KOMUNZKI
Hasiera » Bloom » Zulo eranskorraren teoria
Api01 0

Zulo eranskorraren teoria

Atalak: Bloom, Joyce, Julio Cortázar, Tiqqun

 

 

Bere poltsikoko antropologian Julio Cortázar idazleak teoria hau jorratu zuen. Honen bidez tipo bat deskribatu zuen, bere izena eta gainerako guztia erantsita zeramatzana. Hamabortz urte bete arte zulo huts bat bertzerik ez zen izan, biderkatzeko taulaz eta futbol-partidaz inguratua. Egun batean ohartu zen eranskor bilakatu behar zela, xaboi-burbuila bezala leher ez zedin, bere inguruan aurkitzen zuen guztia atzituz. Aurrenik ilaun eta geun batzuk izan ziren, gero tabako ingelesa erretzeko ohitura, bere tweedezko jaka eta bere izena, bere zuloaren sinonimoa zela jakinik. Beranduago, kiroletako arropak, sukaldea, berogailua, bizarra mozteko xaboitan irizpide fina, auto suediarretarako gasolinarik hoberena, Time eta Life aldizkarietarako gustua, argazkigintza eta zinemagintzarako sentsibilitate doia, Picassori buruzko ideia bat eta disko-jogailuei eta udaldiko hondartzei buruzko bertze ideia bat. Bere ahotsa zulo horretatik zetorrela ez zuen nehork susmatzen, “marko paregabe” batean esperientzia izana zuela edo “gure ahalbideen gainetik bizi izan” garela baieztarazten zuena zulo hori bazen ere.

 

 HoleHead_Aiestaran_txiki

 

Zulo horietako bat edozein subjektutan ager daiteke, Tiqqun eta Joyceren Bloom jaunaren kasuan bezala. Jabetzaren erregistratzaile gazte bat izan daiteke, betaurrekoak eta tik bat edo bertze eratxiki zitzaizkiona. Goiz-goiz, gizagaixo hau gauzaeza zenez –aintzat hartuz kofagune oro ez dela deus eta zulogune orok inor-ez bat izateko arriskua duela–, eta ezdeus edo gauzaez izan ez zedin, alderdi batean sartu zen, bere ustez gehiegi pisatzen ez zuen alderdi batean, ipinki likatsu horrek fundatzaile bat eta milaka gorpu iraganeko guda batetik atxikita zeuzkan arren. Zulo irensle asegabe horrek hutsik izaten jarraitzen zuenez, petrolio isurketak erantsi zitzaizkion, plastilinazko piruak baino ez zirela adierazten zuen arren, eta hauekin bere ilea tindatu zuen, ez, ordea, bere bizar urdindua. Eta urteetan zehar, billeteak eta ministerioak atxiki zitzaizkion, eta plasma gisa, gobernu baten presidentetza ere bai. Bere likatasunean gizon atxiki horrek Marca kirol egunkaria irakurtzeko usadioa eta auto ofizialez joateko aztura gordetzen ditu. Bere lirdinga liberalean puruak erretzeko ohiturari eusten dio, gaztedanik itsatsi zitzaion eta. Orain, erretzen duen bakoitzean, keak ez dio gezurrak eta egiak bereizten uzten. Izan ere, dagoeneko ez du gogoratzen noiz eratxiki zitzaion egiaren bat.

 

 rajoy_marca_Aiestaran

 

Iruzkinik ez

Trackbacks/Pingbacks

  1. Kultura prekarioaz | KOMUNZKI - […] jendarte baten joeran datza, non soziofobia eta narzisismo liberala hedatu diren. Likatasun hori “zulo eranskorraren teoria” da, eta ez…

Iruzkina idatzi Baztertu erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Ignazio Aiestaran Uriz

Gorputz komunek ulertzen dituzten hitzek osatutako bloga du irakurleak. Hemen aszeta politikoak, militante goibelak, teoriaren terroristak, politikaren ordena hutsa mantendu nahi luketenak, iraultzaren burokratak, egiaren funtzionarioak, komisario kulturalak eta desioaren teknikari deitoragarriak atzean geratuko dira. Jakina, gogokoen dudan atala sailkatugabea da. Huts-hutsik erranda: gogo-jardunak tunel digital batean.

Azken bidalketak

  • Karl Marx fetitxismo ekonomikoaren aurka
  • Rosa Luxemburg emakume langilearen egunean
  • Komunistak erortzen dira…
  • Kapitalismo birala
  • Gaurko ezker porrokatuaren heraldoak: Joseba Sarrionandia eta Joxe Azurmendi behelaino artean

Iruzkin berriak

  • PALOMA(e)k Ignazio Aiestaranen bloga bidalketan
  • Ícar(e)k Ignazio Aiestaranen bloga bidalketan
  • Karl Marx y El capital frente a las soflamas sin valor de Silvia Federici – PoderObrero(e)k Karl Marx eta Kapitala Silvia Federiciren soflama baliogabetuen aurrean bidalketan
  • Ezkerra kapitalaren aurrean | KOMUNZKI(e)k 78ko erregimenaren makineria liberala bidalketan
  • Karl Marx y El capital frente a las soflamas sin valor de Silvia Federici – La Patria Grande(e)k Karl Marx eta Kapitala Silvia Federiciren soflama baliogabetuen aurrean bidalketan

Artxiboak

  • 2021(e)ko martxoa
  • 2021(e)ko otsaila
  • 2020(e)ko ekaina
  • 2020(e)ko otsaila
  • 2020(e)ko urtarrila
  • 2019(e)ko abendua
  • 2019(e)ko ekaina
  • 2019(e)ko maiatza
  • 2019(e)ko urtarrila
  • 2018(e)ko abendua
  • 2018(e)ko azaroa
  • 2018(e)ko urria
  • 2018(e)ko abuztua
  • 2018(e)ko uztaila
  • 2018(e)ko ekaina
  • 2018(e)ko apirila
  • 2018(e)ko martxoa
  • 2018(e)ko otsaila
  • 2018(e)ko urtarrila
  • 2017(e)ko abendua
  • 2017(e)ko azaroa
  • 2017(e)ko urria
  • 2017(e)ko iraila
  • 2017(e)ko abuztua
  • 2017(e)ko uztaila
  • 2017(e)ko ekaina
  • 2017(e)ko maiatza
  • 2017(e)ko apirila
  • 2017(e)ko martxoa
  • 2017(e)ko otsaila
  • 2017(e)ko urtarrila
  • 2016(e)ko abendua
  • 2016(e)ko azaroa
  • 2016(e)ko urria
  • 2016(e)ko iraila
  • 2016(e)ko abuztua
  • 2016(e)ko uztaila
  • 2016(e)ko ekaina
  • 2016(e)ko maiatza
  • 2016(e)ko apirila
  • 2016(e)ko martxoa
  • 2016(e)ko otsaila
  • 2016(e)ko urtarrila
  • 2015(e)ko abendua
  • 2015(e)ko azaroa
  • 2015(e)ko urria
  • 2015(e)ko iraila
  • 2015(e)ko abuztua
  • 2015(e)ko uztaila
  • 2015(e)ko ekaina
  • 2015(e)ko maiatza
  • 2015(e)ko apirila
  • 2015(e)ko martxoa
  • 2015(e)ko otsaila
  • 2015(e)ko urtarrila
  • 2014(e)ko abendua
  • 2014(e)ko azaroa
  • 2014(e)ko urria
  • 2014(e)ko iraila
  • 2014(e)ko abuztua
  • 2014(e)ko uztaila
  • 2014(e)ko ekaina
  • 2014(e)ko maiatza
  • 2014(e)ko apirila
  • 2014(e)ko martxoa
  • 2014(e)ko otsaila
  • 2014(e)ko urtarrila
  • 2013(e)ko abendua

Kategoriak

  • Ada Colau
  • Afrika
  • Albert Camus
  • Arkitektura
  • Arrazakeria
  • Autismoa
  • Biopolitika
  • Bizitza
  • Bloom
  • Cervantes
  • Charlie Hebdo
  • David Fernàndez i Ramos
  • Ekonomia
  • Emakumea
  • Eskultura
  • Europa
  • Euskakania
  • Euskal Trantsizioaren Kultura
  • Euskara
  • Farah Baker
  • Faxismoa
  • Fermin Muguruza
  • Francis Bacon
  • Franz Kafka
  • Gabriel Aresti
  • Gaizkiaren hutsalkeria
  • Gaza
  • Gerra
  • Gizartea
  • Hannah Arendt
  • Harkaitz Cano
  • Heriotza
  • Hiria
  • Itxaro Borda
  • Ixiar Rozas
  • Joseba Sarrionandia
  • Joyce
  • Judith Butler
  • Julia Otxoa
  • Julio Cortázar
  • Karl Liebknecht
  • Koldo Izagirre
  • Komuna
  • Kultura
  • Kultura prekarioa
  • Lauaxeta
  • Literatura
  • Ludwig Mies van der Rohe
  • Ludwig Wittgenstein
  • Mahmud Darwish
  • Martin Heidegger
  • Miguel Sánchez-Ostiz
  • Mikrofaxismoak
  • Musika
  • Palestina
  • Patriarkapitalismoa
  • Paul Celan
  • Picasso
  • Pier Paolo Pasolini
  • Pintura
  • Robert Musil
  • Rosa Luxemburg
  • Sailkatugabeak
  • Samuel P. Huntington
  • Setio egoera
  • Silvia Federici
  • Soziofobia
  • Stephen Stills
  • Sylvia Plath
  • Theodor W. Adorno
  • Tiqqun
  • Trantsizioaren Kontrakultura
  • Trantsizioaren Kultura
  • Víctor Lenore
  • Xabier Morras
  • Zientzia
  • Zinema

Meta

  • Hasi saioa
  • Sarreren jarioa
  • Iruzkinen jarioa
  • WordPress.org

ARGIAko Blogarien Komunitatea - CC-BY-SA