Jendartean
Hasiera » Mikel Garciaren bloga - Jendartean

Ikasgelako aniztasunak ez du berdintasuna bermatzen, baina abiapuntu ona da

2017-03-13  //  Diskriminazioa, Hezkuntza  //  Iruzkinik ez

Sexu-joera, arraza, kultur, sinesmen, gorputz… anitzak nahi ditugu ikasgelan, nahasketa aberasgarria, baina zer pentsatua eman didate Moha Gerehouren hitzok: “Jendeak dio eskoletan gaur egun jatorri eta azal kolore anitzeko ikasleak daudela eta elkarrekin hezten badira ez dela arrazakeriarik emango, baina elkarrekin egote hutsa ez da nahikoa, atzean dibertsitate politikak ez badaude. Ama, arreba… ere baditugu, eta gure gizartea oso matxista da”.hau (gehiago…)

Abesti arrakastatsua jotzeari utzi diote kontzertuetan, indarkeria matxista sustatzen duelako

2017-03-13  //  Indarkeria matxista, Musika  //  Iruzkinik ez

Kontzertuetan publikoak La ingrata abestia jotzeko eskatzen dieten arren, duela hilabete batzuetatik euren kantu arrakastatsuenetakoa jotzeari uko egin diote Café Tacvba talde mexikarreko kideek, abestiak sustatzen duen indarkeria matxistaren aurkako kontzientzia garatu dutelako urteotan: “Askok esango dute kantu bat baino ez dela, baina kantuak kultura dira eta kultura horren eraginez jende batek sentitzen du beste norbaiti erasotzeko baimena duela”.hau (gehiago…)

Lehen aldiz, pertsonaia esplizituki homosexuala izango du Disneyren film batek

2017-03-06  //  Homosexualitatea, Zinema  //  3 iruzkin

Disneyren pelikulak milioika haur eta helduk ikusten dituztela jakitun, aspaldiko eskaera da: pertsonaia homosexualak ere sar ditzatela filmetan. Kostatu zaio konpainiari, baina estreinatzear den Piztia eta Ederra obraren bertsio berriak pertsonaia esplizituki gaya izango du lehenengoz, eszena batek hala frogatzen duela aurreratu baitu zuzendariak.lefougaston (gehiago…)

Ez gizonik eta ez emakumerik Lilatoian

2017-03-06  //  Feminismoa, Generoa, Kirola  //  Iruzkinik ez

Gizonek ez dutela Lilatoian atera behar idatzi ostean, espero ez nuen ikuspegitik egin didate kontra: batek esan dit korrika egiten ateratzen direnak ez direla emakumeak, pertsonak baizik, eta hala ikusi behar ditugula, generoaren arabera sailkatu gabeko gorputzak bailiran, berdin duela zakila edo bulba izan eta beraz denok elkarrekin atera beharko genukeela. Kontzeptuarekin ados egon ninteke… errealitatearekin talka hain bortitza egingo ez balu: ez, lasterketetan ez ditugu pertsonak ikusten, emakumeak eta gizonak ikusten ditugu, neska/mutil binarismoa hain dugu errotuta, jaiotzen garen unetik bertatik hiltzen garen arte, bizitzako esparru guztietan; ez, ez da berdina zakilarekin edo bulbarekin munduratzea, zeharo baldintzatuko baitu horrek besteek gurekiko duten –eta ondorioz guk geuk gure buruarekiko eta besteekiko dugun– jarrera eta (botere-)harremana; eta ez, gizarte honek ez gaitu generorik gabeko gorputz gisa ikusten: alderantziz, agerikoa da genero rol zurrun eta estereotipatuen zama. Horren guztiaren ondorioa dira indarkeria matxista eta genero zapalkuntza sistematikoa. Harreman orekatuak dituzten gorputz anitzen gisa elkarri begiratzen diogun eguna iristen denean, orduan bai, aterako gara denak elkarrekin Lilatoian, baina orduan Lilatoiak berak ez du zentzu handiegirik izango. Ordura arte, zentzuzkoa iruditzen zait emakumeak bakarrik (bulba nahiz zakila izan) ateratzea.lilatoia (gehiago…)

Ikasleen esperimentu arrakastatsua: jaso duzu Nicoren mezua?

2017-03-01  //  Hezkuntza  //  Iruzkin bat

Niri asteazkenean iritsi zait mezua, whatsapp bidez: “Lagundu iezadazu munduari itzulia ematen. Nico naiz” (ikusi irudia). Ziztu bizian zabaldu da astearte goizean Madrilgo ikastetxe batean abiaturiko esperimentua: helburua, ohartzea irudiak zeinen azkar hedatzen diren, inongo kontrolik gabe.nico (gehiago…)

Pintada arrazistak egin dituzten nerabeei epaileak agindutako kondena: irakurtzea

2017-02-27  //  Arrazakeria, Diskriminazioa  //  Iruzkinik ez

 

16-17 urteko bost lagunek esbastika bat eta mezu arrazista pare bat margotu zituzten afroamerikarrentzako eskola izandako eraikin zahar batean. Epaituak izan dira, besteak beste gazteek adierazi dute esbastikak zehazki zer esan nahi duen ez dakitela, eta fiskalari iruditu zaio akusatuek behar dutena dela “begiak irekitzea, ikusteko jendeak nolako gauza beldurgarriak egin dituen arrazaren, generoaren edota erlijioaren izenean”, eta irakurtzera kondenatu ditu: 12 liburu guztira, hilero bat, ondo pentsatutako 35 liburuko zerrenda batetik aukeratuak.

"Purpura kolorea" da zerrendan aukeratzeko duten liburuetako bat.

“Purpura kolorea” da zerrendan aukeratzeko duten liburuetako bat.

(gehiago…)

Zein da urteko erabaki judizialik matxistena?

2017-02-27  //  Matxismoa  //  Iruzkinik ez

Genero ikuspegitik epaile batek hartutako erabakirik okerrena eta onena saritzen ditu urtero Women’s Link Worldwide elkarteak. Ebazpen matxistenen atalean, iaz Gasteizko kasu bat iritsi zen finalera eta aurten Murtzia eta Indiako auzitegiak dira hautagai nagusiak. Bozkatzeko aukera ere badago, apirilaren 21era bitarte.hau (gehiago…)

Negarrez, futbol partidu osoan zehar irain arrazistak jasan ostean

2017-02-21  //  Arrazakeria, Diskriminazioa, Kirola  //  Iruzkinik ez

Serbiako futbol ligan gertatu da. Partizan taldeko Everton Luiz brasildarrak baloia ukitzen zuen bakoitzean, tximuaren keinua eta irainak prest zituzten Rad Belgradoko zale ultraeskuindarrek. Pankarta ere atera zuten, brasildarraren aurka. Negarrez bukatu zuen Evertonek: “Ezin izan nien malkoei eutsi, 90 minutuz harmailetatik irain arrazistak jasan ostean”.1 (gehiago…)

Irakasleak fokupean

2017-02-20  //  Hezkuntza  //  Iruzkinik ez

PISA azterketak EAEn utzi dituen emaitza kaskarren ardurak hizpide, fokua irakasleengan jarri du Cristina Uriarte Hezkuntza sailburuak. Nik maisu-maistra asko ditut gogoan, ikasle garaitik: zorrotzagoak batzuk, enpatikoagoak besteak; ikasle denek ulertu arte azalpenak errepikatzen eta modu ezberdinetan ematen zituztenak, eta gaitegi osoa eman nahian erritmoa apaltzeko astirik ez zutenak; lanorduz kanpo klase originalak prestatzen saiatzen zirenak, eta curriculuma estu jarraitzen zutenak; ikasle bakoitzaren eboluzioa gertutik ezagutzen zutenak, eta ordezkapen sistemak ikastetxe batetik bestera dantzan zituen irakasleak; pedagogia berritzailez eta ilusioz beterik iristen zirenak, hamaika ikastaro eta mintegitan parte hartutakoak, eta pixkanaka ilusio hori galtzen joaten zirenak… Ikasleen jakin-mina eta motibazioa loratzeko giroa eta testuingurua funtsezkoa dela diogun moduan, irakasleen motibazioa eta ilusioa ez kamusteko ere ez al da oinarrizkoa eskaintzen zaion giroa, egunerokoan aurkitzen dituen baldintzak? Ikasgela gero eta masifikatuagoak, curriculum amaigabeak, lege eta plangintza aldaketak, autonomiarako tarte txikia uzten duen sistema zurruna… ez dira giro onena. Uriartek esan die irakasleei akademizismoan eta esposizioan oinarritutako hezkuntza alboratu behar dutela, eta aldi berean PISA eta enparauen moduko ebaluazio guztiz akademizistak jartzen dira hezkuntza sistemaren abiapuntu eta helburu, irakaskuntza baldintzatuz. Panorama honetan, etengabe zirrikituak bilatzen eta ikasle bakoitzaren onena ateratzen ahalegintzen diren irakasleak ez dira gutxi. Piztu dezatela fokua horiek nabarmentzeko.irakaslea (gehiago…)

Emakume graffitigileen kaleko arte borrokalaria, Girl Power dokumentalean

2017-02-13  //  Artea, Generoa, Gizartea  //  Iruzkinik ez

Modu ilegalean eta sarri baldintza ez oso ziurretan kaleko paretak edota metroko bagoiak artez zipriztintzen dituzten graffitilariak ez dira soilik gizonezkoak. Emakumeak ere badira eta irrikaz daude, euren ahotsa entzun dadin eta batez ere euren obrak ikus daitezen. Girl Power da aukera hori eman dien lehen dokumentala.girlpower (gehiago…)

24 / 63«Aurrekoa102023242526304050Hurrengoa»

Mikel Garcia

Gizarte gaiak jorratzen ditut batik bat eta arreta berezia eskaintzen diot hezkuntzari.

Azken bidalketak

  • Euskaraz egin nahi ez duten familiak zergatik datoz euskara sustatzeko ekimenetara?
  • Noiz normalizatu dugu (berriro) ipurdikoa seme-alabari?
  • Euskaraldiaren gainetik crossfita lehenetsi du Irungo Udalak
  • Nerabeak, incel kultura eta pilula gorriak
  • Ikasleen gurasoez kokoteraino dauden irakasleak (eta alderantziz)

Iruzkin berriak

  • Euskaraz egin nahi ez duten familiak(e)k Euskaraz egin nahi ez duten familiak zergatik datoz euskara sustatzeko ekimenetara? bidalketan
  • Izena *Labar(e)k Eta Euskararen Egunaren biharamunean, la Navidad bidalketan
  • Izena * Joxe Mari(e)k Eta Euskararen Egunaren biharamunean, la Navidad bidalketan
  • Edurne(e)k Eta Euskararen Egunaren biharamunean, la Navidad bidalketan
  • Nekane(e)k Eta Euskararen Egunaren biharamunean, la Navidad bidalketan

Artxiboak

  • 2025(e)ko abendua
  • 2025(e)ko urria
  • 2025(e)ko maiatza
  • 2025(e)ko apirila
  • 2025(e)ko urtarrila
  • 2024(e)ko abendua
  • 2024(e)ko azaroa
  • 2024(e)ko urria
  • 2024(e)ko iraila
  • 2024(e)ko ekaina
  • 2024(e)ko maiatza
  • 2024(e)ko apirila
  • 2024(e)ko otsaila
  • 2023(e)ko abendua
  • 2023(e)ko urria
  • 2023(e)ko iraila
  • 2023(e)ko abuztua
  • 2023(e)ko uztaila
  • 2023(e)ko ekaina
  • 2023(e)ko apirila
  • 2023(e)ko martxoa
  • 2023(e)ko urtarrila
  • 2022(e)ko azaroa
  • 2022(e)ko urria
  • 2022(e)ko iraila
  • 2022(e)ko uztaila
  • 2022(e)ko ekaina
  • 2022(e)ko maiatza
  • 2022(e)ko apirila
  • 2022(e)ko martxoa
  • 2022(e)ko otsaila
  • 2022(e)ko urtarrila
  • 2021(e)ko abendua
  • 2021(e)ko azaroa
  • 2021(e)ko iraila
  • 2021(e)ko uztaila
  • 2021(e)ko ekaina
  • 2021(e)ko maiatza
  • 2021(e)ko martxoa
  • 2021(e)ko otsaila
  • 2020(e)ko azaroa
  • 2020(e)ko urria
  • 2020(e)ko iraila
  • 2020(e)ko abuztua
  • 2020(e)ko uztaila
  • 2020(e)ko ekaina
  • 2020(e)ko maiatza
  • 2020(e)ko martxoa
  • 2020(e)ko otsaila
  • 2020(e)ko urtarrila
  • 2019(e)ko azaroa
  • 2019(e)ko urria
  • 2019(e)ko iraila
  • 2019(e)ko ekaina
  • 2019(e)ko maiatza
  • 2019(e)ko apirila
  • 2019(e)ko martxoa
  • 2019(e)ko otsaila
  • 2019(e)ko urtarrila
  • 2018(e)ko abendua
  • 2018(e)ko azaroa
  • 2018(e)ko urria
  • 2018(e)ko iraila
  • 2018(e)ko abuztua
  • 2018(e)ko uztaila
  • 2018(e)ko ekaina
  • 2018(e)ko maiatza
  • 2018(e)ko apirila
  • 2018(e)ko martxoa
  • 2018(e)ko otsaila
  • 2018(e)ko urtarrila
  • 2017(e)ko abendua
  • 2017(e)ko azaroa
  • 2017(e)ko urria
  • 2017(e)ko iraila
  • 2017(e)ko abuztua
  • 2017(e)ko uztaila
  • 2017(e)ko ekaina
  • 2017(e)ko maiatza
  • 2017(e)ko apirila
  • 2017(e)ko martxoa
  • 2017(e)ko otsaila
  • 2017(e)ko urtarrila
  • 2016(e)ko abendua
  • 2016(e)ko azaroa
  • 2016(e)ko urria
  • 2016(e)ko iraila
  • 2016(e)ko abuztua
  • 2016(e)ko uztaila
  • 2016(e)ko ekaina
  • 2016(e)ko maiatza
  • 2016(e)ko apirila
  • 2016(e)ko martxoa
  • 2016(e)ko otsaila
  • 2016(e)ko urtarrila
  • 2015(e)ko abendua
  • 2015(e)ko azaroa
  • 2015(e)ko urria
  • 2015(e)ko iraila
  • 2015(e)ko abuztua
  • 2015(e)ko uztaila
  • 2015(e)ko ekaina
  • 2015(e)ko maiatza
  • 2015(e)ko apirila
  • 2015(e)ko martxoa
  • 2015(e)ko otsaila
  • 2015(e)ko urtarrila
  • 2014(e)ko abendua
  • 2014(e)ko azaroa
  • 2014(e)ko urria
  • 2014(e)ko iraila
  • 2014(e)ko uztaila
  • 2014(e)ko ekaina
  • 2014(e)ko maiatza
  • 2014(e)ko apirila
  • 2014(e)ko martxoa
  • 2014(e)ko otsaila
  • 2014(e)ko urtarrila
  • 2013(e)ko abendua
  • 2013(e)ko azaroa
  • 2013(e)ko urria
  • 2013(e)ko iraila
  • 2013(e)ko abuztua
  • 2013(e)ko uztaila
  • 2013(e)ko ekaina
  • 2013(e)ko maiatza
  • 2013(e)ko apirila
  • 2013(e)ko martxoa
  • 2013(e)ko otsaila
  • 2013(e)ko urtarrila
  • 2012(e)ko abendua
  • 2012(e)ko urria
  • 2012(e)ko iraila
  • 2012(e)ko uztaila
  • 2012(e)ko ekaina
  • 2012(e)ko maiatza
  • 2012(e)ko apirila
  • 2012(e)ko martxoa
  • 2012(e)ko otsaila
  • 2012(e)ko urtarrila
  • 2011(e)ko abendua
  • 2011(e)ko azaroa
  • 2011(e)ko urria
  • 2011(e)ko iraila
  • 2011(e)ko abuztua
  • 2011(e)ko uztaila
  • 2011(e)ko ekaina
  • 2011(e)ko maiatza
  • 2011(e)ko apirila
  • 2011(e)ko martxoa
  • 2011(e)ko urtarrila
  • 2010(e)ko abendua
  • 2010(e)ko azaroa
  • 2010(e)ko urria
  • 2010(e)ko iraila
  • 2010(e)ko abuztua
  • 2010(e)ko ekaina
  • 2010(e)ko maiatza
  • 2010(e)ko apirila
  • 2010(e)ko martxoa
  • 2010(e)ko otsaila
  • 2010(e)ko urtarrila
  • 2009(e)ko abendua
  • 2009(e)ko azaroa
  • 2009(e)ko urria
  • 2009(e)ko iraila
  • 2009(e)ko abuztua
  • 2009(e)ko uztaila
  • 2009(e)ko ekaina
  • 2009(e)ko maiatza
  • 2009(e)ko apirila
  • 2009(e)ko martxoa
  • 2009(e)ko otsaila
  • 2009(e)ko urtarrila
  • 2008(e)ko azaroa
  • 2008(e)ko urria
  • 2008(e)ko iraila
  • 2008(e)ko ekaina
  • 2008(e)ko maiatza
  • 2008(e)ko apirila
  • 2008(e)ko martxoa
  • 2008(e)ko otsaila
  • 2007(e)ko iraila
  • 2007(e)ko maiatza

Kategoriak

  • Afrika
  • Amatasuna
  • Aniztasun funtzionala
  • Antzerkia
  • Argazkia
  • Arrazakeria
  • Artea
  • bullyinga
  • Dantza
  • Diskriminazioa
  • Ekonomia
  • Elikadura
  • Energia
  • Errefuxiatuak
  • Euskara
  • Feminismoa
  • Garraioa
  • Generoa
  • Gizartea
  • Gorputza
  • Harremanak
  • Haur literatura
  • Haurrak
  • Haurren haziera
  • Hedabideak
  • heriotza
  • Hezkuntza
  • Hirigintza
  • Historia
  • Hizkuntzak
  • homofobia
  • Homosexualitatea
  • Indarkeria matxista
  • Ingurumena
  • Jolasa
  • Kirola
  • Koronabirusa
  • Kulturgintza
  • Lana
  • LGTBIQ
  • Literatura
  • Matxismoa
  • Menpekotasunak
  • Migrazioa
  • Mugikortasuna
  • Musika
  • Natura
  • Nazioartea
  • Osasuna
  • Pobrezia
  • Politika
  • Sailkatu gabea
  • Sexismoa
  • Sexu abusuak
  • Sexua
  • Teknologia berriak
  • Uncategorized
  • Unibertsitatea
  • Xenofobia
  • Zahartzaroa
  • Zaintza
  • Zientzia eta teknologia
  • Zinema
  • Zinemaldia 2012
  • Zinemaldia 2013
  • Zinemaldia 2014
  • Zinemaldia 2015
  • Zinemaldia 2016
  • Zinemaldia 2017
  • Zinemaldia 2018

Meta

  • Hasi saioa
  • Sarreren jarioa
  • Iruzkinen jarioa
  • WordPress.org

ARGIAko Blogarien Komunitatea - CC-BY-SA