AHTk hiltzen du Europan ehun urtez osatutako tren sarea (Net Hurbil)
Aste honetan paperezko Net Hurbilen “AHTk hiltzen du Europan ehun urtez osatutako tren sarea“. Tren lasterra saldu zaigu hegazkin kutsatzaileak ordezkatzeko alternatiba iraunkortzat eta tren sare zaharra modernizatzeko tresna moduan. Kritikoek diote alderantzizkoa ekarriko duela. Ekarriko? Dagoeneko bistakoak dira AHTren ondorio kaltegarriak: entzun Europako tren sarean barrena luzaz mugitu den adituari.
AHT ereduko tren laster bat sartzen den lekuetan beti eragiten du beste tren askoz merkeago eta pittin bat mantsoagoak ezabatzea. Bidaiaria bortxatua da edo garraiobide berri karioagoa erabiltzera edo trena baztertzera. Ondorioz, negozioetako jendea edo turista bai pasatzen da hegazkin zerbitzu konbentzionaletatik tren lasterretara, baina herritarren gehiengoa derrigortua da autoa, autobusa edo low-cost hegaldiak usatzera.
Europak aurreko ehun urteetan nazioarteko trenbide sare bizkorra osatzeko ahalegina burutua zuen, bidai eroso eta azkarrak prezio merkean eskaintzeko. Zerbitzu horietako batzuk, gainera, oraingo AHTak baino azkarragoak ziren. “Eliteentzako tren lasterrok eraikitzea ez zen batere beharrezkoa”.
Horrela laburbiltzen du Kris De Decker Bartzelonan bizi den holandarrak AHTk dakarrena. Informazioaren iturri nagusia Kris De Deckerrek egiten duen Low Technology Magazine izan da, zehazki “High Speed Trains are Killing the European Railway Network“artikulu txit gomendagarria. Frantsesezko bertsioa ere bada: “La grande vitesse est en train de tuer le reseau ferroviaire europeen“.
Artikuluak oharretan eskaintzen duen bibliografia aberatsean ere arakatu beharko luke gaiaz interesatuta dagoenak. Tamalez, AHTaren eraikitzea burugabekeria dela ez da hipotesi hutsa, ez aurreiritzi pesimista: emaitzak begien bistan dauzkagu atarian.
Iruzkinik ez
Trackbacks/Pingbacks