Jon Torner
Goiburua irakurtzean barre egingo duzue nire belaunaldiaren biktima zaretenok. Komikiak eta kirola esaldi berean uztartzeko modurik onena iruditu zait. Arale hiperaktiboaren sortzailea batetik, eta kirolariak aulkira eramaten dituen lesioa bestetik. Funtziona dezake.
Azken bidalketak
- Akira Toriyama, euskarazko telebistara itsatsita gintuen sortzaile handia
- Apurtutako eserlekua eta “txiste” homofobo bat
- Bihur ezazu zure auzoa bizikleta eta oinezkoentzako eremu, klik bakarrarekin
- Eolikoak: Sei kilometro hormigoi, balizko txirrindulari lasterketak… herritarrak limurtzeko modu xelebrea dute batzuek
- Palestinako bandera, Ipuruatik ere kanporatua
Iruzkin berriak
- Jon Torner(e)k Manspreading zer den, irudi bakarrean bidalketan
- tornulari(e)k Manspreading zer den, irudi bakarrean bidalketan
- Mikel(e)k Eurokopa eta Tourra, Bilbok behar duelako auskalo nongo mapan kokatu bidalketan
- IKER(e)k Euskal selekzioaren ofizialtasuna: Noraino helduko gara konfrontazio ezaren bidetik? bidalketan
- carmita(e)k Haurren futbol partida batean, gurasoak kolpeka (a ze artaburu puskak!) bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko martxoa
- 2024(e)ko urtarrila
- 2023(e)ko abendua
- 2023(e)ko urria
- 2023(e)ko uztaila
- 2023(e)ko maiatza
- 2023(e)ko otsaila
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko iraila
- 2022(e)ko abuztua
- 2022(e)ko ekaina
- 2022(e)ko maiatza
- 2022(e)ko apirila
- 2022(e)ko martxoa
- 2022(e)ko otsaila
- 2022(e)ko urtarrila
- 2021(e)ko abendua
- 2021(e)ko azaroa
- 2021(e)ko urria
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2021(e)ko martxoa
- 2021(e)ko otsaila
- 2021(e)ko urtarrila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko azaroa
- 2020(e)ko urria
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko apirila
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko otsaila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2019(e)ko urtarrila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko uztaila
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko otsaila
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko abendua
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko abuztua
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko azaroa
- 2012(e)ko urria
- 2012(e)ko uztaila
- 2012(e)ko ekaina
- 2012(e)ko martxoa
- 2012(e)ko otsaila
- 2012(e)ko urtarrila
- 2011(e)ko azaroa
- 2011(e)ko iraila
- 2011(e)ko ekaina
- 2011(e)ko apirila
- 2011(e)ko martxoa
- 2011(e)ko otsaila
- 2011(e)ko urtarrila
- 2010(e)ko abendua
- 2010(e)ko azaroa
- 2010(e)ko urria
- 2010(e)ko iraila
- 2010(e)ko abuztua
- 2010(e)ko uztaila
- 2010(e)ko ekaina
- 2010(e)ko maiatza
- 2010(e)ko apirila
- 2010(e)ko martxoa
- 2010(e)ko otsaila
- 2010(e)ko urtarrila
- 2009(e)ko abendua
- 2009(e)ko azaroa
- 2009(e)ko urria
- 2009(e)ko iraila
- 2009(e)ko abuztua
- 2009(e)ko uztaila
- 2009(e)ko ekaina
- 2009(e)ko maiatza
- 2009(e)ko apirila
- 2009(e)ko martxoa
- 2009(e)ko otsaila
- 2009(e)ko urtarrila
- 2008(e)ko abendua
- 2008(e)ko azaroa
- 2008(e)ko urria
- 2008(e)ko abuztua
- 2008(e)ko ekaina
- 2008(e)ko apirila
Kategoriak
- AEB
- Antzerkia
- Argentina
- Arrauna
- Artea
- Athletic Club
- Atletismoa
- Automobilismoa
- Azpiegiturak
- Beisbola
- Bideo-jokoak
- Boxeoa
- Brasil
- Brasilgo Munduko Kopa 2014
- Chiapas
- Dopina
- Eibar
- Ekonomia
- Errefuxiatuen krisi globala
- Errugbia
- Errugbia
- Errusia
- Eskozia
- Euskal selekzioak
- Euskara
- Feminismoa
- Frantzia
- Futbola
- Galizia
- Generoa
- Gizartea
- Hedabideak
- Herri kirolak
- Herri kirolak
- Herrialde Katalanak
- Hezkuntza
- Hizkuntzak
- Hungaria
- Igeriketa
- Internet
- Islandia
- Israel
- Italia
- Joko Olinpikoak
- Kirol psikologia
- Kirola
- Kirola eta politika
- Kolonbia
- Komiki kritikak
- Komikiak
- Kulturgintza
- Literatura
- Maroko
- Matxismoa
- Mendia
- Mexiko
- Mugikortasuna
- Musika
- Natura
- Nazioartea
- Osasuna
- Osasuna
- Palestina
- Pilota
- Politika
- Reala
- Sahara
- Sailkatu gabea
- Saskibaloia
- Sokatira
- Teknologia berriak
- Telebista
- Txile
- Txirrindularitza
- Ukraina
- Umorea
- Uncategorized
- Ustelkeria
- Zientzia eta teknologia
- Zinema
Erosketak egitera autoan, faborez
Atalak: Gizartea, Uncategorized
Uste dut beste artikulu batean garraio publikoaren erabiltzaile tipoari buruzko lerro batzuk idatzi nituela. Laburrean, garraio publikoa –nik erabiltzen ditudan autobus eta trenak behintzat– bereziki ikasleek, etorkinek eta etxeak garbitu eta ume nahiz aiton-amonak zaintzen dituzten emakumeek erabiltzen dutela nioen. Zeharka bada ere, garraio publikoa-pribatua harremanari buruz esaten nuen, ñabardura batzuekin, ibilgailu bakoitza klase sozial bati lotu dakiokeela, adibide moduan jarriz Donostiako emakume batek nekez bidaiatuko duela bere etxean lan egiten duen emakumearen autobusean.
Duela astebete, garraiobideek klase sozialekin duten loturari buruzko aipua topatu nuen Diario Vasco egunkarian, merkataritza-gune handiek kontsumitzailea limurtzeko erabiltzen dituzten trikimailuez mintzo zen artikuluan. Produktuen kokapena, argia, usaina, bozgorailuetako musika, garbitasuna, kutxazainak… faktore ugari zituen hizpide Jon Garay kazetariak. Ororen gainetik, dena den, saltoki horien kokapenari buruzko pasarteak piztu zuen nire arreta, garraiobidea-gizarte klasea harremanari buruzko nire tesia aberasten duen beste datu bat aurkitu nuelako. Hauxe da pasartea (jatorrizkoa gaztelaniaz dago):
[Lehenengo amarrua merkataritza-guneen kokapenak ezkutatzen du. Euren sorreratik –Minnesota, 1940ko hamarkadaren hasieran– azoka moderno horiek hirien kanpoaldean eraiki dira, kontsumitzaileengandik urrun. Lurzoruaren prezioa merkeagoa izateaz gain, bada itxurazko zentzugabekeria hau azaltzen duen beste arrazoi bat: bezeroen aukeraketa. Leku horietara iristeko autoa beharrezkoa da. Batetik, produktu mordoa erosi ohi direlako eta, bestetik, garraio publikoan gerturatzea zaila delako. Zergatik da zailagoa saltoki horietara heltzea, horrek bezero kopurua murrizten badu? Soilik erdi mailako herritarrek, autoa dutenek eta erosteko ahalmen nahikoa dutenek, goza dezaten merkataritza-gune handiek eskaintzen dituzten aukera guztiez].
Irisgarritasunak, beraz, badu loturarik gizarte mailekin. Edo bazuen. Elkar klonatutako hamaika denda, taberna eta zinema areto biltzen dituzten merkataritza-guneetara autobusean heltzea ia ezinezkoa da kasu batzuetan, baina ez dakit horrek nire teoria indartzen duen. Alegia, litekeena da garai batean merkataritza-zentroek bezero mota konkretua erakarri nahi izatea, baina gaur egun ere hala gertatzen al da? Argi dagoena da merkataritza-zentroek ibilgailu pribatuarekiko menpekotasuna handitzen dutela. Eta garraiobideak gizarte-mailarekin lotura duela erakustea dut helburu, beraz…
Teoria indartzeko adibide gehiagoren bila hasi naiz, eraikinen kokapena ardatz hartuta. Futbol zelaiak… ez, hara iristea ez da hain konplikatua; museoak… ez, besterik ez zitzaien falta, jendea are gehiago uxatzea; jatetxe eta hotel eleganteak… kasu honetan denetarik dago; familiabakarreko etxeez osatutako urbanizazioak… baliteke… Ño, uste baino gehiago kostako zait teoria sendoa eraikitzea. Laguntzerik bai?