Txerra Rodriguez
Soziolinguistikari buruz dihardu blog honek, euskararen hizkuntza komunitatearen ikuspegitik beti ere.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- Txerra Rodriguez(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Ana(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Ikusgela(e)k Euskararekin edonora joan zaitezkeela probatzen duten 12 froga bidalketan
- Joan-etorri (xin-fan) - Garaigoikoa(e)k A casa do amo bidalketan
- Zergatik erabili euskara? | Bihar da berandu(e)k 40 argudio gazteen (eta ez hain gazteen) artean euskara (edo katalana) gehiago erabiltzeko bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko azaroa
- 2024(e)ko urria
- 2024(e)ko iraila
- 2024(e)ko uztaila
- 2024(e)ko ekaina
- 2024(e)ko maiatza
- 2024(e)ko apirila
- 2024(e)ko martxoa
- 2024(e)ko otsaila
- 2024(e)ko urtarrila
- 2023(e)ko abendua
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko urria
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko uztaila
- 2023(e)ko ekaina
- 2023(e)ko maiatza
- 2023(e)ko apirila
- 2023(e)ko martxoa
- 2023(e)ko otsaila
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko abendua
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko iraila
- 2022(e)ko abuztua
- 2022(e)ko uztaila
- 2022(e)ko ekaina
- 2022(e)ko maiatza
- 2022(e)ko apirila
- 2022(e)ko martxoa
- 2022(e)ko otsaila
- 2022(e)ko urtarrila
- 2021(e)ko abendua
- 2021(e)ko azaroa
- 2021(e)ko urria
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko uztaila
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko apirila
- 2021(e)ko martxoa
- 2021(e)ko otsaila
- 2021(e)ko urtarrila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko azaroa
- 2020(e)ko urria
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko uztaila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko apirila
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko abuztua
- 2019(e)ko uztaila
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2019(e)ko urtarrila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko uztaila
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko otsaila
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko abendua
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko azaroa
- 2012(e)ko urria
- 2012(e)ko iraila
- 2012(e)ko abuztua
- 2012(e)ko uztaila
- 2012(e)ko ekaina
- 2012(e)ko maiatza
- 2012(e)ko apirila
- 2012(e)ko martxoa
- 2012(e)ko otsaila
- 2012(e)ko urtarrila
- 2011(e)ko abendua
- 2011(e)ko azaroa
- 2011(e)ko urria
- 2011(e)ko iraila
- 2011(e)ko abuztua
- 2011(e)ko uztaila
- 2011(e)ko ekaina
- 2011(e)ko maiatza
- 2011(e)ko apirila
- 2011(e)ko martxoa
- 2011(e)ko otsaila
- 2011(e)ko urtarrila
- 2010(e)ko abendua
- 2010(e)ko azaroa
- 2010(e)ko urria
- 2010(e)ko iraila
- 2010(e)ko uztaila
- 2010(e)ko ekaina
- 2010(e)ko maiatza
- 2010(e)ko apirila
- 2010(e)ko martxoa
- 2010(e)ko otsaila
- 2010(e)ko urtarrila
- 2009(e)ko abendua
- 2009(e)ko azaroa
- 2009(e)ko urria
- 2009(e)ko iraila
- 2009(e)ko abuztua
- 2009(e)ko uztaila
- 2009(e)ko ekaina
- 2009(e)ko maiatza
- 2009(e)ko apirila
- 2009(e)ko martxoa
- 2009(e)ko otsaila
- 2009(e)ko urtarrila
- 2008(e)ko abendua
- 2008(e)ko azaroa
- 2008(e)ko urria
- 2008(e)ko iraila
- 2008(e)ko abuztua
- 2008(e)ko uztaila
- 2008(e)ko ekaina
- 2008(e)ko maiatza
- 2008(e)ko apirila
- 2008(e)ko martxoa
- 2008(e)ko otsaila
- 2008(e)ko urtarrila
- 2007(e)ko abendua
- 2007(e)ko azaroa
- 2007(e)ko urria
- 2007(e)ko iraila
- 2007(e)ko uztaila
- 2007(e)ko ekaina
- 2007(e)ko maiatza
- 2007(e)ko apirila
- 2007(e)ko martxoa
- 2007(e)ko otsaila
- 2007(e)ko urtarrila
- 2006(e)ko abendua
- 2006(e)ko azaroa
Beste gomendio batzuk
Atalak: Sailkatu gabea
Oraingo honetan hizkuntza ohiturak
aldatzeko gomendioen bigarren atala dator. Aurrekoan euskaraz berbetan
hasi nahi zutenei begira zen artikulua. Oraingo gomendio hauek EHUko atezainei begirakoak
dira. “Atezainok euskaraz” liburutik hartuak daude. Baina gomendioak
begiratuta, administrazioan lan egiten duten askori begirakoak izan
daitezke. Baita enpresetako harrera guneetan edo bezeroari arreta
emateko guneetan lan egiten dutenentzat ere. Betoz ba gomendiook:
1. TRABA, ZAILTASUNA:
Ez dakit euskaraz badakien
Ez
dakit informazio eske hurbildu zaidanak euskaraz badakien. Ez dakit
lankide berriak euskaraz badakien, ezetz uste dut. Badaezpada
gaztelaniaz egingo diet.
IRTENBIDEA, BESTE IKUSPEGI BAT:
Hurbiltzen zaizkigunetatik askok dakite euskaraz. Ez dakite guk badakigun, ordea, eta gaztelaniaz hitz egiten digute badaezpada.
GOMENDIOA:
Lehen
hitza euskaraz egingo diot hurbiltzen den edonori. Euskaraz baldin
badaki, euskaraz egingo dit eta ez baldin badaki, gaztelaniaz egingo
dugu, biok dakigu eta.
2. TRABA, ZAILTASUNA:
Harreman-sarea eta segurtasuna falta dut
Euskara
ikasten eta lantzen denbora asko pasa dut, ahalegin handia egin dut. Ez
dut norekin hitz egin, eta herdoiltzen ari zait. Ez dut erabiltzen.
IRTENBIDEA, BESTE IKUSPEGI BAT:
Harrera
oso leku ona da herdoila kentzeko. Kanpotik datorrenarekiko harremanean
ez da asko hitz egin behar, ez da sakondu behar, ez da diskurtso
konplexurik antolatu behar. Lankideen artean ere izango da euskaldunen
bat.
GOMENDIOA:
Harrerak ematen digun aukera
aprobetxatu. Lehenengo egunetan arraro samarra iruditzen da, baina gero
ez hainbeste. Asko errepikatzen diren gaietarako esaldiak eta hiztegia
prestatu eta landu, segurtasuna ematen baitu horrek. Garrantzitsua da
gustuko formulak bilatzea eta eroso sentitzea.
3. TRABA, ZAILTASUNA:
Aurreiritziak
Zer
pentsatuko ote dute nitaz euskaraz hitz egiten badut? Jendeak euskara
lotzen du Hizkuntza Eskakizunekin, politikarekin, tentela/argia
izatearekin, modernoa/zaharkitua izatearekin, lana lortze/ez
lortzearekin… auskalo zenbat gauzarekin!
IRTENBIDEA, BESTE IKUSPEGI BAT:
Aurreiritziak
asko dira eta denok dauzkagu. Besteak zer pentsatuko ote duen inoiz ez
dugu jakingo. Denekin asmatzea ere ezinezkoa da.
GOMENDIOA:
Baloratu
ikasten pasa duzun denbora eta egindako ahalegina. Hor ere aurkitu
izango dituzu zailtasunak eta hala ere aurrera egin duzu. Zure lana
gutxienez bi hizkuntzatan egiteko gai zara, eta hori ez da egun batean
lortzen. Orain ere berdin, zailtasuna zein den ikusi, irtenbideak jarri
eta aurrera egin.
4. TRABA, ZAILTASUNA:
Euskalkiak eta estandarra
Nire
euskalkia ez du inork ulertuko, askotan entzun izan dut oso itxia hitz
egiten dudala. Nik euskaltegian ikasi nuen. Euskara batua bakarrik
dakit, eta batzuk esaten didate oso artifiziala dela. Hemen etortzen
diren euskaldun askok bere herriko edo eskualdeko hizkera erabiltzen
dute eta ez diet ulertzen. Orduan, berehala gaztelaniara pasatzen gara.
IRTENBIDEA, BESTE IKUSPEGI BAT:
Beste
hizkuntzetan ere badaude eskualdeetako eta herrialdeetako hizkerak.
Gaztelaniaz edo frantsesez ere gertatzen da beste nonbaitekoari ongi ez
ulertzea, baina ez gara horregatik beste hizkuntza batera pasatzen,
ingelesera-edo.
GOMENDIOA:
Poliki hitz egin, mantsoago
esateko eskatu, ulertu ez duzun hitz horrek zer esan nahi duen
galdetu… Gozatu lekuetako hizkeren aberastasuna eta jolastu
desberdintasunak ematen dituen aukerekin.