Txerra Rodriguez
Soziolinguistikari buruz dihardu blog honek, euskararen hizkuntza komunitatearen ikuspegitik beti ere.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- Txerra Rodriguez(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Ana(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Ikusgela(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Joan-etorri (xin-fan) - Garaigoikoa(e)k A casa do amo bidalketan
- Zergatik erabili euskara? | Bihar da berandu(e)k 40 argudio gazteen (eta ez hain gazteen) artean euskara (edo katalana) gehiago erabiltzeko bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko azaroa
- 2024(e)ko urria
- 2024(e)ko iraila
- 2024(e)ko uztaila
- 2024(e)ko ekaina
- 2024(e)ko maiatza
- 2024(e)ko apirila
- 2024(e)ko martxoa
- 2024(e)ko otsaila
- 2024(e)ko urtarrila
- 2023(e)ko abendua
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko urria
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko uztaila
- 2023(e)ko ekaina
- 2023(e)ko maiatza
- 2023(e)ko apirila
- 2023(e)ko martxoa
- 2023(e)ko otsaila
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko abendua
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko iraila
- 2022(e)ko abuztua
- 2022(e)ko uztaila
- 2022(e)ko ekaina
- 2022(e)ko maiatza
- 2022(e)ko apirila
- 2022(e)ko martxoa
- 2022(e)ko otsaila
- 2022(e)ko urtarrila
- 2021(e)ko abendua
- 2021(e)ko azaroa
- 2021(e)ko urria
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko uztaila
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2021(e)ko martxoa
- 2021(e)ko otsaila
- 2021(e)ko urtarrila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko azaroa
- 2020(e)ko urria
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko uztaila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko apirila
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko abuztua
- 2019(e)ko uztaila
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2019(e)ko urtarrila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko uztaila
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko otsaila
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko abendua
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko azaroa
- 2012(e)ko urria
- 2012(e)ko iraila
- 2012(e)ko abuztua
- 2012(e)ko uztaila
- 2012(e)ko ekaina
- 2012(e)ko maiatza
- 2012(e)ko apirila
- 2012(e)ko martxoa
- 2012(e)ko otsaila
- 2012(e)ko urtarrila
- 2011(e)ko abendua
- 2011(e)ko azaroa
- 2011(e)ko urria
- 2011(e)ko iraila
- 2011(e)ko abuztua
- 2011(e)ko uztaila
- 2011(e)ko ekaina
- 2011(e)ko maiatza
- 2011(e)ko apirila
- 2011(e)ko martxoa
- 2011(e)ko otsaila
- 2011(e)ko urtarrila
- 2010(e)ko abendua
- 2010(e)ko azaroa
- 2010(e)ko urria
- 2010(e)ko iraila
- 2010(e)ko uztaila
- 2010(e)ko ekaina
- 2010(e)ko maiatza
- 2010(e)ko apirila
- 2010(e)ko martxoa
- 2010(e)ko otsaila
- 2010(e)ko urtarrila
- 2009(e)ko abendua
- 2009(e)ko azaroa
- 2009(e)ko urria
- 2009(e)ko iraila
- 2009(e)ko abuztua
- 2009(e)ko uztaila
- 2009(e)ko ekaina
- 2009(e)ko maiatza
- 2009(e)ko apirila
- 2009(e)ko martxoa
- 2009(e)ko otsaila
- 2009(e)ko urtarrila
- 2008(e)ko abendua
- 2008(e)ko azaroa
- 2008(e)ko urria
- 2008(e)ko iraila
- 2008(e)ko abuztua
- 2008(e)ko uztaila
- 2008(e)ko ekaina
- 2008(e)ko maiatza
- 2008(e)ko apirila
- 2008(e)ko martxoa
- 2008(e)ko otsaila
- 2008(e)ko urtarrila
- 2007(e)ko abendua
- 2007(e)ko azaroa
- 2007(e)ko urria
- 2007(e)ko iraila
- 2007(e)ko uztaila
- 2007(e)ko ekaina
- 2007(e)ko maiatza
- 2007(e)ko apirila
- 2007(e)ko martxoa
- 2007(e)ko otsaila
- 2007(e)ko urtarrila
- 2006(e)ko abendua
- 2006(e)ko azaroa
Barreiatzen 8: Soziolinguistika Klusterra
Atalak: Sailkatu gabea
Barreiatzen saileko zortzigarrena Klusterrari dagokio. Orain arteko guztiak pertsonak izan badira ere, iruditzen zitzaidan Klusterrak ere zer esana izan behar zuela soziolinguistikaren dibulgazioan. Jarraian euren berbak horren gainean:
Lehenik eta behin Soziolinguistika Klusterra Elkartetik (aurrerantzean SLK), Txerra Rodriguezek Garaigoikoa blogean egiten duen ekarpena aitortu nahi dugu. Arretaz jarraitzen dugu blogaren edukia, interesgarriak baitira bertan plazaratzen diren iritzi, aipamen eta ikuspegiak. Are interesgarriagoak, SLK-ren jardunetik oso gertukoak baitira ekarpen horiek ia beti. Bestetik, eskerrak eman nahi dizkiogu gai honen harira, bere blogean parte hartzeko aukera emateagatik.
Txerrak, mahaigainean jarri duen gaiaren harira, labur jardungo dugu. Lau arrazoigatik: batetik, Txerrak berak, horrela eskatu digulako. Bestetik, gai honen inguruko hausnarketan buru-belarri murgilduta gaudelako eta orain arte egiten duguna zalantzan jarri eta berriz definitzen ari garelako. Hirugarrenik, gai honetan garena garelako; ez gehiago ez gutxiago ere. Eta azkenik, gai hau ikuspegi integral batetik beste eragile batzuekin beste gune eta une batzuetan patxadaz, soseguz eta estrategikoki lantzeko aukera izan beharko genukeela iruditzen zaigulako.
Goazen harira, soziolinguistika ezagutzaren kudeaketa SLK-ren jardunean kokatuz edo hala nahi bada, soziolinguistika ezagutzaren kudeaketan SLK kokatuz. Orain arte landutakoaren eta erabakitakoaren arabera arlo honetan egin asmo dugunari buruz arituko gara. Hala ere, aipatu bezala, hausnarketan ari garenez, aldaketak izango direla aurreikusten dugu. Hemen aipatuko ditugunak beraz, ez dira baieztapen kategoriko gisa irakurri behar; aipaturiko testuinguruan landutako proposamen gisa baizik.
Soziolinguistika Klusterra irabazi asmorik gabeko elkartea da eta Berrikuntzako Bitarteko Erakundea izaera aitortua du Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sareko (ZTBES) eragile gisa. Soziolinguistika Klusterra Elkartearen helburu nagusia soziolinguistika-ezagutza sortzea eta kudeatzea da.
Elkartearen bisioari dagokionez, SLK-k euskal hiztun komunitatearen erronkei, interesei eta beharrei eta euskal soziolinguistika ezagutza teorikoaren garapen beharrei erantzuteko diziplinarteko eta kalitatezko ikerketa, garapen, berrikuntza eta ezagutzeko kudeatzeko proiektuak lankidetzan burutuko ditu.
Soziolinguistika ezagutzaren kudeaketa, beraz, Soziolinguistika Klusterra Elkartearen oinarri-oinarrian dago; izateko arrazoietako bat da. 2012-2015 aldirako adostu ditugun ildo estrategikoetako bat soziolinguistika arloko ezagutza kudeatzeko, dibulgatzeko, gizarteratzeko agente bihurtzea izango da. Horrek esan nahi du ahalegin berezia egingo dugula gure ikerketa, garapen eta berrikuntza proiektuetatik sortutako ezagutza hori hartzaileei komunikatzeko orduan.
2013ra begira ezagutza kudeatzeko sistema definitu eta landu nahi du SLK-k, oinarrizko galdera bati erantzun asmoz: hemen eta orain eta, hemen eta etorkizunean soziolinguistika ezagutza trukatu nahi duen erakunde batek zer, nori, norekin eta nola komunikatu behar du? Galdera hori lankidetzan erantzun nahi dugu. Guk dakigunetik eta batez ere, inguruan ditugunek dakitenetik. Soziolinguistika arloko ezagutza kudeatzeko agente izan nahi badugu, soziolinguistika arloko ezagutzaren fluxuan dauden erakunde, ikerlari, aditu eta bestelakoekin elkarlanean egin beharko dugu hori, ezagutza fluxu eta sare horiek ezagutuz eta landuz.
Izan ere, gure jardueraren ondorio den ezagutza partekatzeaz gain, SLK-n soziolinguistika arloan Euskal Herrian nahiz atzerrian sortzen den ezagutza kudeatzea dugu helburu. Zentzu horretan, SLK-k zaintza teknologikoa egiteko sistema sortzeko asmoa dugu. Zaintzaren emaitzak eta SLK-ren jardueraren ondorio den ezagutza komunikatzeko honako bitarteko hauek erabiliko ditugu besteak beste:
· Soziolinguistika arloko jardunaldi, mintegi, topaketa eta praktika komunitateak.
· Soziolinguistika arloko erreferentzia bibliografikoen bilketa eta dibulgazioa.
· Soziolinguistika arloko argitalpenak.
· Soziolinguistika arloko formazioa.
· Interneteko tresnak: webgunea, sare sozialak eta soziolinguistika telebista.
Ikerketa, garapen eta berrikuntza proiektuen kasuan bezala bazkideek, arloko bestelako eragile publiko, pribatu eta sozialek adierazitakoaren bidez eta erakundeak berak egindako hausnarketen bidez zehaztuko dira SLK-ren ezagutza trukatzeko proiektuak. Ezagutza hori bi norabidetan kudeatu behar dela iruditzen zaigu: kanpotik barrura (atzerritik Euskal Herrira) eta barrutik kanpora (Euskal Herritik atzerrira).
Gure ustez, ezagutzaren kudeaketak ez luke norabide bakarra izan beharko. SLK-n ez gara ezagutza hori dibulgatzera mugatuko. Ezagutza hori konpartitu eta elkarrekin landu nahi dugu. Sortutako ezagutzaren inguruko eztabaida eta kontrastea sustatuko ditugu: egokitasuna, beharrezkotasuna eta aplikagarritasuna aztertuz.
Bistan da orain arte landutakoaz gain beste hainbat alderdi ditugula lantzeke. Izan daitezela lerro hauetan idatzitako ideiak eta asmoak, beste batzuen ideiak eta asmoak ezagutzeko abiapuntu eta trukatzeko aitzakia.