Hasiera »
Mikel Garciaren bloga - Jendartean
Mikel Garcia
Gizarte gaiak jorratzen ditut batik bat eta arreta berezia eskaintzen diot hezkuntzari. Zinemak ere izango du tarterik txoko honetan.
Azken bidalketak
Iruzkin berriak
- Izena *Natalia(e)k Haurren urtebetetze festak, bazterketa iturri? bidalketan
- Iontxito Subi Ayes [Facebook bidez](e)k Zure umeak galtzen ba al daki? bidalketan
- Zure umeak galtzen ba al daki? - Jendartean(e)k Jolasean, irabazten uzten diozu haurrari? bidalketan
- Angel(e)k Oposizioak gaztelaniaz egitea aukeratu du euskaraz irakatsiko duen hainbat irakaslek bidalketan
- Oposizioak gaztelaniaz egitea aukeratu du euskaraz irakatsiko duen(e)k Oposizioak gaztelaniaz egitea aukeratu du euskaraz irakatsiko duen hainbat irakaslek bidalketan
Artxiboak
- 2024(e)ko urria
- 2024(e)ko iraila
- 2024(e)ko ekaina
- 2024(e)ko maiatza
- 2024(e)ko apirila
- 2024(e)ko otsaila
- 2023(e)ko abendua
- 2023(e)ko urria
- 2023(e)ko iraila
- 2023(e)ko abuztua
- 2023(e)ko uztaila
- 2023(e)ko ekaina
- 2023(e)ko apirila
- 2023(e)ko martxoa
- 2023(e)ko urtarrila
- 2022(e)ko azaroa
- 2022(e)ko urria
- 2022(e)ko iraila
- 2022(e)ko uztaila
- 2022(e)ko ekaina
- 2022(e)ko maiatza
- 2022(e)ko apirila
- 2022(e)ko martxoa
- 2022(e)ko otsaila
- 2022(e)ko urtarrila
- 2021(e)ko abendua
- 2021(e)ko azaroa
- 2021(e)ko iraila
- 2021(e)ko uztaila
- 2021(e)ko ekaina
- 2021(e)ko maiatza
- 2021(e)ko martxoa
- 2021(e)ko otsaila
- 2020(e)ko azaroa
- 2020(e)ko urria
- 2020(e)ko iraila
- 2020(e)ko abuztua
- 2020(e)ko uztaila
- 2020(e)ko ekaina
- 2020(e)ko maiatza
- 2020(e)ko martxoa
- 2020(e)ko otsaila
- 2020(e)ko urtarrila
- 2019(e)ko azaroa
- 2019(e)ko urria
- 2019(e)ko iraila
- 2019(e)ko ekaina
- 2019(e)ko maiatza
- 2019(e)ko apirila
- 2019(e)ko martxoa
- 2019(e)ko otsaila
- 2019(e)ko urtarrila
- 2018(e)ko abendua
- 2018(e)ko azaroa
- 2018(e)ko urria
- 2018(e)ko iraila
- 2018(e)ko abuztua
- 2018(e)ko uztaila
- 2018(e)ko ekaina
- 2018(e)ko maiatza
- 2018(e)ko apirila
- 2018(e)ko martxoa
- 2018(e)ko otsaila
- 2018(e)ko urtarrila
- 2017(e)ko abendua
- 2017(e)ko azaroa
- 2017(e)ko urria
- 2017(e)ko iraila
- 2017(e)ko abuztua
- 2017(e)ko uztaila
- 2017(e)ko ekaina
- 2017(e)ko maiatza
- 2017(e)ko apirila
- 2017(e)ko martxoa
- 2017(e)ko otsaila
- 2017(e)ko urtarrila
- 2016(e)ko abendua
- 2016(e)ko azaroa
- 2016(e)ko urria
- 2016(e)ko iraila
- 2016(e)ko abuztua
- 2016(e)ko uztaila
- 2016(e)ko ekaina
- 2016(e)ko maiatza
- 2016(e)ko apirila
- 2016(e)ko martxoa
- 2016(e)ko otsaila
- 2016(e)ko urtarrila
- 2015(e)ko abendua
- 2015(e)ko azaroa
- 2015(e)ko urria
- 2015(e)ko iraila
- 2015(e)ko abuztua
- 2015(e)ko uztaila
- 2015(e)ko ekaina
- 2015(e)ko maiatza
- 2015(e)ko apirila
- 2015(e)ko martxoa
- 2015(e)ko otsaila
- 2015(e)ko urtarrila
- 2014(e)ko abendua
- 2014(e)ko azaroa
- 2014(e)ko urria
- 2014(e)ko iraila
- 2014(e)ko uztaila
- 2014(e)ko ekaina
- 2014(e)ko maiatza
- 2014(e)ko apirila
- 2014(e)ko martxoa
- 2014(e)ko otsaila
- 2014(e)ko urtarrila
- 2013(e)ko abendua
- 2013(e)ko azaroa
- 2013(e)ko urria
- 2013(e)ko iraila
- 2013(e)ko abuztua
- 2013(e)ko uztaila
- 2013(e)ko ekaina
- 2013(e)ko maiatza
- 2013(e)ko apirila
- 2013(e)ko martxoa
- 2013(e)ko otsaila
- 2013(e)ko urtarrila
- 2012(e)ko abendua
- 2012(e)ko urria
- 2012(e)ko iraila
- 2012(e)ko uztaila
- 2012(e)ko ekaina
- 2012(e)ko maiatza
- 2012(e)ko apirila
- 2012(e)ko martxoa
- 2012(e)ko otsaila
- 2012(e)ko urtarrila
- 2011(e)ko abendua
- 2011(e)ko azaroa
- 2011(e)ko urria
- 2011(e)ko iraila
- 2011(e)ko abuztua
- 2011(e)ko uztaila
- 2011(e)ko ekaina
- 2011(e)ko maiatza
- 2011(e)ko apirila
- 2011(e)ko martxoa
- 2011(e)ko urtarrila
- 2010(e)ko abendua
- 2010(e)ko azaroa
- 2010(e)ko urria
- 2010(e)ko iraila
- 2010(e)ko abuztua
- 2010(e)ko ekaina
- 2010(e)ko maiatza
- 2010(e)ko apirila
- 2010(e)ko martxoa
- 2010(e)ko otsaila
- 2010(e)ko urtarrila
- 2009(e)ko abendua
- 2009(e)ko azaroa
- 2009(e)ko urria
- 2009(e)ko iraila
- 2009(e)ko abuztua
- 2009(e)ko uztaila
- 2009(e)ko ekaina
- 2009(e)ko maiatza
- 2009(e)ko apirila
- 2009(e)ko martxoa
- 2009(e)ko otsaila
- 2009(e)ko urtarrila
- 2008(e)ko azaroa
- 2008(e)ko urria
- 2008(e)ko iraila
- 2008(e)ko ekaina
- 2008(e)ko maiatza
- 2008(e)ko apirila
- 2008(e)ko martxoa
- 2008(e)ko otsaila
- 2007(e)ko iraila
- 2007(e)ko maiatza
Kategoriak
- Afrika
- Amatasuna
- Aniztasun funtzionala
- Antzerkia
- Argazkia
- Arrazakeria
- Artea
- bullyinga
- Dantza
- Diskriminazioa
- Ekonomia
- Elikadura
- Energia
- Errefuxiatuak
- Euskara
- Feminismoa
- Garraioa
- Generoa
- Gizartea
- Gorputza
- Harremanak
- Haur literatura
- Haurrak
- Haurren haziera
- Hedabideak
- heriotza
- Hezkuntza
- Hirigintza
- Historia
- Hizkuntzak
- homofobia
- Homosexualitatea
- Indarkeria matxista
- Ingurumena
- Jolasa
- Kirola
- Koronabirusa
- Kulturgintza
- Lana
- LGTBIQ
- Literatura
- Matxismoa
- Menpekotasunak
- Migrazioa
- Mugikortasuna
- Musika
- Natura
- Nazioartea
- Osasuna
- Pobrezia
- Politika
- Sailkatu gabea
- Sexismoa
- Sexu abusuak
- Sexua
- Teknologia berriak
- Uncategorized
- Unibertsitatea
- Xenofobia
- Zahartzaroa
- Zaintza
- Zientzia eta teknologia
- Zinema
- Zinemaldia 2012
- Zinemaldia 2013
- Zinemaldia 2014
- Zinemaldia 2015
- Zinemaldia 2016
- Zinemaldia 2017
- Zinemaldia 2018
11 urteko haurrak kontuak garbi
2014-04-08 // Ekonomia // Iruzkinik ez
Langabezia, ustelkeria eta krisia. Horiek, hurrenez hurren, Espainiako Estatuko azken barometro soziologikoaren arabera herritarren kezka nagusiak. Hiruretatik zerk arduratzen dituen gehien galdetu zieten atzo umeei, Ser irrati espainiarrean. (gehiago…)
Ijitoentzako kontzentrazio esparruak
2014-04-02 // Gizartea // Iruzkinik ez
Hori, pasa den martxoan Paul-Marie Coûteaux Fronte Nazionaleko buruetako batek proposaturikoa: Frantzian ijitoak “esparruetan kontzentratzea”, komunitate horren “inbasioari” eta eragiten duten “eraso estetikoari” aurre egiteko eta “duintasun nazionala” berreskuratzeko. Bozen %7 lortu du alderdiak udal hauteskundeetan.
Krisi garaian jomuga bihurtzen dira ahulenak, eta legeak gogortzeko eta baztertuak are gehiago zigortzeko baliatu daiteke.
(gehiago…)
Ikasleak kontuan hartuko dituen unibertsitatea
2014-03-27 // Hezkuntza // Iruzkinik ez
Ikasleak helburu omen dituzten baina ikasleak eta ikasleen iritzia aintzat hartzen ez dituzten irakaskuntza ereduez eta lege-erreformez aspertuta daude unibertsitarioak. Bestelako baloreak bultzatuko dituen eskola molde parte-hartzaileagoa eta kritikoagoa nahi dute Ikasle Abertzaleek, eta aldarrikaturiko eredua praktikara eraman dute, Herri Unibertsitatearen bidez.
(gehiago…)
Hilda agertzen diren emakumeak
2014-03-24 // Gizartea // Iruzkinik ez
Erailketa eta indarkeria matxistaren berri ematerakoan, badugu zer hobetu hedabide eta kazetariok:
Justifikazio (in)kontzienteek maitasun/erromantizismo kontzeptu ustel bat betikotzea eta benetako arazoa ezkutatzea baino ez dakarte (Irudia: Carlos Latuff)
(gehiago…)
Sari ustelak
2014-03-18 // Zinema // Iruzkinik ez
Sariketa ugariren atzealdean dagoenaren adierazgarri, azken Oscarretan gertaturikoa: film onenaren garaikurra jaso duen 12 urtez esklabo lanaren alde bozkatu zuten bi epaimahaikidek onartu dute pelikula ikusi gabe eman ziotela botoa.
12 years a slave (12 urtez esklabo) lanak irabazi du film onenaren Oscar saria.
(gehiago…)
Gizonik ez Lilatoian
2014-03-10 // Kirola // 24 iruzkin
Urteroko leloa da, badakit: zergatik ezin dugu parte hartu gizonok Lilatoian? Eta aurten ere kexuka entzun dut ezagun bat, baina ez “zergatik ezin dugu emakumeekin batera joan, aldarrikapena elkarrekin eginez” tonuan, baizik “parekidetasuna eskatzen dute, baina gero gu diskriminatzen gaituzte, bada gero ez daitezela kexatu” gaineratuta.
Emakumeek sarri sentitzen dutenarekin enpatizatu dezakete baztertuta sentitzen diren gizonek. Irudian: aurtengo Lilatoia (Argazkia: GipuzkoaDigital.com)
(gehiago…)
LOMCE, akuilu paregabea
2014-03-06 // Hezkuntza // Iruzkinik ez
Gauza bat ezin diogu ukatu Wert ministro espainolak datorren ikasturterako abiatu nahi duen hezkuntza erreformari: benetako ezten eta pizgarria izan da, Euskal Herriak hezkuntza sistema propioa behar duela konturatzeko eta eredu burujabearen bide horretan ekimen eraikitzaileak ugaritzeko.
LOMCEren kontrako indar metaketa, nahi dugun eredua eraikitzeko baliatu behar dela jabetu dira asko. Irudian, Hezkuntza Plataformen Topagunea.
(gehiago…)
Otzan nahi gaituzte
2014-03-05 // Ekonomia, Gizartea // Iruzkinik ez
Bilbon astelehenean egindako Foro Globalak manifestazio erraldoia eta zenbait kale istilu eragin zituen. Indarkeria legitimatzeko asmorik gabe, bi hausnarketa istiluon harira.
Milaka herritar elkartu zirela da nire irakurketa, Euskal Herrirako eredu ekonomiko eta politiko propio eta egokiago bat aldarrikatzeko (Argazkia: Axier Lopez)
(gehiago…)
Eta LOMCEk eta Heziberrik talka egingo dutenean, zer?
2014-02-27 // Hezkuntza // Iruzkinik ez
Hainbat hezkuntza eragileri lehenik, legebiltzarkideei ondoren, Heziberri 2020 planaren baitako Hezkuntza Pedagogikoaren Markoa aurkeztu die Cristina Uriarte Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak. Euskal curriculum hau dekretu bidez 2015-2016 ikasturtean martxan jartzeko asmoa du sailburuak, baina sakoneko arazoak bere horretan dirau: nola gaindituko dira Jaurlaritzaren curriculum dekretuak eta Espainiako Gobernuaren LOMCE dekretuak planteatzen dituzten norabide kontrajarriak?
Estatuak finkaturiko azterketetan huts ez egiteko, bi dekretuek agintzen dituzten edukiak ikastea izango da soluzioa ala intsumisioa, boikota, gure curriculumaren defentsa izango da hautua?
(gehiago…)
Mobilizatzeak ez duela ezertarako balio?
2014-01-29 // Gizartea // Iruzkinik ez
Aste honetako lorpena da: Madrilgo osasungintza pribatizatzeko inoiz diseinatu den planik bortitzena bertan behera geratu da, urte eta hiru hilabete iraun dituen mugimendu herritarrari esker. Hona eraginkor suertatu den estrategia ereduaren hainbat gako.
Kaleak hartzea, presio egitea eta zerbitzuak gelditzea izan dira desgaste politikarako neurri.
(gehiago…)