Hasiera »
Txerraren bloga - Garaigoikoa
Txerra Rodriguez
Soziolinguistikari buruz dihardu blog honek, euskararen hizkuntza komunitatearen ikuspegitik beti ere.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- Txerra Rodriguez(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Ana(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Ikusgela(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Joan-etorri (xin-fan) - Garaigoikoa(e)k A casa do amo bidalketan
- Zergatik erabili euskara? | Bihar da berandu(e)k 40 argudio gazteen (eta ez hain gazteen) artean euskara (edo katalana) gehiago erabiltzeko bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko azaroa
- 2024(e)ko urria
- 2024(e)ko iraila
- 2024(e)ko uztaila
- 2024(e)ko ekaina
- 2024(e)ko maiatza
- 2024(e)ko apirila
- 2024(e)ko martxoa
- 2024(e)ko otsaila
- 2024(e)ko urtarrila
- 2023(e)ko abendua
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko urria
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko uztaila
- 2023(e)ko ekaina
- 2023(e)ko maiatza
- 2023(e)ko apirila
- 2023(e)ko martxoa
- 2023(e)ko otsaila
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko abendua
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko iraila
- 2022(e)ko abuztua
- 2022(e)ko uztaila
- 2022(e)ko ekaina
- 2022(e)ko maiatza
- 2022(e)ko apirila
- 2022(e)ko martxoa
- 2022(e)ko otsaila
- 2022(e)ko urtarrila
- 2021(e)ko abendua
- 2021(e)ko azaroa
- 2021(e)ko urria
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko uztaila
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2021(e)ko martxoa
- 2021(e)ko otsaila
- 2021(e)ko urtarrila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko azaroa
- 2020(e)ko urria
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko uztaila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko apirila
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko abuztua
- 2019(e)ko uztaila
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2019(e)ko urtarrila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko uztaila
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko otsaila
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko abendua
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko azaroa
- 2012(e)ko urria
- 2012(e)ko iraila
- 2012(e)ko abuztua
- 2012(e)ko uztaila
- 2012(e)ko ekaina
- 2012(e)ko maiatza
- 2012(e)ko apirila
- 2012(e)ko martxoa
- 2012(e)ko otsaila
- 2012(e)ko urtarrila
- 2011(e)ko abendua
- 2011(e)ko azaroa
- 2011(e)ko urria
- 2011(e)ko iraila
- 2011(e)ko abuztua
- 2011(e)ko uztaila
- 2011(e)ko ekaina
- 2011(e)ko maiatza
- 2011(e)ko apirila
- 2011(e)ko martxoa
- 2011(e)ko otsaila
- 2011(e)ko urtarrila
- 2010(e)ko abendua
- 2010(e)ko azaroa
- 2010(e)ko urria
- 2010(e)ko iraila
- 2010(e)ko uztaila
- 2010(e)ko ekaina
- 2010(e)ko maiatza
- 2010(e)ko apirila
- 2010(e)ko martxoa
- 2010(e)ko otsaila
- 2010(e)ko urtarrila
- 2009(e)ko abendua
- 2009(e)ko azaroa
- 2009(e)ko urria
- 2009(e)ko iraila
- 2009(e)ko abuztua
- 2009(e)ko uztaila
- 2009(e)ko ekaina
- 2009(e)ko maiatza
- 2009(e)ko apirila
- 2009(e)ko martxoa
- 2009(e)ko otsaila
- 2009(e)ko urtarrila
- 2008(e)ko abendua
- 2008(e)ko azaroa
- 2008(e)ko urria
- 2008(e)ko iraila
- 2008(e)ko abuztua
- 2008(e)ko uztaila
- 2008(e)ko ekaina
- 2008(e)ko maiatza
- 2008(e)ko apirila
- 2008(e)ko martxoa
- 2008(e)ko otsaila
- 2008(e)ko urtarrila
- 2007(e)ko abendua
- 2007(e)ko azaroa
- 2007(e)ko urria
- 2007(e)ko iraila
- 2007(e)ko uztaila
- 2007(e)ko ekaina
- 2007(e)ko maiatza
- 2007(e)ko apirila
- 2007(e)ko martxoa
- 2007(e)ko otsaila
- 2007(e)ko urtarrila
- 2006(e)ko abendua
- 2006(e)ko azaroa
Portfolioa (VII)
2007-05-17 // Sailkatu gabea // Iruzkinik ez
“Zerbait
gertatzen ari da gure artean”, Mikel Azkarate. Lauhaizetara.net webgunetik
ateratakoa, 2005eko apirilaren 6an.
Mikel Azkaratek
artikulu honetan euskal kulturarekin zerikusia duten lau gertaeratik
abiatuta, hausnarketa oso interesgarria egiten du euskal hizkuntza
komunitatearen inguruan.
Artikulu honek,
atzera ere, hezkuntza eta hizkuntza komunitate ahulduen arteko erlazioa mahai
gainean ipintzen du, zeharka bada ere. Izan ere, egileak irakaskuntza ez du
aipatzen bere artikuluan, baina nik lotu egingo dut berak esandakoa
irakaskuntzarekin.
Egilearen
iritziz, euskal hiztun komunitatea ahula da, erreproduzitzeko mekanismoak oso
ahulduta ditu. Nire ustez, hezkuntza elebidunari oztopo eta traba gehienak
hortik datozkio. Izan ere, oso zaila da esanguratsua egitea hizkuntza bat
bere kultura esanguratsua ez bada, ez badu erakarmen indarrik. Eta gaur egun
euskarak ez du erakarmen indarrik, inondik inora eta, are gutxiago, alboan
ditugun bi erdarekin alderatuta.
Hala ere,
hezkuntzari eskatu egin behar zaizkio fruituak, jakina. Baina ezin da
hezkuntzaren lepo gainean zama guztia jarri. Hezkuntzak berebiziko papera du
euskararen normaltzean, baina hezkuntzak bakarrik ezin du, gehiago behar da.
Hezkuntza ez da ziega bakartuetan egiten, gizarte baten baitan baizik. Eta,
dudarik gabe, gizarte horrek hein handi batean gidatzen du hezkuntzaren
nondik norakoa.
Horregatik, hezkuntza
elebidunak emaitza kaskarragoak lortzen ditu eremu erdaldunetan eremu
euskaldunetan baino. Izan ere, eremu erdaldunetan gizartearen indarra
hezkuntzaren kontrako norabidean mugitzen da eta eremu euskaldunetan, aldiz,
norabide berean doaz, elkarri lagunduaz. Beraz, hezkuntzari eskatu bai, baina
hortik haratago ere jo behar dugu eta gizarteari ere exijitu, hizkuntza
komunitatearen trinkotzearen bidetik, beti ere.
Egileak hizkuntza
komunitatearen trinkotzea jartzen du helburu. Horretaz gain, hiztun komunitateen
arteko oreka ere aipatzen du, hizkuntza ekologia iradokiz. Honen harira,
gogoetatxo bat egin gura nuke. Izan ere, sarritan hizkuntza irakastea
horretara mugatzen dugu, irakaste hutsera alegia. Eta nik uste dut hori baino
gehiago ere badela. Hiztun komunitate gutxitu eta ahul bateko kideak gara
euskaldunok eta maiz hizkuntza irakasterakoan ez gara horretaz kontziente.
Gure ikasleei ere ideia hori helarazi behar diegu, behar bezala landuz,
sistematikoki. Horrez gain, hiztun komunitateen arteko orekaren ideia ere
landu beharrekoa da.
Honekin ez dut
esan gura hezkuntzak lanketa sistematikoarekin hori guztiori konponduko
duenik. Ezta gutxiagorik ere. Hezkuntzak bere mugak ditu, begi bistakoak
direnak, eta ezin du gizartean honen moduko ideiak errotu gizartearen
laguntza barik. Baina hiztun komunitateak honen inguruan ardazten badu bere
diskurtsoa eta hezkuntzak bere ekarpena egiten badu, errazagoa izango da
diskurtso honen gizarteratze prozesua. Diskurtso honekin, nire ustez, gure
jarduera (baita euskalgintzarena ere) sendotua egongo litzateke eta kanpotik
datozkigun erasoei erantzuteko corpus teoriko mardulagoa edukiko genuke.
Hizkuntza-plangintza: teoriak eta aplikazioak
2007-05-15 // Sailkatu gabea // Iruzkinik ez
Aurreko baten aipatu nuen, baina oraingoan informazio gehiago dago eta eman behar. Uztailaren 17 eta 18an UEUk ikastaro hau antolatzen du, bete-betean blog honen tematikarekin bat datorrena. Matrikula dagoeneko irekita dago. Informazio gehiago hemen. Hizlariren bat ezaguna egiten zait …… nahiz eta bere hitzaldiaren izenburua txarto jarrita egon (hizkuntza plangintza eta elkarteak, ez hizkuntza politika eta elkarteak, baina beno)
Egitaraua:
Uztailaren 17a, asteartea
9:30-11:30
Eraldaketarako esku-hartzea hizkuntzaren normalizazioaren esparruan. Erreferentziazko eredu baten proposamena.
I. Marko (EHU)
12:00-13:00
Lan giroko hizkuntza erabileran eragiten duten aldagaiak
O. Lujanbio (Soziolinguistika Klusterra)
14:30-15:30
Arlo sozio-ekonomikoan eragiteko esperientzia
R. Gutierrez (Kontseilua)
15:30-16:30
Hizkuntza normalkuntzarako plangintza orokorra
A. Agirre (Hizkuntza Politikarako Sailburuordetza)
Uztailaren 18, asteazkena
9:30-10:30
Jarrerak hizkuntza normalkuntza prozesuetan
A. Otaegi (Elhuyar)
10:30-11:30
Haur era gazteen aisialdiko hizkuntz plangintzak
J. Altuna (Urtxintxa)
12:00-13:00
Egoeraren soziolinguistikoaren azterketa: plangintzaren oinarria eta ebaluazioa.
Lionel Joly (Soziolinguistika Klusterra)
14:30-15:30
Hizkuntza plangintza Tolosan
I. Azaldegi (Tolosako Udala)
15:30-16:30
Hizkuntza
Politikaplangintza eta elkarteak: iragana, oraina eta etorkizuna.T. Rodriguez (Topagunea)
Portfolioa (VI)
2007-05-14 // Sailkatu gabea // Iruzkinik ez
Berriako hemerotekan saia eta saia ibili naiz, baina ezin loturarik sortu. Ea konpontzen duten …….
“Lesakako Udalaren kontrako helegitea
jarri du Behatokiak”, Edurne Elizondo Berria 2005eko maiatzaren 19
Beste artikulu informatibo bat dakart hona. Aurrekoan egin bezala,
artikulutik abiatuz gogoeta orokorrago bat egin gura dut. Beste behin ere,
aipatuko ditut hezkuntza eta gizartearen arteko harremanak (edo tirabirak).
Artikulu honek Behatokiak udal baten
kontrako jarritako helegitearen berri ematen digu. Izan ere, euskal hiztunon
eskubideak urratu direlakoan salaketa jarri du Behatokiak, administrazio
horren lanpostu deialdiaren aurrean.
Gizarteak tira
egiten ez badu, hezkuntza elebidunaren fruituak mugatuak izango dira. Hori da
behin eta berriro azpimarratu nahi dudan ideia portfolio honetan. Kasu
honetan ikusten dugu gizartetik hurren dagoen administrazio batek ez duela
tira egin euskararen aldera (berdin zait helegitea zertan geratzen den, argi
dagoena da Lesakako udalak ez duela bere etxea konpontzetik hasi). Eta hori
larria da.
Euskararen
gizarte indarra hein handi batean administrazioan jokatzen da eta
administrazioen artean gertukoenetan. Irakaskuntzan euskara aurrera doa,
gizarte mugimenduek lan handia egiten dute, baita norbanakoek ere. Baina
beharrezkoa da administrazioaren babesa eta geriza. Bultzada denok batera eta
norabide berean egin behar dugu. Hori da behin eta berriro errepikatu dudana
portfolio honetan.
Euskarazko
hezkuntzak berez ezin du gizarte euskaldunik eraiki. Hezkuntza elebidunik
gabe, ezinezkoa da, baina hezkuntzatik haratago jo behar dugu. Beraz,
hezkuntzari horrenbeste exijitu beharrean, hobe litzateke hezkuntzaren
zereginak zehatz-mehatz finkatzea eta hortik aurreragokoak gizartearen esku
utzi.
Euskaldunon
kontzientziari ere egin gura diot jaramon. Izan ere, euskaldun askok uste du
(gero eta gutxiago, Hezkuntza sailaren txostenaren ondoren) eskolak salbatuko
duela hizkuntza. Eta hori ez da egia. Eskolak ezin du hizkuntza biziberritu.
Gainera, bere eragina gaur egun gero eta murritzagoa da. Horrelako
aurreiritziak zokoratu behar ditugu eta beste bide batzuk urratzen hasi.
Se habla español
2007-05-10 // Sailkatu gabea // 9 iruzkin
Gaurkoan bitxikeria bat. Lagun batek e-mailez bidali dit Lehendakaris Muertos taldearen kanta bat. Lehendik ezagutzen nuen, baina blogera igotzeko oso aproposa iruditu zait.
Dena den, inutil bat naizenez, ezin izan dut kanta igo. Letra bai, ordea.Punka da, oso muturrekoa, baina nire ustez oinarrian egi handia ezkutatzen du. Esajerazioa da, baina errealitatea ez dago horren urrun, behintzat herri erdaldunduetan.
Se Habla Español
Se habla Español en euskal Herria
se habla Español más que en Andalucía
se habla Español en Euskal Herria
habla más vascuence hasta la policía
Nos solidarizamos con el pueblo saharaui
pero de lo de aquí ya no se acuerda nadie
el oso panda pronto se extinguirá·
y ya sólo lo hablamos en la intimidad
ya sólo se usa para intentar ligar
pedir 3 cervezas o el pan de oi, oi, oi!!
los que no lo aprenden no tienen perdón
los que no lo usamos iremos al paredón
Agarra esa manzana
ikatza cabrón
mujer-andrea
y tú eres un mamón
Se habla Español en Euskal Herria
se habla Español más que en Andalucía
se habla Español en Euskal Herria
habla más vascuence hasta la policía
Hik hasi: udako ikastaroak
2007-05-10 // Sailkatu gabea // Iruzkinik ez
Udari begira gaude jadanik. Beroa egiten hasi da, udako arropak armairutik atera, … Eta, zelan ez, udako ikastaroak.
Hik hasikoek uztailaren hasieran ikastaroak antolatu ohi dituzte Donostian. Hona hemen soziolinguistikarekin harremana izan dezaketen bi ikastaro:
* Ahozkotasuna eskolan lantzeko metodoa.
* Bigarren hizkuntzaren jabekuntza, ikaskuntza eta irakaskuntza.
Portzierto webgune berritu dute eta txukunagoa da. Dena den, RSSak falta zaizkie oraindik.Portfolioa (V)
2007-05-08 // Sailkatu gabea // 2 iruzkin
“Kontseilua anima a declarar la renta en
euskara”, Imanol Inziarte Gara
2005eko maiatzaren 6a. Lotura Berriarena, hemen.
Beste artikulu
laburra bezain mamitsua. Izan ere, albiste bat baino ez da, baina honen
inguruko hausnarketatxoa egin gurako nuke. Albisteak ez du aparteko
garrantzirik. Kontseiluak
euskaldunak animatzen ditu errenta aitorpena euskaraz egitera.
Baina artikulu
honek gure hiztun komunitatearen ahultasuna berretsi baino ez du egiten.
Imajinatzen al dituzue munduko hizkuntza normaldu batean holako deialdiak?
Ez, ezta? Bada, Euskal Herrian arruntak dira honen moduko deialdiak.
Dena den, eduki
positiboa ere bilatu nahiko nioke artikuluari. Hiztun komunitate ahula bai,
baina dinamikoa ere bai. Izan ere, Euskal Herrian beste inon ez bezala
euskararen aldeko herri mugimendua indartsua dago. Euskal hiztunok gure burua
antolatzeko gaitasuna daukagu, hainbat elkarteren bidez. Eta erakunde horien
bilgunea Kontseilua da.
Hiztun komunitate
ahula daukagun arren, hein berean gure burua artikulatzeko gaitasuna erakutsi
dugu euskaldunok behin eta berriro. Dena den, herri mugimenduen eta
erakundeen arteko lankidetza eta kooperazioa bilatu behar dira etengabe,
horixe baita aurrera egiteko modurik eraginkorrena.
Hezkuntzaren
alorrera ekarriz, argi dago hezkuntza arloan herri mugimenduek ere zeregin
garrantzitsua izan dutela eta dutela euskalduntasunari dagokionez. Izan ere, ikastolak hortxe ditugu
aitzindari hezkuntza elebidunean. Herri mugimendu honek erakusten du euskal
hiztun komunitateak normaltzeko gogoa duela, bizirauteko gogoa, azken finean.
Eta hori, zelan ez, artikulatu behar da, nahitaez.
Euskara nola landu astialdian
2007-05-04 // Sailkatu gabea // Iruzkinik ez
Beste jardunaldi batzuekin nator gaur. Oraingo honetan aisialdiari buruzkoak, Bilbon eta doan.
Informazio gehiago lotura honetan.
euskara.dat:hedabideak
2007-05-03 // Sailkatu gabea // Iruzkinik ez
Datorren maiatzaren 10ean euskara.dat:hedabideak izeneko
jardunaldiak egingo dira Zarautzen. Beraien helburua euskarazko
hedabideen kontsumo apalaren arrazoietan sakontzea izango da: zein
faktorek eragiten dute kontsumoan? Zer gertatzen da euskarazko
merkatuarekin? Zer da hedabideek egin behar dutena horren aurrean? Eta
administrazioek?
Hauxe izango da programa:
9:30: Aurkezpena
10:00: Euskara eta hedabideak Zarautzen, 2006. Emaitza nagusiak. Iñaki Iurrebaso. Ikerketaren Zuzendaria
11:30: Hamaiketakoa
12:00: Mahai ingurua: HEDABIDEEN KONTSUMOA EUSKARAREN BERRESKURAPEN
PROZESUAN.
eta UEUko kidea.
eta UEUko kidea
teknikaria eta UEUko kidea
14:00: Bazkaria
16:00: Mahai ingurua: EUSKARAZKO HEDABIDEEN ERRONKAK
18:00 Agurra Imanol Lasa, Zarauzko Udaleko Euskara Batzordeburua
Matrikula doan izango da. Plaza kopurua mugatua da; izen emate
hurrenkera errespetatuko da.
Bazkaria, 10 euro.
Harremanetarako: 943 59 30 06 eta 695 77 33 43
Portfolioa (IV)
2007-05-02 // Sailkatu gabea // 6 iruzkin
“Etorkinak
euskara ez du beharrezko ikusten”, Iñigo Bilbaok Latif Jatabiri egindako
elkarrizketa, Berria 2005eko martxoaren 18a
Elkarrizketa laburra da, baina oso mamitsua. Iñigo Bilbaok Latif
Jatabi bereberra (amazigha) elkarrizketatu du. Bereber hau Bilbon bizi da eta
etorri zenetik euskara ikasteari lotu zitzaion. Bere gogoetak oso
interesgarriak dira, etorkinen ikuspegitik egindakoak baitira.
Nahiz eta iruditu
bere gogoetak harreman handiago izan behar duela euskalduntze
alfabetatzearekin, hausnarketa politak botatzen ditu irakaskuntzan ere
aplikatzeko modukoak. Niri, batez ere, deigarria egin zait honako hau. Bere
ustez, etorkinentzat euskara ikastea luxua da. Izan ere, Euskal Herrian
bizitzeko (salbuespenak salbuespen) ez da beharrezkoa eta, gainera,
gaztelania ez bezala, ez da doakoa.
Doakoa izan ala
ez izan albo batera utzita, beharrezkotasunaren gaiari helduko diot.
Etorkinek ez dute euskara beharrezko ikusten eta gure ikasleek ere ez, batez
ere, zonalde erdaldunetan. Horretan datza, nire ustez, hezkuntza
euskaldunaren erronkarik handiena. Gizarte eta hezkuntza batera joan behar
dira, baina ez da horrela, ez gaitezen engainatu behar. Zonalde erdaldunetan
gizartea irakaskuntzatik oso urrun doa eta, beraz, oso zaila da eskolak
errealitate linguistikoan eraginik izatea. Eragina badu, baina eskolak bere
kabuz ezin du irauli herri baten errealitate linguistikoa, gizarteak ere
horretan egin behar du bultza.
Gizarteak euskara
beharrezko ikusi ezean, eskolak jai du, ezinezkoa egingo zaio errealitate
linguistikoa itzulipurdikatu. Gehienez ere, euskararen ezagutza bermatuko die
ikasleei (beste kontu bat da zelakoa eta zer sakontasunekoa), baina erabilera
ez du aldatuko, ez horixe.
Hizkuntzaren ekologia
2007-04-26 // Sailkatu gabea // 6 iruzkin
Pasa den astean Mikeli agindu nion hizkuntzaren ekologiari buruz nekiena azalduko nuela blogean. Kontua da nahiko alpertuta nabilela, nagiak jota-edo. Beraz, nik neuk azalpena eman beharrean,
beste batzuek esandakoa bildu dut.
Lehenik eta behin, euskarazko wikipediak dioena. Bigarrenik, galegozko wikipediak dioena. Bigarren hau, nire ustez, osatuago dago. Eta, hirugarrenik, Arrasateko Arizmendi ikastolaren laburpentxo
bat.
Hizkuntzaren ekologia horixe baita, ekologia. Metafora ederra, hizkuntza komunitate guztien zaintza agintzen duena. Dena den, ekologia hitza zeharo higatua dago, zeharo hustuta. Berbak lapurtu dizkigute …..
Beste lotura bat hemen: http://www.ecoling.net/