Pello Zubiria
Aginaga-Usurbil, 1958. ARGIAn Net Hurbil atala eta Erlea&Apiterapia bloga egiten ditu, bestelako kazetari lanez gain. 2002tik sarean dauka Espondilitis izeneko artritisaz Izorrategi gunea.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- Urko Ansa(e)k Horacio Icasto bidalketan
- Iñaki(e)k Andoaingo Udalak 36 lanposturi jaitsi die euskara eskakizuna bidalketan
- Santi Angulo(e)k Andoaingo Udalak 36 lanposturi jaitsi die euskara eskakizuna bidalketan
- Manex(e)k Andoaingo Udalak 36 lanposturi jaitsi die euskara eskakizuna bidalketan
- Tarratian(e)k Andoaingo Udalak 36 lanposturi jaitsi die euskara eskakizuna bidalketan
Artxiboak
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko uztaila
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko abendua
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko apirila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko abuztua
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko azaroa
- 2012(e)ko urria
- 2012(e)ko iraila
- 2012(e)ko abuztua
- 2012(e)ko uztaila
- 2012(e)ko ekaina
- 2012(e)ko maiatza
- 2012(e)ko apirila
- 2012(e)ko martxoa
- 2012(e)ko otsaila
- 2012(e)ko urtarrila
- 2011(e)ko abendua
- 2011(e)ko azaroa
- 2011(e)ko urria
- 2011(e)ko iraila
- 2011(e)ko abuztua
- 2011(e)ko uztaila
- 2011(e)ko ekaina
- 2011(e)ko maiatza
- 2011(e)ko apirila
- 2011(e)ko martxoa
- 2011(e)ko urtarrila
- 2010(e)ko abendua
- 2010(e)ko azaroa
- 2010(e)ko urria
- 2010(e)ko iraila
- 2010(e)ko abuztua
- 2010(e)ko uztaila
- 2010(e)ko ekaina
- 2010(e)ko maiatza
- 2010(e)ko martxoa
- 2010(e)ko otsaila
- 2010(e)ko urtarrila
- 2009(e)ko abendua
- 2009(e)ko azaroa
- 2009(e)ko urria
- 2009(e)ko iraila
- 2009(e)ko uztaila
- 2009(e)ko ekaina
- 2009(e)ko maiatza
- 2009(e)ko apirila
- 2008(e)ko azaroa
- 2008(e)ko apirila
Kategoriak
- Adierazpen askatasuna
- Agiñarenak
- AHT
- Argia
- Artea
- Azpiegiturak
- Bihia
- Ekonomia
- Eltzegor
- Energia
- Erlea
- Euskal preso eta erbesteratuak
- Euskara
- Eutsizale
- Fukushima
- Gizartea
- Grezia
- Hedabideak
- Historia
- Ingurumena
- Iritzia
- Irratirakoak
- Izorrategikoak
- Kondarrak
- Kutsadura
- Larrun
- Literatura
- Musika
- Natura
- Nazioartea
- Nekazaritza
- Net Hurbil
- NetHurbildarrak
- Osasuna
- Pestiziden alternatiben astea
- Politika
- Sailkatugabeak
- TAFTA
- Tao
- Trantsizioa
- Zero Zabor
- Zinema
- Zorra
AHTak zulo berria egin du: 304 milioi Pertuseko (Katalunia) tunelean aski trafiko ez delako
Atalak: Ekonomia
Trena Pertuseko tuneletako batean sartzen. (Argazkia: TV3)
Eskandalu berri bat Abiadura Handiko Trenaren inguruan: Pirinioa Kataluniatik zeharkatzeko zulatutako tunela kudeatzen duen enpresak porrota jo du eta 304 milioi euro eskatzen die kalte-ordaintzat Espainiari eta Frantziari. Herritarrek beren diruz ordainduko dute AHTak sortu behar zuen trafikoa kalkulatua baino txikiagoa izatea.
Pertusen 8,3 kilometroko tunela ACSk (Florentino Perez) eta Eiffagek eraiki zuten 1.100 eurotan, horietatik %60 Europak diru publikoz pagatuak. Bi enpresok sortutako TP Ferro konpainia kontzesiodunak ordainketak eten ditu justu duela hilabete eta erdi, 400 milioiko zorra zeukalako pilatuta. Arrazoia: trafikoa aurretik kalkulatua baino askoz txikiagoa dela. Zehazki, 2014an bidaiarizko 44 tren espero ziren lekuan 11 pasatu zirela egunero, eta astero tunela zeharkatu behar zuten 96 merkantziazkoen ordez 30 besterik ez.
Kataluniako patronalaren eta Espainiako establishment monarkikoaren interesak islatzen dituen La Vanguardiak bere editorialean eskatzen du azken urteotan herri lanetan antolatutako estrategia berpentsatzea. Tartean dio: “Baina [trafikoaren urritasunaz gain] badira motibo gehiago. Tunelak zailtasun teknikoak dauzka merkantziazko trenentzako. Hasieran AHTarentzako soilik proiektatu zenez, merkantziazko konboientzako aldapa handiegiak dauzka, eta horregatik beren bidea burutzeko lokomotora bikoitzak behar dituzte, horrekin zerbitzua garestituz”.
Badirudi Real Madrideko lehendakari Florentino Perez, ACSren jabe nagusia, espezializatu dela obra publikoak diru publikoz eraiki, porrota egin eta estatuari berriro sosak aginte publikoei ateratzen, Katalunian bertan dagoen Castor gas-hobiaren eskandaluak erakusten duenez. Formula txarra ez daukate inbertsio funts+bankuek eta eraikitzaileek abokatu kabinete gotorrekin antolatutako taldeok: azterketa independentetan bermatu gabeko obra erraldoiak saldu aginte publikoei (iritzi publikoa manipulatuz hedabide nagusiekin) jakinik porrotera eramango direla, eraikitzearekin batera berenganatu azpiegitura handi horien (autopistak, trenbideak, aireportuak, gas-hobiak…) kudeaketa, eta hauek porrota egindakoan kalte-ordainak eskatu kontzesioaren paperetan idatzitako aurreikuspenak bete ez direlako. Horrela zulatzen da zor publikoa. Lapurreta garbia.