Hasiera »
Mikel Garciaren bloga - Jendartean
Mikel Garcia
Gizarte gaiak jorratzen ditut batik bat eta arreta berezia eskaintzen diot hezkuntzari. Zinemak ere izango du tarterik txoko honetan.
Azken bidalketak
- Zure umeak galtzen ba al daki?
- Eta zuk zertarako darabilzu ikasgelako gurasoen whatsappa?
- Oposizioak gaztelaniaz egitea aukeratu du euskaraz irakatsiko duen hainbat irakaslek
- D ereduaren ordez, ikastetxe bakoitzak bere hizkuntza proiektua: kezka eta galdera ugari
- 7 urteko mutilak bazter ikusten du bere burua eskolan, futbola gustuko ez duelako. Zer egin?
Iruzkin berriak
- Iontxito Subi Ayes [Facebook bidez](e)k Zure umeak galtzen ba al daki? bidalketan
- Zure umeak galtzen ba al daki? - Jendartean(e)k Jolasean, irabazten uzten diozu haurrari? bidalketan
- Angel(e)k Oposizioak gaztelaniaz egitea aukeratu du euskaraz irakatsiko duen hainbat irakaslek bidalketan
- Oposizioak gaztelaniaz egitea aukeratu du euskaraz irakatsiko duen(e)k Oposizioak gaztelaniaz egitea aukeratu du euskaraz irakatsiko duen hainbat irakaslek bidalketan
- Lourdes Larzabal [Facebook bidez](e)k Oposizioak gaztelaniaz egitea aukeratu du euskaraz irakatsiko duen hainbat irakaslek bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko apirila
- 2024(e)ko otsaila
- 2023(e)ko abendua
- 2023(e)ko urria
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko abuztua
- 2023(e)ko uztaila
- 2023(e)ko ekaina
- 2023(e)ko apirila
- 2023(e)ko martxoa
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko iraila
- 2022(e)ko uztaila
- 2022(e)ko ekaina
- 2022(e)ko maiatza
- 2022(e)ko apirila
- 2022(e)ko martxoa
- 2022(e)ko otsaila
- 2022(e)ko urtarrila
- 2021(e)ko abendua
- 2021(e)ko azaroa
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko uztaila
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko martxoa
- 2021(e)ko otsaila
- 2020(e)ko azaroa
- 2020(e)ko urria
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko uztaila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2019(e)ko urtarrila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko uztaila
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko otsaila
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko abendua
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko urria
- 2012(e)ko iraila
- 2012(e)ko uztaila
- 2012(e)ko ekaina
- 2012(e)ko maiatza
- 2012(e)ko apirila
- 2012(e)ko martxoa
- 2012(e)ko otsaila
- 2012(e)ko urtarrila
- 2011(e)ko abendua
- 2011(e)ko azaroa
- 2011(e)ko urria
- 2011(e)ko iraila
- 2011(e)ko abuztua
- 2011(e)ko uztaila
- 2011(e)ko ekaina
- 2011(e)ko maiatza
- 2011(e)ko apirila
- 2011(e)ko martxoa
- 2011(e)ko urtarrila
- 2010(e)ko abendua
- 2010(e)ko azaroa
- 2010(e)ko urria
- 2010(e)ko iraila
- 2010(e)ko abuztua
- 2010(e)ko ekaina
- 2010(e)ko maiatza
- 2010(e)ko apirila
- 2010(e)ko martxoa
- 2010(e)ko otsaila
- 2010(e)ko urtarrila
- 2009(e)ko abendua
- 2009(e)ko azaroa
- 2009(e)ko urria
- 2009(e)ko iraila
- 2009(e)ko abuztua
- 2009(e)ko uztaila
- 2009(e)ko ekaina
- 2009(e)ko maiatza
- 2009(e)ko apirila
- 2009(e)ko martxoa
- 2009(e)ko otsaila
- 2009(e)ko urtarrila
- 2008(e)ko azaroa
- 2008(e)ko urria
- 2008(e)ko iraila
- 2008(e)ko ekaina
- 2008(e)ko maiatza
- 2008(e)ko apirila
- 2008(e)ko martxoa
- 2008(e)ko otsaila
- 2007(e)ko iraila
- 2007(e)ko maiatza
Kategoriak
- Afrika
- Amatasuna
- Aniztasun funtzionala
- Antzerkia
- Argazkia
- Arrazakeria
- Artea
- bullyinga
- Dantza
- Diskriminazioa
- Ekonomia
- Elikadura
- Energia
- Errefuxiatuak
- Euskara
- Feminismoa
- Garraioa
- Generoa
- Gizartea
- Gorputza
- Harremanak
- Haur literatura
- Haurrak
- Haurren haziera
- Hedabideak
- heriotza
- Hezkuntza
- Hirigintza
- Historia
- Hizkuntzak
- homofobia
- Homosexualitatea
- Indarkeria matxista
- Ingurumena
- Jolasa
- Kirola
- Koronabirusa
- Kulturgintza
- Lana
- LGTBIQ
- Literatura
- Matxismoa
- Menpekotasunak
- Migrazioa
- Mugikortasuna
- Musika
- Natura
- Nazioartea
- Osasuna
- Pobrezia
- Politika
- Sexismoa
- Sexu abusuak
- Sexua
- Teknologia berriak
- Uncategorized
- Unibertsitatea
- Xenofobia
- Zahartzaroa
- Zaintza
- Zientzia eta teknologia
- Zinema
- Zinemaldia 2012
- Zinemaldia 2013
- Zinemaldia 2014
- Zinemaldia 2015
- Zinemaldia 2016
- Zinemaldia 2017
- Zinemaldia 2018
Nerabe frustratuak ez du hazi nahi
2012-09-27 // Zinema, Zinemaldia 2012 // Iruzkinik ez
Protagonista eta bere pelutxezko hartza.
Haurtzarotik heldutasunerako bidaia konplexua makina bat aldiz irudikatu du zinemak, eta estereotipoekin jokatuz egin du maiz: institutua oihana bailitzan telesail estatubatuarrek –eta ez estatubatuarrek– deskribaturiko nerabe hormonatu eta burugabeetara ohituta gaude, baita munduarekin haserre dauden errebelde inkonformistetara, beren lekua aurkitzen ez duten gazteetara… Marçal Forés katalanak ere sasoi korapilatsu horri heldu dio Animals filmean, eta topiko indie eta alternatiboetatik edan du, baina aldi berean gai izan da mundu bitxi eta pertsonala eraikitzeko. (gehiago…)
Havana Club
2012-09-25 // Zinema, Zinemaldia 2012 // Iruzkinik ez
Filmeko irudia.
Ron marka famatuak ematen dio hasiera 7 días en La Habana filmari. Azken finean, babesle nagusia da Havana Club, pelikularen 3 milioi euroko aurrekontutik 1 jarri du edari ezagunak. Beharbada arrazoi horregatik parranda, emakumeak eta alkohola dira filmeko osagai nagusiak. Beharbada Parisko M&C Staatchi GAD publizitate agentziak bultzatutako proiektua delako dirudi pelikulak turisten ikuspegitik errodatutako iragarkia. Eta beharbada Habanari buruzko zazpi istorio kontatu dizkiguten zazpi zuzendarietatik bakarra baino ez delako kubatarra da emaitza hain partziala eta murritza. (gehiago…)
Omenaldia agoteen lurraldeari
2012-09-24 // Zinema, Zinemaldia 2012 // Iruzkinik ez
Unax Ugalde aktorea, agote rolean.
Buztana dute, Deabruaren gisan. Agoteek gaixotasuna eta hondamendia dakarte eta horregatik baztertzen ditu Baztango herriak Bozate auzora. XVII. mendean girotutako trama du ardatz Baztan filmak, baina aitzakia baino ez da; egiaz, bailara bera da pelikulako protagonista, Baztango egungo erretratua, haren historia eta Julio Medemen Behiak filma uztartuz. (gehiago…)
Zein ari zaio zeini gezurretan?
2012-09-23 // Zinema, Zinemaldia 2012 // Iruzkinik ez
Filmeko irudia.
Gezurra gezurraren atzetik. Eskrupulu gutxiko gizona da Frédéric Bourdin, eta hasieratik argi uzten du The Imposter (Iruzurtia) dokumentalak. Harrigarria da zein natural kontatzen duen nola lapurtu zion nortasuna Nicholas-i, lau urte lehenago Texasen (AEB) desagertutako gazteari. Nicholasek baino hamar urte gehiago zituen Frédéric-ek; Nicholas ilehoria zen eta Frédéric beltzarana; urdinak zituen begiak Nicholasek, marroiak Frédéricek… eta hala ere, familiak besoak zabal hartu zuen iruzurti frantziarra, zalantza barik jo zuten haren semetzat. Zein ari zaio zeini gezurretan dokumental honetan? (gehiago…)
Batzuetan beranduegi da barkamena eskatzeko
2012-09-22 // Zinema, Zinemaldia 2012 // Iruzkinik ez
Filmeko protagonistetako bat.
Bizikidetza eta elkarbizitza. Mina gainditu, aurkaria izandakoa barkatu eta aurrera egin. Zeinen erraza dirudien teorian; gertukoa eta ezaguna zaigu gaia, gainera. Baina errealitatea inoiz ez da arrosa kolorekoa, eta horregatik, erdipurdiko terapeutak Meyyar Al Roumiri esaten dionean aurrera egin behar duela, desagertua duen semeak utzitako mina albo batera utzi eta bere burua onartu behar duela, altxatu eta joan egingo da Al Roumi. Sakonak dira Libanoko gerra zibilak eragindako zauriak, eta beldurrik gabe azaleratu ditu Labyali bala noom (Sleepless Nights) filmak. (gehiago…)
Munduaren amaiera iritsi bitartean
2012-09-21 // Zinema // Iruzkinik ez
Filmeko irudia.
Negarrik ez egiteko. Hori du Hushpuppy 6 urteko neska protagonistak aitaren agindu nagusietakoa. Indartsua izaten jakin behar du, basatia, oihaneko erreinuan erregina. Benh Zeitlin zuzendari estatubatuarraren filma bera ere, Beasts of the Southern Wild (Hegoalde Basatiko Piztiak), halakoxea da: indartsua eta basatia. (gehiago…)
Zergatik ez den sinesgarria Garoñaren etorkizuna erabakitzen duen Segurtasun Nuklearraren Kontseilua
2012-09-03 // Energia // Iruzkinik ez
Goian: Carmen Martinez, Fernando Vicente Castelló. Behean: Antoni Gurguí, Rosario Velasco, Antonio Colino.
Pitzadurak antzeman dituzte Belgikako zentral nuklear bateko erreaktorearen ontzian, eta Arabatik 5 kilometro eskasera dugun Garoñako eta Cofrenteseko (Katalunian) zentralak ikuskatuko dituela adierazi du Espainiako Segurtasun Nuklearraren Kontseiluak (CSN), enpresa berak eraiki zituelako hiru zentraletako ontziak. Zein sinesgarritasun izan dezake, ordea, aurrekariak kontuan hartuta erabat politizatua dagoen eta orain arte industria elektriko nuklearraren mesedetan jokatu duen Kontseiluak? (gehiago…)
Blues maitale baten apustua
2012-07-17 // Musika // Iruzkinik ez
Tail Dragger musikariak jaso du aurten jaialdiaren txapela. / Argazkia: Hondarribia Blues
Izan badira interes ekonomiko eta turistikoak atzean izan gabe jaiotako jaialdiak, makrokontzertuen kulturatik aldendu eta gustuko musika eta maila handiko musikariak eskaintzea helburu duten jaialdiak. Hein batean, abiapuntu horri eusten dio oraindik ere Hondarribiko Bluesaldiak, eta hori du balio handiena. Nazkatuta zegoen Carlos Malles hondarribiarra, hain gogoko duen musika zuzenean entzuteko urrutira joan beharraz nazkatuta, eta talde horiek herrira ekartzea erabaki zuen. Udalaren babesarekin, Blues Hondarribia Musika Elkartearen laguntzarekin eta ahalegin handiarekin, aurrera atera zen lehenengo edizioa. Jendearen harrera ona ikusita, Udalak diru gehiago jarri du ordutik, baina boluntario lanak oinarrietako bat izaten jarraitzen du. (gehiago…)
Zinemak sufritutako jazarpen politikoaren hainbat adibide
2012-06-28 // Politika, Zinema // Iruzkinik ez
Barrura begiratzeko leihoak-eko lan taldea, Ama Lur, Burgosko prozesua, Yoyes, Euskal pilota.
Barrura begiratzeko leihoak azken adibidea baino ez da. Euskal gatazkarekin zuzenean edo zeharka zerikusia duten pelikulek polemika eta iritzi kontrajarriak piztea zilegi da, baina ez da bidezkoa boikot, zentsura eta eraso politiko arrazoigabea sustatzea, interes alderdikoiekin. Historiak erakutsi digu Espainiako eskuina dela jazarpen eta kanpaina bortitzak bideratu ohi dituena. Eraiki beharreko errelatoa hain bogan dagoen garaiotan, badirudi alde bakarreko kontakizuna baino ez dutela onartzen batzuek. Hona eraso horien hainbat adibide. (gehiago…)
Euskaldun izatea zein nekeza den
2012-06-11 // Antzerkia, Kulturgintza // Iruzkinik ez
Bodologuak ikuskizunaren kartela.
Euskaldun izatea zein nekeza den kantatzen du Ruperrek eta berresten du Nagore Aranburuk, Bodologuak saioan taularatzen dituen bi bakarrizketetatik batean. Egoitz Lasa, Mikel Pagadizabal eta hirurak herriz herri dabiltza ordubete inguruko saioa eskainiz, boda batetik itzultzen direla aitzakia hartuta txandaka bakarrizketan. “Euskal” izatearen zamaz dihardu Aranburuk, ikastolen jaiak, txosna-lana, Euskal Herriari buruz giriei eman beharreko azalpenak edota kirolarekiko obsesioa argudio. Eta publikoko asko identifikatuta sentitu gara, islatuta ikusi dugu gure burua. Topiko eta estereotipoetatik abiatuta, eta umoreak behar duen exagerazio ukituz jantzita, egiak azaleratzen dituztelako hiru umoristek, bizi garen gizarte ereduari (kontsumismoari, soziedade gastronomikoen kulturari, estetikaren morrontzari…) eztenkadak sartuz. (gehiago…)