Slump doktorearen zaintiratua
Hasiera » Hezkuntza » Eskola-kirola nola antolatu? Proposamenak berdintasun, parte-hartze edota adinaren inguruan
Mar01 0

Eskola-kirola nola antolatu? Proposamenak berdintasun, parte-hartze edota adinaren inguruan

Atalak: Hezkuntza, Kirola

18 orrialdeko txostenean bildu dute Arrasateko jardunaldiek eman zutena. Hamar gakoren inguruan egin dituzte proposamenak.

25 urte dira Eskola Kiroleko programak martxan jarri zirela Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan.  Kirol-maila eta gaitasuna edozein izanik ere, haur guztiek kirola egiteko aukera izatea dute helburu programa horiek eta, zentzu horretan, eragileek barneratua dute etengabe eraldatzea eta behar berrietara egokitzea ezinbestekoa dela. Aurrera begirako pausuak zehaztea xede, “Eskola-kirol eredua. Gogoetak eta proposamenak” jardunaldia antolatu zuen Kirolaren Euskal Eskolak pasa den azaroan Arrasaten, hiru foru aldundien eta Debagoienako Mankomunitatearen laguntzarekin. 100 eragile pasatxok hartu zuen parte.

“Jardunaldiaren ondorioak” txostenean (PDF) jaso dute informazioa. Parte-hartzaileek adostutako ekarpen-zerrendara jo eta bakan batzuk ekarri ditugu hona, hausnarketa-prozesuak eman duena laburbiltze aldera.

 

Eskola kirolaren adina:
  • 0-6 urte: jolas librea, ez arautua eta lehiaketarik gabekoa, legeak babestu behar du.
  • 6-8 urte: psikomotrizitatea, lehiaketarik ez, legean esan zer egin daitekeen eta zer ez. Instalakuntza publikoen erabilerak mugatu.
  • 12-16 urte: Eskola Kirolaren bitartez jarduera fisikoa landu, aisialdi eta lehiaketarik gabeko jarduera eginez.
Osasun arloa:
  • Eskola Kiroleko helburuetan Osasunaren Garapenarena jasotzea. Osasunaren kontzeptu higienikoa eta sanitarioa ez ezik, osasunaren ikuspegi osoa hartu beharko litzateke aintzat. Alegia, ongizate psikofisikoa eta emozionalera hedatu behar da.
  • Doping edota sustantzia toxikoak debekatzearen aipua egitea. Bereziki, ikuspegi bikoitz batetik, osasunari kalte egin dakiokeen ikuspegitik eta bigarren alor bat, etika zehatz baten garapenarenetik.
Hezkuntzaren parte hartzea:
  • Hezkuntza formalaren jarraipena izan. Kirol koordinatzailearen figura hezkuntzatik bultzatu, ordainketan, lan kargekin edota programekin.
  •  Beharreko prestakuntza, monitoreen tituluak zehaztu.
Ibilbideak:
  • Ikastetxe eta kirol elkarteen arteko sinergiak administratiboki bultzatu.
Udalen parte hartzea:
  • Udalak parte hartzea garrantzitsua izan beharko luke koordinazio eta antolaketa mailan, egitura egonkorrak mantentzeko eta instalazioen erabileran. Konpetentzia hauek gehiago zehaztu behar dira Dekretuan.
Berdintasuna:
  • Taldeak, bai entrenamenduetan bai lehiaketan hasieran eratu ziren bezala mantendu behar dira (genero aldetik).
  • Entrenamenduetan (taldeak) eta lehiaketetan, gaitasunen arabera parte hartuko da.
  • Emakumeak ahaldundu eta arautegian ikusi arazi (epaileak, juezak, entrenatzaileak).
Inklusibitatea:
  • Programa bereziak sortzea behar bereziak dituzten umeentzat.
  • Kirol modalitateak egokitu jende gehiagok parte hartzeko.
  • Eskola Kirola antolatzen duten eragile eta elkarte espezializatuen arteko lotura erraztu.
Finantzabideak: 
  • Eskola kirolak egun duen finantziazioa hobeto kudeatu behar da: Kalitatezko eskola kirola bermatzen duten banaketa-irizpideak ezarriko dira (proiektu zehatzak); laguntzak ez monetarioak izan daitezke (koordinatzaileak, instalakuntzak…); diru laguntzen kontrola eman behar da, benetan helburu hezitzaileetara edo eskola kirolera heltzen direla bermatzeko.

 

– “Jardunaldiaren ondorioak” txostena osorik (PDF)

Iruzkina idatzi Baztertu erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Jon Torner

Goiburua irakurtzean barre egingo duzue nire belaunaldiaren biktima zaretenok. Komikiak eta kirola esaldi berean uztartzeko modurik onena iruditu zait. Arale hiperaktiboaren sortzailea batetik, eta kirolariak aulkira eramaten dituen lesioa bestetik. Funtziona dezake.

Azken bidalketak

  • FIFA eta UEFAren epelkeria, futbol zelaietako beroa
  • Zorroztasun historikoaren izenean: dragoiak bai, bikingo beltzaranak ez
  • Jaiak, gazteen kezka-iturrien erakustoki
  • Akira Toriyama, euskarazko telebistara itsatsita gintuen sortzaile handia
  • Apurtutako eserlekua eta “txiste” homofobo bat

Iruzkin berriak

  • Jon Torner(e)k Manspreading zer den, irudi bakarrean bidalketan
  • tornulari(e)k Manspreading zer den, irudi bakarrean bidalketan
  • Mikel(e)k Eurokopa eta Tourra, Bilbok behar duelako auskalo nongo mapan kokatu bidalketan
  • IKER(e)k Euskal selekzioaren ofizialtasuna: Noraino helduko gara konfrontazio ezaren bidetik? bidalketan
  • carmita(e)k Haurren futbol partida batean, gurasoak kolpeka (a ze artaburu puskak!) bidalketan

Artxiboak

  • 2025(e)ko urria
  • 2024(e)ko azaroa
  • 2024(e)ko iraila
  • 2024(e)ko martxoa
  • 2024(e)ko urtarrila
  • 2023(e)ko abendua
  • 2023(e)ko urria
  • 2023(e)ko uztaila
  • 2023(e)ko maiatza
  • 2023(e)ko otsaila
  • 2023(e)ko urtarrila
  • 2022(e)ko azaroa
  • 2022(e)ko urria
  • 2022(e)ko iraila
  • 2022(e)ko abuztua
  • 2022(e)ko ekaina
  • 2022(e)ko maiatza
  • 2022(e)ko apirila
  • 2022(e)ko martxoa
  • 2022(e)ko otsaila
  • 2022(e)ko urtarrila
  • 2021(e)ko abendua
  • 2021(e)ko azaroa
  • 2021(e)ko urria
  • 2021(e)ko iraila
  • 2021(e)ko ekaina
  • 2021(e)ko maiatza
  • 2021(e)ko apirila
  • 2021(e)ko martxoa
  • 2021(e)ko otsaila
  • 2021(e)ko urtarrila
  • 2020(e)ko abendua
  • 2020(e)ko azaroa
  • 2020(e)ko urria
  • 2020(e)ko iraila
  • 2020(e)ko ekaina
  • 2020(e)ko maiatza
  • 2020(e)ko apirila
  • 2020(e)ko martxoa
  • 2020(e)ko otsaila
  • 2019(e)ko abendua
  • 2019(e)ko azaroa
  • 2019(e)ko urria
  • 2019(e)ko iraila
  • 2019(e)ko maiatza
  • 2019(e)ko apirila
  • 2019(e)ko martxoa
  • 2019(e)ko otsaila
  • 2019(e)ko urtarrila
  • 2018(e)ko abendua
  • 2018(e)ko azaroa
  • 2018(e)ko urria
  • 2018(e)ko iraila
  • 2018(e)ko abuztua
  • 2018(e)ko uztaila
  • 2018(e)ko ekaina
  • 2018(e)ko maiatza
  • 2018(e)ko apirila
  • 2018(e)ko martxoa
  • 2018(e)ko otsaila
  • 2018(e)ko urtarrila
  • 2017(e)ko abendua
  • 2017(e)ko azaroa
  • 2017(e)ko urria
  • 2017(e)ko iraila
  • 2017(e)ko abuztua
  • 2017(e)ko uztaila
  • 2017(e)ko ekaina
  • 2017(e)ko maiatza
  • 2017(e)ko apirila
  • 2017(e)ko martxoa
  • 2017(e)ko otsaila
  • 2017(e)ko urtarrila
  • 2016(e)ko abendua
  • 2016(e)ko azaroa
  • 2016(e)ko urria
  • 2016(e)ko iraila
  • 2016(e)ko uztaila
  • 2016(e)ko ekaina
  • 2016(e)ko maiatza
  • 2016(e)ko apirila
  • 2016(e)ko martxoa
  • 2016(e)ko otsaila
  • 2016(e)ko urtarrila
  • 2015(e)ko abendua
  • 2015(e)ko azaroa
  • 2015(e)ko urria
  • 2015(e)ko iraila
  • 2015(e)ko abuztua
  • 2015(e)ko uztaila
  • 2015(e)ko ekaina
  • 2015(e)ko maiatza
  • 2015(e)ko apirila
  • 2015(e)ko martxoa
  • 2015(e)ko otsaila
  • 2015(e)ko urtarrila
  • 2014(e)ko abendua
  • 2014(e)ko azaroa
  • 2014(e)ko urria
  • 2014(e)ko iraila
  • 2014(e)ko abuztua
  • 2014(e)ko uztaila
  • 2014(e)ko ekaina
  • 2014(e)ko maiatza
  • 2014(e)ko apirila
  • 2014(e)ko martxoa
  • 2014(e)ko otsaila
  • 2014(e)ko urtarrila
  • 2013(e)ko abendua
  • 2013(e)ko azaroa
  • 2013(e)ko urria
  • 2013(e)ko iraila
  • 2013(e)ko abuztua
  • 2013(e)ko uztaila
  • 2013(e)ko maiatza
  • 2013(e)ko apirila
  • 2013(e)ko martxoa
  • 2013(e)ko otsaila
  • 2013(e)ko urtarrila
  • 2012(e)ko azaroa
  • 2012(e)ko urria
  • 2012(e)ko uztaila
  • 2012(e)ko ekaina
  • 2012(e)ko martxoa
  • 2012(e)ko otsaila
  • 2012(e)ko urtarrila
  • 2011(e)ko azaroa
  • 2011(e)ko iraila
  • 2011(e)ko ekaina
  • 2011(e)ko apirila
  • 2011(e)ko martxoa
  • 2011(e)ko otsaila
  • 2011(e)ko urtarrila
  • 2010(e)ko abendua
  • 2010(e)ko azaroa
  • 2010(e)ko urria
  • 2010(e)ko iraila
  • 2010(e)ko abuztua
  • 2010(e)ko uztaila
  • 2010(e)ko ekaina
  • 2010(e)ko maiatza
  • 2010(e)ko apirila
  • 2010(e)ko martxoa
  • 2010(e)ko otsaila
  • 2010(e)ko urtarrila
  • 2009(e)ko abendua
  • 2009(e)ko azaroa
  • 2009(e)ko urria
  • 2009(e)ko iraila
  • 2009(e)ko abuztua
  • 2009(e)ko uztaila
  • 2009(e)ko ekaina
  • 2009(e)ko maiatza
  • 2009(e)ko apirila
  • 2009(e)ko martxoa
  • 2009(e)ko otsaila
  • 2009(e)ko urtarrila
  • 2008(e)ko abendua
  • 2008(e)ko azaroa
  • 2008(e)ko urria
  • 2008(e)ko abuztua
  • 2008(e)ko ekaina
  • 2008(e)ko apirila

Kategoriak

  • AEB
  • Antzerkia
  • Argentina
  • Arrauna
  • Artea
  • Athletic Club
  • Atletismoa
  • Automobilismoa
  • Azpiegiturak
  • Beisbola
  • Bideo-jokoak
  • Boxeoa
  • Brasil
  • Brasilgo Munduko Kopa 2014
  • Chiapas
  • Dopina
  • Eibar
  • Ekonomia
  • Errefuxiatuen krisi globala
  • Errugbia
  • Errugbia
  • Errusia
  • Eskozia
  • Euskal selekzioak
  • Euskara
  • Feminismoa
  • Frantzia
  • Futbola
  • Galizia
  • Generoa
  • Gizartea
  • Hedabideak
  • Herri kirolak
  • Herri kirolak
  • Herrialde Katalanak
  • Hezkuntza
  • Hizkuntzak
  • Hungaria
  • Igeriketa
  • Internet
  • Islandia
  • Israel
  • Italia
  • Joko Olinpikoak
  • Kirol psikologia
  • Kirola
  • Kirola eta politika
  • Kolonbia
  • Komiki kritikak
  • Komikiak
  • Kulturgintza
  • Literatura
  • Maroko
  • Matxismoa
  • Mendia
  • Mexiko
  • Mugikortasuna
  • Musika
  • Natura
  • Nazioartea
  • Osasuna
  • Osasuna
  • Palestina
  • Pilota
  • Politika
  • Reala
  • Sahara
  • Sailkatu gabea
  • Saskibaloia
  • Sokatira
  • Teknologia berriak
  • Telebista
  • Txile
  • Txirrindularitza
  • Ukraina
  • Umorea
  • Uncategorized
  • Ustelkeria
  • Zientzia eta teknologia
  • Zinema

Meta

  • Hasi saioa
  • Sarreren jarioa
  • Iruzkinen jarioa
  • WordPress.org

ARGIAko Blogarien Komunitatea - CC-BY-SA