Hasiera »
Mikel Garciaren bloga - Jendartean
Mikel Garcia
Gizarte gaiak jorratzen ditut batik bat eta arreta berezia eskaintzen diot hezkuntzari. Zinemak ere izango du tarterik txoko honetan.
Azken bidalketak
- Zure umeak galtzen ba al daki?
- Eta zuk zertarako darabilzu ikasgelako gurasoen whatsappa?
- Oposizioak gaztelaniaz egitea aukeratu du euskaraz irakatsiko duen hainbat irakaslek
- D ereduaren ordez, ikastetxe bakoitzak bere hizkuntza proiektua: kezka eta galdera ugari
- 7 urteko mutilak bazter ikusten du bere burua eskolan, futbola gustuko ez duelako. Zer egin?
Iruzkin berriak
- Iontxito Subi Ayes [Facebook bidez](e)k Zure umeak galtzen ba al daki? bidalketan
- Zure umeak galtzen ba al daki? - Jendartean(e)k Jolasean, irabazten uzten diozu haurrari? bidalketan
- Angel(e)k Oposizioak gaztelaniaz egitea aukeratu du euskaraz irakatsiko duen hainbat irakaslek bidalketan
- Oposizioak gaztelaniaz egitea aukeratu du euskaraz irakatsiko duen(e)k Oposizioak gaztelaniaz egitea aukeratu du euskaraz irakatsiko duen hainbat irakaslek bidalketan
- Lourdes Larzabal [Facebook bidez](e)k Oposizioak gaztelaniaz egitea aukeratu du euskaraz irakatsiko duen hainbat irakaslek bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko apirila
- 2024(e)ko otsaila
- 2023(e)ko abendua
- 2023(e)ko urria
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko abuztua
- 2023(e)ko uztaila
- 2023(e)ko ekaina
- 2023(e)ko apirila
- 2023(e)ko martxoa
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko iraila
- 2022(e)ko uztaila
- 2022(e)ko ekaina
- 2022(e)ko maiatza
- 2022(e)ko apirila
- 2022(e)ko martxoa
- 2022(e)ko otsaila
- 2022(e)ko urtarrila
- 2021(e)ko abendua
- 2021(e)ko azaroa
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko uztaila
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko martxoa
- 2021(e)ko otsaila
- 2020(e)ko azaroa
- 2020(e)ko urria
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko uztaila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2019(e)ko urtarrila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko uztaila
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko otsaila
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko abendua
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko urria
- 2012(e)ko iraila
- 2012(e)ko uztaila
- 2012(e)ko ekaina
- 2012(e)ko maiatza
- 2012(e)ko apirila
- 2012(e)ko martxoa
- 2012(e)ko otsaila
- 2012(e)ko urtarrila
- 2011(e)ko abendua
- 2011(e)ko azaroa
- 2011(e)ko urria
- 2011(e)ko iraila
- 2011(e)ko abuztua
- 2011(e)ko uztaila
- 2011(e)ko ekaina
- 2011(e)ko maiatza
- 2011(e)ko apirila
- 2011(e)ko martxoa
- 2011(e)ko urtarrila
- 2010(e)ko abendua
- 2010(e)ko azaroa
- 2010(e)ko urria
- 2010(e)ko iraila
- 2010(e)ko abuztua
- 2010(e)ko ekaina
- 2010(e)ko maiatza
- 2010(e)ko apirila
- 2010(e)ko martxoa
- 2010(e)ko otsaila
- 2010(e)ko urtarrila
- 2009(e)ko abendua
- 2009(e)ko azaroa
- 2009(e)ko urria
- 2009(e)ko iraila
- 2009(e)ko abuztua
- 2009(e)ko uztaila
- 2009(e)ko ekaina
- 2009(e)ko maiatza
- 2009(e)ko apirila
- 2009(e)ko martxoa
- 2009(e)ko otsaila
- 2009(e)ko urtarrila
- 2008(e)ko azaroa
- 2008(e)ko urria
- 2008(e)ko iraila
- 2008(e)ko ekaina
- 2008(e)ko maiatza
- 2008(e)ko apirila
- 2008(e)ko martxoa
- 2008(e)ko otsaila
- 2007(e)ko iraila
- 2007(e)ko maiatza
Kategoriak
- Afrika
- Amatasuna
- Aniztasun funtzionala
- Antzerkia
- Argazkia
- Arrazakeria
- Artea
- bullyinga
- Dantza
- Diskriminazioa
- Ekonomia
- Elikadura
- Energia
- Errefuxiatuak
- Euskara
- Feminismoa
- Garraioa
- Generoa
- Gizartea
- Gorputza
- Harremanak
- Haur literatura
- Haurrak
- Haurren haziera
- Hedabideak
- heriotza
- Hezkuntza
- Hirigintza
- Historia
- Hizkuntzak
- homofobia
- Homosexualitatea
- Indarkeria matxista
- Ingurumena
- Jolasa
- Kirola
- Koronabirusa
- Kulturgintza
- Lana
- LGTBIQ
- Literatura
- Matxismoa
- Menpekotasunak
- Migrazioa
- Mugikortasuna
- Musika
- Natura
- Nazioartea
- Osasuna
- Pobrezia
- Politika
- Sexismoa
- Sexu abusuak
- Sexua
- Teknologia berriak
- Uncategorized
- Unibertsitatea
- Xenofobia
- Zahartzaroa
- Zaintza
- Zientzia eta teknologia
- Zinema
- Zinemaldia 2012
- Zinemaldia 2013
- Zinemaldia 2014
- Zinemaldia 2015
- Zinemaldia 2016
- Zinemaldia 2017
- Zinemaldia 2018
Hegorik ez zuen tximeleta
2007-09-28 // Zinema // Iruzkinik ez
Zabaltegi
LE SCAPHANDRE ET LE PAPILLON
Fitxa teknikoa:
Zuzendaria: Julian Schnabel. Antzezleak: Mathieu Amalric, Emmanuelle Seigner, Marie-Josée Croze, Anne Consigny, Patrick Chesnais. 112 min.
Filmeko irudia.
Hasierak Alejandro Amenabarren Mar adentro gogoratu digu. Hartan, Ramón Sampedro tetraplegiko zetzan, ohean, bere kasa molda ezin daitekeenaren inpotentziarekin. Eta Julian Schnabelen Le scaphandre et le papillon-en, enbolia baten ondorioz gorputzeko edozein atal mugitzeko eta hitz egiteko gaitasuna galdu du protagonistak. Ezkerreko begiko betazala du inguruarekin harremanetan jartzeko bide bakarra. Bi filmak, gainera, errealitatetik jasotako historiak dira.
(gehiago…)
Helbiderik gabeko arima
2007-09-26 // Uncategorized, Zinema // Iruzkinik ez
Zabaltegi
SOUL CARRIAGE
Fitxa teknikoa:
Zuzendaria: Conrad Clark. Antzezleak: Yang Feng Jun, Jia Hong, Chen Jiao Ying. 88 min.
Filmeko irudia.
Filmak iraun bitartean, prentsa eta akreditatuentzako emanaldiko ikusleen herenak aretoa uztea ez zuen merezi. Ez zuen merezi pelikula bukaeran bi lagunek baino ez txalotzea. Geldoa da, bai, eta geldoa egin zaigu hainbat unetan, baina Soul carriage-n istorio interesgarria kontatzen da, eta oso esanguratsua gainera. Zine komertzialaz purrustaka ibili ohi diren kritikariek Mendebaldeko zine eredutik aldentzen den zinematografia gutxiestea ez da oso bidezkoa, baina tira.
(gehiago…)
Kaosa unibertsoan
2007-09-24 // Zinema // Iruzkinik ez
Zabaltegi. Zuzendari berriak
COSMOS
Fitxa teknikoa:
Zuzendaria: Diego Fandos. Antzezleak: Oihana Maritorena, Xabier Elorriaga, Ramon Barea, Klara Badiola. 99 min.
Filmeko irudia.
Iaz Alejandro Gonzalez Iñarrituk Babel filmean planteatu zuen, eta zinematografiaren historian beste hainbatetan ere errepikatu da gaia: globalizazioa ez da munduko beste gizakiekin harremanetan jartzen gaituen gauza bakarra eta hasiera batean harrigarriak diruditen loturak aurki ditzakegu gugandik hain urruti eta era berean hain gertu dauden pertsonekin. Cosmosen, ordea, elkar gurutzatzen diren istorioen kontakizunak eskuetatik ihes egin dio Diego Fandos zuzendari nafarrari. Nahaspila da nagusi, eta gorputzik ez duten istorioen korapilatzeak, kosmosaren ordena baino, desordena irudikatzen du gehiago.
(gehiago…)
Kaosaren harmonia lirikoa
2007-09-02 // Zinema // Iruzkinik ez
Caótica Ana, Espainia, 2007. 118 m.
Zuzendaria: Julio Medem.
Aktoreak: Manuela Vellés, Bebe, Nicolas Cazalé, Charlotte Rampling, Asier Newman, Lluís Homar.
Filmeko irudia.
Bagenekien ez zela film erraza izango, oraingoan ere Medemek subkontzientearen eta ametsen muga ezkutuetan arakatuko zuela. Gure subkontziente kolektiboari buruzko fabula feminista izango zela abisatu zigun zuzendariak, eta emozionalki harrapatuko gintuela. Horretarako, Medemi duela urte batzuk hil zitzaion arreba Anaren omenez egindako pelikulak lengoaia sinbolikoa darabil, eta protagonistaren bidaia erreala eta hipnosi saioen bidez denboran eginiko bidaia uztartzen ditu. Sexu esplizituak Lucía y el sexo ekarri digu gogora eta amodiozko istorio tragikoak berriz Los amantes del círculo polar, baina hau ez da amodio istorio bat. Ez da istorio soila, behintzat, harago baitoa: Anaren pertsonaiarekin, historian zehar gizonek emakumeei eragindako sufrimenduaren ordezkari eta sinboloa eraikitzen du filmak. Emakumeak dira benetako protagonistak, bidegabekeriei aurre egin eta bizirauteko gai direnak.
(gehiago…)
Mayo Plazako Amek 30 urte. Bideoa
2007-05-15 // Nazioartea // Iruzkinik ez
Bonafiniren hitzaldian.
Argentinako Mayo Plazako Amen mugimenduak 30 urte bete ditu. 1974-1975 urteetan, herrialde hartako Alianza Anticomunista Argentina (AAA) talde armatu ultraeskuindarrak hainbat lagun ‘desagerrarazi’ zituen. Desagertzeak asko ugaldu ziren 1976an diktadura militarra inposatzearekin batera eta seme-alaba horien desagerpena salatzeko, pixkanaka Mayo Plazako Amen mugimendua jaio zen. Dagoeneko 30 urte igaro dira, baina lanean gogor jarraitzen dute: bidegabekeriak salatuz, kritika politikoa eginez eta ahal duten neurrian baliabide gutxi duen jendea lagunduz. Oraindik ere, ostegunero dago Ama multzoren bat Buenos Airesko Mayo Plazan, egiteko eta hobetzeko asko dagoela gogorarazteko. Gainera, 30 urte bete dituztela-eta, ekitaldi ugari egin berri dituzte, hala nola Vida en imágenes liburuaren aurkezpena. Ekitaldian Hebe de Bonafini Amen bozeramaileak hitz egin zuen (ARGIArako Álvaro Hilario Pérez de San Románek 2071. alean elkarrizketatua) eta liburuaren aurkezpenean esandakoaren pasarte bat bideoan jaso dugu.