Ignazio Aiestaran Uriz
Gorputz komunek ulertzen dituzten hitzek osatutako bloga du irakurleak. Hemen aszeta politikoak, militante goibelak, teoriaren terroristak, politikaren ordena hutsa mantendu nahi luketenak, iraultzaren burokratak, egiaren funtzionarioak, komisario kulturalak eta desioaren teknikari deitoragarriak atzean geratuko dira. Jakina, gogokoen dudan atala sailkatugabea da. Huts-hutsik erranda: gogo-jardunak tunel digital batean.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- PALOMA(e)k Ignazio Aiestaranen bloga bidalketan
- Ícar(e)k Ignazio Aiestaranen bloga bidalketan
- Karl Marx y El capital frente a las soflamas sin valor de Silvia Federici – PoderObrero(e)k Karl Marx eta Kapitala Silvia Federiciren soflama baliogabetuen aurrean bidalketan
- Ezkerra kapitalaren aurrean | KOMUNZKI(e)k 78ko erregimenaren makineria liberala bidalketan
- Karl Marx y El capital frente a las soflamas sin valor de Silvia Federici – La Patria Grande(e)k Karl Marx eta Kapitala Silvia Federiciren soflama baliogabetuen aurrean bidalketan
Artxiboak
- 2021(e)ko martxoa
- 2021(e)ko otsaila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko urtarrila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko uztaila
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko otsaila
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko abendua
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko abuztua
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
Kategoriak
- Ada Colau
- Afrika
- Albert Camus
- Arkitektura
- Arrazakeria
- Autismoa
- Biopolitika
- Bizitza
- Bloom
- Cervantes
- Charlie Hebdo
- David Fernàndez i Ramos
- Ekonomia
- Emakumea
- Eskultura
- Europa
- Euskakania
- Euskal Trantsizioaren Kultura
- Euskara
- Farah Baker
- Faxismoa
- Fermin Muguruza
- Francis Bacon
- Franz Kafka
- Gabriel Aresti
- Gaizkiaren hutsalkeria
- Gaza
- Gerra
- Gizartea
- Hannah Arendt
- Harkaitz Cano
- Heriotza
- Hiria
- Itxaro Borda
- Ixiar Rozas
- Joseba Sarrionandia
- Joyce
- Judith Butler
- Julia Otxoa
- Julio Cortázar
- Karl Liebknecht
- Koldo Izagirre
- Komuna
- Kultura
- Kultura prekarioa
- Lauaxeta
- Literatura
- Ludwig Mies van der Rohe
- Ludwig Wittgenstein
- Mahmud Darwish
- Martin Heidegger
- Miguel Sánchez-Ostiz
- Mikrofaxismoak
- Musika
- Palestina
- Patriarkapitalismoa
- Paul Celan
- Picasso
- Pier Paolo Pasolini
- Pintura
- Robert Musil
- Rosa Luxemburg
- Sailkatugabeak
- Samuel P. Huntington
- Setio egoera
- Silvia Federici
- Soziofobia
- Stephen Stills
- Sylvia Plath
- Theodor W. Adorno
- Tiqqun
- Trantsizioaren Kontrakultura
- Trantsizioaren Kultura
- Víctor Lenore
- Xabier Morras
- Zientzia
- Zinema
Darwish edo nola idatzi Auschwitzetik, Palestinatik: Ga(t)za 5
Atalak: Gaza, Mahmud Darwish, Palestina, Setio egoera
Nola kontatu sarraskia? Nola abestu mina han, non odola eta tinta elkartzen diren? Theodor W. Adorno pentsalariak errana utzi zuen Auschwitzen ondoren ezin dugula olerkirik idatzi, baina gaur Auschwitz ez da Auschwitz bakarrik. Auschwitz da Auschwitz, eta Kolima da, eta Hiroshima, eta Palestina ere bai. Mahmud Darwish olerkari palestinarrak ongi gaztigatu zigun, Israelgo estatuaren hiltzaileen hari gorritik, Setio egoera liburuaren lerro batzuetan:
Hiltzaile bati: Biktimaren aurpegia ikusi izan bazenu
eta gogoeta egin, zure ama etorriko zitzaizun akordura
zure ama gas ganberan, fusilaren arrazoiaz liberatuko zinen
eta iritzia aldatuko zenuen: hau ez da identitate bat
berreskuratzeko modua.
Gas-ganberatik bonbardaketara hitzak inoiz baino beharrezkoagoak dira. Hala ere, hitzek eta idazleak sufritu eginen dute. Gorputzak gorpuak izatera etortzen direnean, hizkuntza orok zerbait galtzen du beti, eta olerkariak galera horren hartzailea izaten da, hiltzaileen propagandaren hitz-jarioaren aurrean:
Gure galerak: bi eta zortzi martiri bitartean egun oroz.
Eta hamar zauritu.
Eta hogei etxe.
Eta berrogeita hamar olibondo…
Erantsi behar zaie
oraino amaitu ez diren poemak, antzerkiak eta margoak
egituran hartuko duten okerra.
Odolez inguratutako tinta basamortutik sorturiko malkoen gatzarekin nahastuko da. Baina gatz orok argi bat du, zauri orok arrosa bat duen bezala, hiltzaileek eta zelatariek ulertzen ez duten arren:
O, zelatariok! Ez zarete aspertu
gure gatzean argia
eta gure zaurian arrosa zelatatzen
Ez zarete aspertu? O, zelatariok!
Hau guztia dela eta, Gaza gatza da gaur, gure argia, gure argizaiola, han non hildakoak eta bizidunak, Mendebaldea eta Ekialdea, krimena eta itxaropena urtzen diren. Dena ez zen Auschwitzen desagertu. Gazan ere ez. Amaitu ez den poemak bizirik iraunen du, hitz koloredunez beteriko margoan. Eta gaur, abuztuak 9, Mahmud Darwishen heriotzaren urteurrenean, zelatarien saminduraren eta suminduraren aurka, Palestina ez da Palestina: Palestina gu geu gara, denok Darwish garelako.