Garaigoikoa
Hasiera » Sailkatu gabea » Urrats bat aurrera
Api29 1

Urrats bat aurrera

Atalak: Sailkatu gabea

Datorren maiatzaren 8an, Kontseiluak jardunaldia antolatu du hezkuntzari buruz.

Jardunaldiak Urrats bat aurrera izena du eta Bilbon izango da, Deustuko Unibertsitatean eta doan.


Egitaraua:

9:30. Sarrera. Xabier Mendiguren, Kontseiluaren idazkari nagusia.
10:00. Ikasle euskaldun eleanitzak sortzeko Kontseiluaren proposamena. Hizkuntzak irakatsi eta ikasteko markoa EAEn legearen garapena aurkezpena. Arantxa Urbe lan-taldearen
koordinatzailearen eskutik.
 
11:00. Adituen ekarpena. 
Felix Etxeberria, EHUko Pedagogiako katedraduna.            
12:00 – 12:30. Atsedenaldia.
12:30-14:00.  Hezkuntza sektoreko eragileen mahai-ingurua.
Parte hartzaileak: EHIGEko Ana Eizagirre, Ikastolen Konfederazioko Koldo Tellitu, Kristau Eskolako Mikel Ormazabal eta Sortzen-Ikasbatuazeko Julen Etxeberria.
Moderatzailea: Hik Hasiko Joxe Mari Auzmendi.
k

Iruzkin bat

  1. txerra | 2008-05-23 at 13:03

    Jardunaldien kronika egin dute Argiakoek.

    argazkia

    Iñigo Azkona

    Kontseiluak maiatza hasieran ikasle euskaldun eleanitzak sortzeko
    proposamena plazaratu du eta hainbat hezkuntza eragilek egin du bat
    txostenarekin. Mahai-inguruan bildu ziren eragileok txosteneko edukiaz
    hausnartzeko. Han esandakoak jaso ditugu hemen.

    Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak Hizkuntzak irakatsi eta ikasteko markoa EAEn izeneko proposamena aurkeztu du. Kontseiluari eskatu diote proposamenari ekarpena egiteko eta Kontseiluak Ikasle euskaldun eleanitzak sortzen. Urrats bat aurrera
    izeneko txostena aurkeztu du. Ekarpen horretan, egungo irakaskuntzako
    ereduen sistema gainditu eta helburu berriak aztertu dituzte. Horrela,
    A, B eta D ereduen gainetik, Derrigorrezko Lehen Hezkuntza amaitzerako
    eleanitzak izango diren ikasleak lortzea da helburua.

    Maiatzaren zortzian egin zuten txostenaren aurkezpena Deustuko
    Unibertsitatean (Bilbo, Bizkaia). Bertan izan ziren txostena babestu
    duten hezkuntza erakundeak: Euskal Herriko Ikasleen Gurasoen Elkartea
    (EHIGE), Hik Hasi, Sortzen-Ikasbatuaz, Kristau Eskolak eta Euskal
    Herriko Ikastolen Elkartea. Ekarpenari euren atxikimendua emateko
    arrazoiak aztertu zituzten mahai-inguruan EHIGEko Ana Eizagirrek,
    Sortzen-Ikasbatuazeko Julen Etxeberriak, Kristau Eskoletako Mikel
    Ormazabalek eta Ikastolen Elkarteko Koldo Tellituk.

    Txostenarekin bat egiteko arrazoi bat baino gehiago aipatu zuten
    parte hartzaileek, baina hitz bat azpimarratu zuten batez ere:
    ebaluazioa. “Ea orain ikastetxeak ebaluaketa plangintza huts bihurtuko
    garen”, esan zuen Ana Eizagirrek. Bai berak eta bai besteek esan
    zutenez, ikastetxeek autonomia gehiago behar dute, ebaluazio sistema
    etengabeak ito egiten dituelako askotan.

    Ikastetxeen autonomia beharra

    Kontseiluaren ekarpenarekin bat datoz eskola kristauak. “Helburuak
    zeintzuk diren zehaztu eta haiek lortzeko medioak jarri behar ditugu”.
    Azaldu zuenez, orain arteko ereduek zenbait sentsibilitate sortu
    dituzte hizkuntzen gaian eta pauso bat gehiago emateko ordua da
    honezkero. Orain arteko helburua elebitasuna izan da, baina orain
    “ikasle eleanitzak lortu nahi ditugu”, esan zuen. “Ikastetxeei
    autonomia eman behar zaie proiektu linguistikoan. Diagnosia egin behar
    da eta inguru soziolinguistikoa aztertu. Diagnosi hori ondo egin eta
    proiektua ondo garatu ezik, pikutara joan daiteke”. Lurralde guztietan
    ez gaudela egoera berean esan zuen Ormazabalek. “Helburuak malgutasunez
    lortu behar ditugu, inposatu gabe. Ea nola, era orekatuan, lortzen
    dugun gizarteko eragile guztien inplikazioa euskararekiko harremanetan”.

    Ikastolen Elkarteak ez du hezkuntza sisteman egun dagoen elebitasuna
    bultzatzen euskara delako kaltetua. Hala esan zuen Tellituk.
    Kontseiluak egindako ekarpenari egokia deritzo helburu berriak
    lortzeko. “Derrigorrezko Lehen Hezkuntza amaitzen dutenean, gazteek ez
    dituzte beharrezko hizkuntza helburuak betetzen. Hori koherentziaz eta
    batera lortu behar dugu ikastetxe guztiok”, azaldu zuen Tellituk. Dena
    den, onartu zuen badela hizkuntza normalizaziorako planik ez duen
    ikastetxe asko oraindik.

    Tellituren arabera, “neurriak eta ardurak banatu behar dira, baina
    lege berria behar dugu. Egungo bitartekoekin ez goaz inora. Dekretuz
    egin daitezke gauza asko –ebaluaketa orokorra, irakasleen
    prestakuntza…–, baina herritarrekiko konpromisoa daukagu”. Ikasle
    eleanitzak lortu nahi badira, Kontseiluak proposatzen dituen neurriak
    ezinbestekoak dira Tellituren ustez; eta hala ere, agian ez direla
    nahiko izango esan zuen. Neurriak aurrera eramateko derrigorrezko eta
    borondatezko lanaren beharra aipatu zuen.

    Ereduen politika hamar urtean gainditzeko moduan

    Etxeberriak baina, ez du uste halako eskubideak borondatearen esku utz
    daitezkeenik. “Arriskutsua” izan daitekeela esan zuen. “Epeak jarri
    behar dira, nahiz eta gero mugitu beharra izan. D ereduan programa
    aplikatzeko zailtasunik ez genuke izango, eta B ereduan ere lehenengo
    zikloa eleaniztasun proposamenak txertatzeko moduan dago. A ereduan
    txertatzea izango litzateke zailena, eta hala ere 8-10 urtetan ereduen
    politika gainditzeko moduan egon gaitezke. Epeak jarri behar ditugu.
    Muga bat jarri behar dugu ikasle guztiak izan daitezen euskaldun
    eleanitzak”.

    Eizagirreren arabera ereduen epeak, irakaslea erreziklatzeko epeak…
    agortuta daude. Gainera, bestelako neurririk hartu gabe epe horiek
    luzatu izana salatu zuen. Berak ere onartu zuen epe bera ez izatea
    ikastetxe eta inguru guztietarako, baina honezkero eginda egon behar
    luketen hainbat gauza ikusten ditu. “Kontuan hartu behar da ikastetxe
    bakoitzaren errealitatea, baina EAEn ez dago arrazoirik irakaslego osoa
    euskalduna ez izateko Haur Hezkuntzan”. EHIGEko kidearen arabera,
    “ikastetxe bakoitzak badaki zein neurri behar dituen, baina ez dira
    neurriok planteatzen. Helburuak jarri jartzen dira, baina gero
    elebitasunik ere ez da lortzen. Irakaslego publikoan irakasle
    euskaldunik ez badaukagu, ezin dugu ezer egin”.

    Ormazabalen arabera, ikastetxeen konpromisoa oso garrantzitsua da.
    Oinarriak adostu behar dira. Kristau Eskoletako kideak argi ikusten du
    helburuak jartzerakoan giza baliabideak eta materiala beharrezkoak
    direla. “Sei urtetik hona ez zen kontratatu behar irakasle erdaldunik.
    Jar ditzagun baliabideak irakasleen prestakuntza lantzeko. Pauso berri
    honetan ezin ditugu lehengo porrotak izan”.

    Baikor agertu zen Tellitu: “Helburuekin bat gatoz, eta aplikazioan
    asmatu behar dugu. Ebaluazioa obsesiboki planteatzen dute egun: egun
    berean, ordu berean… hori beste era batera egin behar litzateke, eta
    emaitza izan beharko litzateke ikastetxe bakoitzarentzat
    erreferentzia”. Hala ere, ebaluazioaren garrantzia kasu batzuetan ezin
    da saihestu: “Ikastereduak desagertzen doazela badiogu, nora goazen
    jakiteko ebaluatu egin behar dugu dagoena, baina ebaluazio
    glotobiografikoa proposatu behar da”.
    Zain egotearen kontra dago Ikastolen Elkarteko kidea. “Ikastetxearen,
    sarearen… gure eskuetan dagoenarekin aurrera egin behar dugu. Gero
    administrazioa datorrela? Hobeto. Izan ere, hiruko gobernu akordioan
    agertzen dira hainbat proposamen hezkuntzaz. Gure proposamenek ezezko
    borobilik ez dute jaso, baina legearen zain gaude”.

    Etxeberriaren arabera, Kontseiluaren txostena gizarteratzea presio
    bidea da eta beharrezkoak dira halako bideak. Izan ere, administrazioa
    astiro doa, eta ikastetxeetan zenbait beharrizan argi dituzte. Gainera,
    gehienek argi daukate ereduen sistema zaharkituta dagoela. Eizagirrek
    esan zuen, haurren eskubideak defendatzen ari direla ikasle euskaldun
    eleanitzen planteamenduarekin, eta ez direla ari ezer inposatzen.
    “Herri honetan haurrek hizkuntza bi ikasteko aukera dute, eta gurasoak
    ez dira inor hori ukatzeko. Beste gauza bat da ama hizkuntzari lekua
    egin behar zaiola eskolan eta gurasoek eskatzea ama hizkuntzatik
    abiatuta indartzeko ikaslearen eleaniztasuna”.

    Reply

Iruzkina idatzi Baztertu erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Txerra Rodriguez

Soziolinguistikari buruz dihardu blog honek, euskararen hizkuntza komunitatearen ikuspegitik beti ere.

Azken bidalketak

  • Algoritmoa asaldatu
  • Irakurgaiak: No hablaras
  • Fora da aula
  • Aipugintza
  • “Hiztun” osoak

Iruzkin berriak

  • Fora da aula - Garaigoikoa(e)k Idatzi nahiko nituzkeen aipu batzuk bidalketan
  • Ketxus(e)k Deskodetzea bidalketan
  • Txerra Rodriguez(e)k Algoritmoa(k) bidalketan
  • allartean(e)k Algoritmoa(k) bidalketan
  • Barbarizazioa(e)k A casa do amo bidalketan

Artxiboak

  • 2025(e)ko abendua
  • 2025(e)ko azaroa
  • 2025(e)ko urria
  • 2025(e)ko iraila
  • 2025(e)ko uztaila
  • 2025(e)ko ekaina
  • 2025(e)ko maiatza
  • 2025(e)ko apirila
  • 2025(e)ko martxoa
  • 2025(e)ko urtarrila
  • 2024(e)ko abendua
  • 2024(e)ko azaroa
  • 2024(e)ko urria
  • 2024(e)ko iraila
  • 2024(e)ko uztaila
  • 2024(e)ko ekaina
  • 2024(e)ko maiatza
  • 2024(e)ko apirila
  • 2024(e)ko martxoa
  • 2024(e)ko otsaila
  • 2024(e)ko urtarrila
  • 2023(e)ko abendua
  • 2023(e)ko azaroa
  • 2023(e)ko urria
  • 2023(e)ko iraila
  • 2023(e)ko uztaila
  • 2023(e)ko ekaina
  • 2023(e)ko maiatza
  • 2023(e)ko apirila
  • 2023(e)ko martxoa
  • 2023(e)ko otsaila
  • 2023(e)ko urtarrila
  • 2022(e)ko abendua
  • 2022(e)ko azaroa
  • 2022(e)ko urria
  • 2022(e)ko iraila
  • 2022(e)ko abuztua
  • 2022(e)ko uztaila
  • 2022(e)ko ekaina
  • 2022(e)ko maiatza
  • 2022(e)ko apirila
  • 2022(e)ko martxoa
  • 2022(e)ko otsaila
  • 2022(e)ko urtarrila
  • 2021(e)ko abendua
  • 2021(e)ko azaroa
  • 2021(e)ko urria
  • 2021(e)ko iraila
  • 2021(e)ko uztaila
  • 2021(e)ko ekaina
  • 2021(e)ko maiatza
  • 2021(e)ko apirila
  • 2021(e)ko martxoa
  • 2021(e)ko otsaila
  • 2021(e)ko urtarrila
  • 2020(e)ko abendua
  • 2020(e)ko azaroa
  • 2020(e)ko urria
  • 2020(e)ko iraila
  • 2020(e)ko abuztua
  • 2020(e)ko uztaila
  • 2020(e)ko ekaina
  • 2020(e)ko maiatza
  • 2020(e)ko apirila
  • 2020(e)ko martxoa
  • 2020(e)ko otsaila
  • 2020(e)ko urtarrila
  • 2019(e)ko abendua
  • 2019(e)ko azaroa
  • 2019(e)ko urria
  • 2019(e)ko iraila
  • 2019(e)ko abuztua
  • 2019(e)ko uztaila
  • 2019(e)ko ekaina
  • 2019(e)ko maiatza
  • 2019(e)ko apirila
  • 2019(e)ko martxoa
  • 2019(e)ko otsaila
  • 2019(e)ko urtarrila
  • 2018(e)ko abendua
  • 2018(e)ko azaroa
  • 2018(e)ko urria
  • 2018(e)ko iraila
  • 2018(e)ko uztaila
  • 2018(e)ko ekaina
  • 2018(e)ko maiatza
  • 2018(e)ko apirila
  • 2018(e)ko martxoa
  • 2018(e)ko otsaila
  • 2018(e)ko urtarrila
  • 2017(e)ko abendua
  • 2017(e)ko azaroa
  • 2017(e)ko urria
  • 2017(e)ko iraila
  • 2017(e)ko uztaila
  • 2017(e)ko ekaina
  • 2017(e)ko maiatza
  • 2017(e)ko apirila
  • 2017(e)ko martxoa
  • 2017(e)ko otsaila
  • 2017(e)ko urtarrila
  • 2016(e)ko abendua
  • 2016(e)ko azaroa
  • 2016(e)ko urria
  • 2016(e)ko iraila
  • 2016(e)ko abuztua
  • 2016(e)ko uztaila
  • 2016(e)ko ekaina
  • 2016(e)ko maiatza
  • 2016(e)ko apirila
  • 2016(e)ko martxoa
  • 2016(e)ko otsaila
  • 2016(e)ko urtarrila
  • 2015(e)ko abendua
  • 2015(e)ko azaroa
  • 2015(e)ko urria
  • 2015(e)ko iraila
  • 2015(e)ko uztaila
  • 2015(e)ko ekaina
  • 2015(e)ko maiatza
  • 2015(e)ko apirila
  • 2015(e)ko martxoa
  • 2015(e)ko otsaila
  • 2015(e)ko urtarrila
  • 2014(e)ko abendua
  • 2014(e)ko azaroa
  • 2014(e)ko urria
  • 2014(e)ko iraila
  • 2014(e)ko uztaila
  • 2014(e)ko ekaina
  • 2014(e)ko maiatza
  • 2014(e)ko apirila
  • 2014(e)ko martxoa
  • 2014(e)ko otsaila
  • 2014(e)ko urtarrila
  • 2013(e)ko abendua
  • 2013(e)ko azaroa
  • 2013(e)ko urria
  • 2013(e)ko iraila
  • 2013(e)ko abuztua
  • 2013(e)ko uztaila
  • 2013(e)ko ekaina
  • 2013(e)ko maiatza
  • 2013(e)ko apirila
  • 2013(e)ko martxoa
  • 2013(e)ko otsaila
  • 2013(e)ko urtarrila
  • 2012(e)ko abendua
  • 2012(e)ko azaroa
  • 2012(e)ko urria
  • 2012(e)ko iraila
  • 2012(e)ko abuztua
  • 2012(e)ko uztaila
  • 2012(e)ko ekaina
  • 2012(e)ko maiatza
  • 2012(e)ko apirila
  • 2012(e)ko martxoa
  • 2012(e)ko otsaila
  • 2012(e)ko urtarrila
  • 2011(e)ko abendua
  • 2011(e)ko azaroa
  • 2011(e)ko urria
  • 2011(e)ko iraila
  • 2011(e)ko abuztua
  • 2011(e)ko uztaila
  • 2011(e)ko ekaina
  • 2011(e)ko maiatza
  • 2011(e)ko apirila
  • 2011(e)ko martxoa
  • 2011(e)ko otsaila
  • 2011(e)ko urtarrila
  • 2010(e)ko abendua
  • 2010(e)ko azaroa
  • 2010(e)ko urria
  • 2010(e)ko iraila
  • 2010(e)ko uztaila
  • 2010(e)ko ekaina
  • 2010(e)ko maiatza
  • 2010(e)ko apirila
  • 2010(e)ko martxoa
  • 2010(e)ko otsaila
  • 2010(e)ko urtarrila
  • 2009(e)ko abendua
  • 2009(e)ko azaroa
  • 2009(e)ko urria
  • 2009(e)ko iraila
  • 2009(e)ko abuztua
  • 2009(e)ko uztaila
  • 2009(e)ko ekaina
  • 2009(e)ko maiatza
  • 2009(e)ko apirila
  • 2009(e)ko martxoa
  • 2009(e)ko otsaila
  • 2009(e)ko urtarrila
  • 2008(e)ko abendua
  • 2008(e)ko azaroa
  • 2008(e)ko urria
  • 2008(e)ko iraila
  • 2008(e)ko abuztua
  • 2008(e)ko uztaila
  • 2008(e)ko ekaina
  • 2008(e)ko maiatza
  • 2008(e)ko apirila
  • 2008(e)ko martxoa
  • 2008(e)ko otsaila
  • 2008(e)ko urtarrila
  • 2007(e)ko abendua
  • 2007(e)ko azaroa
  • 2007(e)ko urria
  • 2007(e)ko iraila
  • 2007(e)ko uztaila
  • 2007(e)ko ekaina
  • 2007(e)ko maiatza
  • 2007(e)ko apirila
  • 2007(e)ko martxoa
  • 2007(e)ko otsaila
  • 2007(e)ko urtarrila
  • 2006(e)ko abendua
  • 2006(e)ko azaroa

Kategoriak

  • 30 urte
  • Aipuak
  • Atik Zra
  • Azatzak
  • Etxealdia
  • Info 7
  • Irakurgaiak
  • Jakin
  • Poema soziolinguistikoak
  • Sailkatu gabea
  • SL domestikoa
  • Sutondoko kontuak
  • Tosepan

Meta

  • Hasi saioa
  • Sarreren jarioa
  • Iruzkinen jarioa
  • WordPress.org

ARGIAko Blogarien Komunitatea - CC-BY-SA