Urko Apaolaza
Hernani, 1979. Historialaria eta Argian kazetari. Askotan, ispiluak islatzen ez duena ikusteko, zuzenean atzera begiratu behar duzu (gure Ford Fiesta zaharrari retro-bisorea hautsi zioten).
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- Juan M. Sansinenea(e)k “Ez dadila entzun gehiago ‘askatuta’ hitz nazkagarria” bidalketan
- Nagore(e)k Engainatu gaituzte bidalketan
- Alberto(e)k Engainatu gaituzte bidalketan
- Josetxo(e)k Engainatu gaituzte bidalketan
- Jotake(e)k Engainatu gaituzte bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko urria
- 2024(e)ko iraila
- 2024(e)ko abuztua
- 2024(e)ko maiatza
- 2024(e)ko martxoa
- 2024(e)ko urtarrila
- 2023(e)ko abendua
- 2023(e)ko azaroa
- 2023(e)ko urria
- 2023(e)ko apirila
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko ekaina
- 2022(e)ko maiatza
- 2022(e)ko apirila
- 2022(e)ko otsaila
- 2022(e)ko urtarrila
- 2021(e)ko abendua
- 2021(e)ko urria
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko martxoa
- 2021(e)ko otsaila
- 2021(e)ko urtarrila
- 2020(e)ko abendua
- 2020(e)ko urria
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko uztaila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko apirila
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko abendua
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko abuztua
- 2019(e)ko uztaila
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2019(e)ko urtarrila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko uztaila
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko otsaila
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko abendua
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko abuztua
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko azaroa
- 2012(e)ko urria
- 2012(e)ko iraila
- 2012(e)ko abuztua
- 2012(e)ko uztaila
- 2012(e)ko ekaina
- 2012(e)ko maiatza
- 2012(e)ko apirila
- 2012(e)ko martxoa
- 2012(e)ko otsaila
- 2012(e)ko urtarrila
- 2011(e)ko abendua
- 2011(e)ko azaroa
- 2011(e)ko iraila
- 2011(e)ko uztaila
- 2011(e)ko ekaina
- 2011(e)ko maiatza
- 2011(e)ko martxoa
- 2011(e)ko otsaila
- 2011(e)ko urtarrila
- 2010(e)ko abendua
- 2010(e)ko azaroa
- 2010(e)ko urria
- 2010(e)ko iraila
- 2010(e)ko uztaila
- 2010(e)ko ekaina
- 2010(e)ko maiatza
- 2010(e)ko apirila
- 2010(e)ko martxoa
- 2010(e)ko urtarrila
- 2009(e)ko abendua
- 2009(e)ko azaroa
- 2009(e)ko urria
- 2009(e)ko iraila
- 2009(e)ko ekaina
- 2009(e)ko maiatza
- 2009(e)ko otsaila
- 2008(e)ko azaroa
- 2008(e)ko urria
- 2008(e)ko iraila
- 2008(e)ko uztaila
- 2008(e)ko ekaina
- 2008(e)ko maiatza
- 2008(e)ko apirila
- 2008(e)ko martxoa
- 2008(e)ko otsaila
- 2008(e)ko urtarrila
- 2007(e)ko azaroa
- 2007(e)ko iraila
- 2007(e)ko martxoa
#ESEbruselan | Jean-Louis Laville: “Sinetsarazi nahi digute badaudela tresna sozialak neoliberalismoan”
Atalak: Ekonomia
Jean-Louis Lavillek zabaldu du ekonomia sozial eta eraldatzaileko Bruselako foroko lehen saioa. Beste ekonomia eta kultura paradigma baterantz joan beharraz hitz egindu katedradunak.
Frantziako Coservatoire National des Arts et Métiers à Paris-eko (CANM) Ekonomia Solidarioko kidea, arlo horretan erreferentzia da Europan. Bere esanak adi entzun dituzte bertaratuek. Hona hemen laburpentxo bat bere hitzetan:
Oroimen historikoa berreskuratu
Atzera begiratua egitea garrantzitsua da. Europan XIX. mendearen hasieran borondatea zegoen demokrazia inklusiboagoa egiteko. Bedintasuna, laguntasuna eta askatasuna. Beste erlazio sozial bat hasi zen, karitatetik desberdintzen dena, hau da ekonomia sozialaren lehenengo forma historikoa langile mugimendutik eratorria, baina XIX. mende amaieran ahaztu zen, kapitalaren eta inperioaren menpe. Orain memoria kolektibo hori berreskuratu behar dugu.
XIX. mende amaierann beste kontrol forma batzuekin ordezkatu nahii zan zuten horio (filantropia…) XX. mendeean gutxi hitz egin dugu ekonomia sozialaz, zeren eta existitzen zen arren indar politikoa galdu zuen. Bigarren Mundu Gerrako eztabaida handiak, berriz, merkatuaren inguruan bildu ziren.
Iraganekoa “birsortzea”
Hori desagertu da gure imajinario kolektibotik. Baina berriz ‘birsortzen’ ari da –ez jaiotzen-. Egiaz ez dira krisiak, eraldaketak baizik. 60 ta 70 hasieratik lehenengo mugimendu sozialak hasi ziren, ekologistak nahiz feministak, beste erronka sozialak zeudela erakutsi zuten.
Ordutik ikusi ditugu forma berri batzuk, demokratizazio eskaera batzuk, eta neoliberalismoaren jaiotza eskaera horiei gainjartzeko borondate moduan ikusi behar dugu: neoliberalismoa ez da proiektu ekonomiko bat, baizik eta herrien boterea ezabatu nahi duen proiektu politikoa
Zer arrisku ekonomia sozial eta eraldatzaileak?
Ekonomia sozial solidarioa oso heterogeneoa da, eta etorkizuna eraikitzeko elementuak eta arriskuak identifikatu behar ditugu. Nik bi ikusten ditut:
Hegoamerikako “buen vivir” adibidetzat
Beste ikuspegi bat eduki behar dugu ekonomia sozial eraldatzailean, demokrazia plurala behar dugu, enpresen aniztasuna baina baita printzipioen aberastasuna ere. Hibridoak behar ditugu ekonomia plurala errotzeko eta baditugu elementuak: Hego Amerikan, Bolivian edo Ekuadorren konstituzioa berridatzi dute buen vivir delakoa helburu.
Ekintza publikoa ez da botere publikoen eskaintza, kooperazioan oinarritu behar da: herritarren elkarteen eta botere publikoen artekoa. Erlazio autoritariotik, eraikuntza komun horretara pasa behar dugu. Amaitzeko, ezin dugu Europan ekonomia sozialaren definizio mugatu bat eduki. Innobazioa moduko elementuak ere sartu behar ditugu”.