

EKIMENAK ETA KANPAINAK:

Jaurlaritzak onartzen
dituen
xedapenak hizkuntz politikaren ikuspegitik aztertuko
dituzte


Eusko Jaurlaritzak hizkuntz politikaren inguruko dekretua onartu zuen:
hark onartzen dituen dekretu eta xedapen orokor guztiak Hizkuntz
Politikarako Sailburuordetzak aztertuko ditu, hizkuntz normalizazioa
bermatzen duten eta euskararen inguruko legeria betetzen duten ala ez
ikusteko. Sail guztiek derrigorrez bete beharko dute prozedura hori, baina
Hizkuntz Politikarako Sailburuordetzak egingo dituen txostenak ez dira
betearazleak izango. Patxi Baztarrika Hizkuntz Politikarako sailburuordeak
zuenez, Gobernu Batzordeari dagokio txostenek diotena kontuan hartu ala ez
erabakitzea. Hori bai, sailburuordetzak proposatzen dituen neurriak
betetzen ez dituztenek, horretarako arrazoiak argi azaldu beharko dituzte.
(www.argia.com)

Informazio gehiago:
http://www.argia.com/albistea.php?id=29269

4.000 ale berri
Iparraldeko
liburutegi eta eskolak hornitzeko

Ipar Euskal Herriko erakundeei, udalei eta kultur erakundeei euskarazko
4.000 liburutik gora eman dizkie Eusko Jaurlaritzak, euskarazko
irakurzaletasuna bultzatzea xede duen ekimenaren barruan.

Informazio gehiago: http://www.erabili.com/zer_berri/berriak/1189418808

Euskara sustatzeko
hitzarmena
sinatu dute Miarritzek eta EEPk

Miarritzeko Herriko Etxeak eta Euskararen Erakunde Publikoak (EEP)
euskara sustatzeko hitzarmena sinatu dute. Helburuetako bat, herriko
seinaleetan eta Herriko Etxeko zerbitzuetan euskararen presentzia
areagotzea da. (www.argia.com)

Informazio gehiago:
http://www.argia.com

                                                                      

IKERKETAK ETA AZTERKETA LANAK:

Euskarazko Komunikazioa
eta
Hizkuntza Gutxituak, EHUko Master Ofiziala

Euskarazko komunikazioan gertatu den erabateko hazkundeak ekarri dituen
erronka eta behar berriei erantzuteko asmoz antolatu du EHU-k master hau.
Master honekin, egungo euskarazko komunikazioaren diagnosia egin asmo du,
eskasietan eta premietan sakondu ahal izateko. (www.sustatu.com)

Informazio gehiago: http://www.sustatu.com/118https://blogak.argia.eus/txerra-rodriguez/wp-content/uploads/sites/38/2016/10/armiarma_sarea.png965

Euskal
Hizkuntzalaritzako eta
Filologiako masterra

Euskal Herriko Unibertsitateko Hizkuntzalaritza eta Euskal Ikasketak
Sailak master bat antolatu du 2007/2008 ikasturterako. Bertan gramatika,
hizkuntzalaritza historikoa, dialektologia, hizkuntzalaritza aplikatua eta
literatura landuko dira. (www.sustatu.com)

Informazio gehiago: http://www.sustatu.com/1184150362

Euskara: museorako
hizkuntza?

Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseiluak Euskal Herriko museoetan
euskararen
egoera aztertu du. Uda parteko oporretan bete ohi dira bisitariz museoak.
Aurtengo
udan, Kontseilua bisitari horietako bat izan da eta Euskal Herri osoko 19
museo
aztertu ditu galdera honi erantzuteko asmoz: euskara, museorako
hizkuntza?
Informazio gehiago: http://www.erabili.com/zer_berri/berriak/1188896138

Euskararen presentziaz
Ipar
Euskal Herriko udaletxeetan: ateak irekitzen dituen gutun
bat

2006az geroz Euskararen Erakunde Publikoak euskararen aldeko hizkuntza
politika beregain hartu du Ipar Euskal Herrian, hizkuntza politika proiektu
bat obratuz (EEP, Euskararen Erakunde Publikoa). Egitura publiko horren
partaide nagusiak Frantses Estatua (Pirinio Atlantikoetako prefektura eta
hezkuntza nazionala), Akitania Eskualdeko Kontseilua eta Pirinio
Atlantikoetako Kontseilu Orokorra dira.
Informazio gehiago: http://www.erabili.com/zer_berri/muinetik/1189073643

Euskara Mintzagai Bilduma
Hizkuntza Politikarako Sailburuordetzak gure hizkuntza, gure herria eta
geure
burua hobeto ezagutzeko asmoz beste bilduma bat jarri du martxan: Euskara
Mintzagai
bilduma. Honen bitartez gure hizkuntzaren sustrai, enbor, adar eta
fruitua kondo
asko aztertu nahi dira eta euskaltzale guztiei ikerlan monografikoetan
eskaini.
(www.euskara.euskadi.net)
Informazio gehiago: http://www.euskara.euskadi.net/r59-738/eu/contenidos/noticia/berripapera/eu_6636/berripapera_urta_eus.html&atala=berria_erakutsi&id=534

Hego Euskal Herriko ikasle gehienek D ereduan
eman
dute izena

Hego Euskal Herriko ikastetxe batzuetan hasi dira eskolak, baina
Gipuzkoan,
Bizkaian eta Araban datorren astelehenean emango zaio hasiera ofizialki
kurtsoari.
Aurten, guztira 291.319 ume matrikulatu dira 817 ikastetxetan (501
ikastetxe
publiko eta 316 ikastetxe kontzertatu), lehengo urtean baino 3.000
gehiago.
Horietatik 3 eta 16 urteko haurren %56,01ek euskara hutseko D ereduan
(gaztelania
ikasgai izango dute) eman dute izena. %23,1 B eredu elebiduenan hasiko
dira,
eta gaztelania hutseko A ereduan (euskara ikasgai izango dute) ikasleen
%20,89
hasiko dira. (www.argia.com)
Informazio gehiago: http://www.argia.com/albistea.php?id=29287

                                                                      

SOZIOLINGUISTIKA KLUSTERRA

                                                                   

BAT soziolinguistika aldizkaria

Hurrengo zenbakia (64):
Dosierra: – Euskal Herriko V. Euskararen kale neurketa

Azken zenbakia (63):
Dosierra:
– – Euskararen erabilera eskola-orduz kanpo

  • Euskal Herriko gaztetxoen eskola-orduz kanpoko
    hizkuntza
    erabilera, Kontxesi Berriotxoa.
  • Eremu ez-curicularraren garrantzia euskararen
    erabileran,
    Helena baraibar, Kristina Boan .
  • Gazteen hizkuntza erabileraren prespektiba eta
    prospektiba,
    Oihana Lujanbio .
  • eta mankomunitateetako euskara zerbitzuek
    bideratutako egitasmoa:
    diagnosia eta balorazioa, Patri Arburua, Anabel Armendariz.
  • Eskola kirolaren inguruan Euskal ludikotasuna
    erabiliz, euskara
    indartu, Mikel Egibar, Aitor Esnaola.
  • Eskola kirolaren inguruan Eskola kirola Gipuzkoan,
    Nekane
    Jauregi.
  • Txatxilipurdi elkartearen esperientzia,Elena
    Herrarte.
  • Eskolaz kanpoko jarduerak eta hizkuntza normalkuntza,
    Bergaratik
    begiratuta, Estepan Plazaola.
  • Udalerrian garrantzia euskararen erabileran, Xabier
    Mendiguren.
  • Aisia euskaraz bizi!, Sonia Perez.
  • Hezitzaileen prestakuntza eskola orduetatik kanpoko
    esparruan,
    Jaime Altuna.
  • Gurean: Soziolinguistika Frantzian, Eguzki Urteaga.

    Harremanetarako: kluster@soziolinguistika.org

    Soziolinguistikari buruzko ikastaroa UEUko
    udako
    ikastaroetan

    2007ko uztailaren 17an eta 18an Hizkuntza plangintzaren teori eta
    aplikazioei
    buruzko ikastaroa burutu zen Iruñean UEUko udako ikastaroen
    artean.
    Ikastaroa hau Soziolinguistika Klusterrak antolatu zuen eta bertan
    hizkuntza
    plangintzan adituak diren hainbat irakasle izan dira. Irakasleek
    banatutako
    materialak sarean izango dira laister.
    Informazio gehiago:
    http://ikastaroak.ueu.org/ikastaro_info.php?ikastaroa_id=29

    ARRUE Programaren hitzarmena 2007-2008
    ikasturterako
    ere berritu da

    Aurreko lau ikasturteetan bezala, 2007-2008 ikasturterako ere berritu
    da ARRUE
    Programaren hitzarmena. Programa hau Hezkuntza Sailaren eta
    Soziolinguistika
    Klusterraren arteko elkarlan bidez garatzen da, eta ikasleen eskola
    giroko
    hizkuntzen erabilera du aztergai. 07-08 ikasturte honetan datu jasoketa
    berri
    bat egingo da LH6ko ikasleen artean, modu horretan metodologia hobetzen
    eta
    erabilera datuen seriea osatzen jarraitu ahal izateko.

                                                          

    ARGITALPENAK:

    Las Lenguas de España. Política
    lingüística,
    sociología del lenguaje e ideología desde la
    Transición
    hasta la actualidad

    Espainian diren hizkuntzen egoera aztertzen da argitalpen honetan.
    Galegoa,
    euskara, katalana eta asturiera gaur egun zertan diren azaltzen digute
    hainbat
    egilek, nork bere ikuspegia erabiliz. Ondorioa, bederatzi lan, bitan
    bereiz
    litezkeenak: hizkuntzen sustapena bultzatzen dutenak dira leizearen
    alde batean;
    bestean, promozio hori komunikazioaren galeratzat hartzen dutenak
    Informazio
    gehiago:

    http://www.euskara.euskadi.net/r59-3693/eu/contenidos/informe_estudio/azter20_1_castillo_07_06/eu_castillo/azter20_1_castillo_07_06.html

    Elhuyar hiztegi txikia-ren hirugarren
    argitalpena,
    kalean

    Euskara-gaztelania/castellano-vasco hiztegiak 42.000 sarrera, 9.000
    azpisarrera,
    71.000 adiera ditu eta 18.900 adibide ditu, eta bi ataletan banatuta
    dago:
    euskara-gaztelania eta gaztelania-euskara. Gramatika eranskin bat ere
    badu
    hiztegiak.
    Informazio gehiago: http://www.sustatu.com/1183109302

    LANGUAGE PLANNING AND POLICY IN LATIN
    AMERICA

    Queenlands unibertsitateko Richard B Baldauf eta Robert B Kaplan
    Amerika latineko
    hizkuntza plangintza eta politikei buruzko liburu baten editoreak dira.
    Liburu
    honetan Ekuador, Mexico eta Paraguayko egoera aztertuta daude. Liburuan
    herri
    horien egoera linguistiko anitzak eta tesuinguru politikoak
    deskribatzen dira.
    Informazio gehiago: http://www.multilingual-matters.com/multi/display.asp?isb=3D9781847690

    BILINGUAL EDUCATION IN CHINA
    Anwey Feng-en argitalpen berrian Txinako hezkuntza elebiduna aztertzen
    da.
    Liburua ez da bakarrik Txinari buruzko adituei zuzendua, izan ere
    hezkuntza
    elebidunari buruzko gako anitz aurkezten dira liburu honetan Txinako
    testuinguru
    eleanitzan.
    Informazio gehiago: http://www.multilingual-matters.com/multi/display.asp?isb=3D9781853599

       LANGUAGE PLANNING AND POLICY
    Liburu honetan hizkuntzari buruzko plangintzak aurkezten dira. Izan ere
    gehienetan
    hizkuntza plangintzak aurkezten direnean gizarte maila aurkezten da,
    kasu
    honetan hizkuntzaren plangintza azpimarratzen da. Liburu honen editorea
    Hego
    Australiako Anthony J. Liddicoat da.
    Informazio gehiago: http://www.multilingual-matters.com/multi/display.asp?isb=3D9781853599

                    &nbsp              

                                                       

     

    BESTELAKOAK

    Soziolinguistika eta hezkuntza: balear
    uharteetako
    hizkuntza eredua

    Ez da gauza harigarria, baizik argi ikus daiteke elebakartasunerako
    joera
    handiagoa dela hiztun komunitate batzuetan beste batzuetan baino:
    hiztun asko
    eta egoera soziolinguistiko egonkorra duten hiztun komunitateetan
    elebakartasunerako
    joera sakonagoa izaten da arazo soziolinguistikoak bizi-bizirik
    direnetan
    baino. Ingelesez edo gaztelaniaz hitz egiten dutenen artean, esaterako,
    elebakartasunerako
    joera larriagoa da, ez bakarrik euskal hiztunen eta katalan hiztunen
    artean
    baino, baita suediera eta danieradunen artean baino ere. Hizkuntza bat
    oso
    zabalduta dagoenean, hizkuntza horretako hiztunek beren hizkuntzarekin
    nahikoa
    dela uste dute, eta horregatik, beste hizkuntzarik ikastea zentzu
    gabekotzat
    ez ezik, alferrikakotzat jotzen dute. (www.gipuzkoaeuskara.net)
    Argibide gehiago: http://www.gipuzkoaeuskara.net/albisteak/1186464000

    Estibaliz Alkorta izendatu dute Gipuzkoako
    Euskara
    zuzendari

    Azken lau urtetan Lasarte-Oriako Udalean EAJko zinegotzi izan den
    Estibaliz
    Alkorta izango da Gipuzkoako Foru Aldundiko Euskara zuzendari
    berria.(www.argia.com)
    Informazio gehiago: www.argia.com

    Iñaki Mendigurenek Harry Potter-en
    magia
    itzultzerakoan euskarazko termino berriak sortu ditu

    Iñaki Mendigurenen: “Eskolatzearen eraginez, euskarara
    itzulitako
    haur literaturaren merkatua da eskaera gehien dagoen eremua. Dena den,
    Harry
    Potter ezohizko zerbait izan da, izan ere euskal liburuen merkatua oso
    da
    mugatua. Harry Potter eta sorgin-harriaren 20.000 ale saldu ziren.
    Hurrengo
    liburuetatik, 5.000 ale inguru. Asko dira euskal merkaturako”.
    (www.argia.com)
    Informazio gehiago:
    http://www.argia.com

    Euskararen Kontseiluak onartu ditu Nafarroako
    Euskararen
    Institutuaren estatutuak

    Nafarroako Euskararen Institutuak aurkeztu zizkien bere estatutuak
    Euskararen
    Kontseiluko kideei. Estatutu horiek onartu egin dituzte, baina
    Kontseiluko
    kide batzuek estatutuak aztertu eta proposamenak egiteko aukerarik ez
    zutela
    izan adierazi dute. Hainbat aldaketa proposatu dituzte, eta hurrengo
    astean
    erabakiko dute horiek onartu ala ez. Kontseiluaren estatutuek
    euskararen aldeko
    aurrerapausoak jaso dituzten arren, Carlos Perez-Nievas kontseilariak
    Euskararen
    Legean aldaketarik ez dutela egingo azaldu zuen. Beraz, hizkuntza
    eremuek
    bere horretan jarraituko dute.
    Informazio gehiago:

    http://www.berria.info/testua_ikusi.php?saila=harian&data=2007-09-08&orria=011&kont=008

    Hizkuntza Politikarako Zuzendaritza kendu du
    Sanzen
    gobernuak

    Nafarroako Gobernuak Hizkuntza Politika Gobernuko zuzendaritza nagusien
    zerrendatik
    kentzea erabaki zuen. Orain arte, Hezkuntza Departamentuaren barruan
    zegoen
    Unibertsitateen eta Hizkuntza Politikarako Zuzendaritza. Aurrerantzean
    Unibertsitateen
    eta Lanbide Heziketaren zuzendaritza nagusia izango da eta hor
    jarraituko
    dute orain arte Hizkuntza Politikak biltzen zituen sail eta zerbitzuek.
    Pedro
    Jose Gonzalez Felipe izango da zuzendari nagusia. (www.argia.com)
    Informazio gehiago:http://www.argia.com/albistea.php?id=29131

    Donostiako merkatari eta ostalarientzako
    webgunea

    Merkataritza eta ostalaritza arloen euskara beharrak asetzen lagundu
    nahi
    duen tresna berria sortu eta amaraunean jarri du Donostiako Euskararen
    Udal
    Patronatuak: www.merkatari.net. (www.erabili.com)
    Informazio gehiago:
    http://www.erabili.com/zer_berri/berriak/1183969369

  • Motibazioa eta hizkuntza normalizazioa jardunaldia

    2007-09-18  //  Sailkatu gabea  //  Iruzkin bat

    Emun-ek 10 urte bete du eta horren karietara jardunaldi bat antolatu du: Motibazioa eta hizkuntza normalizazioa jardunaldia.
     Jardunaldia urriaren 9an da, Arantzazun eta izen-ematea doakoa.

    Egitaraua

    08:30 Harrera eta material banaketa

    09:00 Agurra eta jardunaldiaren aurkezpena

    09:30 PETER MACINTYRE , Cape Breton University (Kanada):
    Komunikatzeko gogoa: hizkuntza erabiltzeko motibazioaren dinamika

    10:30 Kafea

    11:00 FERRÁN SUAY , Societat Valenciana de Psicología:
    Pertsonarteko hizkuntz erabileraren gaineko esku hartzea

    12:00 JOXPI IRASTORTZA , Emun, Koop. E.
    Enpresetako euskara planetako langileen jarrera, portaera eta motibazioa

    13:00 Bazkaria

    15:00 Mintegiak

    • A: Peter MacIntyre: Komunikatzeko gogoa ulertzen eta garatzen
    • B: Ferrán Suay: Euskaltzaleentzako asertibitatea
    • C: Alex Mungia eta Xabier Elortza (HABE): Buruntzaldeko esperientzia: emozioen ekologiaren bidetik
    • D: Iñaki Eizmendi (EBETE): Erdaldunak euskarara nola erakarri: ba al dakigu zirrikituak irekitzen?

    17:00 Mintegiaren emaitzen aurkezpena

    17:30 Jardunaldiaren amaiera

    Nire liburutegia

    2007-09-17  //  Sailkatu gabea  //  Iruzkinik ez

    Benitok eta Ricardo Gomezek egin bezala, ni ere ibili naiz google-ek eskaintzen duen liburutegiarekin olgetan. Horren ondorioz, liburutegitxo bat osatu dut, 48 libururekin oraingoz. Liburu horiek hizkuntzaren soziologiari buruzkoak dira gehien bat. Batzuk zatika daude, beste batzuk ez, baina haiek erosteko edo kontsultatzeko modua eskaintzen dizu zerbitzuak berak.

    Irakurri, bada.

    Hizkuntzaren soziologiari buruzko nire liburutegia.

    Euskaldun zaharren jarrerak lantzeko komikiak

    2007-09-10  //  Sailkatu gabea  //  Iruzkinik ez

    Karrajuan ikusi dut. Ideia ona iruditzen zait. Horregatik, hona ekarri dut komiki bat.

    Zaharberriren bloga.
    Zaharberriren flickr-a.

    Ganora gitxi

    2007-09-10  //  Sailkatu gabea  //  2 iruzkin

    Bideo bat ikusi dut, teleboinan. Komentariorik ez dau merezi, … Ganora gitxi.

    Lehentasun kontua

    2007-09-05  //  Sutondoko kontuak  //  Iruzkin bat

    Oporrak. Troia hondartza zoragarrian etzanda. Eider eta biok. Mundua konpondu guran. Elkarrizketa mamitsua. Blogeratzeko gomendioa eman dit eta badoa.

    Hasiko gara, ba. Nire ibilbide akademikoa aztertzen ari ginen Fishmanen eredu soziolinguistikoaren arabera. Nik zuzenbidea ikasi dut Deustuko Unibertsitatean. Klaseak euskaraz jaso nituen zati baten (izan ere, karrera osoko ikasgai guztiak euskaraz jasotzeko modurik ez zegoen). Deustuan hainbat irakaslek kriston lana egiten dute zuzenbidearen ikas-mundua euskalduntzeko: ikasgaiak euskaraz eman (ganoraz ia beti), ikasmaterialak itzuli edo sortu, lege nagusi batzuk euskaldundu (Zigor Kodea, Kode Zibila, …), … Guk unian ikasgai guztiak euskaraz eskatzen genituen, erdarazko taldeekiko independentzia adar berezitu gisa, …

    Karrera amaitu nuen, eta urte batzuk pasa dira ordutik (asko ez, baina tira). Eta pentsatzen jarri nintzen. Horrenbesteko esfortzuak fruiturik eman al du? Ba, gauza guztietan bezala fruituak eman dituela argi dago. Baina neurrikoak izan al dira emaitzak, hau da, bat datoz esfortzuak eta emaitzak? Edo beste era batera esanda, egindako esfortzuak euskararen biziberritzean eragin biderkatzailerik izan al du?

    Ba, latza da aitortzea, baina egindako esfortzuak ez du ekarri pareko emaitzarik. Zuzenbidea ikasten amaitu eta lan mundura salto egiterakoan konturatzen zara euskaraz ikasteak ez dizula ezertarako balio izan. Are gehiago, zenbait kasutan kaltea ere ekarri duzula konturatzen zara (kaltea batez ere terminologia teknikoan-eta). Euskaraz lan egingo duten zirkuitutxoak eraikitzea oso zaila da mundu horretan, ia-ia bezeroarekiko harremanak baino ez zaizkizu geratzen. Baina horretarako ez da beharrezkoa zuzenbidea euskaraz ikastea, euskaldun izatearekin nahikoa eta sobera.

    Abokatu, fiskal eta epaile euskaldunak behar ditugu, baita notario eta aholkulariak ere. Baina gaur egun zuzenbidearen mundua egituratuta dagoen moduan egonda, ia-ia ezinezkoa da euskaraz lan egiteko zirrikiturik aurkitzea, zirrikiturik eraikitzea. Eta, beraz, zuzenbidea euskaraz ematea tema eta erronka polita da, baina unibertsitate mailan (eta zer esanik ez, lanbide heziketan) karrera hori baino estrategikoagoak badaude, eta horietatik hasi beharko.

    Izan ere, lan munduan zirrikiturik egon ezean, irakaskuntzan edo unibertsitatean egindako esfortzuek ez dute fruiturik ematen (ez behintzat esfortzuen parekorik). Indarrak sakabanatu egin ditugu horrela
    gainera eta lehentasunak ahaztu. Etxearen hormen koloreaz dihardugu bonbardaketa baten erdian, tamalez.

    Oporrak amaitu direz

    2007-09-05  //  Sailkatu gabea  //  Iruzkinik ez

    Oporrak amaitu direz eta osta bere nator blogera. Gaur edo bihar edukia gehituko dot, baie horren aurretik autobonbo apur bet egitea toketan daste: urtarrilean (10ean hain zuzen be) jarri neban martxan bisitak neurtzeko statcounter (antza metodorik fiableena dalako bistak neurtzeko). Ba, ordutik hona 5.00 bisita baino gehiago izan dau blogak, 5.122 bisita zehatz-mehatz. Eskerrik asko danoi, baie bisita gitxiago eta komentario gehiago (maita nazazu gutxiago eta goza nazazu gehiago, baie beste modu batera esanda).

    132 / 140«Aurrekoa102030131132133134140Hurrengoa»

    Txerra Rodriguez

    Soziolinguistikari buruz dihardu blog honek, euskararen hizkuntza komunitatearen ikuspegitik beti ere.

    Azken bidalketak

    • Sabela
    • Kontzientzia kritikoa
    • Algoritmoa asaldatu
    • Irakurgaiak: No hablaras
    • Fora da aula

    Iruzkin berriak

    • Fora da aula - Garaigoikoa(e)k Idatzi nahiko nituzkeen aipu batzuk bidalketan
    • Ketxus(e)k Deskodetzea bidalketan
    • Txerra Rodriguez(e)k Algoritmoa(k) bidalketan
    • allartean(e)k Algoritmoa(k) bidalketan
    • Barbarizazioa(e)k A casa do amo bidalketan

    Artxiboak

    • 2025(e)ko abendua
    • 2025(e)ko azaroa
    • 2025(e)ko urria
    • 2025(e)ko iraila
    • 2025(e)ko uztaila
    • 2025(e)ko ekaina
    • 2025(e)ko maiatza
    • 2025(e)ko apirila
    • 2025(e)ko martxoa
    • 2025(e)ko urtarrila
    • 2024(e)ko abendua
    • 2024(e)ko azaroa
    • 2024(e)ko urria
    • 2024(e)ko iraila
    • 2024(e)ko uztaila
    • 2024(e)ko ekaina
    • 2024(e)ko maiatza
    • 2024(e)ko apirila
    • 2024(e)ko martxoa
    • 2024(e)ko otsaila
    • 2024(e)ko urtarrila
    • 2023(e)ko abendua
    • 2023(e)ko azaroa
    • 2023(e)ko urria
    • 2023(e)ko iraila
    • 2023(e)ko uztaila
    • 2023(e)ko ekaina
    • 2023(e)ko maiatza
    • 2023(e)ko apirila
    • 2023(e)ko martxoa
    • 2023(e)ko otsaila
    • 2023(e)ko urtarrila
    • 2022(e)ko abendua
    • 2022(e)ko azaroa
    • 2022(e)ko urria
    • 2022(e)ko iraila
    • 2022(e)ko abuztua
    • 2022(e)ko uztaila
    • 2022(e)ko ekaina
    • 2022(e)ko maiatza
    • 2022(e)ko apirila
    • 2022(e)ko martxoa
    • 2022(e)ko otsaila
    • 2022(e)ko urtarrila
    • 2021(e)ko abendua
    • 2021(e)ko azaroa
    • 2021(e)ko urria
    • 2021(e)ko iraila
    • 2021(e)ko uztaila
    • 2021(e)ko ekaina
    • 2021(e)ko maiatza
    • 2021(e)ko apirila
    • 2021(e)ko martxoa
    • 2021(e)ko otsaila
    • 2021(e)ko urtarrila
    • 2020(e)ko abendua
    • 2020(e)ko azaroa
    • 2020(e)ko urria
    • 2020(e)ko iraila
    • 2020(e)ko abuztua
    • 2020(e)ko uztaila
    • 2020(e)ko ekaina
    • 2020(e)ko maiatza
    • 2020(e)ko apirila
    • 2020(e)ko martxoa
    • 2020(e)ko otsaila
    • 2020(e)ko urtarrila
    • 2019(e)ko abendua
    • 2019(e)ko azaroa
    • 2019(e)ko urria
    • 2019(e)ko iraila
    • 2019(e)ko abuztua
    • 2019(e)ko uztaila
    • 2019(e)ko ekaina
    • 2019(e)ko maiatza
    • 2019(e)ko apirila
    • 2019(e)ko martxoa
    • 2019(e)ko otsaila
    • 2019(e)ko urtarrila
    • 2018(e)ko abendua
    • 2018(e)ko azaroa
    • 2018(e)ko urria
    • 2018(e)ko iraila
    • 2018(e)ko uztaila
    • 2018(e)ko ekaina
    • 2018(e)ko maiatza
    • 2018(e)ko apirila
    • 2018(e)ko martxoa
    • 2018(e)ko otsaila
    • 2018(e)ko urtarrila
    • 2017(e)ko abendua
    • 2017(e)ko azaroa
    • 2017(e)ko urria
    • 2017(e)ko iraila
    • 2017(e)ko uztaila
    • 2017(e)ko ekaina
    • 2017(e)ko maiatza
    • 2017(e)ko apirila
    • 2017(e)ko martxoa
    • 2017(e)ko otsaila
    • 2017(e)ko urtarrila
    • 2016(e)ko abendua
    • 2016(e)ko azaroa
    • 2016(e)ko urria
    • 2016(e)ko iraila
    • 2016(e)ko abuztua
    • 2016(e)ko uztaila
    • 2016(e)ko ekaina
    • 2016(e)ko maiatza
    • 2016(e)ko apirila
    • 2016(e)ko martxoa
    • 2016(e)ko otsaila
    • 2016(e)ko urtarrila
    • 2015(e)ko abendua
    • 2015(e)ko azaroa
    • 2015(e)ko urria
    • 2015(e)ko iraila
    • 2015(e)ko uztaila
    • 2015(e)ko ekaina
    • 2015(e)ko maiatza
    • 2015(e)ko apirila
    • 2015(e)ko martxoa
    • 2015(e)ko otsaila
    • 2015(e)ko urtarrila
    • 2014(e)ko abendua
    • 2014(e)ko azaroa
    • 2014(e)ko urria
    • 2014(e)ko iraila
    • 2014(e)ko uztaila
    • 2014(e)ko ekaina
    • 2014(e)ko maiatza
    • 2014(e)ko apirila
    • 2014(e)ko martxoa
    • 2014(e)ko otsaila
    • 2014(e)ko urtarrila
    • 2013(e)ko abendua
    • 2013(e)ko azaroa
    • 2013(e)ko urria
    • 2013(e)ko iraila
    • 2013(e)ko abuztua
    • 2013(e)ko uztaila
    • 2013(e)ko ekaina
    • 2013(e)ko maiatza
    • 2013(e)ko apirila
    • 2013(e)ko martxoa
    • 2013(e)ko otsaila
    • 2013(e)ko urtarrila
    • 2012(e)ko abendua
    • 2012(e)ko azaroa
    • 2012(e)ko urria
    • 2012(e)ko iraila
    • 2012(e)ko abuztua
    • 2012(e)ko uztaila
    • 2012(e)ko ekaina
    • 2012(e)ko maiatza
    • 2012(e)ko apirila
    • 2012(e)ko martxoa
    • 2012(e)ko otsaila
    • 2012(e)ko urtarrila
    • 2011(e)ko abendua
    • 2011(e)ko azaroa
    • 2011(e)ko urria
    • 2011(e)ko iraila
    • 2011(e)ko abuztua
    • 2011(e)ko uztaila
    • 2011(e)ko ekaina
    • 2011(e)ko maiatza
    • 2011(e)ko apirila
    • 2011(e)ko martxoa
    • 2011(e)ko otsaila
    • 2011(e)ko urtarrila
    • 2010(e)ko abendua
    • 2010(e)ko azaroa
    • 2010(e)ko urria
    • 2010(e)ko iraila
    • 2010(e)ko uztaila
    • 2010(e)ko ekaina
    • 2010(e)ko maiatza
    • 2010(e)ko apirila
    • 2010(e)ko martxoa
    • 2010(e)ko otsaila
    • 2010(e)ko urtarrila
    • 2009(e)ko abendua
    • 2009(e)ko azaroa
    • 2009(e)ko urria
    • 2009(e)ko iraila
    • 2009(e)ko abuztua
    • 2009(e)ko uztaila
    • 2009(e)ko ekaina
    • 2009(e)ko maiatza
    • 2009(e)ko apirila
    • 2009(e)ko martxoa
    • 2009(e)ko otsaila
    • 2009(e)ko urtarrila
    • 2008(e)ko abendua
    • 2008(e)ko azaroa
    • 2008(e)ko urria
    • 2008(e)ko iraila
    • 2008(e)ko abuztua
    • 2008(e)ko uztaila
    • 2008(e)ko ekaina
    • 2008(e)ko maiatza
    • 2008(e)ko apirila
    • 2008(e)ko martxoa
    • 2008(e)ko otsaila
    • 2008(e)ko urtarrila
    • 2007(e)ko abendua
    • 2007(e)ko azaroa
    • 2007(e)ko urria
    • 2007(e)ko iraila
    • 2007(e)ko uztaila
    • 2007(e)ko ekaina
    • 2007(e)ko maiatza
    • 2007(e)ko apirila
    • 2007(e)ko martxoa
    • 2007(e)ko otsaila
    • 2007(e)ko urtarrila
    • 2006(e)ko abendua
    • 2006(e)ko azaroa

    Kategoriak

    • 30 urte
    • Aipuak
    • Atik Zra
    • Azatzak
    • Etxealdia
    • Info 7
    • Irakurgaiak
    • Jakin
    • Poema soziolinguistikoak
    • Sailkatu gabea
    • SL domestikoa
    • Sutondoko kontuak
    • Tosepan

    Meta

    • Hasi saioa
    • Sarreren jarioa
    • Iruzkinen jarioa
    • WordPress.org

    ARGIAko Blogarien Komunitatea - CC-BY-SA