Jendartean
Hasiera » Hezkuntza » “Greba egunean ez bazara eskolara etortzen, zero bat duzu”
Urt29 6

“Greba egunean ez bazara eskolara etortzen, zero bat duzu”

Atalak: Hezkuntza

Pentsamendu kritikoa garatuko duten ikasleak nahi omen ditugu, bidegabekerien aurrean altxatuko direnak, elkartasunez denon eskubideak defendatzeko gai izango diren gazte sutsuak. Baina grebaren egunean azterketa jarri du irakasleak eta agertzen ez denari zero jarriko diola egin du mehatxu. Autoritaritateari men egingo dioten herritar otzanak hezi nahi dituzte batzuek, antza.

Sare sozialetan salatu dutenez, Sestaoko institutuan ingeleseko irakasleak gazteei esan die zero bat jarriko diola ostegunean azterketara agertzen ez denari –badirudi beste egunik ez zegoela, azterketa jartzeko–. Beste guraso batek azaldu du alabaren irakasleak esan diela ostegunean institutura agertzen ez denak ez duela gaindituko aurkeztu behar duten lana. Medikuaren egiaztagiriak bakarrik balioko duela, grebaren egunean ez agertzeko. Ikasketa buruarekin eta irakasle horrekin hitz egin du amak, berez ezin baita zigortu greba egin nahi duen ikaslea.

Larria da, eta hainbat enpresatan gertatzen dena ekartzen du gogora: langileek greba egin ez dezaten nagusiek –zuzenean edo zeharka– trabak jartzen dituztenean edo grebarako eskubidea ukatzen dietenean.

Irakasle horien jarrera autoritarista, onartezina izateaz gain, hezkuntzaren oinarrizko balioen kontrakoa da eta gutxi du hezitzailetik. Ez al litzateke hobea grebarako aldarrikapenei buruz ikasgelan eztabaidatzea, bizitzak erdigunean jartzeaz eta duintzeaz ari garenean zertaz ari garen ikasleekin hitz egitea? Irakasle horientzat, zergatik da hain inportantea ikasleak egun horretan eskolara joatea, gizarte hobeago baten alde ari direnekin batera kalera atera ordez? Ez al du egun horretan gehiago ikasiko gazteak kalean, ikastetxean baino?

Beste galdera bat ere badabilkit buruan: horrela jokatzen duten irakasleek izango al dute ondoriorik? Espedientea irekiko al zaie? Ala boterekeria eta mehatxua libre dira ikasgelako lau hormen barruan?

6 Iruzkin

  1. Pablo | 2020-01-31 at 9:22

    zergaitik sindikatuek ez dabe egiten unidad didaktika bat gelan lantzeko?
    noiz hasi zan? zergatik? gaur egun zentzurik dauka ? gaur egungo erremintak erabilita zein izango zen grebaren ordezko “arietea” talka egiteko? fake new?
    gazteen proposamenak entzun. emoten dau sindakatuek eta eliza katolikoa ez dute nahi onartu garaia aldatu dela

    Reply
  2. @gartxothandia [Twitter bidez] | 2020-01-31 at 9:32

    BEINKE!!!!
    Eibarko institutuan ere asterketa jarro diete graba egunean.
    Zein balio lantzeko?
    Aiton-amoneniko elkartasun eta eskertza horrela egiten da?
    Besteak beste irakaskuntza publikoaren alde egin zuen borroka.

    Reply
    • Javier Gravcia | 2020-02-01 at 18:30

      Ni naiz instituto horren ikasketa burua. Esan ahal dudana da nirekin ez duela aurretik inork hitz egin , irakasleak ez ziela hori esan, azterketa atzeratu egin zela eta zerbait argitaratu baino lehenago argituko beharko zenukete idatziko duzuena bestela mesederik ez duzuela eskola publikora egiten. Eskerrik asko
      Javier Gracia
      Saturnino de la Peña BHIko ikasketa burua

      Reply
      • Javi González | 2020-02-03 at 23:01

        Ikasleak joan ziren zuekin hitzegitera eta zuzendaritzako norbaitek esan zien azterketak mantentzen zirela. Irakasleak orain esaten du ez zuela hori esan baina ikasle guztiek ulertu zuten horrela, behin baino gehiagotan errepikatu ondoren azalpenak eskatzera joan zitzaizkionean. Guraso batzuk ere hurbildu ziren akordio batera heltzeko asmoz, sen onarekin egoera konpontzeko nahian. Azkenean eta egun berean irakasleak amore eman zuen eta azterketa atzeratu zuen ”pikete” informatiboaren bisita jaso ondoren. Eskola publikoa defendatzen dugunok egoera tamalgarri hauek salatu ere behar dugu guztion ardura delako. Agur.

        Reply
  3. Fakun | 2020-02-01 at 3:15

    Gaur ingeleseko irakasleak “umeek ez dutela grebarik egiten” esan dio 9 urteko alabari atzo klasera agertu ez zelako.

    Astelehenean bilera izango dugu bikotekideak eta biok eskolako zuzendariarekin.
    Lasaitu beharko naiz, bestela…

    Reply
  4. Iñaki Landa | 2020-02-03 at 19:46

    Larria dena, eta benetan larria, da hastea informazioa “sare sozialetan salatu dutenez…” idatziz, esango duzuna inongo kontrasterik egin gabe. Sare sozialetan, tamalez, batzutan salatzen dituzte gezur hutsak. Iritzi artikulu bat zein berri bat emateko garaian oinarrizko gauza da idatziko duzunak benetan egiaren gainean oinarritzen den ala ez baieztatzea. “Sare sozialetan salatu dutenez…” idazteak edozein txorakeria inbentatzeko eta idazteko ematen dizu, artikulu honetan egin duzun moduan.
    Gure institutuan ez da gertatu zuk idatzi duzun pasadizo hori. Artikulua inongo intentzio txarrik gabe idatzi duzula pentsatu nahi dut, baina egoera hori izen handiko itunpeko ikastola batean gertatu zela “salatu izan balute sare sozialetan” idazten hasi aurretik informazioa egiaztatu zenukeen jakiteko kuriositatea daukat.

    Reply

Iruzkina idatzi Utzi erantzuna

Zure e-posta helbidea ez da argitaratuko. Beharrezko eremuak * markatuta daude

Gune honek Akismet erabiltzen du zaborra murrizteko. Ikusi nola prozesatzen diren zure erantzunen datuak.

Mikel Garcia

Gizarte gaiak jorratzen ditut batik bat eta arreta berezia eskaintzen diot hezkuntzari. Zinemak ere izango du tarterik txoko honetan.

Azken bidalketak

  • Eskolan haurrei ateratzen zaizkien argazkiez hiru gogoeta
  • Komun publikoak bermatzea ere feminista da
  • Eskola digitalak sortzen duen lilura eta beldurra
  • “Eskerrik asko 18 urteko pertsona hau armairutik ateratzera behartzeagatik”
  • Heriotzaz hitz egin dezagun

Iruzkin berriak

  • Ioritz(e)k Eskolan haurrei ateratzen zaizkien argazkiez hiru gogoeta bidalketan
  • Nerea(e)k Eskolan haurrei ateratzen zaizkien argazkiez hiru gogoeta bidalketan
  • Jon Hernandez(e)k Eskolan haurrei ateratzen zaizkien argazkiez hiru gogoeta bidalketan
  • Zihara Enbeita [Twitter bidez](e)k Eskolan haurrei ateratzen zaizkien argazkiez hiru gogoeta bidalketan
  • Gontzal [Twitter bidez](e)k Eskolan haurrei ateratzen zaizkien argazkiez hiru gogoeta bidalketan

Artxiboak

  • 2023(e)ko martxoa
  • 2023(e)ko urtarrila
  • 2022(e)ko azaroa
  • 2022(e)ko urria
  • 2022(e)ko iraila
  • 2022(e)ko uztaila
  • 2022(e)ko ekaina
  • 2022(e)ko maiatza
  • 2022(e)ko apirila
  • 2022(e)ko martxoa
  • 2022(e)ko otsaila
  • 2022(e)ko urtarrila
  • 2021(e)ko abendua
  • 2021(e)ko azaroa
  • 2021(e)ko iraila
  • 2021(e)ko uztaila
  • 2021(e)ko ekaina
  • 2021(e)ko maiatza
  • 2021(e)ko martxoa
  • 2021(e)ko otsaila
  • 2020(e)ko azaroa
  • 2020(e)ko urria
  • 2020(e)ko iraila
  • 2020(e)ko abuztua
  • 2020(e)ko uztaila
  • 2020(e)ko ekaina
  • 2020(e)ko maiatza
  • 2020(e)ko martxoa
  • 2020(e)ko otsaila
  • 2020(e)ko urtarrila
  • 2019(e)ko azaroa
  • 2019(e)ko urria
  • 2019(e)ko iraila
  • 2019(e)ko ekaina
  • 2019(e)ko maiatza
  • 2019(e)ko apirila
  • 2019(e)ko martxoa
  • 2019(e)ko otsaila
  • 2019(e)ko urtarrila
  • 2018(e)ko abendua
  • 2018(e)ko azaroa
  • 2018(e)ko urria
  • 2018(e)ko iraila
  • 2018(e)ko abuztua
  • 2018(e)ko uztaila
  • 2018(e)ko ekaina
  • 2018(e)ko maiatza
  • 2018(e)ko apirila
  • 2018(e)ko martxoa
  • 2018(e)ko otsaila
  • 2018(e)ko urtarrila
  • 2017(e)ko abendua
  • 2017(e)ko azaroa
  • 2017(e)ko urria
  • 2017(e)ko iraila
  • 2017(e)ko abuztua
  • 2017(e)ko uztaila
  • 2017(e)ko ekaina
  • 2017(e)ko maiatza
  • 2017(e)ko apirila
  • 2017(e)ko martxoa
  • 2017(e)ko otsaila
  • 2017(e)ko urtarrila
  • 2016(e)ko abendua
  • 2016(e)ko azaroa
  • 2016(e)ko urria
  • 2016(e)ko iraila
  • 2016(e)ko abuztua
  • 2016(e)ko uztaila
  • 2016(e)ko ekaina
  • 2016(e)ko maiatza
  • 2016(e)ko apirila
  • 2016(e)ko martxoa
  • 2016(e)ko otsaila
  • 2016(e)ko urtarrila
  • 2015(e)ko abendua
  • 2015(e)ko azaroa
  • 2015(e)ko urria
  • 2015(e)ko iraila
  • 2015(e)ko abuztua
  • 2015(e)ko uztaila
  • 2015(e)ko ekaina
  • 2015(e)ko maiatza
  • 2015(e)ko apirila
  • 2015(e)ko martxoa
  • 2015(e)ko otsaila
  • 2015(e)ko urtarrila
  • 2014(e)ko abendua
  • 2014(e)ko azaroa
  • 2014(e)ko urria
  • 2014(e)ko iraila
  • 2014(e)ko uztaila
  • 2014(e)ko ekaina
  • 2014(e)ko maiatza
  • 2014(e)ko apirila
  • 2014(e)ko martxoa
  • 2014(e)ko otsaila
  • 2014(e)ko urtarrila
  • 2013(e)ko abendua
  • 2013(e)ko azaroa
  • 2013(e)ko urria
  • 2013(e)ko iraila
  • 2013(e)ko abuztua
  • 2013(e)ko uztaila
  • 2013(e)ko ekaina
  • 2013(e)ko maiatza
  • 2013(e)ko apirila
  • 2013(e)ko martxoa
  • 2013(e)ko otsaila
  • 2013(e)ko urtarrila
  • 2012(e)ko abendua
  • 2012(e)ko urria
  • 2012(e)ko iraila
  • 2012(e)ko uztaila
  • 2012(e)ko ekaina
  • 2012(e)ko maiatza
  • 2012(e)ko apirila
  • 2012(e)ko martxoa
  • 2012(e)ko otsaila
  • 2012(e)ko urtarrila
  • 2011(e)ko abendua
  • 2011(e)ko azaroa
  • 2011(e)ko urria
  • 2011(e)ko iraila
  • 2011(e)ko abuztua
  • 2011(e)ko uztaila
  • 2011(e)ko ekaina
  • 2011(e)ko maiatza
  • 2011(e)ko apirila
  • 2011(e)ko martxoa
  • 2011(e)ko urtarrila
  • 2010(e)ko abendua
  • 2010(e)ko azaroa
  • 2010(e)ko urria
  • 2010(e)ko iraila
  • 2010(e)ko abuztua
  • 2010(e)ko ekaina
  • 2010(e)ko maiatza
  • 2010(e)ko apirila
  • 2010(e)ko martxoa
  • 2010(e)ko otsaila
  • 2010(e)ko urtarrila
  • 2009(e)ko abendua
  • 2009(e)ko azaroa
  • 2009(e)ko urria
  • 2009(e)ko iraila
  • 2009(e)ko abuztua
  • 2009(e)ko uztaila
  • 2009(e)ko ekaina
  • 2009(e)ko maiatza
  • 2009(e)ko apirila
  • 2009(e)ko martxoa
  • 2009(e)ko otsaila
  • 2009(e)ko urtarrila
  • 2008(e)ko azaroa
  • 2008(e)ko urria
  • 2008(e)ko iraila
  • 2008(e)ko ekaina
  • 2008(e)ko maiatza
  • 2008(e)ko apirila
  • 2008(e)ko martxoa
  • 2008(e)ko otsaila
  • 2007(e)ko iraila
  • 2007(e)ko maiatza

Kategoriak

  • Afrika
  • Amatasuna
  • Aniztasun funtzionala
  • Antzerkia
  • Argazkia
  • Arrazakeria
  • Artea
  • bullyinga
  • Dantza
  • Diskriminazioa
  • Ekonomia
  • Elikadura
  • Energia
  • Errefuxiatuak
  • Euskara
  • Feminismoa
  • Garraioa
  • Generoa
  • Gizartea
  • Gorputza
  • Harremanak
  • Haur literatura
  • Haurrak
  • Haurren haziera
  • Hedabideak
  • heriotza
  • Hezkuntza
  • Hirigintza
  • Historia
  • Hizkuntzak
  • homofobia
  • Homosexualitatea
  • Indarkeria matxista
  • Ingurumena
  • Jolasa
  • Kirola
  • Koronabirusa
  • Kulturgintza
  • Lana
  • LGTBIQ
  • Literatura
  • Matxismoa
  • Menpekotasunak
  • Migrazioa
  • Mugikortasuna
  • Musika
  • Natura
  • Nazioartea
  • Osasuna
  • Pobrezia
  • Politika
  • Sexismoa
  • Sexu abusuak
  • Sexua
  • Teknologia berriak
  • Uncategorized
  • Unibertsitatea
  • Xenofobia
  • Zahartzaroa
  • Zaintza
  • Zientzia eta teknologia
  • Zinema
  • Zinemaldia 2012
  • Zinemaldia 2013
  • Zinemaldia 2014
  • Zinemaldia 2015
  • Zinemaldia 2016
  • Zinemaldia 2017
  • Zinemaldia 2018

Meta

  • Hasi saioa
  • Sarreren jarioa
  • Iruzkinen jarioa
  • WordPress.org

ARGIAko Blogarien Komunitatea - CC-BY-SA