Jon Torner
Goiburua irakurtzean barre egingo duzue nire belaunaldiaren biktima zaretenok. Komikiak eta kirola esaldi berean uztartzeko modurik onena iruditu zait. Arale hiperaktiboaren sortzailea batetik, eta kirolariak aulkira eramaten dituen lesioa bestetik. Funtziona dezake.
Azken bidalketak
- Jaiak, gazteen kezka-iturrien erakustoki
- Akira Toriyama, euskarazko telebistara itsatsita gintuen sortzaile handia
- Apurtutako eserlekua eta “txiste” homofobo bat
- Bihur ezazu zure auzoa bizikleta eta oinezkoentzako eremu, klik bakarrarekin
- Eolikoak: Sei kilometro hormigoi, balizko txirrindulari lasterketak… herritarrak limurtzeko modu xelebrea dute batzuek
Iruzkin berriak
- Jon Torner(e)k Manspreading zer den, irudi bakarrean bidalketan
- tornulari(e)k Manspreading zer den, irudi bakarrean bidalketan
- Mikel(e)k Eurokopa eta Tourra, Bilbok behar duelako auskalo nongo mapan kokatu bidalketan
- IKER(e)k Euskal selekzioaren ofizialtasuna: Noraino helduko gara konfrontazio ezaren bidetik? bidalketan
- carmita(e)k Haurren futbol partida batean, gurasoak kolpeka (a ze artaburu puskak!) bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko iraila
- 2024(e)ko martxoa
- 2024(e)ko urtarrila
- 2023(e)ko abendua
- 2023(e)ko urria
- 2023(e)ko uztaila
- 2023(e)ko maiatza
- 2023(e)ko otsaila
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko iraila
- 2022(e)ko abuztua
- 2022(e)ko ekaina
- 2022(e)ko maiatza
- 2022(e)ko apirila
- 2022(e)ko martxoa
- 2022(e)ko otsaila
- 2022(e)ko urtarrila
- 2021(e)ko abendua
- 2021(e)ko azaroa
- 2021(e)ko urria
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2021(e)ko martxoa
- 2021(e)ko otsaila
- 2021(e)ko urtarrila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko azaroa
- 2020(e)ko urria
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko apirila
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko otsaila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2019(e)ko urtarrila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko uztaila
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko otsaila
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko abendua
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko abuztua
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko azaroa
- 2012(e)ko urria
- 2012(e)ko uztaila
- 2012(e)ko ekaina
- 2012(e)ko martxoa
- 2012(e)ko otsaila
- 2012(e)ko urtarrila
- 2011(e)ko azaroa
- 2011(e)ko iraila
- 2011(e)ko ekaina
- 2011(e)ko apirila
- 2011(e)ko martxoa
- 2011(e)ko otsaila
- 2011(e)ko urtarrila
- 2010(e)ko abendua
- 2010(e)ko azaroa
- 2010(e)ko urria
- 2010(e)ko iraila
- 2010(e)ko abuztua
- 2010(e)ko uztaila
- 2010(e)ko ekaina
- 2010(e)ko maiatza
- 2010(e)ko apirila
- 2010(e)ko martxoa
- 2010(e)ko otsaila
- 2010(e)ko urtarrila
- 2009(e)ko abendua
- 2009(e)ko azaroa
- 2009(e)ko urria
- 2009(e)ko iraila
- 2009(e)ko abuztua
- 2009(e)ko uztaila
- 2009(e)ko ekaina
- 2009(e)ko maiatza
- 2009(e)ko apirila
- 2009(e)ko martxoa
- 2009(e)ko otsaila
- 2009(e)ko urtarrila
- 2008(e)ko abendua
- 2008(e)ko azaroa
- 2008(e)ko urria
- 2008(e)ko abuztua
- 2008(e)ko ekaina
- 2008(e)ko apirila
Kategoriak
- AEB
- Antzerkia
- Argentina
- Arrauna
- Artea
- Athletic Club
- Atletismoa
- Automobilismoa
- Azpiegiturak
- Beisbola
- Bideo-jokoak
- Boxeoa
- Brasil
- Brasilgo Munduko Kopa 2014
- Chiapas
- Dopina
- Eibar
- Ekonomia
- Errefuxiatuen krisi globala
- Errugbia
- Errugbia
- Errusia
- Eskozia
- Euskal selekzioak
- Euskara
- Feminismoa
- Frantzia
- Futbola
- Galizia
- Generoa
- Gizartea
- Hedabideak
- Herri kirolak
- Herri kirolak
- Herrialde Katalanak
- Hezkuntza
- Hizkuntzak
- Hungaria
- Igeriketa
- Internet
- Islandia
- Israel
- Italia
- Joko Olinpikoak
- Kirol psikologia
- Kirola
- Kirola eta politika
- Kolonbia
- Komiki kritikak
- Komikiak
- Kulturgintza
- Literatura
- Maroko
- Matxismoa
- Mendia
- Mexiko
- Mugikortasuna
- Musika
- Natura
- Nazioartea
- Osasuna
- Osasuna
- Palestina
- Pilota
- Politika
- Reala
- Sahara
- Sailkatu gabea
- Saskibaloia
- Sokatira
- Teknologia berriak
- Telebista
- Txile
- Txirrindularitza
- Ukraina
- Umorea
- Uncategorized
- Ustelkeria
- Zientzia eta teknologia
- Zinema
AVE katalanari inbidia izan behar al genioke?
Atalak: Azpiegiturak
AVE katalanaren bedeinkapena, hilaren 8an: Espainiako Sustapen ministroa, Kataluniako eta Espainiako presidenteak eta Asturiasko printzea.
Abiadura Handiko Trena (AHT) 2016rako abian izatea “oso zaila” izango dela berretsi zuen Arantza Tapia Eusko Jaurlaritzako Garapen Ekonomikoa eta Lehiakortasun sailburuak, Diario Vasco egunkariak igandean argitaratutako elkarrizketan.
Egun horretan, Euskadik inbidia dio Kataluniako abiadurari artikulua plazaratu zuten Vocento taldeko egunkariek [Interneten ez dago irakurgai], Tapiaren “Kataluniari inbidia diot” esaldiaren ildotik. “Figueresetik Frantziara doan korridorearen irekierak AVErekiko isolamendua oroitarazi dio Euskadiri”, dio Luis López kazetariak: “Ez dirudi AHT 2016rako bukatuko denik. Bitartean, espainiar hiriburu handiek abiadura handiko trena dute jada”.
Eta beheraxeago: “Enpresariek diote lurraldeak lehiakortasuna galdu duela. ‘Madriletik Sevillarako AVE linea ireki zenean, ez zuen gugan eragin handiegirik izan’, dio Jose Angel Corres Bilboko Merkataritza Ganberako presidenteak. Bai, ordea, espainiar hiriburua Bartzelona eta Valentziarekin lotzen dituzten trenbideek. ‘Bilborekin aldera daitezkeen bi negozio-hiri dira, eta inbertsioak erakartzean garraioarena funtsezko faktoreetako bat da, enpresek sare egokia eskatzen dutelako. Abiadura handiak lehiakorrago bihurtu ditu”.
Egun berean, ordea, El País egunkariaren gehigarriko azalean galdera hau irakurri genuen: “Beharrezkoa al zen Frantziara AVEan iristea?”. Luis Gomez kazetariaren hitzetan, “Espainiak bere isolamendua [trenbide sareari dagokiona] gainditu du, hain justu abiadura handiak jaso dituen inbertsio erraldoiek gero eta zalantza handiagoa pizten dutenean”. Eta barruko orrialdeetan: “Abiadura handiak Madril eta Paris lotzen ditu jada. Mugarri den gertaera hori adituen kritika eta politikarien atsegin keinuen artean heldu da”.
Datu ugari ematen ditu Gomezek, bidaiari kopuruenak tartean: “Madril-Sevilla lineak 14.000 bidaiari ditu batez-beste kilometroko, eta Madril-Bartzelonak 9.000. Askoz ere gehiago dituzte Paris-Lyon (59.000 bidaiari / kilometroko) eta Colonia-Frankfurt (51.000) tarteek. Operazio-kostuak justifikatzeko, ibilbide bakoitzak 6,5 eta 8 milioi bidaiari artean izan behar ditu urtean, eta Espainiako korridore bakar bat ere ez da ratio horretara iristen”.
Hogei urte dituen Madril-Sevilla lineari dagokionez, kazetariak dio geltoki bat paratu zen herrietan apenas egon zela aldaketarik biztanle, etxebizitza eta enpresa kopuruari dagokionez, AVErik gabeko urteekin alderatuta. Daniel Albalete Bartzelonako Unibertsitate Autonomoko irakaslearen hitzetan, soilik turismoari (Kordoban eta Sevillan) egin zion mesede, baina aurreneko urteetan bakarrik.
“Ez duzu aurkituko ekonomialaririk abiadura handian egin diren inbertsioen alde agertuko denik”, dio Albaletek. “Ingeniariren bat agian bai, onura teknologikoak frantziar eta alemaniarrek jaso dituzten arren”.
Ez da dudarik: Albaletek ez ditu euskal negozio-gizonak ezagutzen. Bilboko Merkataritza Ganberako presidentearen hitzetan, gaur egun bidaiariak “modu ez-lehiakorrean” mugitzera beharturik gaude, bereziki Madrilera; bai hegazkinez –“haien tarifak geroz eta garestiagoak dira”–, eta bai errepidez –horrek dakarren denbora galerarekin–. Bestalde, Juan Ugarte Arabako Enpresarien (SEA) idazkari nagusiak dioenez, abiadura handiak turismo eta enpresa gehiago erakarriko ditu.
Ikusteke dago AHT-k zein garapen izango duen. Daniel Albalete, Germá Bel ekonomialari kataluniarra eta beste hainbat aditu obra faraonikoen gehiegikeriez mintzo diren bitartean, enpresari eta politikariek haien alde egiten jarraitzen dute. Eta guztiok dakigu nork agintzen duen.
Informazio gehiago:
Germa Bel ekonomialariari elkarrizketa Nabarralderen webgunean, Albaleterekin batera idatzi eta garraio sareaz mintzo den España capital París liburuaren harira.