Honi buruz
ARGIAren jarraipen kolektiboa Donostia 2016 Europako Kultur Hiriburutzari. Informazioa, iritziak eta analisia.
Azken bidalketak
- Añorgako Belartza eremuan egiten ari diren obren aurkako mobilizaziora deitu dute
- DSS2016k zentsuratutako presoen lan batzuk Txantxarreka gaztetxean jarriko dituzte ikusgai
- “Non da parte-hartzea? Inposaketa da!” aldarrikatu dute eragile ugarik
- Donostia “Demokraziaren Munduko Hiriburu” izendatu dutela eta protesta deitu dute hainbat eragilek
- “Elkarbizitza gezurra da” aldarrikatuko dute Mozal Legearen zigor eta isunei erantzuteko festan
Iruzkin berriak
- Trinitateko auzo baratzea errespetatzeko eskatu ditoe Jazzaldia iragartzen duen garagardo markari | Donostiaren 2016 ertzak(e)k Udaltzaingoak Trinitate plazako auzo-baratzea desegin du bidalketan
- Andoni Lubaki(e)k Hainbat fotokazetari kexu, 2016ak ordaindu gabe erabili nahi izan dituelako euren argazkiak bidalketan
- Metroaren proiektua gelditzeko protesta egin dute bizilagunek udal plenoan | Donostiaren 2016 ertzak(e)k Kontxako hondartzan irudikatuko dute Donostiako metroaren “zentzugabekeria” bidalketan
- Metroaren proiektua gelditzeko protesta egin dute bizilagunek udal plenoan | Donostiaren 2016 ertzak(e)k Donostiako metroa geldiarazteko balkoietan banderolak jarri, sinadurak bildu eta manifestazioa egingo dituzte bidalketan
- Maiatzak 8: udaberriko jaia parkean // 8 de mayo: fiesta de primavera en Viveros - Uliako auzo-elkartea(e)k EAJk eta PSE-EEk ateak itxi dizkiote Uliako mintegien parkearen inguruko galdeketari bidalketan
Artxiboak
Kategoriak
- Alderdi politikoen 2016
- Azpiegiturak
- DSS2016EU
- Egitasmo ofizialetik nabarmenduak
- Espazio publikoaren erabilera
- Europar Batasuna
- Euskarriak
- Festa amaitu da
- Herri galdeketak
- Herri kultura
- Herritarren aldarrikapenak
- Hiri eredua
- Hizkuntza Aniztasunaren Goi Bilera
- Hizkuntza Eskubideak Bermatzeko Protokoloa
- Inaugurazio ekitaldia
- Iritzi artikuluak
- Kortxoenea
- Kultur eragileen iritzia
- Sailkatu gabea
- San Joan baleontzia
- Zezenketak
McGuffin
Atalak: DSS2016EU, Hiri eredua, Iritzi artikuluak
Urte luzez, haurrekin komunikatzeko moldetzat kontsideratua izan da istorioen kontakizuna. Sutondoak desegin genituen ez gero, aisialdira eta literatura analisira mugaturiko praktika. Egun, ordea, sozietateko eremu guztietan ezarri den diskurtso modua da. Pentsamendu narratzailea hedatu egin da: istorioek errealitatea eratzeko duten boterea berriz ediren dute historialari, legelari, ekonomialari edo fisikariek, kasu. Manager lanetan dabilen lagunak istorioak kontatu behar ditu langileak motibatzeko, eta medikua bere pazienteak kontatu istorioak entzuteko trebatzen da. Kazetaritza narratzailea darabil kazetari askok; terapia narratzailea, berriz, ez psikologo gutxik.
Istorioen kontaketak pentsamendu logikoarekin lehiatzen du hainbat gertakariren ulerkeran. Istorioen kontaketaren bidez ulertzen ditugu (ustez), esate baterako, jurisprudentzia, geografia, gaixotasuna edo gerratea. 2001 urtean The Los Angeles Times egunkariko zutabean argitaratu zuen iritzia Lynn Smithek: istorioak hain bilakatu dira sinesgarri, egitate edo gertaera nahiz argudio arrazionalen ordezko arriskutsu daitezkeela. Istorio seduzitzaile oro, gezur edo propaganda bihurtu daiteke. Gertakarien azalpen lasaigarria bilatzen duen istorioak ere, kontraesanak eta konplexutasunak gabetzen dituenean, iruzur egin dezake.
Emozioetan eragiten dute kontakizunek; eta hala, ideia zehatz batzuk ezarri, zentzua sortu edo portaerak menderatzeko gaitasuna izan dezakete istorioek. Eva Illouz soziologoak emoziozko kapitalismoa izendatu duen kulturan, miatu, balioztatu, eta salerosi daitezkeen entitate bihurtu dira emozioak. Merkantzia bilakatu ditugu. Istorioek eta emozioek zuzentzen dute lana. Egun ez dugu ekoizkin edo produkturik erosten; produktu horiek irudikatu edo ordezkatzen dituzten istorioak baizik. Marka jakin bat baino, marka horrek irudikatzen duen mito eta arketipoa da kontsumitzen duguna.
Kontakizun batek bereziki zeharkatzen du hiria azkenaldi hontan. “Emozioak mobilizatu” asmo dituen Europako Kultur Hiriburutzaren kontakizunak, hain zuzen ere. Eta berau Mcguffin bat ez ote den, horra ikustear duguna. Alfred Hitchcockek sortu esamoldea da Mcguffin. Istorioaren eta pertsonaiaren garapena motibatzen duen aitzakia argumental bat adierazten du; nahiz eta bere horretan, garrantziarik ez duen argumentua izan. Ikuslearen begietara (ulermenera), aitzaki argumentala ez da istorio narratuan garrantzia duena. Baina ageri da, hor dago, eta horrekin geratzen gara. Gurean, Andeka Larrea soziologoari irakurri diogu esamoldea. Larrearen iritzirako, Europako Kultur Hiriburutza guztiak, Donostiakoa barne, Mcguffinak balira bezala ulertu daitezke. Beste kontakizun baten aitzakia argumental gisa, alegia. Hiriaren merkantilizazioa litzateke mamia; kultura, berriz, aitzakia. Europar hiritartasuna simulazio besterik ez da, Europar Batasuna bera bezalakoa. Ez ote garen gure istorioekin atzipetzen, Emma Bovary sindromearen biktima masibo bilakatuz: geure historia lantzeko ezgai, horretarako ahalmena delegatu eta emana zaigun esperientziaren bitartez eraikitzen dugularik zentzua.
Oharra: Artikulu hau Irutxuloko Hitzaren webgunetik ekarria da Creative Commons lizentzia libreei esker.