Jendartean
Hasiera » Mikel Garciaren bloga - Jendartean

Ikasleak kontuan hartuko dituen unibertsitatea

2014-03-27  //  Hezkuntza  //  Iruzkinik ez

Ikasleak helburu omen dituzten baina ikasleak eta ikasleen iritzia aintzat hartzen ez dituzten irakaskuntza ereduez eta lege-erreformez aspertuta daude unibertsitarioak. Bestelako baloreak bultzatuko dituen eskola molde parte-hartzaileagoa eta kritikoagoa nahi dute Ikasle Abertzaleek, eta aldarrikaturiko eredua praktikara eraman dute, Herri Unibertsitatearen bidez.

(gehiago…)

Hilda agertzen diren emakumeak

2014-03-24  //  Gizartea  //  Iruzkinik ez

Erailketa eta indarkeria matxistaren berri ematerakoan, badugu zer hobetu hedabide eta kazetariok:

Justifikazio kontziente/inkontzienteek maitasun/erromantizismo kontzeptu ustel bat betikotzea eta benetako arazoa ezkutatzea baino ez dakar (Irudia: Carlos Latuff)

Justifikazio (in)kontzienteek maitasun/erromantizismo kontzeptu ustel bat betikotzea eta benetako arazoa ezkutatzea baino ez dakarte (Irudia: Carlos Latuff)

(gehiago…)

Sari ustelak

2014-03-18  //  Zinema  //  Iruzkinik ez

Sariketa ugariren atzealdean dagoenaren adierazgarri, azken Oscarretan gertaturikoa: film onenaren garaikurra jaso duen 12 urtez esklabo lanaren alde bozkatu zuten bi epaimahaikidek onartu dute pelikula ikusi gabe eman ziotela botoa.

12 years a slave (12 urtez esklabo) lanak irabazi du film onenaren Oscar saria.

12 years a slave (12 urtez esklabo) lanak irabazi du film onenaren Oscar saria.

(gehiago…)

Gizonik ez Lilatoian

2014-03-10  //  Kirola  //  24 iruzkin

Urteroko leloa da, badakit: zergatik ezin dugu parte hartu gizonok Lilatoian? Eta aurten ere kexuka entzun dut ezagun bat, baina ez “zergatik ezin dugu emakumeekin batera joan, aldarrikapena elkarrekin eginez” tonuan, baizik “parekidetasuna eskatzen dute, baina gero gu diskriminatzen gaituzte, bada gero ez daitezela kexatu” gaineratuta.

XXXX (GipuzkoaDigital.com)

Emakumeek sarri sentitzen dutenarekin enpatizatu dezakete baztertuta sentitzen diren gizonek. Irudian: aurtengo Lilatoia (Argazkia: GipuzkoaDigital.com)

(gehiago…)

LOMCE, akuilu paregabea

2014-03-06  //  Hezkuntza  //  Iruzkinik ez

Gauza bat ezin diogu ukatu Wert ministro espainolak datorren ikasturterako abiatu nahi duen hezkuntza erreformari: benetako ezten eta pizgarria izan da, Euskal Herriak hezkuntza sistema propioa behar duela konturatzeko eta eredu burujabearen bide horretan ekimen eraikitzaileak ugaritzeko.

LOMCEren kontrako indar metaketa, nahi dugun eredua eraikitzeko baliatu behar dela jabetu dira asko. Irudian, Hezkuntza Plataformen Topaketa.

LOMCEren kontrako indar metaketa, nahi dugun eredua eraikitzeko baliatu behar dela jabetu dira asko. Irudian, Hezkuntza Plataformen Topagunea.

(gehiago…)

Otzan nahi gaituzte

2014-03-05  //  Ekonomia, Gizartea  //  Iruzkinik ez

Bilbon astelehenean egindako Foro Globalak manifestazio erraldoia eta zenbait kale istilu eragin zituen. Indarkeria legitimatzeko asmorik gabe, bi hausnarketa istiluon harira.

Milaka herritar elkartu zirela da nire irakurketa, Euskal Herrirako eredu ekonomiko eta politiko propio eta egokiago bat aldarrikatzeko (Argazkia: Axier Lopez)

Milaka herritar elkartu zirela da nire irakurketa, Euskal Herrirako eredu ekonomiko eta politiko propio eta egokiago bat aldarrikatzeko (Argazkia: Axier Lopez)

(gehiago…)

Eta LOMCEk eta Heziberrik talka egingo dutenean, zer?

2014-02-27  //  Hezkuntza  //  Iruzkinik ez

Hainbat hezkuntza eragileri lehenik, legebiltzarkideei ondoren, Heziberri 2020 planaren baitako Hezkuntza Pedagogikoaren Markoa aurkeztu die Cristina Uriarte Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza sailburuak. Euskal curriculum hau dekretu bidez 2015-2016 ikasturtean martxan jartzeko asmoa du sailburuak, baina sakoneko arazoak bere horretan dirau: nola gaindituko dira Jaurlaritzaren curriculum dekretuak eta Espainiako Gobernuaren LOMCE dekretuak planteatzen dituzten norabide kontrajarriak?

Estatuak markaturiko azterketetan huts ez egiteko, bi dekretuek agindutako edukiak ikastea izango da soluzioa ala intsumisioa, boikota, gure curriculumaren defentsa izango da hautua?

Estatuak finkaturiko azterketetan huts ez egiteko, bi dekretuek agintzen dituzten edukiak ikastea izango da soluzioa ala intsumisioa, boikota, gure curriculumaren defentsa izango da hautua?

(gehiago…)

Mobilizatzeak ez duela ezertarako balio?

2014-01-29  //  Gizartea  //  Iruzkinik ez

Aste honetako lorpena da: Madrilgo osasungintza pribatizatzeko inoiz diseinatu den planik bortitzena bertan behera geratu da, urte eta hiru hilabete iraun dituen mugimendu herritarrari esker. Hona eraginkor suertatu den estrategia ereduaren hainbat gako.

Kaleak hartzea, presio egitea eta zerbitzuak gelditzea izan dira desgaste politikarako neurri.

Kaleak hartzea, presio egitea eta zerbitzuak gelditzea izan dira desgaste politikarako neurri.

(gehiago…)

Gravityren kritika txarrari kritikak eta zinemaren funtsa

2014-01-23  //  Zinema, Zinemaldia 2013  //  Iruzkin bat

Gravity-ri hitz itsusiak eskaini nizkion nire kritikan, eta hara non, Alfonso Cuarónen film arrakastatsua Oscarretako faborito handienetakoa da, hamar hautagaitzarekin. Ez da Hollywoodeko akademiarekin bat ez natorren lehen aldia eta ez da azkena izango, baina kritika txar horren harira izandako beste bi pasartek gogoetarako bide eman didate.

Zer nolako esperientzia bizitzera goaz zine-aretora?

Zer nolako esperientzia bizitzera goaz zine-aretora?

(gehiago…)

Etxearen ordainetan komunitate-lanak eta beste hainbat neurri

2014-01-15  //  Gizartea  //  Iruzkinik ez

Etxe kaleratzeei, etxebizitza hutsei (255.000 baino gehiago Euskal Herrian), espekulazioari… aurre egiteko neurri eraginkorrak har daitezkeela frogatu du Andaluzian Elena Cortés Etxebizitza kontseilariaren taldeak, Euskal Herrirako balio dezaketen neurriak.

Hiru hilabetetan 39 familiaren kaleratzea saihestu dute Andaluzian, urritik martxan den legeari esker.

Hiru hilabetetan 39 familiaren kaleratzea saihestu dute Andaluzian, urritik martxan den legeari esker.

(gehiago…)

46 / 63«Aurrekoa1020304546474860Hurrengoa»

Mikel Garcia

Gizarte gaiak jorratzen ditut batik bat eta arreta berezia eskaintzen diot hezkuntzari.

Azken bidalketak

  • Euskaraz egin nahi ez duten familiak zergatik datoz euskara sustatzeko ekimenetara?
  • Noiz normalizatu dugu (berriro) ipurdikoa seme-alabari?
  • Euskaraldiaren gainetik crossfita lehenetsi du Irungo Udalak
  • Nerabeak, incel kultura eta pilula gorriak
  • Ikasleen gurasoez kokoteraino dauden irakasleak (eta alderantziz)

Iruzkin berriak

  • Euskaraz egin nahi ez duten familiak(e)k Euskaraz egin nahi ez duten familiak zergatik datoz euskara sustatzeko ekimenetara? bidalketan
  • Izena *Labar(e)k Eta Euskararen Egunaren biharamunean, la Navidad bidalketan
  • Izena * Joxe Mari(e)k Eta Euskararen Egunaren biharamunean, la Navidad bidalketan
  • Edurne(e)k Eta Euskararen Egunaren biharamunean, la Navidad bidalketan
  • Nekane(e)k Eta Euskararen Egunaren biharamunean, la Navidad bidalketan

Artxiboak

  • 2025(e)ko abendua
  • 2025(e)ko urria
  • 2025(e)ko maiatza
  • 2025(e)ko apirila
  • 2025(e)ko urtarrila
  • 2024(e)ko abendua
  • 2024(e)ko azaroa
  • 2024(e)ko urria
  • 2024(e)ko iraila
  • 2024(e)ko ekaina
  • 2024(e)ko maiatza
  • 2024(e)ko apirila
  • 2024(e)ko otsaila
  • 2023(e)ko abendua
  • 2023(e)ko urria
  • 2023(e)ko iraila
  • 2023(e)ko abuztua
  • 2023(e)ko uztaila
  • 2023(e)ko ekaina
  • 2023(e)ko apirila
  • 2023(e)ko martxoa
  • 2023(e)ko urtarrila
  • 2022(e)ko azaroa
  • 2022(e)ko urria
  • 2022(e)ko iraila
  • 2022(e)ko uztaila
  • 2022(e)ko ekaina
  • 2022(e)ko maiatza
  • 2022(e)ko apirila
  • 2022(e)ko martxoa
  • 2022(e)ko otsaila
  • 2022(e)ko urtarrila
  • 2021(e)ko abendua
  • 2021(e)ko azaroa
  • 2021(e)ko iraila
  • 2021(e)ko uztaila
  • 2021(e)ko ekaina
  • 2021(e)ko maiatza
  • 2021(e)ko martxoa
  • 2021(e)ko otsaila
  • 2020(e)ko azaroa
  • 2020(e)ko urria
  • 2020(e)ko iraila
  • 2020(e)ko abuztua
  • 2020(e)ko uztaila
  • 2020(e)ko ekaina
  • 2020(e)ko maiatza
  • 2020(e)ko martxoa
  • 2020(e)ko otsaila
  • 2020(e)ko urtarrila
  • 2019(e)ko azaroa
  • 2019(e)ko urria
  • 2019(e)ko iraila
  • 2019(e)ko ekaina
  • 2019(e)ko maiatza
  • 2019(e)ko apirila
  • 2019(e)ko martxoa
  • 2019(e)ko otsaila
  • 2019(e)ko urtarrila
  • 2018(e)ko abendua
  • 2018(e)ko azaroa
  • 2018(e)ko urria
  • 2018(e)ko iraila
  • 2018(e)ko abuztua
  • 2018(e)ko uztaila
  • 2018(e)ko ekaina
  • 2018(e)ko maiatza
  • 2018(e)ko apirila
  • 2018(e)ko martxoa
  • 2018(e)ko otsaila
  • 2018(e)ko urtarrila
  • 2017(e)ko abendua
  • 2017(e)ko azaroa
  • 2017(e)ko urria
  • 2017(e)ko iraila
  • 2017(e)ko abuztua
  • 2017(e)ko uztaila
  • 2017(e)ko ekaina
  • 2017(e)ko maiatza
  • 2017(e)ko apirila
  • 2017(e)ko martxoa
  • 2017(e)ko otsaila
  • 2017(e)ko urtarrila
  • 2016(e)ko abendua
  • 2016(e)ko azaroa
  • 2016(e)ko urria
  • 2016(e)ko iraila
  • 2016(e)ko abuztua
  • 2016(e)ko uztaila
  • 2016(e)ko ekaina
  • 2016(e)ko maiatza
  • 2016(e)ko apirila
  • 2016(e)ko martxoa
  • 2016(e)ko otsaila
  • 2016(e)ko urtarrila
  • 2015(e)ko abendua
  • 2015(e)ko azaroa
  • 2015(e)ko urria
  • 2015(e)ko iraila
  • 2015(e)ko abuztua
  • 2015(e)ko uztaila
  • 2015(e)ko ekaina
  • 2015(e)ko maiatza
  • 2015(e)ko apirila
  • 2015(e)ko martxoa
  • 2015(e)ko otsaila
  • 2015(e)ko urtarrila
  • 2014(e)ko abendua
  • 2014(e)ko azaroa
  • 2014(e)ko urria
  • 2014(e)ko iraila
  • 2014(e)ko uztaila
  • 2014(e)ko ekaina
  • 2014(e)ko maiatza
  • 2014(e)ko apirila
  • 2014(e)ko martxoa
  • 2014(e)ko otsaila
  • 2014(e)ko urtarrila
  • 2013(e)ko abendua
  • 2013(e)ko azaroa
  • 2013(e)ko urria
  • 2013(e)ko iraila
  • 2013(e)ko abuztua
  • 2013(e)ko uztaila
  • 2013(e)ko ekaina
  • 2013(e)ko maiatza
  • 2013(e)ko apirila
  • 2013(e)ko martxoa
  • 2013(e)ko otsaila
  • 2013(e)ko urtarrila
  • 2012(e)ko abendua
  • 2012(e)ko urria
  • 2012(e)ko iraila
  • 2012(e)ko uztaila
  • 2012(e)ko ekaina
  • 2012(e)ko maiatza
  • 2012(e)ko apirila
  • 2012(e)ko martxoa
  • 2012(e)ko otsaila
  • 2012(e)ko urtarrila
  • 2011(e)ko abendua
  • 2011(e)ko azaroa
  • 2011(e)ko urria
  • 2011(e)ko iraila
  • 2011(e)ko abuztua
  • 2011(e)ko uztaila
  • 2011(e)ko ekaina
  • 2011(e)ko maiatza
  • 2011(e)ko apirila
  • 2011(e)ko martxoa
  • 2011(e)ko urtarrila
  • 2010(e)ko abendua
  • 2010(e)ko azaroa
  • 2010(e)ko urria
  • 2010(e)ko iraila
  • 2010(e)ko abuztua
  • 2010(e)ko ekaina
  • 2010(e)ko maiatza
  • 2010(e)ko apirila
  • 2010(e)ko martxoa
  • 2010(e)ko otsaila
  • 2010(e)ko urtarrila
  • 2009(e)ko abendua
  • 2009(e)ko azaroa
  • 2009(e)ko urria
  • 2009(e)ko iraila
  • 2009(e)ko abuztua
  • 2009(e)ko uztaila
  • 2009(e)ko ekaina
  • 2009(e)ko maiatza
  • 2009(e)ko apirila
  • 2009(e)ko martxoa
  • 2009(e)ko otsaila
  • 2009(e)ko urtarrila
  • 2008(e)ko azaroa
  • 2008(e)ko urria
  • 2008(e)ko iraila
  • 2008(e)ko ekaina
  • 2008(e)ko maiatza
  • 2008(e)ko apirila
  • 2008(e)ko martxoa
  • 2008(e)ko otsaila
  • 2007(e)ko iraila
  • 2007(e)ko maiatza

Kategoriak

  • Afrika
  • Amatasuna
  • Aniztasun funtzionala
  • Antzerkia
  • Argazkia
  • Arrazakeria
  • Artea
  • bullyinga
  • Dantza
  • Diskriminazioa
  • Ekonomia
  • Elikadura
  • Energia
  • Errefuxiatuak
  • Euskara
  • Feminismoa
  • Garraioa
  • Generoa
  • Gizartea
  • Gorputza
  • Harremanak
  • Haur literatura
  • Haurrak
  • Haurren haziera
  • Hedabideak
  • heriotza
  • Hezkuntza
  • Hirigintza
  • Historia
  • Hizkuntzak
  • homofobia
  • Homosexualitatea
  • Indarkeria matxista
  • Ingurumena
  • Jolasa
  • Kirola
  • Koronabirusa
  • Kulturgintza
  • Lana
  • LGTBIQ
  • Literatura
  • Matxismoa
  • Menpekotasunak
  • Migrazioa
  • Mugikortasuna
  • Musika
  • Natura
  • Nazioartea
  • Osasuna
  • Pobrezia
  • Politika
  • Sailkatu gabea
  • Sexismoa
  • Sexu abusuak
  • Sexua
  • Teknologia berriak
  • Uncategorized
  • Unibertsitatea
  • Xenofobia
  • Zahartzaroa
  • Zaintza
  • Zientzia eta teknologia
  • Zinema
  • Zinemaldia 2012
  • Zinemaldia 2013
  • Zinemaldia 2014
  • Zinemaldia 2015
  • Zinemaldia 2016
  • Zinemaldia 2017
  • Zinemaldia 2018

Meta

  • Hasi saioa
  • Sarreren jarioa
  • Iruzkinen jarioa
  • WordPress.org

ARGIAko Blogarien Komunitatea - CC-BY-SA