Hasiera »
Mikel Garciaren bloga - Jendartean
Mikel Garcia
Gizarte gaiak jorratzen ditut batik bat eta arreta berezia eskaintzen diot hezkuntzari. Zinemak ere izango du tarterik txoko honetan.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- Izena *Labar(e)k Eta Euskararen Egunaren biharamunean, la Navidad bidalketan
- Izena * Joxe Mari(e)k Eta Euskararen Egunaren biharamunean, la Navidad bidalketan
- Edurne(e)k Eta Euskararen Egunaren biharamunean, la Navidad bidalketan
- Nekane(e)k Eta Euskararen Egunaren biharamunean, la Navidad bidalketan
- Haizea(e)k Eta Euskararen Egunaren biharamunean, la Navidad bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko abendua
- 2024(e)ko azaroa
- 2024(e)ko urria
- 2024(e)ko iraila
- 2024(e)ko ekaina
- 2024(e)ko maiatza
- 2024(e)ko apirila
- 2024(e)ko otsaila
- 2023(e)ko abendua
- 2023(e)ko urria
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko abuztua
- 2023(e)ko uztaila
- 2023(e)ko ekaina
- 2023(e)ko apirila
- 2023(e)ko martxoa
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko iraila
- 2022(e)ko uztaila
- 2022(e)ko ekaina
- 2022(e)ko maiatza
- 2022(e)ko apirila
- 2022(e)ko martxoa
- 2022(e)ko otsaila
- 2022(e)ko urtarrila
- 2021(e)ko abendua
- 2021(e)ko azaroa
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko uztaila
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko martxoa
- 2021(e)ko otsaila
- 2020(e)ko azaroa
- 2020(e)ko urria
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko uztaila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2019(e)ko urtarrila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko uztaila
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko otsaila
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko abendua
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko urria
- 2012(e)ko iraila
- 2012(e)ko uztaila
- 2012(e)ko ekaina
- 2012(e)ko maiatza
- 2012(e)ko apirila
- 2012(e)ko martxoa
- 2012(e)ko otsaila
- 2012(e)ko urtarrila
- 2011(e)ko abendua
- 2011(e)ko azaroa
- 2011(e)ko urria
- 2011(e)ko iraila
- 2011(e)ko abuztua
- 2011(e)ko uztaila
- 2011(e)ko ekaina
- 2011(e)ko maiatza
- 2011(e)ko apirila
- 2011(e)ko martxoa
- 2011(e)ko urtarrila
- 2010(e)ko abendua
- 2010(e)ko azaroa
- 2010(e)ko urria
- 2010(e)ko iraila
- 2010(e)ko abuztua
- 2010(e)ko ekaina
- 2010(e)ko maiatza
- 2010(e)ko apirila
- 2010(e)ko martxoa
- 2010(e)ko otsaila
- 2010(e)ko urtarrila
- 2009(e)ko abendua
- 2009(e)ko azaroa
- 2009(e)ko urria
- 2009(e)ko iraila
- 2009(e)ko abuztua
- 2009(e)ko uztaila
- 2009(e)ko ekaina
- 2009(e)ko maiatza
- 2009(e)ko apirila
- 2009(e)ko martxoa
- 2009(e)ko otsaila
- 2009(e)ko urtarrila
- 2008(e)ko azaroa
- 2008(e)ko urria
- 2008(e)ko iraila
- 2008(e)ko ekaina
- 2008(e)ko maiatza
- 2008(e)ko apirila
- 2008(e)ko martxoa
- 2008(e)ko otsaila
- 2007(e)ko iraila
- 2007(e)ko maiatza
Kategoriak
- Afrika
- Amatasuna
- Aniztasun funtzionala
- Antzerkia
- Argazkia
- Arrazakeria
- Artea
- bullyinga
- Dantza
- Diskriminazioa
- Ekonomia
- Elikadura
- Energia
- Errefuxiatuak
- Euskara
- Feminismoa
- Garraioa
- Generoa
- Gizartea
- Gorputza
- Harremanak
- Haur literatura
- Haurrak
- Haurren haziera
- Hedabideak
- heriotza
- Hezkuntza
- Hirigintza
- Historia
- Hizkuntzak
- homofobia
- Homosexualitatea
- Indarkeria matxista
- Ingurumena
- Jolasa
- Kirola
- Koronabirusa
- Kulturgintza
- Lana
- LGTBIQ
- Literatura
- Matxismoa
- Menpekotasunak
- Migrazioa
- Mugikortasuna
- Musika
- Natura
- Nazioartea
- Osasuna
- Pobrezia
- Politika
- Sailkatu gabea
- Sexismoa
- Sexu abusuak
- Sexua
- Teknologia berriak
- Uncategorized
- Unibertsitatea
- Xenofobia
- Zahartzaroa
- Zaintza
- Zientzia eta teknologia
- Zinema
- Zinemaldia 2012
- Zinemaldia 2013
- Zinemaldia 2014
- Zinemaldia 2015
- Zinemaldia 2016
- Zinemaldia 2017
- Zinemaldia 2018
Irakasleak goraipatzeko onena, baldintzak hobetzea
2014-11-10 // Hezkuntza // Iruzkinik ez
Irakaslea naiz kanpaina abiatu du Eusko Jaurlaritzak, irakasleen lana goraipatzea eta gizartean aintzat hartzea helburu. Krisi garaiotako turko-buru izan dira bolada batzuetan irakasleak (sarri politikarien ahotan), haien lanorduak, prestakuntza eta diru-sarrerak epaituz, beraz asmo zintzoa da, baldin eta adierazpenak ekintzez lagunduta badoaz.
https://www.youtube.com/watch?v=UCvY-5Ig3S4 (gehiago…)
Hiperaktibitatea, asmatutako gaitza?
2014-11-03 // Osasuna // Iruzkinik ez
Hamar gaitz asmatu, farmazeutiken eskutik artikuluak (Iñaki Berazaluce eta Daniel Civantosek idatzia) iritzi kontrajarriak sorrarazi ditu. Hiperaktibitatea gaitz asmatuen zerrendan jartzeak piztu du polemika gehien.
“Arazo normalak buruko nahasmendu bihurtzen dituen sistema diagnostikoa sortu dugu”.
(gehiago…)
Uztartu al daitezke Euskal Curriculuma eta LOMCE?
2014-10-30 // Hezkuntza // Iruzkinik ez
Euskal Curriculuma osatzea helburu duen Heziberri 2020 planaren baitan, ikastetxeetan landu beharko liratekeen edukien curriculuma zehaztu du Eusko Jaurlaritzak. Zirriborroa helarazi die hezkuntza komunitateko hainbat eragileri eta hilabeteko epea eman die ekarpenak egiteko.
Derrigorrezko ebaluaketetan maila emateko LOMCEren edukiak irakasteak tarterik utziko al du euskal edukiak lantzeko?
(gehiago…)
Isilik geratu nintzen
2014-10-21 // Gizartea // Iruzkinik ez
Antonio Berniren “Manifestación” margoa.
Bankariak hipoteka ordaindu ezin zutenen bila etorri zirenean,
isilik geratu nintzen,
ni ez baininduten etxetik kanporatu. (gehiago…)
Obuluak izoztea, kontziliazio tranpatia
2014-10-20 // Ekonomia, Gizartea // Iruzkinik ez
Mónica de Oriolek botatakoak eta gero, emakumeen ibilbide profesionala mintzagai da berriz, Apple eta Facebookek martxan jarriko duten neurria medio: obuluak izozteko aukera emango eta ordainduko die enpresak langileei, urte ugalkorrenak lanari buru-belarri eskaini ahal izateko eta seme-alabak gero izan ditzaten, zaharragoak direnean.
Neurri horretatik atera daitekeen ondorioa da bateraezinak direla ama izatea eta profesionalki aurrera egitea.
(gehiago…)
Haurdun geratzen direnak legez babestea akatsa da, Espainiako Enpresarien Elkarteko presidentearen esanetan
2014-10-06 // Ekonomia, Gizartea // Iruzkinik ez
“Emakume bat haurdun geratzen bada eta arrazoi horregatik umea izan ondorengo 11 urteetan ezin bazaio lanetik kaleratu, nor kontratatuko du enpresariak? Nahiago dut 45 urte baino gehiago edo 25 baino gutxiago dituen emakumea kontratatu, bestela, zer egingo dugu arazoarekin?”, adierazi du berriki Mónica de Oriol Espainiako Enpresarien Elkarteko presidenteak.
“Emakume batek, zuzendaritzako postu batera iristeko, edo funtzionario batekin ezkondu behar du, edo umeak oso gustuko dituen senarra izan behar du”.
(gehiago…)
Euskalfobia ikasgeletara darama UPNren estrategia politikoak
2014-10-02 // Hezkuntza // Iruzkinik ez
UPNk irakaskuntza publikoan egin dituen murrizketa bortitzak eta hainbat ikastetxetan dituzten azpiegitura arazoak, ingelesez ikasteko martxan duen PAI proiektu txapuzeroa (diseinatu zuen taldeak dimisioa aurkeztu du dagoeneko) edo LOMCE legeak eragingo dituen lardaskeriak ez dira kezka iturri José Iribas Nafarroako Hezkuntza kontseilariarentzat.
Iribas kontseilaria, testuliburuetan Euskal Herriko mapa ageri dela salatzen.
(gehiago…)
Euskal LOMCEren bideak horma du amaieran
2014-09-30 // Hezkuntza // Iruzkinik ez
Euskara eta Eskola Kontseiluak LOMCE legearen inposizioetatik “aske” geratuko dira EAEn, Eusko Jaurlaritzak Espainiako Gobernuarekin sinatutako akordioari esker. Baina zertan datza adosturikoa eta zenbaterainoko garrantzia dauka?
Ezer ez baino hobea da akordioa, dudarik gabe, baina ez gaitezen engaina, kondarrak dira.
(gehiago…)
Umore zaharkitua, umore berritzailea
2014-09-28 // Zinema, Zinemaldia 2014 // Iruzkinik ez
Borja Cobeaga zuzendaria, “Negociador” lanagatik irabazitako Euskal Herriko ekoizpen onenaren saria jasotzen. (Montse Castillo/Donostiako Zinemaldia).
Euskal Herriko ekoizpen onenaren saria irabazteko faboritoa Loreak bazen ere, Borja Cobeagaren Negociador lanak lortu du garaikurra. Eta zur eta lur geratu gara, xinplea iruditu baitzaigu Negociador, Josu Egiguren PSEko lehendakariak ETAko kideekin izandako elkarrizketetan oinarritua: umore malenkoniatsua egin nahi zuela-eta, diskurtso serioa eta Vaya semanita zigilua daramaten topiko-txiste errepikakorrak uztartu ditu zuzendariak, erdibideko emaitza irregularra eskainiz; ez dugu ezer berririk aurkitu lanean. Aldiz, barre gustura egin dugu Relatos salvajes film sarkastiko, odoltsu eta basatiarekin. Europar film onenaren saria irabazi duen istorio bilduma honetan –lantaldea argentinarra izan arren Espainia eta Argentinaren arteko koprodukzioa delako–, gizakion oinarrizko instintuak muturrera eraman ditu zuzendariak, umore beltza –oso beltza–, biziki kritikoa eta garratza erabiliz.
(gehiago…)
Entretenigarria… baina aukera galdua
2014-09-26 // Zinema, Zinemaldia 2014 // Iruzkinik ez
Pablo Escobar narkotrafikatzaile ospetsua, eta Benicio del Torok berau nola irudikatu duen ikustea dira Escobar: Paradise lost pelikularen amu zinematografiko eta komertzial nagusiak. Baina ze pena, bigarren mailako pertsonaia da Escobar, pelikulako gaizkilea, eta hain figura konplexu eta interesgarrian sakontzeko, Kolonbiak izan duen gatazkarik garrantzitsuenetakoan barneratzeko aukera aparta galdu du filmak.
(gehiago…)