Txerra Rodriguez
Soziolinguistikari buruz dihardu blog honek, euskararen hizkuntza komunitatearen ikuspegitik beti ere.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- Txerra Rodriguez(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Ana(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Ikusgela(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Joan-etorri (xin-fan) - Garaigoikoa(e)k A casa do amo bidalketan
- Zergatik erabili euskara? | Bihar da berandu(e)k 40 argudio gazteen (eta ez hain gazteen) artean euskara (edo katalana) gehiago erabiltzeko bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko azaroa
- 2024(e)ko urria
- 2024(e)ko iraila
- 2024(e)ko uztaila
- 2024(e)ko ekaina
- 2024(e)ko maiatza
- 2024(e)ko apirila
- 2024(e)ko martxoa
- 2024(e)ko otsaila
- 2024(e)ko urtarrila
- 2023(e)ko abendua
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko urria
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko uztaila
- 2023(e)ko ekaina
- 2023(e)ko maiatza
- 2023(e)ko apirila
- 2023(e)ko martxoa
- 2023(e)ko otsaila
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko abendua
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko iraila
- 2022(e)ko abuztua
- 2022(e)ko uztaila
- 2022(e)ko ekaina
- 2022(e)ko maiatza
- 2022(e)ko apirila
- 2022(e)ko martxoa
- 2022(e)ko otsaila
- 2022(e)ko urtarrila
- 2021(e)ko abendua
- 2021(e)ko azaroa
- 2021(e)ko urria
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko uztaila
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2021(e)ko martxoa
- 2021(e)ko otsaila
- 2021(e)ko urtarrila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko azaroa
- 2020(e)ko urria
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko uztaila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko apirila
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko abuztua
- 2019(e)ko uztaila
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2019(e)ko urtarrila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko uztaila
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko otsaila
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko abendua
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko azaroa
- 2012(e)ko urria
- 2012(e)ko iraila
- 2012(e)ko abuztua
- 2012(e)ko uztaila
- 2012(e)ko ekaina
- 2012(e)ko maiatza
- 2012(e)ko apirila
- 2012(e)ko martxoa
- 2012(e)ko otsaila
- 2012(e)ko urtarrila
- 2011(e)ko abendua
- 2011(e)ko azaroa
- 2011(e)ko urria
- 2011(e)ko iraila
- 2011(e)ko abuztua
- 2011(e)ko uztaila
- 2011(e)ko ekaina
- 2011(e)ko maiatza
- 2011(e)ko apirila
- 2011(e)ko martxoa
- 2011(e)ko otsaila
- 2011(e)ko urtarrila
- 2010(e)ko abendua
- 2010(e)ko azaroa
- 2010(e)ko urria
- 2010(e)ko iraila
- 2010(e)ko uztaila
- 2010(e)ko ekaina
- 2010(e)ko maiatza
- 2010(e)ko apirila
- 2010(e)ko martxoa
- 2010(e)ko otsaila
- 2010(e)ko urtarrila
- 2009(e)ko abendua
- 2009(e)ko azaroa
- 2009(e)ko urria
- 2009(e)ko iraila
- 2009(e)ko abuztua
- 2009(e)ko uztaila
- 2009(e)ko ekaina
- 2009(e)ko maiatza
- 2009(e)ko apirila
- 2009(e)ko martxoa
- 2009(e)ko otsaila
- 2009(e)ko urtarrila
- 2008(e)ko abendua
- 2008(e)ko azaroa
- 2008(e)ko urria
- 2008(e)ko iraila
- 2008(e)ko abuztua
- 2008(e)ko uztaila
- 2008(e)ko ekaina
- 2008(e)ko maiatza
- 2008(e)ko apirila
- 2008(e)ko martxoa
- 2008(e)ko otsaila
- 2008(e)ko urtarrila
- 2007(e)ko abendua
- 2007(e)ko azaroa
- 2007(e)ko urria
- 2007(e)ko iraila
- 2007(e)ko uztaila
- 2007(e)ko ekaina
- 2007(e)ko maiatza
- 2007(e)ko apirila
- 2007(e)ko martxoa
- 2007(e)ko otsaila
- 2007(e)ko urtarrila
- 2006(e)ko abendua
- 2006(e)ko azaroa
Euskararen balio merkatua jardunaldia
Atalak: Sailkatu gabea
UEUk Eibarren antolatu du izen honeko jardunaldia, uztailaren 12 eta 13an. Jarraian datorren informazioa UEUren webgunetik ateratakoa da.
Euskalgintzaren unibertsoak EUSKARA hitza
letra larriz idatzi ohi du betidanik. Hizkuntza gutxiengotu eta jatorri
erabat berezikoa izatearen ondorioz edo, euskal hiztunek ez dute
nolanahiko erantzukizuna beren kontzientzien buruhausterako: hizkuntza
zahar honen biziraupenaz arduratzea eta bere osasun ona bermatzen
ahalegintzea gizarte-baldintza erabat zailetan.
Berebiziko eginkizun –”misio”-
horren aurrean euskararen defentsarako mugimenduek oinarrizko
ikuspegitzat hartu dute EUSKARAren ondare eta kultura-baliabide
estatusa, beste edozein ikuspegi analitikoren gainetik
Euskararen
egoera aztertzeko ikusmolde nagusia, eta euskararen inguruan lanean
dihardutenen eragileena, sarritan, agenda politikoa eta Erakunde
Publikoetako Kultura Sailen esku gelditzen da. Baldintza horietan
euskararen aldeko gizarte-mugimenduek, euskal kulturaren egoeraz
kezkatuta, gizartearen unean-uneko hizkuntza-eskaerei erantzuten
saiatzen dira, erabilera mailak suspertuz, komunikazio-foro euskaldunak
sortuz, oro har, euskarari bide emanez.
Euskalgintzaren unibertsoan dihardutenentzat euskarak izaera traszendente eta kulturalista du, euskal nortasun kolektiboaren ikur nagusi bihurtuz.
Ingurune horretan, jardunaldi honek bestelako ikuspegien inguruan hausnartu nahi du euskarari buruz, galdera batzuei erantzunez:
· Nola nahastu euskara marketin, komunikazio-tresna eta ekonomiaren ikuspegitik sortutako planteamenduekin? Zein da ikuspegi horien balioa?
· Zein da euskarak duen merkatu-balioa? Nola hausnartu, nola aztertu, hizkuntza baten merkatu-balioa?
Azken
batean, eta gustuko izan ala ez, gure egunerokotasuna dinamika
sozioekonomikoek baldintzatzen dute. Errealitate horri helduta,
proposamen honek euskararen egoera bestelako kokapen analitiko baten
abiapuntutik aztertu nahiko luke, merkatua, marketin eta
komunikazioaren ikuspegitik.
Helburuak
Proposamen honek, honako helburu hauek bete nahi lituzke:
berauen ekarpena ezinbestekoa izan dela aitortuz- euskararen
merkatu-balioaz hausnartzea, sektore anitzetako profesionalen azterketa
eta iritziak aurkeztuz eta trukatuz.
arloko enpresa, komunikazio, marketin eta unibertsitateko profesionalen
ikuspegiak eta datu-analisiak bildu eta aurkeztea.
Jardunaldiak ondoko zeharkako helburua du:
euskararen biziberritzearekin konprometituta daudenen topaleku eta
bilgune izatea.
Metodologia
Jardunaldiaren
gai berritzailea dela eta, parte hartzeko ekimenak bultzatuko dira.
Horrela, jardunaldia egun batean egin baino, bi egunetan izango da,
eskatuko duen arreta eta lana eraren baten lasaituz.Sarreran aipatutako
abiapuntutik jardunaldian 4 teknika ezberdin erabiliko ditugu:
Nori zuzenduta
Jardunaldia
euskalgintzan murgildutako profesional eta militanteei, marketin eta
komunikazio alorretan interesduneei, soziologia eta merkatu-ikerketen
teknikak ikasten ari diren ikasleei eta, oro har, euskararen egoeraz
kezkatuta dagoen edonori zuzenduta dago.
Egitaraua
Uztailaren 12a, osteguna
8.30-9.00 -Harrera eta materialaren banaketa
Kontzeptuak finkatuz
9.00-9.45 -Hastapeneko hitzaldia: Euskararen merkatu-balioa.
10.00-10.45 – Hitzaldia:
10.45-11.30 – Hitzaldia:
Hizkuntza al da produktua/zerbitzua? Komunikazioa
11.45-13.15 – Hitzaldiak:
13.15-14.00 – Work shop-ak:
14.00-15.30 – bazkaria
15.30-16.30 – Work shopak:
Uztailak 13, ostirala
Merkatuei begira
9.00-11.15 – Hitzaldiak:
11.15-11.45 – atsedenaldia
11.45-13.00 – Work shopak:
Euskararen “merkatuak”
13.00-14.00 – Mahai ingurua:
Ondorioak: Euskara saldu ala euskaraz saldu?
14.00-15.00 – Ariketa eta parte-hartzea
Irakasleak eta arduradunak
Antolatzailea: Jon Goikoetxea, soziologoa, marketing aditua.