Txerra Rodriguez
Soziolinguistikari buruz dihardu blog honek, euskararen hizkuntza komunitatearen ikuspegitik beti ere.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- Txerra Rodriguez(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Ana(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Ikusgela(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Joan-etorri (xin-fan) - Garaigoikoa(e)k A casa do amo bidalketan
- Zergatik erabili euskara? | Bihar da berandu(e)k 40 argudio gazteen (eta ez hain gazteen) artean euskara (edo katalana) gehiago erabiltzeko bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko azaroa
- 2024(e)ko urria
- 2024(e)ko iraila
- 2024(e)ko uztaila
- 2024(e)ko ekaina
- 2024(e)ko maiatza
- 2024(e)ko apirila
- 2024(e)ko martxoa
- 2024(e)ko otsaila
- 2024(e)ko urtarrila
- 2023(e)ko abendua
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko urria
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko uztaila
- 2023(e)ko ekaina
- 2023(e)ko maiatza
- 2023(e)ko apirila
- 2023(e)ko martxoa
- 2023(e)ko otsaila
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko abendua
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko iraila
- 2022(e)ko abuztua
- 2022(e)ko uztaila
- 2022(e)ko ekaina
- 2022(e)ko maiatza
- 2022(e)ko apirila
- 2022(e)ko martxoa
- 2022(e)ko otsaila
- 2022(e)ko urtarrila
- 2021(e)ko abendua
- 2021(e)ko azaroa
- 2021(e)ko urria
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko uztaila
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2021(e)ko martxoa
- 2021(e)ko otsaila
- 2021(e)ko urtarrila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko azaroa
- 2020(e)ko urria
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko uztaila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko apirila
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko abuztua
- 2019(e)ko uztaila
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2019(e)ko urtarrila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko uztaila
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko otsaila
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko abendua
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko azaroa
- 2012(e)ko urria
- 2012(e)ko iraila
- 2012(e)ko abuztua
- 2012(e)ko uztaila
- 2012(e)ko ekaina
- 2012(e)ko maiatza
- 2012(e)ko apirila
- 2012(e)ko martxoa
- 2012(e)ko otsaila
- 2012(e)ko urtarrila
- 2011(e)ko abendua
- 2011(e)ko azaroa
- 2011(e)ko urria
- 2011(e)ko iraila
- 2011(e)ko abuztua
- 2011(e)ko uztaila
- 2011(e)ko ekaina
- 2011(e)ko maiatza
- 2011(e)ko apirila
- 2011(e)ko martxoa
- 2011(e)ko otsaila
- 2011(e)ko urtarrila
- 2010(e)ko abendua
- 2010(e)ko azaroa
- 2010(e)ko urria
- 2010(e)ko iraila
- 2010(e)ko uztaila
- 2010(e)ko ekaina
- 2010(e)ko maiatza
- 2010(e)ko apirila
- 2010(e)ko martxoa
- 2010(e)ko otsaila
- 2010(e)ko urtarrila
- 2009(e)ko abendua
- 2009(e)ko azaroa
- 2009(e)ko urria
- 2009(e)ko iraila
- 2009(e)ko abuztua
- 2009(e)ko uztaila
- 2009(e)ko ekaina
- 2009(e)ko maiatza
- 2009(e)ko apirila
- 2009(e)ko martxoa
- 2009(e)ko otsaila
- 2009(e)ko urtarrila
- 2008(e)ko abendua
- 2008(e)ko azaroa
- 2008(e)ko urria
- 2008(e)ko iraila
- 2008(e)ko abuztua
- 2008(e)ko uztaila
- 2008(e)ko ekaina
- 2008(e)ko maiatza
- 2008(e)ko apirila
- 2008(e)ko martxoa
- 2008(e)ko otsaila
- 2008(e)ko urtarrila
- 2007(e)ko abendua
- 2007(e)ko azaroa
- 2007(e)ko urria
- 2007(e)ko iraila
- 2007(e)ko uztaila
- 2007(e)ko ekaina
- 2007(e)ko maiatza
- 2007(e)ko apirila
- 2007(e)ko martxoa
- 2007(e)ko otsaila
- 2007(e)ko urtarrila
- 2006(e)ko abendua
- 2006(e)ko azaroa
Udaltop
Atalak: Sailkatu gabea
Atzo bertan esaten nuen hainbat jardunaldi interesgarri izan(go) direla eta horiek zer oihartzun gutxi daukatela interneten. Ba gaur hitzak jan behar ditut nolabait.
Udaltop jarduanldiak izan ziren pasa den astean eta bertako laburpen ederra egin digute Lantalan-ekoek. Eta baita argiakoek ere (ponentzia batena).
Jarraian Lanatalekoen artikulu osoa:
Maiatzaren 7 eta 8an ospatu ziren Udaletako euskara-zerbitzuen l. topaketak.
Oso emankorra izan da, bai partaideen -emaile zein hartzaileen-
ezaugarriei erreparatuta eta baita bertan landu diren gaiek perspektiba
anitzak izan dituztelako.
Nola indartu euskararen erabilera familietan? izan da lehen topaketa hauetako gaia.
Egun t´erdiko jardunean bederatzi ponentzia entzun ziren eta
amaitzeko talde-lana egin zen, ponentzietan entzundakoa kasu errealekin
uztartzeko. Topaketa “Hamaika bertute” bertso-taldearen umoreak itxi
zuen.
Bertan jasotakoa modu laburrean jasotzen saiatu gara. Aurrerago udaltop webgunean
edukien sarrera interesa duen edonoren esku egongo da.
Lehengo Ponentzia: Aurrez aurreko jardunaren lekua HINBE saioetan
Mikel Zalbide
Galdera-erantzunen tartean jasotako batzuk:
euskararen mundura erakartzeko balioko dutenak? Fishmanek garbi esan
du: zentratu auzogintzan, zerbitzugintzak, eta ez zuzenean hizkuntzan.
Gizartearen beharrei erantzun, euskaraz!
informaletan eta helduen artean sarri gertatzen da, nola jokatu?
Ikuspegi prebentiboarekin jokatu behar dugu; harreman-sare, jardun
esparru, eskualdeak sendotuz.
Bigarren ponentzia: Gurasoak irakasleen norabide berean: Karmelo Ikastolako esperientzia
Karmelo Ikastolako jolaslekua.
berezituak dira famili euskaldun, misto eta erdaldunentzat; ze urrats
zehatz eman proposatzen zaie, aktiboak nola izan; mezu hauek
progresiboak dira.
Hirugarren ponentzia: Duzun onena: Nafarroako udaletako esperientzia
familia mota guztiek dute zer hobetu; eleaniztasuna euskara ardatz
duena; mezu soziolinguistikoa eta pedagogikoa bateratuta
(komunikaziorako eroso sentitzea euskara une goxoetan erabiltzea;
euskara ondo ikasi ondorengo hizkuntzak ondo ikasteko).
ematen dute (lotura-hurbiltasuna); irakaslearekin mezua adosten da,
gelaren ezaugarriak ezagutzen dira (talde naturala hautatu da
emankorragoa delako); garapen pertsonalarekin, jolasa eta gozatzearekin
lotzen da.
Ondorioak:
Laugarren ponentzia: Familia bidezko euskararen jarraipena Oarsoaldean: arian ekin, ekinean ari
Jaione Urruzola eta Jose Luis Agirretxe
1990-2002 artean guraso misto eta erdaldunei zuzendu zen lana;
2002-2005ean xede taldearen aldaketa:
Zergatik da hain zaila:
2006-2009 helburua guraso euskaldunak sentiberatzea.
behar dira (Eta zuek zer? –haurrak gurasoei- Hacen lo que ven, hablarán
lo que hableis). Mezuak urtetan iraunarazi beharra.
erdipurdikoa izan da; azken urteotan clown bidez gurasoen ohiko bileran
8 bat minututan mezu argiak eman eta materiala banatzen da.
Hausnarketa:
mezuak iristen al dira? Ulertzen al dira? Helburuak lortzen ari al
gara? Ondoren neurri zuzentzaileak aplikatuko dira.
Bosgarren ponentzia: EAEko euskararen belaunez belauneko transmisioa
Pablo Sagardoy
zailtasuna dituzte (inguruneak ez die laguntzen; gune erdaldunetan bizi
dira; gaztelaniaz hobeto moldatzen dira).
Seigarren ponentzia: Bikoteen artean hizkuntza ohituren aldaketa. Ikerketa-lana
Pablo Suberbiola, Soziolinguistika Klusterra
Ondorioa, tipologiak eta gakoak bereiztu dira:
jasotakoari jarraipena ematea; gurasoak eman ezin zigutena seme-alabei
eman nahi izatea; bizi naizen tokiko hizkuntza eta kultura
neureganatzea; besteak niregatik gaztelaniaz egitera ez behartzea…
gaztelaniaz ateratzen zait; aldatzen zailenak direnak haserrealdi eta
eztabaidetan gaztelaniara ez pasatzea; arraro sentitzea; deseroso
sentitzea; zuzendu bai baina noraino?; solaskide falta edo egokirik ez
izatea…
errazenetik hasi; nekatutakoan, agobiatutakoan gaztelaniaz egin sufritu
gabe; gaitasuna nola elikatu bilatu (euskaldunekin ahalik eta gehien
egon); prozesuaren zaintza (horma-irudi bat ipini hartutako bidea
gogoratzeko –Txillardegi-); itxoin gabe EGA eduki arte, hasi gaitasunak
erabiltzen.
Gakoak:
aldatzea (gaztelania erabiltzetik euskara erabiltzera pasatzea).
Zazpigarren ponentzia: Berezko taldeak eta hizkuntza: bihotzaren arrazoiak
Pello Jauregi
hasieran emozioak (organismoarn erantzuna besteekin harremanetan
jartzeko).
posible dira, beste batzuk ez). Dinamika bitxia erabili zuen grafikoki
adierazteko kontzeptua.
Beraz aldatzera derrigortua (boterea) edo erosoago sentitu behar naiz (emozioak).
Galdera-erantzunetan esandakoak:
emozioak erabiltzen ditu, maitasuna hain zuzen (ez dakienez eta pena
ematen digunez gaztelaniaz egingo dut).
bizi-irauteko. Ze sistemak ematen dio segurtasuna? Babes
instituzionalak.
Zortzigarren ponentzia: Nola landu transmisioaren gaiari? Buruntzaldean egindakoak eta ondorioak
Iñaki Arruti eta Pablo Suberbiola (goragoko argazkia)
Bederatzigarren ponentzia: Adimen emozionalaren lanketaren bidez familia barruko euskararen erabileran eragiteko saiakera
Aita Larramendi ikastola
errespetua; giro lasaia; guraso guztiek lekua izatea (berritsuek zein
isilek).
urte bitarteko gurasoak); %30 teoria gainontzekoa praktikoa, emozioen
lanketa-arikeak; etxeko lanak (ipuin jakin batzuk kontatu haurrei…).
emozionalaren garapen proiektua batera ekarri beharra; euskararen
inguruko proposamenak lantzeko euskara talde baten onurak.