Garaigoikoa
Hasiera » Sailkatu gabea » Gomendioak: oraingoan Kataluniatik
Abe02 3

Gomendioak: oraingoan Kataluniatik

Atalak: Sailkatu gabea

Gomendioen sorta amaitzeko, oraingoan Kataluniara jo eta hango gomendio batzuk ekarri nahi ditut hona.
 
Gomendioak askotarikoak dira, egunero gertatzen diren hainbat
egoeratan aplikatzeko modukoak dira. Horietako batzuk, ostera, hemenego
errealitatean aplikatzeko zailtasunak egon badaude. Baina, hala ere,
gehienak aplikatzeko modukoak dira.
 
Hoan hemen: Qué faig si ….?

3 Iruzkin

  1. gorkaazk | 2009-12-23 at 7:21

    Quan en general se’m dirigeixen en castellà, puc continuar
    la conversa en català? És de mala educació?

    Naturalment que podem seguir la conversa
    en català. No és de mala educació, ans al
    contrari. Aquesta actitud de canviar de llengua
    per educació forma part d’una sèrie de
    prejudicis que ha adquirit la nostra societat
    per justificar els nostres complexos i manca
    d’autoestima amb la nostra pròpia llengua i
    identitat cultural i, per tant, i al cap i a la fi,
    amb una de les parts més essencials de la
    nostra persona.
    (…)

    Katalunian egon nintzenean askotan gertatu zitzaidan; nik zerbait galdetu gaztelaniaz eta erantzuna katalanez jaso.

    Nik pozik hartzen nuen. Bi aldiz pozik. Pozik hizkuntza gutxiagotuek egiten dituzten aurrerako urratsak pozgarri zaizkidalako eta pozik erantzuna, normalean, nahiko ondo ulertzen nuela iruditzen zitzaidalako.

    Baina nago, gure herrian berdin jokatuko bagenu etorri berri gutxi poztuko litzatekeela.

    Euskaldunok, guztiok elebidun, badugu elebakar izango bagina legez jokatzeko eskubidea? Giza legezkoa da elebakar jokatzea elebidun izanda? Gure hizkuntza kanpotarrei inposatzeko eskubidea badugu?

    Reply
  2. txerra | 2009-12-28 at 9:25

    Ba, erantzuna ez dakit zein den, ze egia esateko gurean oso bakanetan gertatzen den kontua da ….

    Baina, bueno, batek baino gehiagok proposatzen duen bidea da, adibidez, Lourdes Oñederraren berbak:

    “Zer egin behar da euskaraz ez dakitenak erakartzeko? Ulermena
    lantzeko eskola batzuk hartzera gehiago animatuko lirateke erdaldunak,
    horrek ez baitu horrenbeste inposaketaren mamu hori. Horrelako egoerak
    normaldu egin beharko genituzke, batek euskaraz hitz egin eta besteak
    erdaraz erantzun. Umeek ere normala den hizkuntza bat behar dute
    inguruan, bizirik dagoena…BATEK EUSKARAZ HITZ EGIN ETA BESTEAK
    ERDARAZ ERANTZUN…

    Badakit gauza zaila dela proposatzen dudana, berria delako erabat
    eta hizkuntz jarduera oso lotua dagoelako ohiturarekin. Kontua da lortu
    nahi duguna lortzeko (euskara zabaltzeko, normaltzeko, “maizagotzeko”)
    balio dezakeen edo ez. Baiezkoan nago… Ez dut esan nahi arazoa goitik
    behera konponduko lukeenik, azken helmugara eramango gintuzkeenik,
    baina lagundu egingo lukeela uste dut. Bestalde, oso gauza zailak egin
    dira hemen euskararen alde, oraindik ere jarrera militanteek gogor
    eusten diote. Ikusten dira adin guztietako hiztunak egoskor euskaraz
    ezer-gutxi ulertzen duen tabernariekin esaterako, edo leihatiletan.

    Iruditzen zait hori baino errazago behar lukeela ulertzen duenarekin
    euskaraz egiteak, ez bada behintzat aurkakotasuna jarrera militante
    horien zio nagusia. Bada hemen poliki eta berandu baino lehen aztertu
    behar genukeen arrisku bat: euskararen aldeko jarrera indartsuenak
    euskaraganako maitasunean ala gaztelaniaren kontrako gorrotoan
    oinarritzen diren…

    Aurkakotasunik ez bada, beste hizkuntzaren kontrako gogorik ez bada,
    lehen pausu praktiko-pragmatikoak izango lirateke zailenak: lehen aldi
    horiek. “No te preocupes, pasamos al castellano” esan beharrean, ahalik
    eta garbien “Lasai, zuk esan ezazu gaztelaniaz (eta abisatu zerbait
    ulertzen ez duzunean)” adierazi ondoren, euskaraz segitzeko ahaleginari
    eustea, jokaera hori automatikotzen hasi arte gure artean. Agian
    kamisetak egin behar genituzke jokaera zabaltzeko.
    (Niri alemana hobeto ikasteko balio izan dit horrek… Asko eskertu izan
    dut nik ingelesa erabili arren lagun edo ikasle austriarrek alemanez
    segitzea.)”

    Reply
  3. txerra | 2010-12-14 at 15:09

    Liburu hori berori euskaratu eta Euskal Herriaren egoerara egokitu dute Emunekoek. Deskargatzeko hemen.

    Reply

Iruzkina idatzi Baztertu erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Txerra Rodriguez

Soziolinguistikari buruz dihardu blog honek, euskararen hizkuntza komunitatearen ikuspegitik beti ere.

Azken bidalketak

  • Sabela
  • Kontzientzia kritikoa
  • Algoritmoa asaldatu
  • Irakurgaiak: No hablaras
  • Fora da aula

Iruzkin berriak

  • Fora da aula - Garaigoikoa(e)k Idatzi nahiko nituzkeen aipu batzuk bidalketan
  • Ketxus(e)k Deskodetzea bidalketan
  • Txerra Rodriguez(e)k Algoritmoa(k) bidalketan
  • allartean(e)k Algoritmoa(k) bidalketan
  • Barbarizazioa(e)k A casa do amo bidalketan

Artxiboak

  • 2025(e)ko abendua
  • 2025(e)ko azaroa
  • 2025(e)ko urria
  • 2025(e)ko iraila
  • 2025(e)ko uztaila
  • 2025(e)ko ekaina
  • 2025(e)ko maiatza
  • 2025(e)ko apirila
  • 2025(e)ko martxoa
  • 2025(e)ko urtarrila
  • 2024(e)ko abendua
  • 2024(e)ko azaroa
  • 2024(e)ko urria
  • 2024(e)ko iraila
  • 2024(e)ko uztaila
  • 2024(e)ko ekaina
  • 2024(e)ko maiatza
  • 2024(e)ko apirila
  • 2024(e)ko martxoa
  • 2024(e)ko otsaila
  • 2024(e)ko urtarrila
  • 2023(e)ko abendua
  • 2023(e)ko azaroa
  • 2023(e)ko urria
  • 2023(e)ko iraila
  • 2023(e)ko uztaila
  • 2023(e)ko ekaina
  • 2023(e)ko maiatza
  • 2023(e)ko apirila
  • 2023(e)ko martxoa
  • 2023(e)ko otsaila
  • 2023(e)ko urtarrila
  • 2022(e)ko abendua
  • 2022(e)ko azaroa
  • 2022(e)ko urria
  • 2022(e)ko iraila
  • 2022(e)ko abuztua
  • 2022(e)ko uztaila
  • 2022(e)ko ekaina
  • 2022(e)ko maiatza
  • 2022(e)ko apirila
  • 2022(e)ko martxoa
  • 2022(e)ko otsaila
  • 2022(e)ko urtarrila
  • 2021(e)ko abendua
  • 2021(e)ko azaroa
  • 2021(e)ko urria
  • 2021(e)ko iraila
  • 2021(e)ko uztaila
  • 2021(e)ko ekaina
  • 2021(e)ko maiatza
  • 2021(e)ko apirila
  • 2021(e)ko martxoa
  • 2021(e)ko otsaila
  • 2021(e)ko urtarrila
  • 2020(e)ko abendua
  • 2020(e)ko azaroa
  • 2020(e)ko urria
  • 2020(e)ko iraila
  • 2020(e)ko abuztua
  • 2020(e)ko uztaila
  • 2020(e)ko ekaina
  • 2020(e)ko maiatza
  • 2020(e)ko apirila
  • 2020(e)ko martxoa
  • 2020(e)ko otsaila
  • 2020(e)ko urtarrila
  • 2019(e)ko abendua
  • 2019(e)ko azaroa
  • 2019(e)ko urria
  • 2019(e)ko iraila
  • 2019(e)ko abuztua
  • 2019(e)ko uztaila
  • 2019(e)ko ekaina
  • 2019(e)ko maiatza
  • 2019(e)ko apirila
  • 2019(e)ko martxoa
  • 2019(e)ko otsaila
  • 2019(e)ko urtarrila
  • 2018(e)ko abendua
  • 2018(e)ko azaroa
  • 2018(e)ko urria
  • 2018(e)ko iraila
  • 2018(e)ko uztaila
  • 2018(e)ko ekaina
  • 2018(e)ko maiatza
  • 2018(e)ko apirila
  • 2018(e)ko martxoa
  • 2018(e)ko otsaila
  • 2018(e)ko urtarrila
  • 2017(e)ko abendua
  • 2017(e)ko azaroa
  • 2017(e)ko urria
  • 2017(e)ko iraila
  • 2017(e)ko uztaila
  • 2017(e)ko ekaina
  • 2017(e)ko maiatza
  • 2017(e)ko apirila
  • 2017(e)ko martxoa
  • 2017(e)ko otsaila
  • 2017(e)ko urtarrila
  • 2016(e)ko abendua
  • 2016(e)ko azaroa
  • 2016(e)ko urria
  • 2016(e)ko iraila
  • 2016(e)ko abuztua
  • 2016(e)ko uztaila
  • 2016(e)ko ekaina
  • 2016(e)ko maiatza
  • 2016(e)ko apirila
  • 2016(e)ko martxoa
  • 2016(e)ko otsaila
  • 2016(e)ko urtarrila
  • 2015(e)ko abendua
  • 2015(e)ko azaroa
  • 2015(e)ko urria
  • 2015(e)ko iraila
  • 2015(e)ko uztaila
  • 2015(e)ko ekaina
  • 2015(e)ko maiatza
  • 2015(e)ko apirila
  • 2015(e)ko martxoa
  • 2015(e)ko otsaila
  • 2015(e)ko urtarrila
  • 2014(e)ko abendua
  • 2014(e)ko azaroa
  • 2014(e)ko urria
  • 2014(e)ko iraila
  • 2014(e)ko uztaila
  • 2014(e)ko ekaina
  • 2014(e)ko maiatza
  • 2014(e)ko apirila
  • 2014(e)ko martxoa
  • 2014(e)ko otsaila
  • 2014(e)ko urtarrila
  • 2013(e)ko abendua
  • 2013(e)ko azaroa
  • 2013(e)ko urria
  • 2013(e)ko iraila
  • 2013(e)ko abuztua
  • 2013(e)ko uztaila
  • 2013(e)ko ekaina
  • 2013(e)ko maiatza
  • 2013(e)ko apirila
  • 2013(e)ko martxoa
  • 2013(e)ko otsaila
  • 2013(e)ko urtarrila
  • 2012(e)ko abendua
  • 2012(e)ko azaroa
  • 2012(e)ko urria
  • 2012(e)ko iraila
  • 2012(e)ko abuztua
  • 2012(e)ko uztaila
  • 2012(e)ko ekaina
  • 2012(e)ko maiatza
  • 2012(e)ko apirila
  • 2012(e)ko martxoa
  • 2012(e)ko otsaila
  • 2012(e)ko urtarrila
  • 2011(e)ko abendua
  • 2011(e)ko azaroa
  • 2011(e)ko urria
  • 2011(e)ko iraila
  • 2011(e)ko abuztua
  • 2011(e)ko uztaila
  • 2011(e)ko ekaina
  • 2011(e)ko maiatza
  • 2011(e)ko apirila
  • 2011(e)ko martxoa
  • 2011(e)ko otsaila
  • 2011(e)ko urtarrila
  • 2010(e)ko abendua
  • 2010(e)ko azaroa
  • 2010(e)ko urria
  • 2010(e)ko iraila
  • 2010(e)ko uztaila
  • 2010(e)ko ekaina
  • 2010(e)ko maiatza
  • 2010(e)ko apirila
  • 2010(e)ko martxoa
  • 2010(e)ko otsaila
  • 2010(e)ko urtarrila
  • 2009(e)ko abendua
  • 2009(e)ko azaroa
  • 2009(e)ko urria
  • 2009(e)ko iraila
  • 2009(e)ko abuztua
  • 2009(e)ko uztaila
  • 2009(e)ko ekaina
  • 2009(e)ko maiatza
  • 2009(e)ko apirila
  • 2009(e)ko martxoa
  • 2009(e)ko otsaila
  • 2009(e)ko urtarrila
  • 2008(e)ko abendua
  • 2008(e)ko azaroa
  • 2008(e)ko urria
  • 2008(e)ko iraila
  • 2008(e)ko abuztua
  • 2008(e)ko uztaila
  • 2008(e)ko ekaina
  • 2008(e)ko maiatza
  • 2008(e)ko apirila
  • 2008(e)ko martxoa
  • 2008(e)ko otsaila
  • 2008(e)ko urtarrila
  • 2007(e)ko abendua
  • 2007(e)ko azaroa
  • 2007(e)ko urria
  • 2007(e)ko iraila
  • 2007(e)ko uztaila
  • 2007(e)ko ekaina
  • 2007(e)ko maiatza
  • 2007(e)ko apirila
  • 2007(e)ko martxoa
  • 2007(e)ko otsaila
  • 2007(e)ko urtarrila
  • 2006(e)ko abendua
  • 2006(e)ko azaroa

Kategoriak

  • 30 urte
  • Aipuak
  • Atik Zra
  • Azatzak
  • Etxealdia
  • Info 7
  • Irakurgaiak
  • Jakin
  • Poema soziolinguistikoak
  • Sailkatu gabea
  • SL domestikoa
  • Sutondoko kontuak
  • Tosepan

Meta

  • Hasi saioa
  • Sarreren jarioa
  • Iruzkinen jarioa
  • WordPress.org

ARGIAko Blogarien Komunitatea - CC-BY-SA