Txerra Rodriguez
Soziolinguistikari buruz dihardu blog honek, euskararen hizkuntza komunitatearen ikuspegitik beti ere.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- Txerra Rodriguez(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Ana(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Ikusgela(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Joan-etorri (xin-fan) - Garaigoikoa(e)k A casa do amo bidalketan
- Zergatik erabili euskara? | Bihar da berandu(e)k 40 argudio gazteen (eta ez hain gazteen) artean euskara (edo katalana) gehiago erabiltzeko bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko azaroa
- 2024(e)ko urria
- 2024(e)ko iraila
- 2024(e)ko uztaila
- 2024(e)ko ekaina
- 2024(e)ko maiatza
- 2024(e)ko apirila
- 2024(e)ko martxoa
- 2024(e)ko otsaila
- 2024(e)ko urtarrila
- 2023(e)ko abendua
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko urria
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko uztaila
- 2023(e)ko ekaina
- 2023(e)ko maiatza
- 2023(e)ko apirila
- 2023(e)ko martxoa
- 2023(e)ko otsaila
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko abendua
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko iraila
- 2022(e)ko abuztua
- 2022(e)ko uztaila
- 2022(e)ko ekaina
- 2022(e)ko maiatza
- 2022(e)ko apirila
- 2022(e)ko martxoa
- 2022(e)ko otsaila
- 2022(e)ko urtarrila
- 2021(e)ko abendua
- 2021(e)ko azaroa
- 2021(e)ko urria
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko uztaila
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2021(e)ko martxoa
- 2021(e)ko otsaila
- 2021(e)ko urtarrila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko azaroa
- 2020(e)ko urria
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko uztaila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko apirila
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko abuztua
- 2019(e)ko uztaila
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2019(e)ko urtarrila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko uztaila
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko otsaila
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko abendua
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko azaroa
- 2012(e)ko urria
- 2012(e)ko iraila
- 2012(e)ko abuztua
- 2012(e)ko uztaila
- 2012(e)ko ekaina
- 2012(e)ko maiatza
- 2012(e)ko apirila
- 2012(e)ko martxoa
- 2012(e)ko otsaila
- 2012(e)ko urtarrila
- 2011(e)ko abendua
- 2011(e)ko azaroa
- 2011(e)ko urria
- 2011(e)ko iraila
- 2011(e)ko abuztua
- 2011(e)ko uztaila
- 2011(e)ko ekaina
- 2011(e)ko maiatza
- 2011(e)ko apirila
- 2011(e)ko martxoa
- 2011(e)ko otsaila
- 2011(e)ko urtarrila
- 2010(e)ko abendua
- 2010(e)ko azaroa
- 2010(e)ko urria
- 2010(e)ko iraila
- 2010(e)ko uztaila
- 2010(e)ko ekaina
- 2010(e)ko maiatza
- 2010(e)ko apirila
- 2010(e)ko martxoa
- 2010(e)ko otsaila
- 2010(e)ko urtarrila
- 2009(e)ko abendua
- 2009(e)ko azaroa
- 2009(e)ko urria
- 2009(e)ko iraila
- 2009(e)ko abuztua
- 2009(e)ko uztaila
- 2009(e)ko ekaina
- 2009(e)ko maiatza
- 2009(e)ko apirila
- 2009(e)ko martxoa
- 2009(e)ko otsaila
- 2009(e)ko urtarrila
- 2008(e)ko abendua
- 2008(e)ko azaroa
- 2008(e)ko urria
- 2008(e)ko iraila
- 2008(e)ko abuztua
- 2008(e)ko uztaila
- 2008(e)ko ekaina
- 2008(e)ko maiatza
- 2008(e)ko apirila
- 2008(e)ko martxoa
- 2008(e)ko otsaila
- 2008(e)ko urtarrila
- 2007(e)ko abendua
- 2007(e)ko azaroa
- 2007(e)ko urria
- 2007(e)ko iraila
- 2007(e)ko uztaila
- 2007(e)ko ekaina
- 2007(e)ko maiatza
- 2007(e)ko apirila
- 2007(e)ko martxoa
- 2007(e)ko otsaila
- 2007(e)ko urtarrila
- 2006(e)ko abendua
- 2006(e)ko azaroa
Euskararen Normalizazio Kasu Aurreratu berriak kaleratu ditu Soziolinguistika Klusterrak
Atalak: Sailkatu gabea
Soziolinguistika Klusterretik bidali didate hau blogean igotzeko. Mila esker.
Zer egin euskara norbere erakundean normalizatzeko?
Galdera horri erantzuna bilatu nahi dio Soziolinguistika Klusterrak,
2007. urtean abiatu zen Euskararen Normalizazio Kasu Aurreratuak
proiektuaren bidez.
Euskararen Normalizazio Kasu Aurreratuak sortzeko Ezagutzaren Klusterrak egindako Kudeaketa Aurreratuko Enpresak
argitalpenak eredu hartu eta soziolinguistika arlora egokitu dira.
Beraz, kudeaketan eredugarri diren kasuen ordez, euskararen
normalizazioan eredugarri direnak aztertzen dira hemen. Proiektuaren
helburu nagusia euskara planekin abiatu diren erakundeen esperientzia
eta ezagutza bildu eta zabaltzea da. Erakundeak enpresa, administrazio
nahiz hezkuntza arlokoak izan daitezke. 10-15 orrialdeko kontaketa hiru
hizkuntzetan egin da: euskaraz, gaztelaniaz eta frantsesez.
2008ko lanaren fruitu dira IMH, Makina Erremintaren Institutua eta Bergarako Udala Kasuak eta Soziolinguistika Klusterraren webgunean daude irakurgai. UEU eta Soziolinguistika Klusterrak Udako Ikastaroetarako antolatu duten Euskara lan munduan… lanean! soziolinguistika ikastaroan Kasu hauen berri emango da.
IMHko Kasua: Makina bat erreminta euskararentzat
IMH, Makina Erremintaren Institutua, Berrikuntza Teknologikorako
Zentroa eta Lanbide Heziketa Eskola da. Makina-Erremintaren
prestakuntzaren munduan euskara ezartzen aitzindari izan da,
prestakuntzari eta zerbitzu eskaintzari dagokionean.
Ingurune euskaldunak baldintzatuta sortu zen euskara plana IMHn, inguruarekiko eta nortasun eta kulturarekiko koherentziaz.
Kasu hau aztertzean, hainbat puntu iruditu zaizkigu interesgarri:
IMHren ezaugarrien artean, gizartearekiko erantzukizuna dago:
ikusmira etikoa kontuan hartuta, araudiak dioena eta gizartearen
aurreiritziak gainditu nahi dituzte. Hori horrela izanik, beren
erronketako bat da ingurua errespetatzea eta onartzea, beste arloetan
bezala, baita hizkuntzarenean ere. Horregatik, formazioa eskaintzeaz
gain, zentroko giroak ere euskalduna izatea dute erronka.
GOAZEN egitasmoa eta HKS (Hizkuntzak Kudeatzeko Sistema) dira IMHko
hizkuntzen kudeaketa antolatu eta gauzatzeko sistemak. HKS IMHn
ezarritako kalitate eta ingurumen sistemetan eta Eusko Jaurlaritzaren
EME-Erabilera Marko Estandarrean oinarritu da.
Bergarako Udaleko Kasua: Herria eta Udala euskaraz
Herri euskalduna izateaz gain, euskaraz bizi nahi duen herria da.
Nahi hori gauzatzeko Bergarako Udalak barrura eta kanpora begira
martxan duen euskara plana aurrera darama, koherentziaz.
Kasu honetan, puntu hauek azpimarratu ditugu:
Bergarako Udalaren ezaugarriei dagokienez, 15.000 biztanle inguruko
XXI. mendeko herri euskalduna da Bergara. EUSTATen 2006ko datuen
arabera, herritarren %68 da euskalduna. 1986an sortu zen Bergarako
Udalean Euskara Zerbitzua.
Udalak helburu nagusi hau du: Bergarako ohiko hizkuntza (lanekoa eta
zerbitzuetakoa) euskara izatea, beti ere herritarrak zerbitzu hizkuntza
aukeratzeko duen eskubidea errespetatuz.
Udalak AEBE (Administrazioan Euskara Bultzatu Erabiliz) eta EBPN
(Euskara Biziberritzeko Plan Nagusia) planak erabili ditu udal barrura
eta kanpora begirako lana kudeatzeko.
Bi Kasuetan azpimarratu da euskara planak aurrera egiteko
ezinbesteko faktore bat dago ela: pertsonak. Ezinezkoa da horrelako
plan bat garatzea plan hori “jasango” duten pertsonen oniritzi edo
inplikaziorik ezean. Pertsonen atxikimendua lortzea da lehenengo
pausoa, baina ondoren inplikazioari eustea lortu behar da eta
horretarako ezinbestekoa da dinamizazio egoki bat.
Azken bi Kasu hauez gain, 2007an argitaratutako Kasuak ere gure webgunean daude kontsultagai: ELAY Taldea eta EIKA Koop. E.
Argitalpen hauek paperean jaso nahi izanez gero, Soziolinguistika Klusterrera eskaera egin besterik ez dago: oihana@soziolinguistika.org
Espero dugu Kasu hauek euskara-planen munduan sartu nahi duten
erakundeentzat baliagarri izatea. Horretaz gain, Soziolinguistika
Klusterraren helburuetako bat da arloko eragileekin hausnarketarako
zein esperientziak elkartrukatzeko sareak osatzea eta lan honek
horretan lagundu nahi du.